Reklāma

Autoražotāji domā, ka striktāki izmešu noteikumi patiesībā palēninās pāreju uz elektroauto

Jaunākie raksti

Hyundai Tucson (2021) apskats – drosmīgs solis, kas var neatmaksāties

Tas nu gan bija ātri. Vēl pavisam nesen mēs braucām ar aktuālu Hyundai Tucson, kas izskatījās pilnīgi citādāk. Iepriekšējais...

Volkswagen ID.4 saņem “Pasaules gada auto 2021” apbalvojumu

Godalgoto Pasaules gada auto 2021 titulu ieguvis Volkswagen jaunais, pilnībā elektriskais ID.4. Pirmais zīmola pilnībā elektriskais apvidus auto ticis...

Latvijā tapusi pirmā “TikTok māja”

Sociālais tīkls un lietotne TikTok šobrīd ir viena no pasaulē populārakajām lietotnēm, kurā cilvēki veido īsus video ar dažāda...

Prezentēts pirmais viedais automobilis, kas veidots ar Huawei Inside risinājumu

Ķīnas autoražotājs ARCFOX prezentējis pirmo viedo transportlīdzekli, kas radīts kopā ar uzņēmumu Huawei, izmantojot viedo automobiļu risinājumu Huawei Inside....

Polaroid Go būs pasaulē mazākā momentfoto kamera

Polaroid izziņojis Polaroid Go momentfoto kameru, kas būs mazākā šī ražotāja izveidotā momentfoto kamera. Momentfoto atkal ir iemantojis pircēju...

Jaunie Eiropas Savienības noteikumi paredz, ka autoražotājiem būs jāizpilda ļoti strikti nosacījumi, lai uzņēmumu aktivitātes varētu nosaukt par ilgtspējīgām investīcijām. Ilgtspējīga darbība, protams, ir ļoti labi un jauki, taču autoražotāji uzskata, ka labie nodomi patiesībā varētu iešaut kājā pārejai uz elektroauto.

“Green Finance” noteikumi stāsies spēkā nākamā gada beigās un tajos būs noteikts, kādas investīcijas drīkst saukt par ilgtspējīgām. Tām būs jāatbilst kritēriju kopumam, kuru mērķis ir cīnīties ar klimata pārmaiņām vai tām adaptēties. Šādu nosacījumu mērķis ir panākt to, ka produkti, kuri tiek prezentēti kā videi draudzīgi, bet tādi patiesībā nav, netiktu uzskatīti par ilgtspējīgu investīciju. Tādā veidā tiek cerēts, ka privātās investīcijas varētu tikt novirzītas projektiem, kuri patiešām ir videi draudzīgi.

Šie noteikumi paredz, ka auto ražošana var tikt uzskatīta par ilgtspējīgu investīciju tikai tad, ja auto nerada vairāk par 50 gramiem CO2 uz kilometru. Tas attiecas uz vieglajiem pasažieru auto, kā arī kravas transportu, kura pilnā masa nepārsniedz 3,5 tonnas. No 2026. gada šajās transportlīdzekļu kategorijās tikai bezizmešu transports tiks klasisficēts kā ilgtspējīgs, līdz ar to arī hibrīdi vairs netiks uzskatīti par “zaļu” investīciju.

Lobiju grupa ar nosaukumu “Eiropas autoražotāju asociācija” uzskata, ka šie noteikumi patiesībā var panākt pretēju efektu – ražotājiem varētu rasties problēmas piesaistīt investīcijas, lai radītu bezizmešu transportlīdzekļus. Asociācija norāda, ka šādi noteikumi varētu atbaidīt investorus brīdī, kad nozarei tie ir ļoti vajadzīgi.

Transporta sektors rada apmēram 30% Eiropas CO2 izmešu. Neskatoties uz koronavīrusa radīto situāciju, elektroauto pārdošanas apjomi visā Eiropā palielinājušies par 71 procentu, bet elektroauto tik un tā sastādīja tikai 4% no kopā pārdoto auto skaita.

Reklāma

23 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
23 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Kartupelis3

Tā arī nesaprotu – kāpēc tie investori atbaidīsies?

Elektriķis

Pārlasīju trīs reizes, arī nesapratu…

Valdis

Zaļie investori atbaidīsies, pārējie attiecīgi ar to izvērtēs.

Normunds

Ilgtspējīgs auto ir tāds ar kuru var nobraukt vismaz 10..15 gadus, nevis pēc pieciem izmest miskastē.

1334

Un kuru var labot ne tikai pie ofic. dīlera.

Nākotnē būtu jārodas open source auto, kas būvēti no standartizētām komponentēm ko var ražot katrs, kas spēj apmierināt tehnoloģiskās prasības pret izstrādājumu. Tas radītu citas problēmas, bet no ilgtspējas viedokļa būtu tas, ko vajag.

