Vakar vakarā tika aizvadīta ikgadējā “Tesla Battery Day”, kurā kompānija iepazīstināja ar vairākiem jaunumiem. Viens no tiem ir jaunas baterijas, kas nosauktas “Tesla 4680”. Tās ir izmēros krietni lielākas nekā iepriekšējās baterijas – 80 milimetrus augstas un ar 46 milimetru diametru.

Kompānija sola, ka jaunās baterijas spēj uzkrāt 5 reizes vairāk enerģijas un dot 6 reizes vairāk jaudas. “Tesla” gan neizplūda detaļas, cik daudz izdevies uzlabot enerģijas blīvumu baterijās, taču tiek solīts, ka jaunās baterijas palielinās nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi par 16 procentiem. Paredzams, ka šis skaitlis palielināsies vēl vairāk.

Tāpat jaunās baterijas samazinās izmaksas katrai kWh par 14 procentiem un arī šim skaitlim vajadzētu palielināties, “Tesla” palielinot ražošanas apjomus nākamo gadu laikā. Ir veikti izmēģinājumi, taču ražošana ar pilnu jaudu varētu sākties 3 gadu laikā. Bateriju jaunais dizains samazina pretestību, vienlaikus mazinot bateriju sakaršanas problēmu. Jaunajām baterijām ir līdzīgas termoreglācijas spējas kā izmēros mazākām baterijām, līdz ar to tās spēj saglabāt optimālo temperatūru, vienlaikus uzkrājot vairāk enerģijas.

Jauno bateriju ražošanā “Tesla” izmantos vairāk silīcija, kas īpaši apstrādāts ar polimēru pārklājumu. Jau šobrīd baterijās tiek izmantots silīcijs, taču tā fizikālās un ķīmiskās īpašības neļāva to darīt vēlamajā apjomā. Tiek skaidrots, ka tas rada krietni vienkāršāku ražošanas procesu un ļauj baterijās izmantot vairāk silīcija, kas ļauj palielināt nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi. Jaunā tehnoloģija ļauj samazināt ražošanas izmaksas par 5-7 procentiem. Jaunās paaudzes baterijās vairs netiks izmantots kobalts.

No mazāk tehniskiem jaunumiem – “Tesla” prezentējusi “Model S Plaid” automašīnu. Ražotājs sola, ka ar vienu uzlādi auto varēs nobraukt apmēram 830 kilometrus, mašīnas maksimālais ātrums tiek solīts 320 km/h, bet līdz 100km/h tā spēs paātrināties mazāk nekā divās sekundēs, padarot to par ātrāko sērijveidā ražoto auto pasaulē.

Iepriekš mašīnas prototipi redzēti sacīkšu trasēs, kur aizvadīti testi. “Tesla” savā mājaslapā sākusi pasūtījumu pieņemšanu “Model S Plaid” un zināms, ka auto cena sāksies no 140 tūkstošiem dolāru.

Pasākuma noslēgumā “Tesla” vadītājs Īlons Masks atklāja, ka aptuveni trīs gadu laikā tirgū varētu nonākt elektroauto, kurš maksās 25 tūkstošus dolāru, turklāt, spēšot braukt autonomi. Masks neslēpa, ka cenu samazinājumu izdevies iegūt, pateicoties jaunajām baterijām un uzlabotajam ražošanas procesam. Konkrēta specifikācija netika izpausta, taču prognozēts, ka auto ar vienu uzlādi spēs veikt vismaz 320 kilometrus.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
15 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Arčiņš

Aplauzās tie kas gaidīja plutonija ,grafēna vai kādas citas ārpuszemes baterijas . Savā ziņā loģisks progress. Personīgi nesaprotu kāpēc Tesla vēl joprojām turās pie cilindriskām ,nevis prizmatiskajām baterijām , bet gan jau tur ir kādi loģiski iemesli. Runājot par Plaid modeli skaitļi ir nedaudz pavilkti ,lai izskatītos labāk kā Lucid Air ,bet kā būs ,to mēs redzēsim kad abi šie autiņi satiksies trasē.

