“Volkswagen” publiski palaidis jaunā “ID.4” tiešsaistes konfiguratoru, kurā varam salikt savu ideālo auto, turklāt, jaunais konfigurators atklājis interesantu niansi – “ID.4” varēs vilkt piekabes. Smagas piekabes. Auto versijas ar aizmugurējo piedziņu spēšot vilkt piekabes līdz 1000 kilogramiem, savukārt pilnpiedziņas versija spēšot vilkt pat vairāk nekā 1200 kilogramus smagu piekabi. Pilnpiedziņas versija sagaidāma nākamā gada vasarā un tā būs nopērkama par papildus samaksu.
Abas versijas attīsta atšķirīgu jaudu – aizmugurējās piedziņas auto attīsta 201 Zs, savukārt pilnpiedziņas versija attīsta ap 300 Zs, turklāt, labāka saķere pilnpiedziņas versija uzlabo arī piekabju vilkšanas iespējas. “Volkswagen” gan saka, ka maksimāli smagākās piekabes ieteicams vilkt tikai, ja pašai piekabei ir bremzes.
Iepriekš tiešsaistē valdīja zināms apjukums par “ID.4” patiesajām spējām, velkot kravu. Atsevišķos avotos pavīdēja baumas, ka elektriskais “Volkswagen” krosovers spēs vilkt pat 1900 kilogramus smagu piekabi.
tas labi – varēs aizvilkt līdz uzlādei bēdubrāli, kam ceļā baterija izlādējusies!
Parādi elektroauto ar 1200kg masu
BMW i3 60Ah versijā kā reiz 1195 kg. 😉
tie kilogrami attiecas tikai uz piekabēm, jo tur ir vertikālā slodze, savukārt horizontālās slodzes atļautas daudz lielākas.
Piekabēm vertikālā slodze nebūs lielāka par 150kg, parasti paredzēts <100kg
Paskatoties to, kas reāli notiek ar pikabju vilkšanu, tur vismaz 80% vilcēju būtu jāuzliek sods. Velk ar mazauto auto treilerus, piekabes ar pilnu masu 750 kg, kas ir reāli pārkrautas. Daudziem mazauto bezbremžu piekabi, ar pilnu masu, lielāku par 500 kg, vilkt nedrīkst.