Web Analytics
More
    Reklāma

    Vācijā izmēģina virszemes kontakttīklu, kas paredzēts kravas auto

    Jaunākie raksti

    Transporta sektora elektrifikācija ir viens no daudzajiem sarežģītajiem jautājumiem, kas cilvēcei jārisina. Viens no uzdevumiem, protams, ir rast veidu, kā palielināt elektroauto skaitu uz ceļiem, īpaši komerctransporta un kravas auto sektorā, kas ikdienā veic lielus attālumus.

    Šovasar netālu no Vācijas lielpilsētas Frankfurtes pie Mainas, uz A5 autobāņa, atvērta piecus kilometrus gara izmēģinājumu zona, kas aprīkota ar virszemes kontakttīklu abos virzienos. Šī projekta ideja ir tieši tāda pati kā elektriskajiem vilcieniem, tramvajiem un trolejbusiem, proti, transportlīdzeklis ar pantogrāfu palīdzību savienots ar kontakttīklu, no kura tas iegūst elektrību, kas ļauj pārvietoties pa šoseju. Kad enerģija no kontakttīkla vairs nav pieejama, auto var pārslēgties uz baterijām vai iekšdedzes dzinēju, lai turpinātu savu ceļu.

    Reklāma

    Galvenā problēma šādam risinājumam ir izmaksas – viens kilometrs abos virzienos izmaksā papildus divus miljonus eiro. Papildus jāņem vērā arī tīkla uzturēšanas izmaksas. Šobrīd šo ceļaposmu ikdienā izmēģina piecas ar hibrīdtehnoloģijām aprīkotas “Scania R450” kravas automašīnas. Šo mašīnu iegūtie dati pēc tam tiks analizēti vairākos pētījumos, lai izprastu, kādi ir šādu ceļa posmu ieguvumi un cik nozīmīgi tie ir. Tāds pats risinājums iepriekš izmēģināts arī Zviedrijā.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    18 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Nezinamais
    23.08.2020 15:42

    Uz Hamburgas bāņa arī ir…

    hmmm :)
    23.08.2020 15:50

    “Šī projekta deja…” – ideja!

    digitalk
    23.08.2020 15:57
    Reply to  hmmm :)

    ctrl+enter!

    Kursors.lv
    23.08.2020 16:01
    Reply to  hmmm :)

    Paldies, salabots. Bet, jā, pareizi saka @digitalk – šādas kļūdas vislabāk pieteikt ar Ctrl+Enter.

    Ess
    23.08.2020 19:28

    Tas zīmulis neņem vērā to, ka lielākā daļa kursoru lasa mobilajā !

    digitalk
    23.08.2020 20:03
    Reply to  Ess

    mācies netiquette.
    [edit] ou, piedod, tu pat nezini, ko tas nozīmē.

    Last edited 3 years ago by digitalk
    Kursors.lv
    23.08.2020 20:06
    Reply to  Ess

    Taisnība. Man kaut kā likās, ka būs līdzīgs apmeklējums no mobile un datoriem, bet tiešām lielākā daļa lasa Kursoru no telefona. Tad viss labi, var par kļūdām komentēt arī komentāros. Paldies! :)

    Krotow
    24.08.2020 22:22

    Lasa telefonā. No telefona pēc brēkšanas uz otrā galā runātāju izkrata siekalas.

    0818
    24.08.2020 08:17

    dīvaini, ka mobilajos pārlūkos nav šādas funkcijas….jau cik gadus cilvēki patērē saturu mazajos ekrānos….šeit gan laikam būtu jākustās OS ražotājam, lai pie darbībām ar iezīmēto tekstu pievienotu “ziņot autoram”…vai pārlūkā jāpaplašina OS bibliotēkas funkcionalitāte.

    digitalk
    24.08.2020 09:05
    Reply to  0818

    domājams, ka pie vainas ir wordpress, un tā plugini. neprot.

    Maisinsvaig
    24.08.2020 11:03
    Reply to  0818

    Drīzāk ieviesīs Ctrl pogu tastatūrā

    Krotow
    24.08.2020 11:41

    Fūre kā trolejbuss tiešām būtu izeja kravas auto elektrifikācijai. Garajos posmos barojas no vadiem un galapunktos no akumulatora. Tikai tad tas jāievieš praktiski visos garajos populārajos kravas maršrutos.

    Nez, trolejbusus pa bāni arī laidīs? Škodas trollis ar 200 km/h :D

    digitalk
    24.08.2020 13:44
    Reply to  Krotow

    vieglāk ūdeņradis. uzpildās ātri, infrastruktūra tikai ik pēc xxx kilometriem.

    Krotow
    24.08.2020 14:00
    Reply to  digitalk

    Lapsa, esi stulbs vai izliecies? Arī esi pierakstījies Šrēdera kantorī, kuriem vienalga, kam pagulties apakšā, ka tikai Gazprom saimnieki ir laimīgi?

    digitalk
    24.08.2020 14:49
    Reply to  Krotow

    āā, sapratu tavu cepienu, lētākais H2 iegūšanas veids ir ar dabasgāzi.
    bet šobrīd.
    un kā pēc desmit gadiem? divdesmit?

    Skābene
    24.08.2020 16:41
    Reply to  digitalk

    Dabas gāze ir siltumnīcas gāze, kuru nav labi laist atmosfērā, vienalga, vai tā krievu vai Amerikāņu.

    Krotow
    24.08.2020 17:40
    Reply to  digitalk

    Pēc 20 gadiem būs labākas auto baterijas. Elektrolīze ir baisi neefektīvs pasākums. Kā arī ūdeņradis tvertnē ilgi neturas… nu kā mazam bērnam jāstāsta. Labi vismaz ka sakaru ar dabazgāzi saprati. Vācijā tam ir nelaba politiska pieskaņa.

    KKTK
    25.08.2020 09:51

    Vilkt vadus pa gaisu gar šoseju ir tik pat stulbi dārga ideja, kā mūsu dzelzceļa elektrifikācija. Būtu labāk ūdeņraža tēmu pacilājuši. Bet stāvlaukumos gan varēja salikt uzlādes visriņķī. Tajā pašā pieminētajā Zviedrijā ir sabiedriskie elektro busi, kas lādējas galapunktos. Aizmirsu paprasīt vietējiem par izdevīgumu un ērtumu, bet nu lielikšu tikai bildi ieskatam, par ko kā arī var: https://www.google.com/maps/@59.3577353,18.102574,3a,75y,328.19h,87.21t/data=!3m6!1e1!3m4!1sOLx7jzA9foKSjyth4kOfOA!2e0!7i13312!8i6656

    Reklāma