Edgars K

Radioaktīvās baterijas enerģiju dod ilgi, bet lēni, mazos apjomos. Ticamākais scenārijs ir, ka šādas baterijas nākotnē pa nakti lādēs galveno bateriju.

Radioaktīvi elementi kā galvenais enerģijas avots iespējami tikai miniatūra atomreaktora veidā, kas automašīnās diez vai kādreiz nonāks drošības apsvērumu dēļ.

Agris

Es gan nedomāju, ka skaitļi pavilki Lucid dēļ, manuprāt, Tesla redz, ka cilvēki gatavi pirkt Porsche un tas šobrīd ir ātrāks, atrada nišu tā teikt. Lucid, kad tik vispār pirmais iznāks no konveijera, tad arī domās, ko likt pretim, ja vajadzēs.
Mani gan vairāk uztrauc, ka modeļi netiek mainīti, tikai facelift – gribētos jau tomēr redzēt jaunus S un X

1028

braukt autonomi – t.i. pati sevi arī uzlādēs? piem. zemūdene spēj būt autonoma, jo kādu laiku iztiek bez ārējo resursu (gaiss, ūdens, degviela) saņemšanas.

un interesanti, kādā veidā atšķirsies ekspl. īpašības mašīnai par 25K no teslas dārgā gala modeļiem – līdz simtam iekustēsies 10sek laikā vai kalpos tikai 3 gadus?

davfreim

“bet līdz 100km/h tā spēs paātrināties mazāk nekā divās sekundēs”

Mazāk KĀ.

Jēkabs
Krotow

Bez iepriekšējas braucēju apmācības auto ar tādu paātrinājumu uz ceļa nevajadzētu laist. Sekas jau auto ar uz pusi lēnāku paātrinājumu ik pa laikam redzam avāriju ziņās. Lielāka jēga masām būtu no auto, kas ar parastu paātrinājumu nobrauktu 2x tālāk un līdz 80% lādētos mazāk par 10 minūtēm.

Skābene

Šis teikums “jaunās baterijas spēj uzkrāt 5 reizes vairāk enerģijas un dot 6 reizes vairāk jaudas” neiet kopā ar šo “palielinās nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi par 16 procentiem“. Ja nu vienīgi liks mazākus akumulatoru blokus, kas aizņems mazāk vietas.

Arčiņš

Bišku pazudis tulkojumā. Tie 16% ir jau gatavai bateriju pakai ,kas nav nemaz slikti.

Edgars K

nevis bateriju pakai, bet baterijai. :)

Arčiņš

Preses relīzē nekas netiek teikts ar ko šīs baterijas salīdzina. Tās ir 18650 vai 2170 baterijas pret kurām jaunās 4680 ir tik un tik reizes labākās ,bet nobraucamo distanci var salīdzināt Model S 100kwh bateriju pakā 18650 baterijas aizvietojot ar 4680 baterijām un volā ,tu vari aizbraukt par 16% tālāk.

Edgars K

Nē, tu nesaproti :) baterijā ir elementi :) bateriju paka būs vairākas baterijas, kuras sastāv no bateriju elementiem :) runa ir par definīciju.

Edgars K

Man ir iebildumi pret definīciju. Lai “ jaunās baterijas spēj uzkrāt 5 reizes vairāk enerģijas” neskanētu pretrunā ar “jaunās baterijas palielinās nobraucamo attālumu ar vienu uzlādi par 16 procentiem”, iesaku saukt lietas pareizos vārdos. Pirmajā daļā runa ir par bateriju elementiem. Baterija pēc definīcijas ir elementu kopa. Nākamajām teslām būs baterijas, kuras sastāvēs no jauniem, ietilpīgākiem elementiem.

Skābene

Normāls kalambūrs, jaunie elementi ir ietilpīgāki kā vecie, bet tajā pašā laikā jaunie elementi ir arī izmēros lielāki un resnāki kā vecie! :D
Citiem vārdiem sakot, jaunā 3 litru burka ir 3x ietilpīgāka par 1litra burku, bet jaunajās burkās varēs marinēt par 16% vairāk gurķu, kā vecajās burkās! :)

Fedja

Investoriem arī nepatika kalambūrs, Teslas akciju cena gāžas lejā lavīnveidīgi!