Kamēr vēl neviens tā īsti nav redzējis Volkswagen ID.3, vācieši mazliet slēptā Skype tiešsaistes prezentācijā pasaulei ir parādījuši pirmo elektrisko krosoveru ID.4 un šodien ir tā diena, kad publicēšanas ierobežojums vairs nedarbojas. Es domāju, ka tā arī nav sagadīšanās, ka tieši šodien ir arī Škoda Enyaq iV prezentācija, kas ir ID.4 čehu brālis. Škodai attiecīgais modelis vienmēr iznāk ātrāk, jo VW grupa jau izsenis Škoda ir padarījis par izmēģinājuma trusīti visām savām jaunajām tehnoloģijām. Tagad gan mēs nerunājam par Škoda, bet gan par VW ID.4, tāpēc pavisam īsi pastāstīšu, ko tad mēs varam sagaidīt.

Jaunumi īsumā

  • 100% apvidus auto – 100% elektrisks: ID.4 ir Volkswagen pirmais pilnībā elektriskais apvidus auto un zīmola pirmais pasaules mēroga elektriskais automobilis. Tas tiks izlaists pasaules lielākajā tirgus segmentā – kompakto SUV klasē.
  • Divi ierobežota izdevuma modeļi: ID.4 nonāks Vācijas tirgū ar diviem ierobežotas sērijas modeļiem. ID.4 1ST maksā no 49 950 eiro, savukārt īpaši augstas kvalitātes ID.4 1ST Max maksās no 59 950 eiro. Šīs cenas attiecas uz Vācijas tirgu un ietver 19% PVN, kā arī abiem modeļiem ir pieejama subsīdija 9480 eiro apmērā. Latvijā uz subsīdiju necerēt un cenas arī noteikti būs mazliet augstākas, bet to mēs uzzināsim mazliet vēlāk. Kopā tiks saražoti 27 tūkstoši limitēto modeļu.
  • Jaunā laikmeta dizains: ID.4 ārpusei raksturīgas muskuļu proporcijas, kas nodrošina ārkārtīgi modernu izskatu. Tīrs, plūstošs dizains ir iedvesmots no dabas un nodrošina izcilu aerodinamiku.

  • Jauna apgaismojuma tehnoloģija: interaktīvie IQ.Light LED matricas lukturi nodrošina inteliģenti vadāmas gaismas. Turklāt ir arī novatoriski 3D LED aizmugures lukturi.
  • Daudzpusīgs auto: lielie riteņu diski, kuru diametrs ir līdz 21 collai, izceļ transportlīdzekļa sportiskās un SUV īpašības. Abi ierobežotā izdevuma modeļi standartaprīkojumā ir aprīkoti ar jumta reliņiem un piekabes āķi, savukārt ID.4 1ST Max ir pat panorāmas stikla jumts un elektriski atverams un aizverams bagāžnieka vāks.
  • Veiktspēja un liels attālums: abi ID.4 ierobežotā izdevuma modeļi ir balstīti uz ID.4 Pro Performance un nodrošina 150 kW (204 Zs) jaudu un nobraukumu ar vienu uzlādi līdz 520 km (WLTP).
  • Atvērta telpa pasažieriem: ID.4 arhitektūra nodrošina garu riteņu bāzi. Tas padara transportlīdzekļa interjeru tikpat ietilpīgu kā VW SUV no nākamās un jau lielākās klases.
  • Īpaši mūsdienīga darbība: info-izklaides ekrāns ar diagonāli līdz 12 collām un balss vadību. ID.Light ir arī standartaprīkojumā. Papildaprīkojumā ietilpst paplašinātās realitātes projekcijas displejs, kas apvieno displeju ar transportlīdzekļa faktisko apkārtni.
  • Jauna elektronikas platforma: ID.4 programmatūra un aparatūra tika veidota pilnīgi jaunā arhitektūrā, tātad visi programmatūras atjauninājumi notiek tiešsaistē.
  • Visaptveroša savienojamība: vadītājs var izmantot navigācijas sistēmas, lai piekļūtu We Connect Start tiešsaistes pakalpojumiem. IQ.Drive palīgsistēmas padara katru braucienu drošu.
  • Ilgtspējīga elektriskā mobilitāte visiem: Volkswagen elektriskā ofensīva turpina uzņemt tempu. ID.4 tiek ražots Zwickau rūpnīcā ar oglekļa neitrālu līdzsvaru. Ap visiem ID modeļiem tiks izveidota visa ilgtspējīgas elektriskās mobilitātes ekosistēma.

