Vācu autoražotājs “Porsche”, tāpat kā visi mūsdienu autoražotāji, domā par transporta sektora nākotni un ilgtspēju, taču pazīstamā kompānija domā, ka elektroauto nav vienīgā atbilde nākotnes mobilitātei.

Kā medijam “TechCrunch” atklāja “Porsche” valdes loceklis Detlefs von Platens, kompānija strādā pie sintētiskas ūdeņraža/CO2 degvielas ar nosaukumu “eFuels”. To varētu ražot, izmantojot atjaunojamo enerģiju un tā ļautu darbināt klasiskos spēkratus un arī esošo autoparku, kas pamatā lieto iekšdedzes dzinējus.

“Porsche” ir diezgan unikālā situācijā – apmēram 70 procenti no visiem uzņēmuma jebkad saražotajiem auto joprojām ir darba kārtībā un atrodas uz ceļiem. Un skaidrs, ka auto kolekcionāri ir entuziastiski par šīm mašīnām, tāpēc savus klasiskos “Porsche” nemainīs pret kādu elektroauto. Šāda degviela ļautu šīs mašīnas padarīt videi nedaudz draudzīgākas, vienlaikus tās saglabājot uz ceļiem.

“eFuels” pamatīpašības ir līdzīgas benzīnam, dīzelim vai petrolejai. Kompānijas pārstāvji atzīst, ka šāda veida degvielu radīšana ļautu uzturēt jau esošo autoparku un padarītu to ilgtspējīgāku. Uzņēmums jau sācis pilotprogrammu, lai šo degvielu varētu ražot industriālos apjomos, jo tā pagaidām ir ievērojami dārgāka nekā benzīns vai dīzelis. “Porsche” vienlaikus apzinās, ka valstu valdības izdara agresīvu spiedienu elektrifikācijas virzienā, tāpēc ražotājam jau ir viens elektroauto (Taycan), bet uzņēmums plāno, ka 2025. gadā puse pārdoto “Porsche” būs elektriski.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Kāda vaina vecajam labajam spirtiņam? E85 diezgan populārs Zviedrijā.

1214

Izklausās, ka nākotnē klasisko poršu īpašnieki katram izbraukumam pirks netā balonu degvielas. Saprotams, ka ja esi iztērējis par auto 100K+ un vēl tikpat uzturēšanā un uzlabojumos, tad ideja par degvielas baloniem vairs neliekas tik absurda. Galu galā, tā ir mīļa rotaļlieta, nevis ikdienas drapaks kam lemts sarūsēt 8 gadu laikā.

Krotow

Atļaut klasiskajiem auto ar antīkā auto sertifikātu un tā piesaisti VIN braukt ar degvielu ir Ok. Daudz šo auto nav atlicis un ar tiem tiešām brauc tikai speciālos gadījumos.

Specdegviela tagad ir ne tikai auto. 2-taktu motora darbarīkiem (motorzāģiem un trimeriem) ir Aspen. Vispār kādreiz arī benzīnu tirgoja aptiekā.

Spirts degvielā auto, kur tas nav paredzēts konstrukcijā, nav nekas labs. Šķīdina blīves un plastmasas un ļoti labi no gaisa “savāc” ūdeni.

Skābene

Jau tagad E95 ir 10% bio piedeva.
Turklāt spirts nevis no gaisa savāc ūdeni, bet no bākas izvada kondensātu, tas nav mīnuss, bet drīzāk pluss.
Zviedri jau gadiem pārbūvē savus vecos Volvo un SAAB braukšanai ar E85 un tikai priecājas, jo komplektā nāk arī vismaz 20% jaudas pieaugums. Jaudas pieaugums ir arī proporcionāls patēriņa pieaugumam- tas arī galvenais mīnuss.
Vēl tālajā 2010.gadā pētīju ar ko atšķiras benzīna saab motors un biopower (jeb e85) motors, un pa lielam atšķirības ir dažās šļaukās un blīvslēgos, kas paredzēti no pareiza materiāla, lai neizkalst, un ECU programmnodrošinājumā. Tas arī viss.

Last edited 12 days ago by Skābene
1214

Spirts parasti ir higroskopisks, tas viegli uzsūc mitrumu no vides, ar ko ir saskarē – tātad, no degvielas kā minēji, un arī no gaisa. Jautājums tikai, vai gaiss bākā ir tik mitrs un tā ir gana daudz, lai izmainītu ūdens daudzumu uz kopējo apjomu…..par ūdens saturu degvielā drīzāk jautājums pie mazumtirgotāja.

KKTK

Labojiet mani, bet man šķiet, ka kopā ar jaudas pieaugumu pieauga arī E85 patēriņš. Un vēl E85 sadeg karstāk, līdz ar to dzesēšanai jābūt ar rezervi.