ASV Kalifornijas štata vadība izdevusi rīkojumu, kas paredz, ka līdz 2035. gadam štatā jāpāriet uz bezizmešu auto tirdzniecību, tādējādi izbeidzot jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju pārdošanu. Kalifornija jau šobrīd ir lielākais elektroauto noieta tirgus ASV, ražotājiem sagādājot zināmas problēmas apgādāt štatu ar pietiekamu auto skaitu. Tiek uzskatīts, ka šāds lēmums dos papildus grūdienu bezizmešu transportlīdzekļu tirdzniecībai štatā, kas tāpat nav klibojusi. Kalifornija ir viens no ASV štatiem, kurā legāli iespējams braukt un arī uzpildīt ar ūdeņradi darbināmu auto.

Kā norādīts paziņojumā, transporta sektors atbildīgs par vairāk nekā pusi štata radītā CO2 piesārņojuma. Transports rada apmēram 80 procentus smalko putekļu un vainojams arī pie smoga veidošanās. Pamazām izbeidzot iekšdedzes dzinēju ēru, tiek cerēts par 35 procentiem samazināt CO2 un citu siltumnīcas gāzu radīto gaisa piesārņojumu. Plānots, ka līdz 2045. gadam arī visi kravas auto štatā būs bezizmešu transportlīdzekļi.

Štatu pēdejo nedēļu laikā plosījuši rekordlieli mežu ugunsgrēki, kas radījuši apokaliptiskas ainas lielpilsētās, piemēram, Sanfrancisko un Oklendā. Gada sākumā līdzīgi kadri bija redzami arī no Klusā okeāna otra krasta Austrālijā. Savukārt Losandželosa gadiem ilgi zināma ar saviem sastrēgumiem uz lielajām automaģistrālēm.

Izsludinātais rīkojums cilvēkiem neliks atteikties no sev piederošajiem auto ar iekšdedzes dzinējiem, tie joprojām drīkstēs piedalīties satiksmē. Tāpat netiks likti šķēršļi auto atkārtotai pārdošanai otrreizējā tirgū.

Kalifornijas atbildīgajām iestādēm, sadarbībā ar privātā sektora uzņēmumiem, tagad jāstrādā, lai ievērojami palielinātu uzlādes (un uzpildes) infrastruktūras pieejamību, kas spētu nodrošināt Kalifornijas radīto pieprasījumu tagad un arī ilgtermiņā. Tāpat jārūpējas par jaunām auto finansēšanas iespējām, lai elektroauto kļūtu pieejamāki sabiedrības slāņiem ar zemākiem ienākumiem.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
13 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
1029

Dilstošās riepas pie izmešiem neskaita? Tāpat kā visu to, kas aiziet gaisā, ražojot elektrokārus? Tad jau jā – vairs nav nekādu izmešu.

Krotow

Viena Kalifornija ar tikai bezizmešu auto maz ko izdarīs pasaules mērogā, ja citi turpinās smirdināties.

jārūpējas par jaunām auto finansēšanas iespējām, lai elektroauto kļūtu pieejamāki sabiedrības slāņiem ar zemākiem ienākumiem.

Interesanti, kā viņi to dabūs gatavu? Katram uzsauks elektrisko koferīti?

1029

beznosacījuma ienākumi, katram pa teslai, elektrība par velti.
Nevajag jau mainīt pasauli – pietiks ja Kalifornijā būs omulīga vieta bez šmucīgiem SUViem.

Krotow

Mhm… viņi jau ar saviem SF bomžiem galā netiek. No kurienes ņems līdzekļus beznosacījuma ienākumiem un kā panāks lai tad tur vispār kāds strādātu?

+ punkts par auto finansēšanas iespējām uz mums arī vistiešākajā mērā atttiecas.

1029

bomžiem parasti nav auto, tāpēc tur nekas nemainīsies – viņiem neviens nedos elektroauto.

atbalstīt ir jēga valstis, kur var pārdot lielus daudzumus, mazie sitīsies kā varēs (un pavei, pērk jau tāpat).

Jurčiks

Universālais ienākums ir forši, kamēr tas ir tikai tev, bet citiem vēl jāstrādā. Kad tas ir visiem, tad tā vērtība ir tikpat liela, cik dzīvot patversmē un ēst bezmaksas zupas virtuvē.

1029

ir lietas un ir vērtība, un ne vienmēr to saistība ir acīmredzama.
piem. ja man šodien iedotu teslu, man tai nebūtu pielietojuma – ja nu vienīgi nomainītu nodarbošanos, lai būtu katru dienu jānobrauc lieli attālumi (nu, teiksim 100+)

Rudolfs

Jau šobrīd kalifornija ar saviem izmešu standartiem de facto regulē kādi auto tiek ražoti ASV. Domāju šāds solis liks daudziem autoražotājiem vēl aktīvāk domāt par savu piedāvājumu.

Skābene

Kalifornijai vajadzētu piestrādāt pie sabiedriskā transporta attīstīšanas, jo tādās pilsētās kā LA sabiedriskais ir katastrofa, un tāpēc daudzi brauc ar savu auto, veidojot sastrēgumus.

Kristaps Skutelis

Tā ir tikai Kalifornijas nianse? Manuprāt, ASV normāli cilvēki ar sabiedrisko transportu nebrauc un dzenā privātos auto.

Krotow

ASV apdzīvotības blīvums ir salīdzinoši zems. Tāpēc arī braukā, jo attālumi starp mājām un sabiedrisko pakalpojumu vietām ir pamatīgi. Kā tur palaist sabiedrisko transportu starp visiem “guļamciemiem”, pat īsti nezinu. Vienīgi ja izsēdina pilsētu birojus pa nomalēm un sadzen tur strādājošos dzīvot kaut kur blakus. Vai arī masveidā pāriet uz darbu no mājām.

Skābene

Piemēram, NY visi dod priekšroku metro, jo tas ir ātrākais pārvietošanās veids! Miami, cik atceros sabiedriskais vispār bija par brīvu, līdz ar to ielas ir daudz tukšāks no auto,un pat velosipēdisti slinko, nevis minās, bet brauc ar bezmaksas sabiedrisko, kamēr ričuks tiek novietots uz velo turētāja.

Kristaps Skutelis

Tu pamēģini uzturēt un braukt ar auto Ņujorkā vai jebkurā citā tāda apmēra pilsētā :) ASV ir ļoti uz saviem privātajiem auto tendēta nācija un tur ar autobusiem brauc tikai.. emm. tie, kam dzīvē ir mazāk paveicies.