Tehniskā informācija

ID.4 ir būvēts uz tas pašas jaunās MEB platformas, uz kuras ID.3 un visi grupas jaunie elektroauto. Elektromotors atrodas tieši pirms aizmugurējās ass un tas darbina riteņus, izmantojot viena ātruma pārnesumkārbu. Abos ierobežotās sērijas modeļos motors nodrošina 150 kW (204 ZS) jaudu un 310 Nm griezes momentu, kas kā jau elektriskajam auto ir pieejams jau no paša sākuma. ID.4 baterijas kapacitāte ir 77 kWh un baterijas sver 493 kg un sastāv no 24 šūnām. VW garantē, ka baterijas astoņu gadu laikā un pēc 160 tūkstošiem kilometru nodrošinās vismaz 70% atlikušo kapacitāti. ID.4 var tikt uzlādēts ar līdz 125 kW lielu jaudu, tā kā tas ir nākotnes drošs, jo pie mums pagaidām ir vien 50 kW liela uzlāde. Ar 125 kW uzlādi nieka 30 minūtes baterijas var tikt uzlādētas 320 nobraukuma kilometriem.

Transportlīdzeklis no 0 līdz 100 km ieskrienas 8,5 sekundēs, bet maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 160 km/h. Nākamgad būs arī pieejams ID.4 ar vēl lielāku jaudu un pilnpiedziņu. ID.4 1ST Max jau strandartā ir aprīkots ar adaptīvo balstiekārtu un progresīvo stūres iekārtu, kā arī visiem ID.4 ir XDS elektroniskais pašbloķējošais diferenciālis.

Auto ir 4.58 metrus garš (VW Tiguan ir 4.49 metrus garš), riteņu bāze ir 2.77 metri, bagāžnieks ir 543 litru liels un, nolaižot aizmugurējos sēdekļus, sasniedz 1575 litrus. Elektriskais SUV aiz sevis var vilkt piekabi ar pašmasu līdz 1000 kg. Zemākais SUV punkts ir 16 cm no zemes un apgriešanās rādiuss sasniedz 10.2 metrus.

Pēcvārds

Skaidrs, ka 50 un 60 tūkstošu EUR cena pirmajiem limitētajiem modeļiem ir daudz un nav lielas garantijas, ka regulārie modeļi maksās diži mazāk. Ar 10 tūkstošu EUR lielu Vācijas valdības atbalstu, protams, situācija ir krasi labāka, bet mums no tā visa netiek nekas. Pagaidām mēs arī tiekam tikai pie daļas VW inteliģento servisu, kas var ļoti atvieglot dzīvi. Skaidrs, ka arī mums Saules māte kādreiz uzsmaidīs un varēsim ar valdības atbalstu elektromobiļus iegādāties lētāk, bet pagaidām vēl ir jāpaciešas.

ID.4 man vizuāli ļoti patīk, daudz labāk par ID.3, bet interjers vismaz pēc bildēm nav mana tējas krūzīte. Jāsagaida, kad varēsim šo auto ieraudzīt un aptaustīt dzīvē, tad arī noteikti uzrakstīšu pilnu apskatu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
22 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Agris

Tas nekas, ka YouTube jau kādu laiku testa braucienu apskati redzami

Kristaps Skutelis

VW ID.4? Tiešām?

ID4Video

Gan jau šo video domāja – https://youtu.be/cfdmohiNhLg

Kristaps Skutelis

Tur taču jau pat virsrakstā rakstīts, ka tas ir prototips nevis pabeigts auto.

