Facebook boss Marks Zukerbergs apstiprinājis baumas un trešdien, 16. septembrī, nācis klajā ar paziņojumu par partnerību starp Facebook un briļļu konglomerātu “EssilorLuxottica“, kam, cita starpā, pieder tādi zīmoli kā “RayBan” un “Oakley”. Sadarbības galvenais mērķis ir izstrādāt papildinātās realitātes (Augmented Reality – AR) platformu un AR brilles, kuras pie lietotājiem varētu nonākt jau nākamgad.
Šis projekts un pašas viedās brilles, kam dots kopīgs nosaukums “Aria”, pašlaik vairāk domāts kā pētniecības platforma, nevis plašam patērētāju lokam domāts viedpalīgs. Vienlaikus Facebook nenoliedz, ka nākotnē AR brilles varētu kalpot kā visai labs viedtālruņu aizstājējs gluži kā tas ir gadījumā ar Apple Watch, kur tas jau veiksmīgi pilda iPhone funkcijas.
Beyond thrilled to finally share a sneak peek of our Facebook partnership with Ray-Ban! Our first smart glasses will launch next year, and that’s just the beginning… The future will be a classic and it's coming in 2021 😎 pic.twitter.com/l9992ZQGoy
— Hugo Barra (@hbarra) September 16, 2020
Tikmēr Aria plānota vairāk kā platforma, kas dos iespēju veikt dažādus izmēģinājumus, ļaujot Facebook inženieriem turpināt attīstīt AR ekosistēmu. Platforma ļaus tvert attēlus un video, izsekot Facebook lietotāju galvas un acs zīlītes kustībām, kā arī fiksēs pat atrašanās vietas datus. Interesanti, kā Facebook vēlāk atrunāsies par tādām lietām kā lietotāja privātums un konfidencialitāte. Izskatās, ka kompānija jau tam lēnām gatavojas, jo devusi atbildes uz pamata jautājumiem par privātumu, piemēram, kādi dati konkrēti tiks iegūti un kā tie tiks vākti.
Pēc Facebook teiktā – Aria radīts kā risinājums, kas palīdzēs droši un atbildīgi ieviest jauninājumus, kā arī ļaus izstrādāt drošības pasākumus, politiku un pat sociālās normas, kas nepieciešamas AR briļļu un citu valkājamo ierīču lietošanai.
Zināms, ka pirmie pie Aria papildinātās realitātes brillēm jau septembra beigās tiks izvēlēti Facebook darbinieki, kas tad arī varēs novērtēt pašas Aria platformas darbību.