Itālijas nacionālais dzelzceļa pārvadātājs “Ferrovie dello Stato” un Itālijas enerģijas infrastruktūras kompānija “Snam” sākušas sadarbību, lai pētītu ūdeņraža vilcienu iespējamo pielietojumu Itālijā.
Kā vēsta ziņu aģentūra “Reuters”, šis ir pirmais sadarbības līgums Eiropā starp nacionālo pārvadājumu operatoru un enerģijas kompāniju. Abu kompāniju plāns ir vispirms izveidot darba grupas, kuru uzdevums būs vērtēt, kā vislabāk atteikties no fosilā kurināmā.
Dzelzceļa pārvadājumu kompānijas vadītājs Džanfranko Battisti norāda, ka ūdeņraža ir vilcieni ir lieliska inovācija, kas pasažieru un kravu pārvadājumus padara videi draudzīgākus, īpaši vietās, kur dzelzceļš nav elektrificēts. Iepriekš ūdeņraža vilcieni jau ieviesti Vācijā, Lejassaksijas federālajā zemē, kur tie sekmīgi izturējuši pārbaudes un federālās zemes transporta uzņēmums pasūtījis papildus ūdeņraža vilcienus.
Nu nez, kad jau krievu lācis jābaro tad varēja čukbāņus pa tiešo ar CNG kurināt. Vismaz būtu mazāks enerģijas patēriņš H2 ražošanai no CNG. Ne jau ar elektrolīzi viņi tur nodarbosies.