Web Analytics
More
    Reklāma

    Kalifornijā no 2035. gada būs nopērkami tikai bezizmešu transportlīdzekļi

    Jaunākie raksti

    ASV Kalifornijas štata vadība izdevusi rīkojumu, kas paredz, ka līdz 2035. gadam štatā jāpāriet uz bezizmešu auto tirdzniecību, tādējādi izbeidzot jaunu auto ar iekšdedzes dzinēju pārdošanu. Kalifornija jau šobrīd ir lielākais elektroauto noieta tirgus ASV, ražotājiem sagādājot zināmas problēmas apgādāt štatu ar pietiekamu auto skaitu. Tiek uzskatīts, ka šāds lēmums dos papildus grūdienu bezizmešu transportlīdzekļu tirdzniecībai štatā, kas tāpat nav klibojusi. Kalifornija ir viens no ASV štatiem, kurā legāli iespējams braukt un arī uzpildīt ar ūdeņradi darbināmu auto.

    Kā norādīts paziņojumā, transporta sektors atbildīgs par vairāk nekā pusi štata radītā CO2 piesārņojuma. Transports rada apmēram 80 procentus smalko putekļu un vainojams arī pie smoga veidošanās. Pamazām izbeidzot iekšdedzes dzinēju ēru, tiek cerēts par 35 procentiem samazināt CO2 un citu siltumnīcas gāzu radīto gaisa piesārņojumu. Plānots, ka līdz 2045. gadam arī visi kravas auto štatā būs bezizmešu transportlīdzekļi.

    Štatu pēdejo nedēļu laikā plosījuši rekordlieli mežu ugunsgrēki, kas radījuši apokaliptiskas ainas lielpilsētās, piemēram, Sanfrancisko un Oklendā. Gada sākumā līdzīgi kadri bija redzami arī no Klusā okeāna otra krasta Austrālijā. Savukārt Losandželosa gadiem ilgi zināma ar saviem sastrēgumiem uz lielajām automaģistrālēm.

    Izsludinātais rīkojums cilvēkiem neliks atteikties no sev piederošajiem auto ar iekšdedzes dzinējiem, tie joprojām drīkstēs piedalīties satiksmē. Tāpat netiks likti šķēršļi auto atkārtotai pārdošanai otrreizējā tirgū.

    Kalifornijas atbildīgajām iestādēm, sadarbībā ar privātā sektora uzņēmumiem, tagad jāstrādā, lai ievērojami palielinātu uzlādes (un uzpildes) infrastruktūras pieejamību, kas spētu nodrošināt Kalifornijas radīto pieprasījumu tagad un arī ilgtermiņā. Tāpat jārūpējas par jaunām auto finansēšanas iespējām, lai elektroauto kļūtu pieejamāki sabiedrības slāņiem ar zemākiem ienākumiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    13 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    1029
    25.09.2020 10:27

    Dilstošās riepas pie izmešiem neskaita? Tāpat kā visu to, kas aiziet gaisā, ražojot elektrokārus? Tad jau jā – vairs nav nekādu izmešu.

    Krotow
    25.09.2020 11:01

    Viena Kalifornija ar tikai bezizmešu auto maz ko izdarīs pasaules mērogā, ja citi turpinās smirdināties.

    jārūpējas par jaunām auto finansēšanas iespējām, lai elektroauto kļūtu pieejamāki sabiedrības slāņiem ar zemākiem ienākumiem.

    Interesanti, kā viņi to dabūs gatavu? Katram uzsauks elektrisko koferīti?

    1029
    25.09.2020 11:08
    Reply to  Krotow

    beznosacījuma ienākumi, katram pa teslai, elektrība par velti.
    Nevajag jau mainīt pasauli – pietiks ja Kalifornijā būs omulīga vieta bez šmucīgiem SUViem.

    Krotow
    25.09.2020 11:16
    Reply to  1029

    Mhm… viņi jau ar saviem SF bomžiem galā netiek. No kurienes ņems līdzekļus beznosacījuma ienākumiem un kā panāks lai tad tur vispār kāds strādātu?

    + punkts par auto finansēšanas iespējām uz mums arī vistiešākajā mērā atttiecas.

    1029
    25.09.2020 11:37
    Reply to  Krotow

    bomžiem parasti nav auto, tāpēc tur nekas nemainīsies – viņiem neviens nedos elektroauto.

    atbalstīt ir jēga valstis, kur var pārdot lielus daudzumus, mazie sitīsies kā varēs (un pavei, pērk jau tāpat).

    Jurčiks
    25.09.2020 12:56
    Reply to  1029

    Universālais ienākums ir forši, kamēr tas ir tikai tev, bet citiem vēl jāstrādā. Kad tas ir visiem, tad tā vērtība ir tikpat liela, cik dzīvot patversmē un ēst bezmaksas zupas virtuvē.

    1029
    25.09.2020 13:04
    Reply to  Jurčiks

    ir lietas un ir vērtība, un ne vienmēr to saistība ir acīmredzama.
    piem. ja man šodien iedotu teslu, man tai nebūtu pielietojuma – ja nu vienīgi nomainītu nodarbošanos, lai būtu katru dienu jānobrauc lieli attālumi (nu, teiksim 100+)

    Rudolfs
    25.09.2020 11:10
    Reply to  Krotow

    Jau šobrīd kalifornija ar saviem izmešu standartiem de facto regulē kādi auto tiek ražoti ASV. Domāju šāds solis liks daudziem autoražotājiem vēl aktīvāk domāt par savu piedāvājumu.

    Skābene
    25.09.2020 16:00

    Kalifornijai vajadzētu piestrādāt pie sabiedriskā transporta attīstīšanas, jo tādās pilsētās kā LA sabiedriskais ir katastrofa, un tāpēc daudzi brauc ar savu auto, veidojot sastrēgumus.

    Kursors.lv
    25.09.2020 16:04
    Reply to  Skābene

    Tā ir tikai Kalifornijas nianse? Manuprāt, ASV normāli cilvēki ar sabiedrisko transportu nebrauc un dzenā privātos auto.

    Krotow
    25.09.2020 18:12

    ASV apdzīvotības blīvums ir salīdzinoši zems. Tāpēc arī braukā, jo attālumi starp mājām un sabiedrisko pakalpojumu vietām ir pamatīgi. Kā tur palaist sabiedrisko transportu starp visiem “guļamciemiem”, pat īsti nezinu. Vienīgi ja izsēdina pilsētu birojus pa nomalēm un sadzen tur strādājošos dzīvot kaut kur blakus. Vai arī masveidā pāriet uz darbu no mājām.

    Skābene
    27.09.2020 23:30

    Piemēram, NY visi dod priekšroku metro, jo tas ir ātrākais pārvietošanās veids! Miami, cik atceros sabiedriskais vispār bija par brīvu, līdz ar to ielas ir daudz tukšāks no auto,un pat velosipēdisti slinko, nevis minās, bet brauc ar bezmaksas sabiedrisko, kamēr ričuks tiek novietots uz velo turētāja.

    Kursors.lv
    28.09.2020 07:21
    Reply to  Skābene

    Tu pamēģini uzturēt un braukt ar auto Ņujorkā vai jebkurā citā tāda apmēra pilsētā :) ASV ir ļoti uz saviem privātajiem auto tendēta nācija un tur ar autobusiem brauc tikai.. emm. tie, kam dzīvē ir mazāk paveicies.

    Reklāma