“Hyundai” prezentējis atsvaidzinātu “Kona Electric” krosovera versiju un uzreiz pamanāmākā nianse ir automašīnas priekšpuse – tur nav tik ierastās radiatora restes. Tāpat pamanāmas ir arī jaunās LED gaismas, kas, kā raksta pati kompānija, veidotas, lai uzsvērtu auto plato stāju.
“Kona Electric” bijis kopumā veiksmīgs modelis, neskatoties uz to, ka pēdējo mēnešu laikā tas piedzīvojis vērienīgu atsaukumu bateriju iespējamās aizdegšanās dēļ. Kopumā pārdoti vairāk nekā 120 tūkstoši šo elektrisko krosoveru.
Lai arī prezentēta atjaunotā versija, “Hyundai” nav ķimerējušies ar to, kas strādā un tehniskā puse nav mainīta – auto joprojām pieejams ar tām pašām 39kWh un 64kWh baterijām, arī jauda un sniegums ir tieši tāds pats, kā līdz šim, taču auto kļuvis par 25 milimetriem garāks.
“Kona Electric” tagad aprīkots ar 10,25 collu digitālo instrumentu paneli. Tāpat par papildus maksu būs pieejams 10,25 collu multimediju ekrāns. “Hyundai” šajā modelī piedāvās vairākas drošības sistēmas, piemēram, aklās zonas sadursmes novēršanas sistēmu.
Sagaidāms, ka atjaunotā versija pie dīleriem nonāks tuvāko mēnešu laikā.
Atkal tizlais dizains ar priekšējā panelī iespraustu planšeti. Tik neiespējami ir to ielikt centrālajā konsolē ? :(
Jā, paneļa tīrīšanu no putekļiem planšetes izcilnis neatvieglo. Būtu labi ja to varētu iebīdīt panelī. Taču konsolē esot, tas pārāk novērsīs skatu no ceļa.
Ar LED gaismām sāksies jautrība, kad tās nonāks auto standarta komplektā. Tās mēdz sabojāties, lukturis nav izjaucams un jauns maksā kosmosu (kaut kur no 500€ līdz 2500€).
tās jau ir nonākušas, par vācu auto nezinu, bet LED nāk standartaprīkojumā tiem pašiem Subaru, un cik esmu papētījis luktura konstrukciju – LED elementu ar bloku var smuki izskrūvēt no aizmugures un nomainīt ja šāda vajadzība rodas. Bet nu tie tādi salīdzinoši vienkārši lukturi… krutos VAG segmentlukturus diezin vai var tik vienkārši jaukt…
Un man personīgi vēl šķiet tizli displejā (aiz stūres) rādīt klasiskos spidometra un tahometra vai ampērmetra riņķus. Skaidri saskatāmi cipari ātrumam, un vienkārša eko/ampēru skala varētu aizņemt minimālu vietu tai displejā, atstājot vietu vēl citai noderīgai informācijai.
Tieši manas sajūtas. Cipari škiet ērtāki. Un tad vēl tās daudzās pogas…piemēram atsevšķa poga “auto hold”, kuru vienreiz nospied un lieto šo funkciju visu laiku. Iekša tāda pati kā vecajam, tikai no ārpuses ir uztaisīta priekša “a la Tesla3”.
Gandrīz jau paņēmu Konu, bet labi ka pacietos un sagaidīju ID.3, bija tā vērts.
Jā un nē. Ciparnīcas nav jāanalizē, pietiek redzēt bultiņas pozīciju. Divciparu skaitļus smadzenes droši vien uztver ilgāk, lai gan tas, protams, ir pieraduma jautājums. Jautājums, kāpēc ātruma skalu nevar attēlot kā taisni ar cipariem ar kustību ātruma indikatoru uz tās? Ir gan grafiskais attēlojums, gan cipari (ja vajag) un tas aizņem daudz mazāk vietas kā pulkstenis.
Nākotnē tas viss varētu būt brīvi konfigurējams, kaut vai pērkams par atsevišķu naudu – ja jau ekrāns ļauj attēlot jebko.
Manam auto ir vēl gan fiziskās skalas, gan displejs starp tām, kurš skaidriem lieliem cipariem attēlo arī pārvietošanās ātrumu. Pieradu momentā, un gaddījumos kad navigācijas vai kāds cits paziņojums to aizvieto – apjūku, un ieskatoties fiziskajā spidometrā smadzenes nedaudz apjūk, jo neredz precīzu skaitli. No pieredzes varu teikt – skaitlis – pat 3ciparu smadzenēs lasās perfekti un bez iespringuma. Ok, kaut kāda taisnā skala zem tā noteikti arī nebūtu slikti. Konfigurators būtu burvīga fīča, protams arī saprāta robežās, lai nevar aizvākt braukšanas ātrumu pa visam.
Vai Tev ir prakstiskā pieredze šajā lietā?
Pirms man bija pirmā piredze ar cipariem, šķita tāpat. Smadzenes izrādās ir ļoti adaptīvas. Būtībā ātruma vērtība ir svarīga, lai “neiekristu” uz ātruma pārsniegšanu. Šādā režīmā nolasīt no skalas, kurā maksimālā vērtība ir 240 km/h, tos izšķirīgos 5km/h ir diezgan neērti.
Tāpēc uz skalām izceļ robežas, ar displejiem vispār nav problēmu – taisi skalu kādu gribi, kādam ar smagāku kāju varbūt gribēsies oranžu jau no 40. Nu un atkarībā no valsts un noteikumiem var pielāgot, kā vajag.
Tikai diemžēl autoražotāji nelaiž klāt entuziastus pie pārprogrammēšanas, jo tiešām, katram savs oranžā slieksnis. Kas attiecas uz sasaisti ar valsti un noteikumiem, ir viena liela problēma: autonomā režīmā braucošais auto tiešām brauc tik ātri, cik drīkst, vadoties no spidometra. Tas pārējos kaitina. Diemžēl nav tādas funkcijas: “pielikt klāt 10km/h pie atļautā ātruma”, tādēļ slēdzu šo brīnišķīgo ātruma ievērošanas fukciju ārā.
Man dizainā patiktos, ja virs numura zīmes būtu LED bārs, kārtrīgā skandināvu stilā, tā lai meža ceļa posmā nakts pārtop dienā! :D
Miglas lukturi nav paredzēti, jeb tie ir integrēti priekšējos lukturso?
Mēģinu iztēloties, kā LED bārs izskatās. Viss bārs nosprausts ar LEDiem vai arī tos jāuzņem iekšķīgi?
Šitā viņš izskatās:
https://www.crvownersclub.com/attachments/img_7038-jpg.78666/
Tu par gaismu, es par vietu kaur atpūsties :)
Kam Tev tie miglas lukturi? Tu arī esi viens no tiem, kuri tos lieto visu laiku un spīdina acīs? Faktiski tie ir domāti tikai tad, ja neredz ceļa malu. Tie izspīdina ceļu priekšā, radot ilūziju ka ceļš ir labāk apgaismots, lai gan patiesībā ir otrādi: cilvēka acs adaptējās pie tuvā spožuma un redz sliktāk tālāk apgaismoto laukumu, kas braucot ar lielāku ātrumu ir bīstamāk.
Bieži priekšējos miglas lukturus slēdz iekšā lai naktī ārpus pilsētas vispār kaut ko saskatītu mazliet tālāk aiz tuvajām gaismām. Jo nevar slēgt iegšā tālās gaismas lai pretīm braucošie un priekšā braucošie ar vecākiem auto, kam spoguļi bez aptumšošanās, nesajuktu prātā. Jā, tas NAV pareizi, taču iesaki labāku risinājumu. Pareizi noregulēti tālie lukturi vienalga nelīdz.
Par aizmugurējo miglas lukturu dedzināšanu bez vajadzības gan jādod bietē.
Ja miglas lukturi ir pareizi (no rūpnīcas konkrētajam auto), nevis piekarināti klāt sazina kādi brīnumi, tad tie nekādi nedrīkst spīdēt tālāk par tuvajām gaismām. Tiem jāapgaismo ceļš tieši priekšā un it sevišķi ceļa malas, lai biezā miglā neiebrauktu grāvī, kaut gan šādā režīmā noreaģēt uz ceļa stāvošu govi nebūs iespējams.
Iesaku pareizi noregulēt tuvās gaismas un varbūt nomainīt spuldzītes.
Kaut kur lasīju ka tagad ir dabūjami sertificēti LED aizvietotāji kvēlspuldzēm (neatceros, Philips vai Osram), bet tās pagaidām dažiem auto modeļiem.
Kādi LED aizvietotāji? Vai izlasīji, kāpēc vispār miglas lukturus dedzina tad, kad tos nevajag?
Sajutos apžilbināts ar Taviem miglas lukturiem :)
Rakstīji ka: “vispār kaut ko saskatītu mazliet tālāk aiz tuvajām gaismām”. Ko domāji ar “tālāk”?
Var nopirkt daudzu ražotāju auto LED spuldzītes, kuras tehniskajā apskatēs nelaidīs cauri. Bet nupat ir parādījušās tādas, kurām “vsje dokumenti v porjadke”. Tās tad var likt iekšā un būs gaišas tuvās gaismas.
Kad jau spamo, tad spamo. Sākās ar tālo gaismu nelietošanu tur, kur tās ir jālieto, jo ziniet, iemesli (pretīm braucošajiem vājas actiņas, priekšā braucošajiem slikti spoguļi, publika nervoza, mirkšķina, “piebremzē” utt.). Šo tēmu vispār neskādētu pacelt augstākā līmenī.
Tā kā šī ir tehnoloģiju vietne, tad atļaušos paspamot par tēmu.
Osram ir tas, kurš lielās ar to ka spējis legalizēt H7 kvēlspuldžu aizvietošanu ar savām LED spuldzītēm Vācijā. Nezinu, cik tas attiecas uz mums, bet vispār esam ES. Šī aizvietošana attiecas uz konkrētiem auto modeļiem. Te ir links:
http://www.osram.de/ledcheck
Laikam neesi nekad braucis putenī! Miglas lukturi var izrādīties ļoti noderīgi!
Vispār jau esmu braucis ļoti daudz jau no žiguļu laikiem un ir nācies lietot dažādu auto miglas lukturus, bet joprojām varu apgalvot ka tad, kad tie tiešām palīdz, būtu jābrauc ar ātrumu ne vairāk kā 40 km/h.
Par puteni: ir viena svarīga lukturu īpašība – cik tie gaismas šauj uz augšu, to smalkos testos piemin. Tas ir svarīgi braucot putenī. Ja esi ievērojis, ar tālajām gaismām putenī ir kā pret sienu.
Pareizi noregulēts miglas lukturis nevienam neko acīs nespīdina, toties izgaismo ceļu uz sāniem un visādu briežu acis padara sekundi ātrāk ieraugāmās.
Ja kaut kas kādreiz spīd acīs, tad tie ir tuvie, kas ir tā izregulēti, ka izgaismo vairāk mākoņus, nevis ceļu. Īpaši rēcīgi tad, ja otrs lukturis tikmēr meklē sliekas kaut kur zem bampera.
Piekrītu. Teorētiski tā tam būtu jābūt. Tikai man šķiet liela to daļa vai nu nav noregulēti vai vienkārši ir nekvalitatīvi, jo pretī braucošie spīd acīs vairāk kā tuvie.
Laikam jāpieņem ka tautas lielākā daļa lietos tos miglas lukturus nonstopā un ar to jāsamierinās :(
Jāņem EV Hummers:?imwidth=960
Simpātisks tas EV āmurs! Man jau patīk!