“Mazda” jau gada sākumā sniedza pamatu runām, ka “MX-30” elektriskais krosovers varētu būt aprīkots ar slaveno rotora (rotary) dzinēju, lai palielinātu nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi. Šobrīd runas un baumas acīmredzot kļuvušas par īstenību – video, kas straumēts “Mazda” oficiālajā YouTube kontā, skaidrots, ka “MX-30” tik tiešām būs aprīkots ar rotora dzinēju. (Video skatīt no 7:34 minūtes ar angļu valodas subtitriem)
Visticamāk, dzinējs mašīnā pildīs ģeneratora funkcijas. “Mazda” vadītājs Akira Marumoto saka, ka prototipu testēšana sāksies nākamgad, bet kompānijas mērķis ir 2022. gadā šādus auto jau nogādāt uz Japānas ceļiem.
“Mazda” gan nav bijusi dāsna ar specifikāciju jaunajam rotora dzinējam. Ražotājs sola, ka tas būs kompakts dzinējs ar lielu jaudu. Jeb tieši tāds, kā tiek ierasts sagaidīt no šiem dzinējiem. Konkrēti skaitļi pagaidām nav zināmi.
Ražotājs pagaidām nav ziņojis par līdzīgiem plāniem ar rotora dzinēju aprīkot citus uzņēmuma auto – gan iekšdedzes, gan elektriskos. Nav arī zināms vai šī papildus ekstra būs pieejama ārpus Japānas.
BMW i3 arī bija “pagarinātājs” ,no kura atteicās dēļ valstu likumdošanas, kas nosaka ka visi bonusi attiecas uz tīriem elauto. Mūsdienās nobraukuma ” pagarinātāja ” funkciju veic ātrās uzlādes stacijas. Tad kāda jēga no tādas uzpariktes ?
tik tāda, ka tā ir vienmēr līdzi, nevis kautkur tur, kur ir ātrās uzlādes stacija.
manuprāt, tehniski nav grūti realizēt baterijas lādēšanu no borta ģeneratora braucot ārpus pilsētas un atslēgt to, iebraucot jau piepilsētā.
bet acīmredzot, vai nu ir lobijs 100%EV vai ierēdņi nespēj domāt ārpus binārās sistēmas, kurā 100%EV ir labs un jebkurš iekšdedzes dzinējs tikai slikts.
Es tomēr neredzu jēgu no uzpariktes ,kas maksā lielu naudu un viss drīzāk nekad netiks lietota. Tieši tāpēc mans kolēģis pārdeva savu pasātu (lādējamo hibrīdu) un nopirka EL Golfu ,jo kā izrādījās viņš bija 92% no visa nobraukuma bija braucis ar elektrību.
nu es nezinu vai ar tādu braucot kaut kas pagarinās.. hihi
Ceļā pavadītais laiks, ņemot vērā ka jātaupa bača vai beigās tā tomēr jālādē?
Mazdas galvenajā birojā būs atjēgušies, ka baterija šim auto pašu dīvaino iegribu dēļ sanākusi divreiz par īsu. Tagad liks klāt visādus kruķus. Lai nu neākstās un pārtaisa ar normālu bateriju priekš 400+ km un ātro lādēšanu.
Gluži žēl viņus paliek. Mazda reiz bija tehnoloģiju pionieri ar unikāliem motoriem (Millera cikla dzinējs, turbo rotori), bet šobrīd tērēt milzu naudas iekšdedzes dzinēju pētījumiem šķiet vējā izmesta nauda. Pat ja viņi, spītīgi nepadodoties, ir atrisinājuši lielāko daļu rotordzinēju trūkumu, zilo numuru ar tādu range extender nedabūt, līdz ar to nulle intereses. Labi, ka vismaz ūdeņraža šūnām neķēza laiku un savus plānos resursus.