Agris

Un kur tad ir parādīts tas pabeigtais auto? Skype prezentācijā? Tā kā var jau iegādāties vw salonos?

Kristaps Skutelis

Tieši tā, auto ir prezentēts un pie pircējiem nonāks nākamā gada otrajā pusē.

Edgars K

(Vācijā) “cenas arī noteikti būs mazliet augstākas” – kāpēc? VW Latvijā vispār ir būtiski lētāki nekā Vācijā.

Krotow

Latvijā lētāki tāpēc ka lietoti :)

Turpar

PVN 16%

Janis

Nosacīti, bet tomēr labus auto VW ražoja, daudz fanātu joprojām, es tai skaitā. Bet ar elektro auto, VW sevi apglabā. Nu nedrīkst ražot tehniski tik aizvēsturiskus elektroauto. Projektēšanas brīdī, platforma bija jau tehniski novecojusi… ko VW prezentē! MWB platformu var pārstāt bāzt degunā, viņa ir tolmetam.

Kristaps Skutelis

Par to aizvēsturiskumu mazliet plašāk? Kas tieši nav aktuāli?

Edgars K

Varbūt viņš domā to, ka iepriekšējais elektroauto bums bija jau 100 gadus atpakaļ :)

Normunds

Skaidrs, ka arī mums Saules māte kādreiz uzsmaidīs un varēsim ar valdības atbalstu elektromobiļus iegādāties lētāk, bet pagaidām vēl ir jāpaciešas.
—————————
valdības atbalsts = nodokļu maksātāju naudas novirzīšana daļai elektroauto fanu. :D

Juris

Es arī neticu, ka no LV būs kāds atbalsts un vai vispār vajag, jo diez vai varam to atļauties. Drīzāk kāds atbalsts no ES varētu būt, ka agrāk bija izvēloties Siltumsūkņu apkuri.

Skābene

Ja atbalsts ir kā ar siltumsūkni, tad paldies, nevajag! Kad prasīju cenu siltumsūknim, visi bāleliņi kā viens pārjautāja, “Jūs par savu naudu vai par projekta naudu”. Kā pateicu, ka par projekta naudu, tā cena uzreiz x2.

Juris

Nu gan jau dīleri nevarēs tā vienkārši pareizināt cenu atkarībā no tā, kādā veidā klients pērk to auto.

KKTK

Tas būtu diezgan interesants lēmums, nodokļu naudu nevis iedot ārstiem un bērnu dārziem, bet padarīt dzīvi krāšņāku labi pārtikušam slānim, kas kā otro mašīnu izdomā paņemt elektroauto – nu tā pamēģināšanai, jo esot modē.

Janis Liepins

Vnk jāgaida kad baterija maksās 100USD par 1 kWh kā blakus rakstā minēts. Līdz tam nav vērts viļņoties

Fedja

Nu ko, jāgaida pirmie lietotie ID4 no Vācijas. Vācietis nopirks lētāk, jo zemāks PVN un valsts atbalsts.
Pabrauks mazliet un pārdos uz Austrumeiropu par pusi no sākumcenas, līdzīgi kā ar BMW i3, kas pie mums jau 2-3 gadīgi maksā ap 20k, kaut jaunam cena ap 60k.

Kristaps Skutelis

Nepārspīlē, jauns BMW i3 maksā mazliet virs 40k EUR :)

Puteklis

Nepatīk šī modernā tendece visur izmantot ekrānus – kad cilvēki masveidā dēļ tiem sāks sisties nost – būs jau par vēlu. Ar fiziskām pogām ir vienkāršāk, tās var arī ar tausti atrast, bet šī mode lielāko daļu auto kontroles salikt ekrānos ir baisa. Bez skata novēršanas no ceļa, nemaz nevar klimata kontroli saregulēt, nemaz nerunājot par nenozīmīgākām lietām.

Puteklis

Bet cepums viņiem par pedāļu marķējumu – play un pause! :D