Krotow

Tas būtu pareizi, taču… gribu redzēt kā to dzīvē realizēs un vai tas vairumam vispār būs samaksājams.

Elektriķis

Esmu dzirdējis ka Lietuvā tādus jau ražo. :)

Krotow
Elektriķis

Labs!
Tepat, gadus 25 atpakaļ viens metinātājs Aizkrauklē bija uzbūvējis auto no nerūsējošā tērauda un iemanījies to izstumt cauri “sertifikācijai”, lidz ar to dabūjis valsts numurus. Pats smieklīgākais, ka šis auto ļoti atgādināja Tesla Cybertruck.

1852

metinātājs neemigrēja uz štatiem?

noname

tā īsti viņi nemēģināja emigrēt uz štatiem
mani viens kurš sevi sauca par “mācītāju” bija pārlicis kardānu no ” troikas” vai sestā uz kapeiku un gāja zvērā tā mašīna
neatceros varbūt konkrēti bet tas žigulis lidoja kaut kur uz 160 – 190

noname

varēja tak forsēt motorus un viskautko darīt komunisti neaizliedza

noname

ko komūnisti neaizliedza mājās darīt

noname

es domāju varēja darīt visskaut kamēr čekisti pieslēdzās un saka ka mēs tālāk paši tiksim galā

noname

man tēvam bija īso viļņu raidstacīja un daudziem bija
viņi jau neies pi#sties un uzbūvēja traumstacīju kas bloķē viļņus un aiztāj balsi vai jebko ar troksni – viena no tām bija kur tas klosteres uz brīvības nīdzgales krutojuma

Elektriķis

Atjēdzies, draugs, 25 gadi atpakaļ Tevis pieminētie “komūnisti” vairs nevaldīja.
Metinātājs drīzāk varēja emigrēt uz tēvu zemi Krieviju, kur ir papilnam šādu entuziastu :)

noname

neko jau neesmu palaidis garām. desu negaidām rindā jo viņu var nopirkt bet toreiz nevarēja jo viņas nebija

noname

ja par tēmu tas noteikti tā būs jo no kā tad rodās tie saucamie izmeši – es viņus sauktu par nomešiem jo viņus nomet zemē
ja paņem LV tad mēs esam diezgan “tīri” jo dedzinot dabasgāzi šos laikos tā skaitās tīrāka viela kā vietējā kūdra
piemeram jebkurš ātomreaktors atstāj kaku aiz sevis jo nolietotās kurpītes kaut kur jānoslēpj un jānorok kaut kādā alā
dabasgāze pagaidām ir tīrākais fosīlais enerģijas avots

Arthur

Šis jau būtu labi jebkuram produktam, bet tai pat laikā kā lai to realizē dzīvē? Produkta dizaina izstrāde taču maksā ne mazums. “Proprietary” produktiem to pieliek produkta cenai.
OpenSource veļasmašīnu sistēma varētu būt efektīvāka un ilgāk kalpojoša nekā katra atsevišķi :)
Katru gadu CPU caurumus izurbj citās vietās šķietami bez racionāla iemesla :(

Kristaps Skutelis

Tas nevienam īsti veiksmīgi nav sanācis pat ar tik salīdzinoši vienkāršām un citus neapdraudošām ierīcēm kā viedtālruņi un skeptiski raugos arī uz auto. Problēma te laikam ir ļoti mazais pieprasījums.

Elektriķis

Ja kaut ko tādu gribētu realizēt, būtu jāmaina likumdošana. Tas attiecas uz sertifikācijām, kādas ir visā pasaulē. Atsevišķi sertificētas daļas, kuras saliktas kopā, neatbrīvo no izstrādājuma kopējās sertifikācijas.
Pieminētie viedtālruņi, kuros ir vairāki radioviļņus izstarojošie elementi, nevar tikt apveltīti ar FCC (ASV federālā komunikāciju komiteja) birku, ja arī katram no šiem elementiem ir tāda.

Kristaps Skutelis

Tieši tā, es arī domāju, ka sertifikācija te būs vissarežģītākais jautājums. Un pat ja dažiem atsevišķiem indivīdiem varbūt būs iekāriens tādus auto pārzināt un spēt pārlasīt no nulles, tas nemaina faktu, ka šāds risinājums nebūs saistošs masām. Proti, tādam cilvēku daudzumam, kas ļautu finansēt šāda produkta izstrādi un ražošanu.

Elektriķis

Jāsaka gan ka arī sertifikācijas mūrī parādās pirmās plaisas. Tās saistītas ar programmatūru. Ja testē “dzelzi”, jābūt definētam ar kādu programmatūru. Tagad, kad atjauninājumi parādās katru dienu, ne viens velns nesapratīs, kas notiek. Labs piemērs ar Teslu3, kurai sākotnēji bija problēmas ar bremzēm. Tās tika salabotas ar programmatūras maiņu. Tas jau nav jautājums par kādu nebūtisku sīkumu, bet par drošību.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: