Vācu autoražotāja “BMW” peļņa trešajā ceturksnī palielinājusies par 10 procentiem, pateicoties pieprasījumam pēc luksus klases automašīnām Ķīnā. Tomēr kompānija brīdina, ka jaunais koronavīrusa uzliesmojums visā pasaulē, īpaši Eiropā un Ziemeļamerikā, var radīt nopietnus riskus biznesam.

Lukusus klases modeļu, piemēram, 8.sērijas un “X7” pārdošanas apjomi Ķīnā ļāvusi “BMW” sasniegt jaunu pārdošanas rekordu ceturksnī, taču tas vēlreiz pasvītro, cik svarīgs Ķīnas tirgus ir vācu autoražotājam. “BMW” savā paziņojumā norāda, ka pēc ekonomiski stabilākas situācijas trešajā ceturksnī, pandēmija atkal gūst iniciatīvu. Ražotājs uzskata, ka, pasliktinoties epidemioloģiskajai situācijai pasaulē, ievērojami cietīs arī pieprasījums pēc automašīnām, kas radīs nopietnus riskus autoražotājiem.

Reklāma

Neskatoties uz labiem tirdzniecības rādītājiem trešajā ceturksnī, “BMW” un citi autoražotāji joprojām izjūt pandēmijas radīto triecienu pavasarī, prognozējot, ka auto piegāžu apjomi un peļņa šogad būs ievērojami mazāka nekā pērn.

“BMW” un “Mini” zīmolu automašīnu piegādes trešajā ceturksnī pieaugušas par 8,6%, galvenokārt pateicoties kāpumam Ķīnas tirgū par 31%. Tas palīdzējis atsvērt pieprasījuma kritumu par 15,7% ASV tirgū, kuru smagi ietekmējusi pandēmija.

Ķīnas tirgus pieaugošā nozīme “BMW” grupas pārdošanas rezultātos kompānijai likusi atteikties no “sabalansētiem tirdzniecības apjomiem visos kontinentos”, bet kompānijas valdes priekšsēdētājs Olivers Zipse to nevēlas saukt par atkarību no Ķīnas pircējiem. Ķīnā pārdoti 34% no visiem “BMW” grupas ražotajiem auto pēdējā ceturksnī, kam seko Vācija ar 13%, bet ASV pārdoti 12% no visiem saražotajiem “BMW” grupas auto.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
View all comments