“Tesla” uzsākusi Ķīnā ražotu “Model 3” automašīnu eksportu uz Eiropu, lai gan kompānijas vadība iepriekš solīja, ka tas netiks darīts. Kad “Tesla” sāka rūpnīcas būvēšanu Šanhajā, uzņēmuma vadītājs Īlons Masks solīja, ka tur saražotie auto būs paredzēti vietējam Ķīnas tirgum un netiks eksportēti citur.

Tas, protams, tika darīts arī tāpēc, lai rūpnīcas būvēšana Ķīnā neizskatītos pēc ražošanas pārcelšanas prom no ASV. Un neaizmirsīsim, ka Ķīnai un ASV ir kārtojami savi ekonomiskie/diplomātiskie jautājumi, piemēram, pēdējo gadu strīdi par tirdzniecības līgumu.

Reklāma

“Tesla” pagājušonedēļ izziņoja izmaiņas “Model 3” specifikācijā, tāpēc ražotājs acīmredzot vēlējies nedaudz pasteidzināt piegādes Eiropā. Par Ķīnā ražota auto piegādi pavēstījis kāds pircējs no Francijas, kurš iegādājies “Model 3”.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
0915

Kad EV-optimisti veiks CO2 aprēķinus un salīdzinājumus, vajadzēs transportēšanu pāri puspasaulei arī rēķināt iekšā.

digitalk

vienmēr šis aspekts paticis, ka ražošanas un piegādes (arī izejmateriālu) izmaksas neviens “kautrīgi” neierēķina kā savā “oglekļa nospiedumā”. un tad ar pārgudru ģīmi spriež, cik ekoloģiski viņi ir ;)

Agris

Jā, es arī uzskatu, ka specifikācijā visiem auto blakus patēriņam vajadzētu būt ailei, cik daudz co2 patērēts saražot konkrēto auto.
Ja tas co2 kādam būtu svarīgs, tad tāds noteikums sen jau būtu ieviests.

0915

Drīzāk tam būtu jāatspoguļojas cenā, ja reiz gribam samazināt to co2. Tiesa, tur ir paradokss – sarežģītam auto šis cipars varētu būt augstāks, bet ekspluatācijas laikā tas varētu izmest mazāk tā paša co2, reiz plānotie eksl. gadi un beigās var būt izdevīgāk. Man gan tas co2 izskatās pēc lielas afēras, kuras mērķis ir pārdot vairāk EV. No otras puses, ja rezultātā krustojumos varēs stāvēt bez gāzmaskas – nu lai iet tā afēra, es neko nezaudēšu. Lielā mērā EV ir kruķi, kas zirgu transportam celtām pilsētām palīdz sadzīvot ar autotransportu. Nekāda ielu caurlaidība nelīdzēs atrisināt privātā ransporta problēmu pilsētās, jo samazinot… Read more »

LAN

Degvielas ražošanas un transportēšanas CO2 arī vajadzētu iekļaut, kā arī pamainīt testa procedūru, jo WLTP līdz galam neattēlo reālo situāciju. Protams, eļļas arī vajadzētu pieskaitīt pie CO2.

Pareizi arī ētiskie apsvērumi – Model 3 SR+ no ķīnas akumulatoros neizmanto kobaltu, atšķirībā no iekšdedzes auto (kā katalizators zema sēra naftas produktu ieguvei).