Ilgi gaidītā PlayStation spēle Ghost of Tsushima ir klāt. Tā atveido Mongoļu iebrukumu Japānā tālajā 13. gs. un to veidojusi Sietlā bāzētā un nopelniem bagātā Sucker Punch Productions spēļu studija. Kritiķi visā pasaulē jau šobrīd Ghost of Tsushima atzīst par vienu no gada labākajām video spēlēm. Tā veidota, iedvesmojoties no izcilākajiem darbiem samuraju kino žanrā, un, izmantojot izvēles režīmu, spēle tūlītēji ļauj iejusties melnbaltas 1950-to gadu samuraju filmas varoņu ādā.

Spēles darbība norisinās 1274. gadā, vienā no svarīgākajiem periodiem Japānas vēsturē. Desmitiem tūkstošu Mongoļu karavīru ierodas Tsushima (Cušima) salā ar vienu mērķi – iekļaut Japānu Mongoļu Impērijā.

Spēles galvenais varonis ir Jin Sakai – viens no retajiem samurajiem, kurš izdzīvojis uz Tsushima (Cušima) salas. Jin mērķis ir nolikt malā gadsimtiem atzīto samuraju goda kodu un pielietot savas ēnas puses, lai apkarotu Mongoļu iebrucējus un aizsargātu Japānas suverenitāti.

“Spēlei Ghost of Tsushima piemīt unikāla vizuālā ekspresija, kas nav bieži sastopama videospēļu tirgū, un mēs esam neizsakāmi priecīgi beidzot spēli nodemonstrēt visai pasaulei. Atsauksmes līdz šim ir bijušas lieliskas, un mēs ceram, ka ikviens spēlētājs gūs šīs pašas emocijas, iepazīstot vilinošo Ghost of Tsushima pasauli,” komentē Valteri Hitinen (Valtteri Hyttinen), PlayStation Nordics Programmatūras mārketinga menedžeris.

Veltījums leģendārajam filmu veidotājam Akira Kurosava (Akira Kurosawa)

Spēle Ghost of Tsushima veidota, iedvesmojoties no Japāņu samuraju mākslas un kino. Īpašs veltījums tajā ir vērsts leģendārajam filmu veidotājam Akira Kurosawa, kura samuraju filmas kā Septiņi samuraji, RAN un Yojimbo tiek raksturotas kā vienas no iespaidīgākajām mūsdienu kino pasaulē. Īpaši filma Septiņi samuraji ir bijusi milzīga iedvesma Sucker Punch Productions radošajam direktoram Neitam Foksam (Nate Fox).

Fokss arī piebilst: “Man ir neiespējami iedomāties, kā tas ir būt samurajam bez domām par viņa filmās iekļautajiem samurajiem un spēju tos padarīt tik reālistiskus. Viņi visi cīnījās ar godu veidā, kāds nekad iepriekš nebija redzēts, viņi ir ikonisks ideāls, kuram mēs cenšamies līdzināties.”

“Ar mīlestību pret samuraju kinofilmām mūsu studija ir radījusi iespēju spēlētājiem pieredzēt visu spēli klasiskas samuraju filmas atveidojumā. Speciāls filtrs pārvērš spēli melnbaltu, kamēr, pievienojot filmas graudainumu un atmosfēru veidojošus skaņu efektus, spēle rezultējas aizraujošā pieredzē, kas atveido Kurosava leģendāros darbus. Lai radītu īpaši autentisku noskaņu, spēli iespējams spēlēt arī japāņu valodā.”

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
7 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
KKTK

Oi smuki!

digitalk

to video rādīja PS5 spēļu prezentācijā, tagad varēsim sagaidīt parastu apskatnieku viedokli. mani nedaudz bažīgu dara līdzība ar RDR2, kas pēc pirmā WOW faktora sāka cilvēkiem apnikt ar vienveidību.

bet, jā, nenoliedzami skaisti.

Kristaps Skutelis

Man atkal vakar skatoties to video, vairāk atmiņā atsita Witcher. Tās konsoļu spēles tomēr savā starpā ir tik ļoti līdzīgas.

Bet

Vai tad katra atvērtas pasaules tipa spēle nav vienveidīga, kad tā tiek spēlēta daudzas stundas?

digitalk

reku Kristaps jau pieminēja izcilu paraugu — Witcher 3. sabāztās sižetiskās līnijas un sidequests uztur dažādību spēles procesā. Bethesda arī savā Elder Scrolls sērijā pamazām samācījusies un vienmēr var atrast ko darīt gan sižetiskajā līmenī, gan bradājot apkārt.

KKTK

Es atkal lielu līdzību redzu ar Assassin’s Creed sērijām. Staigā pa salu kā Oddyssey, ej kauties kā Jacobs Londonā, vai slēpies kā Evie (ko tieši pa lietainām dienām vēl spēlēju).

Krr

Man ļoti traucē video redzamais,ka koki, zāle un citādas sīkas detaļas nav pārredzamas, bet nez no kurienes uzpeld priekšā.
Ļoti atgādina spēles no 98 win. laikiem. Neskaitot skaistās 3d attēla līnijas un krāsas, domāju 2020 spēles būtu realistiskākas palikušas.

Sorry, neesmu geimers.