Sociālie tīkli mūsdienās ļauj ne tikai efektīvi komunicēt, bet arī noķert ne vienu vien likumpārkāpēju. Nesen FBI aģentiem kādas ļaunprātīgas dedzinātājas notveršanā bija krietni jārokas cauri gan Instagram, Linkedin, Googlei, gan arī amerikāņu e-komercijas mājaslapām, lai pēc tam šādā veidā atrastu sievieti, kura neseno protestu laikā Filadelfijā, kas saistīti ar Džordža Floida nāvi, aizdedzinājusi divus policijas auto.

Nozieguma atšķetināšanā policisti izmantojuši savas teicamās prasmes gan sociālo mediju, gan interneta veikalu caurskatīšanā. Šis gadījums arī parādījis to, ka ar Google un sociālo mediju palīdzību var tikpat viegli identificēt personu kā sarežģītāki rīki, piemēram, biometrijas tehnoloģijas. Zināms, ka izmeklēšanas sākumā FBI bija pieejami vien no helikopteriem fiksēti kadri. Tajos redzams, kā sieviete ar galvas apsēju metusi liesmojošas atlūzas policijas auto izsistā loga virzienā.

Meklējot videoklipus ar protestiem, kas augšupielādēti Instagram un Vimeo, aģenti atrada papildu kadrus no incidenta un uz vainīgās labā apakšdelma pamanīja miera zīmes tetovējumu. Pēc tam no protestiem uzņemtajos attēlos bija skaidri redzams, ka sieviete valkā t-kreklu ar saukli “Keep the Immigrants. Deport the Racists”. Savukārt vienīgā vieta, kur tieši šāds apģērba gabals iegādājams, ir Etsy. Tur šādu t-kreklu dažas dienas agrāk iegādājies klients ar lietotājvārdu “alleycatlore”. Tālāk FBI ierakstīja Google šo lietotājvārdu, un meklējumi aizveda uz tiešsaistes modes tirgus “Poshmark” lietotāja kontu “Lore-elisabeth”. Ierakstot šo lietotājvārdu Linkedin, identificēts tikai viens šāds profils, kas pieder lietotājai Lore Elisabeth Blumenthal, kurai arīdzan uz rokas ir miera zīmes tetovējums. Iekš Linkedin arī noskaidrota sievietes darba vieta, pēc tam telefona numurs un visbeidzot arī adrese, kas bija identiska tai, uz kuru tika nosūtīts minētais t-krekls. Acīmredzot, tagad šis konts no Linkedin noņemts.

Vienlaikus arī šajā situācijā paliek jautājums par privātuma pārkāpumiem no tiesībaizsargājošu iestāžu puses, kas jau apcerēts citos līdzīgos gadījumos. Taču fakts kā tāds – internets par katru no mums satur milzum daudz informācijas, par ko liecina arī Googles izmestās reklāmas. Jādomā, kur tik vēl šādus datus nav iespējams izmantot, mums pat nezinot.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
digitalk

šajā gadījumā nekāda jautājuma «par privātuma pārkāpumiem no tiesībaizsargājošu iestāžu puses» nav. tika izmantoti publiski pieejami materiāli un vienīgais privātais materiāls (Etsy t-krekla piegādes adrese) tika iegūts ar ordera palīdzību. varu tikai priecāties, ka agresīvā SJW demolētāja ar īsajām prāta spējām tagad nostādīta 7 gadu cietumsoda un 250K soda naudas iespējas priekšā.

0935

etsikā nopirka hand made šķiltavas un apgleznotu benzīna kannu. gugles kalendārā ieplānoja dedzināšanu, bildes ielika instagramā un linkedinā atzīmēja “ļaunprātīgas dedzināšanas pieredze”

KKTK

Vispār jau no probēm nākošajos logos var dabūt pilnīgi visus telefona numurus, kas nozieguma minūtē ir bijuši tajā kvartālā. Neticu, ka ASV ar saviem deformētajiem likumiem to neizmantos. Es te skatoties tos veikalu aplaupītājus vispār iedomājos, a kas būtu par priekiem, ja rolex savā veikalā atļautos ielikt mobīlā celli? Nu tādu mazu kā metro. Viņiem to operatoru nemaz nav tik daudz. Nu teiksim ielikt antēnas diviem populārākajiem operatoriem. Gribi vai negribi visi ienākošie telefoni tur reģistrēsies, tālākais darbs policijai, pēc apzagšanas, tikai ievadīt pareizo laika nogriezni.

Last edited 24 days ago by KKTK
digitalk

kas ir “no probēm nākošajos logos”?

KKTK

Nu vot ir tādi zvēri:comment image

digitalk

paldies, palika skaidrāk.