Vācu autoražotājs “BMW” izplatījis sava jaudīgākā “plug-in” hibrīda “545e” tehniskos parametrus. Mašīna būs aprīkota ar 3.0 litru sešu cilindru motoru kopā ar 108Zs jaudīgu elektromotoru, kas kopā tai sniegs 389Zs jaudu un 600 ņūtonmetru griezes momentu. Jaudas agregāts aizgūts no lielā brāļa – “745e”.

Šī elektromotora/iekšdedzes dzinēja kombinācija “545e” padara par ātrāko kompānijas lādējamo hibrīdu – līdz 100km/h tas spēs paātrināties 4,7 sekundēs, bet maksimālais ātrums ierobežots līdz 250km/h. Auto aprīkots ar 12kWh bateriju, kas aptuveni 50 kilometrus ļauj nobraukt tikai ar elektrību. Paredzēts, ka “545e” būs pieejams tuvāko mēnešu laikā, kopā ar pārējiem 5.sērijas modeļiem, kas šogad piedzīvojuši “face-lift”.

Kompānija arī atklājusi, ka ievērojami mainīs savu sākotnējo elektrifikācijas plānu, kas tapa 2013.gadā. “BMW” korporatīvo lietu vadītājs Vīlands Bruhs (Vieland Bruch) paskaidrojis, ka kompānijai tagad ir 7 gadu pieredze daudzos pasaules valstu tirgos, kas neizbēgami noved pie izmaiņām.

Viens no galvenajiem punktiem – pretstatā atsevišķiem citiem ražotājiem, “BMW” turpinās attīstīt visa veida dzinējus, tostarp, benzīna un dīzeļa motorus. Plānots, ka nākamo divu gadu laikā visas jaunās “BMW” mašīnas ar iekšdedzes dzinējiem tiks aprīkotas ar 48V “mild-hybrid” sistēmu. Benzīna un dīzeļa auto joprojām būs svarīgs stūrakmens kompānijas nākotnē, jo “BMW” uzskata, ka elektroauto joprojām ir gana tālu no tā, lai tie kļūtu par masveidīgu izvēli pircējiem.

Ražotājs paredz, ka jau nākamgad ceturtā daļa pārdoto “BMW” būs “plug-in” hibrīdi un elektroauto, bet plānots, ka līdz 2030.gadam puse pārdoto “BMW” būs hibrīdi vai elektroauto, otru pusi pārdoto auto joprojām sastādot benzīna un dīzeļa automašīnām. Kompānija nākamo divu gadu laikā plāno uzsākt ar ūdeņraža degvielas šūnām aprīkota auto ražošanu. Tas būs balstīts uz šī brīža “X5” bāzes. Kompānijas pārstāvji paredz, ka ap 2025.gadu varētu sākties masveidīgāka ūdeņraža auto ražošana.

“BMW” sola, ka nākamās paaudzes baterijās vairs netiks izmantoti retzemju metāli. Šobrīd paredzēts, ka baterijām jāiztur aptuveni 10 gadi jeb tikpat ilgi, cik ir plānotais mūža ilgums ar iekšdedzes dzinēju aprīkotām automašīnām.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
1 Comment
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Alberts Kviesis

“ap 2025.gadu varētu sākties masveidīgāka ūdeņraža auto ražošana”
nosaukums tad būs amēba vai citodella?