Reklāma

Pirms ASV prezidenta vēlēšanām Microsoft izstrādā rīku, kas palīdzēs novērst dezinformāciju

Jaunākie raksti

Samsung iepazīstina ar jaunajiem produktiem (tiešraide)

Jau šodien Galaxy Unpacked pasākumā Samsung prezentēs ilgi gaidītos jaunos produktus un inovatīvos tehnoloģiju risinājumus. Izmanto iespēju - pievienojies...

BMW pārliecināti, ka klienti laika gaitā pieradīs pie funkciju abonēšanas

Pirms kāda laika vācu autoražotāja BMW solis ieviest abonēšanas maksu par tādām papildus funkcijām kā apsildāmie sēdekļi izraisīja milzīgu...

Ford cenšas drastiski samazināt pieejamo papildopciju klāstu mašīnās

Ford jau ilgāku laiku runā, ka mašīnu ražošanu nepieciešams vienkāršot, lai samazinātu arvien pieaugošās izmaksas, kas neizbēgami rezultējas lielākā...

Intel izziņo Arc Pro videokartes profesionāļiem

Intel videokartes ir sava veida jaunums tirgū, bet te ir jānorāda, ka tās vēl īsti ārpus Ķīnas nav nopērkamas....

“WhatsApp” nāk klajā ar vairākām jaunām privātuma funkcijām

Saziņas lietotne "WhatsApp" turpina lutināt lietotājus ar jaunām funkcijām, gan uzlabojot lietojamību, gan privātumu. Svaigākās izmaiņas saistītas tieši ar...

Ir skaidrs, ka novembrī gaidāmās ASV prezidenta vēlēšanas radīs lielu ažiotāžu, kas būs visai laba augsne arī dezinformācijas izplatībai. Kompānija “Microsoft” šo problēmu cenšas laikus novērst un izstrādājusi tehnoloģiju, kas spēj analizēt gan foto, gan video un noteikt, vai saturs, kas tur parādās, ir īsts vai viltots.

Kompānija paziņojusi par sava jaunā rīka “Microsoft Video Authenticator” palaišanu, kas spēj analizēt fotoattēlus un videoklipus, nosakot procentuālo iespējamību, ka attiecīgais vizuālais materiāls ir viltots, lai mākslīgi manipulētu ar medijiem. Attiecībā uz videoklipiem – risinājums reāllaikā analizē katru kadru, ikvienam no tiem nosakot šo procentuālo ticamības rādītāju.

Microsoft Video Authenticator īpaši specializējas tā saukto deepfake vizuālo materiālu identificēšanā. Deepfake parasti attiecas uz videoklipiem, kuros, izmantojot mākslīgo intelektu, tiek manipulēts ar vizuālo materiālu. Piemēram, aizstājot vienas personas seju ar citu vai mainot cilvēka mutes kustību, lai radītu iespaidu, ka tas izsacījis ko tādu, ko patiesībā nav teicis. Deepfake tehnoloģija var mainīt arī nekustīgus attēlus un audio.

Kompānija arī paziņojusi, ka izlaiž tehnoloģiju, kas palīdzēs atzīmēt viltus saturu. Doma tāda, ka par uzticamiem atzīti satura radītāji pašu izveidotajam materiālam varēs pievienot klāt sava veida ūdenszīmi. Pēc tam pārlūkprogrammas paplašinājums, ko sauc par lasītāju, pārbauda šo saturu un salīdzina ar oriģinālu, lai noteiktu, vai tas nav izmainīts un viltots.

Šobrīd Microsoft jau ir apvienojies ar mediju uzņēmumu koalīciju “Project Origin”, kurā ietilpst BBC un New York Times, lai izmēģinātu jauno tehnoloģiju.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma