“Honda” preses konferencē Tokijā negaidīti paziņojusi par savu aiziešanu no Pirmās formulas 2021. gada beigās. Ražotājs vēlas fokusēties uz elektroauto un ūdeņraža auto izstrādi.

Japānas autoražotājs skaidro, ka sasniegti iepriekš izvirzītie mērķi, izcīnot uzvaras atsevišķās sacīkstēs pērn un arī šogad. Tiesa, “Honda” kopā ar “Red Bull” komandu tā arī nav spējusi regulāri iesaistīties cīņā ar “Mercedes”. Kompānija uzskata, ka auto industrija šobrīd pārdzīvo “vienreiz simt gados” pārejas posmu un “Honda” vēlas sasniegt klimata neitralitāti līdz 2050. gadam. Cilvēkresurss un nauda, kas šobrīd tiek ieguldīta “F1” projektā, turpmāk tiks izmantota elektroauto izpētes un ražošanas projektos.

“Honda” iepriekš bijusi atturīga, veidojot elektroauto, taču nesen kompānija prezentēja “Honda E” elektroauto. Ņemot vērā uzņēmuma ilgtermiņa izvirzītos mērķos, paredzams, ka “Honda” krietni aktīvāk pievērsīsies tieši elektroauto attīstībai.

Japāņu autoražotājs no “F1” iepriekš aizgāja 2008. gadā, sākoties ekonomiskajai krīzei, bet 2015. gadā atgriezās, uzsākot sadarbību ar “McLaren”. Iepriekš “Honda” un “McLaren” Pirmajā formulā sadarbojās astoņdesmitajos gados, sadarbībai nesot dominējošu sniegumu, neskaitāmas uzvaras un čempionu titulus. Taču atgriešanās 2015. gadā bija briesmīga – “Honda” motors bija krietni mazjaudīgāks nekā konkurentiem un to nomocīja tehniskas problēmas, tāpēc mašīnas regulāri nedrīkstēja attīstīt maksimālo pieejamo jaudu. Sadarbība ar “Red Bull” un meitas komandu “AlphaTauri” bijusi veiksmīgāka, pēdējos gados izcīnot atsevišķas uzvaras, taču ar “Honda” dzinējiem aprīkotās mašīnas joprojām zaudē “Mercedes”.

Esošā sadarbība turpināsies līdz nākamā gada beigām, bet pa to laiku “Red Bull” atkal jārisina dzinēju piegādātāja jautājums, kuru komanda šķietami atrisināja pagājušogad, no “Renault” parejot pie “Honda”.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
7 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
azad

Nevar uztaisīt konkurētspējīgus dzinējus, tad jāķīlē kaut kas cits. Tāpat, kā ielas mašīnām. Pa lielam visiem japāņiem tā ir🤷🏼‍♂️

1127

Maz ko zinu par Hondu un vispār par auto, bet no malas izskatās ka Honda atzīstas sev – F1 nekalpo kā tehnoloģiju poligons tālākai izmantošanai primārajā biznesā, no pārdošanas vidokļa kompaktauto pircējam svarīgāk ir glāžu turētāju skaits nevis ražotāja panākumi sportā. Es pat nepieminu tendenci auto uzskatīt par vienkārši transportlīdzekli, izmantot to kā pakalpojumu – atšķirībā no identificēšanās ar savu auto kā vēl samērā nesen. Pasaule iet EV virzienā, F1 kļūst par frīkšovu (manuprāt, tāds ir bijis jau pēdējās desmitgades), mainās izklaides industrija. Šķiet, ka arī izmirst paaudze kas abonēja dārgu TV kanālu paku, lai skatītos hokeju, boksu vai F1,… Read more »

azad

No F1 tieši pāriet uz ielas mašīnām daudz tehnoloģiju. Bet Honda un vispār japāņu auto ir pārvietošanās līdzekļi. Ja tu ražo motorus otrai labākajai komandai uz šo brīdi F1 kas vēl var būt par labāku reklāmu auto brendam.

1127

Par to es arī runāju – visvairāk pārdoto mašīnu klasē pircēju interesē, lai auto pēc iespējas labāk nokalpo oplīzinga periodu, nevis ražotāja panākumi sportā. Otro roku tirgū svarīgāk, lai remonti retāki un lētāki, lai tos var paveikt ne tikai ražotāja spec. apmācīti un aprīkoti servisi. Sportā (un īpaši F1) dzinēja uzdevums ir tieši pretējs ikdienas lietošanas mērķiem – maks. jauda un lai nenoplīst līdz gonkas beigām. Ikdienā daudz svarīgāk ir degvielas ekonomija un pēc iespējas mazāk kreņķu ar remontiem. Iespējams, mēs ar tevi dzīvojam dažādās auto lietotāju pasaulēs un tavam auto arī ikdienā ir sliku riepas un dzinējs ar 5-10Kkm… Read more »

Skābene

Izskatās, ka Honda apgriež budžetu un F1 ir dārgs.
Turklāt, nav jēga attīstīt F1 tehnoloģijas, ja visa pasaule pāriet uz elektro.
Tad jau īstā vieta kur meklēt inovācijas būs e-formula.

AgnisR

taču ar “Honda” dzinējiem aprīkotās mašīnas joprojām zaudē “Mercedes”

Taisnības labad jāsaka, ka Meršiem zaudē pilnīgi visi un ne motorā ir vaina. Red Bull Honda ir vienīgie, kas vispār spēj viņiem sastādīt konkurenci.

Dzintars

Grūti spriest par raksta autoru un komentētājiem vai vispār tiek sekots līdzi F1 sacīkstēm vai tikai dažiem rakstiem/rezultātiem no kuriem tiek izsecinātas lietas.