Transporta sektora elektrifikācija ir viens no daudzajiem sarežģītajiem jautājumiem, kas cilvēcei jārisina. Viens no uzdevumiem, protams, ir rast veidu, kā palielināt elektroauto skaitu uz ceļiem, īpaši komerctransporta un kravas auto sektorā, kas ikdienā veic lielus attālumus.

Šovasar netālu no Vācijas lielpilsētas Frankfurtes pie Mainas, uz A5 autobāņa, atvērta piecus kilometrus gara izmēģinājumu zona, kas aprīkota ar virszemes kontakttīklu abos virzienos. Šī projekta ideja ir tieši tāda pati kā elektriskajiem vilcieniem, tramvajiem un trolejbusiem, proti, transportlīdzeklis ar pantogrāfu palīdzību savienots ar kontakttīklu, no kura tas iegūst elektrību, kas ļauj pārvietoties pa šoseju. Kad enerģija no kontakttīkla vairs nav pieejama, auto var pārslēgties uz baterijām vai iekšdedzes dzinēju, lai turpinātu savu ceļu.

Galvenā problēma šādam risinājumam ir izmaksas – viens kilometrs abos virzienos izmaksā papildus divus miljonus eiro. Papildus jāņem vērā arī tīkla uzturēšanas izmaksas. Šobrīd šo ceļaposmu ikdienā izmēģina piecas ar hibrīdtehnoloģijām aprīkotas “Scania R450” kravas automašīnas. Šo mašīnu iegūtie dati pēc tam tiks analizēti vairākos pētījumos, lai izprastu, kādi ir šādu ceļa posmu ieguvumi un cik nozīmīgi tie ir. Tāds pats risinājums iepriekš izmēģināts arī Zviedrijā.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
18 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Nezinamais

Uz Hamburgas bāņa arī ir…

hmmm :)

“Šī projekta deja…” – ideja!

digitalk

ctrl+enter!

Kristaps Skutelis

Paldies, salabots. Bet, jā, pareizi saka @digitalk – šādas kļūdas vislabāk pieteikt ar Ctrl+Enter.

Ess

Tas zīmulis neņem vērā to, ka lielākā daļa kursoru lasa mobilajā !

digitalk

mācies netiquette.
[edit] ou, piedod, tu pat nezini, ko tas nozīmē.

Last edited 1 month ago by digitalk
Kristaps Skutelis

Taisnība. Man kaut kā likās, ka būs līdzīgs apmeklējums no mobile un datoriem, bet tiešām lielākā daļa lasa Kursoru no telefona. Tad viss labi, var par kļūdām komentēt arī komentāros. Paldies! :)

Krotow

Lasa telefonā. No telefona pēc brēkšanas uz otrā galā runātāju izkrata siekalas.

0818

dīvaini, ka mobilajos pārlūkos nav šādas funkcijas….jau cik gadus cilvēki patērē saturu mazajos ekrānos….šeit gan laikam būtu jākustās OS ražotājam, lai pie darbībām ar iezīmēto tekstu pievienotu “ziņot autoram”…vai pārlūkā jāpaplašina OS bibliotēkas funkcionalitāte.

digitalk

domājams, ka pie vainas ir wordpress, un tā plugini. neprot.

Maisinsvaig

Drīzāk ieviesīs Ctrl pogu tastatūrā

Krotow

Fūre kā trolejbuss tiešām būtu izeja kravas auto elektrifikācijai. Garajos posmos barojas no vadiem un galapunktos no akumulatora. Tikai tad tas jāievieš praktiski visos garajos populārajos kravas maršrutos.

Nez, trolejbusus pa bāni arī laidīs? Škodas trollis ar 200 km/h :D

digitalk

vieglāk ūdeņradis. uzpildās ātri, infrastruktūra tikai ik pēc xxx kilometriem.

Krotow

Lapsa, esi stulbs vai izliecies? Arī esi pierakstījies Šrēdera kantorī, kuriem vienalga, kam pagulties apakšā, ka tikai Gazprom saimnieki ir laimīgi?

digitalk

āā, sapratu tavu cepienu, lētākais H2 iegūšanas veids ir ar dabasgāzi.
bet šobrīd.
un kā pēc desmit gadiem? divdesmit?

Skābene

Dabas gāze ir siltumnīcas gāze, kuru nav labi laist atmosfērā, vienalga, vai tā krievu vai Amerikāņu.

Krotow

Pēc 20 gadiem būs labākas auto baterijas. Elektrolīze ir baisi neefektīvs pasākums. Kā arī ūdeņradis tvertnē ilgi neturas… nu kā mazam bērnam jāstāsta. Labi vismaz ka sakaru ar dabazgāzi saprati. Vācijā tam ir nelaba politiska pieskaņa.

KKTK

Vilkt vadus pa gaisu gar šoseju ir tik pat stulbi dārga ideja, kā mūsu dzelzceļa elektrifikācija. Būtu labāk ūdeņraža tēmu pacilājuši. Bet stāvlaukumos gan varēja salikt uzlādes visriņķī. Tajā pašā pieminētajā Zviedrijā ir sabiedriskie elektro busi, kas lādējas galapunktos. Aizmirsu paprasīt vietējiem par izdevīgumu un ērtumu, bet nu lielikšu tikai bildi ieskatam, par ko kā arī var: https://www.google.com/maps/@59.3577353,18.102574,3a,75y,328.19h,87.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOLx7jzA9foKSjyth4kOfOA!2e0!7i13312!8i6656