“BMW” koncerns plāno uzsākt otrās paaudzes ūdeņraža degvielas šūnu izmēģinājumus, tās izmēģinot “BMW i Hydrogen NEXT” automašīnā, kas veidota uz pašreizējā “X5” bāzes. Kompānijas pārstāvji norāda, ka testi varētu sākties 2022.gadā. Degvielas šūnu kopums un visa sistēma izstrādāta “BMW” uzraudzībā, savukārt individuālas šūnas veidojusi “Toyota”.
“BMW” un “Toyota” jau kopš 2013.gada sadarbojas ūdeņraža degvielas šūnu izstrādē. Kopš 2015.gada vasaras “BMW” testē ar ūdeņradi darbināmas automašīnas, kas veidotas uz 5.sērijas GT modeļa bāzes. Šajās mašīnās izmantotā sistēma veidota, sadarbojoties ar “Toyota”.
“BMW” norāda, ka nākotnē ūdeņradis būs interesanta alternatīva cilvēkiem, kuriem ir apgrūtināta pieeja elektrouzlādes infrastruktūrai. Tāpat šis degvielas tips atvieglos dzīvi tiem, kas ikdienā veic lielus attālumus. Tiklīdz ūdeņradim būs pieejama atbilstoša uzpildes infrastruktūra, ūdeņradis būs ļoti izdevīga alternatīva, kas nodrošinās maksimālo nobraukumu ar vienu uzpildi dažu minūšu laikā, neatkarīgi no laikapstākļiem.
neatkarīgi no laikapstākļiem….varbūt kāds var paskaidrot, kuram degvielas veidam šobrīd laika apstākļi kalpo par uzpildi traucējošu faktoru, ja reiz tas tiek uzsvērts?
Elektrovāģiem laikapstākļi ietekmē nobraukamu. Ļoti.
ak tad ar nobraukumu runa…es to sapratu, kā priekšrocību uzpildoties
“ar vienu uzpildi dažu minūšu laikā, neatkarīgi no laikapstākļiem.”