Vācija nākusi klajā ar paziņojumu, ka pilnvaros visas valstī esošās degvielas uzpildes stacijas papildināt savu transportlīdzekļu pabarošanas iespēju klāstu arī ar elektrisko auto uzlādi. Plānots, ka tā varētu būt kā daļa no 130 miljardu eiro vērtā ekonomikas atveseļošanas plāna, palielinot pieprasījumu pēc elektriskajiem transportlīdzekļiem.

Statistika liecina, ka Vācijā elektriskos transportlīdzekļus pērk ļoti, ļoti maz. Galvenais iemesls, kāpēc iedzīvotāji ir tik skeptiski pret elektrisko spēkratu iegādi, meklējams tieši uzlādes staciju nepieejamībā. Tas ir saprotams, jo kurš gan gribēs pirkt mašīnu, kas radīs papildu satraukumus un neērtības par to, ka nav kur uzpildīties. Šo problēmu Vācija nu vēlas risināt, uzlādes tehnoloģijas plānojot uzstādīt 14 118 degvielas uzpildes stacijās. Domājams, ka šāds solis jau nu gan motivētu virzīties pretim zaļāka dzīvesveida auto.

Ka liecina Vācijas transportlīdzekļu aģentūras KBA dati par 2019. gadu –  1,8% no visām jaunu vieglo automašīnu reģistrācijām sastādīja elektromobiļi. Attiecīgi dīzeļdegvielas un benzīna automašīnas veidoja 32% un 59,2%. Tikmēr šī gada maijā no visām reģistrētajām jaunajām mašīnām 5578 jeb 3,3% sastādīja elektromobiļi.

Vienlaikus līdz 2020. gada martam Vācijā bija tikai 27 730 elektrisko automašīnu uzlādes stacijas. Savukārt, lai elektromobiļi kļūtu par masu produktu Vācijā, nepieciešamas vismaz 70 000 uzlādes stacijas un 7000 ātro uzlādes punktu.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
5 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Doma pēc būtības ir pareiza. Taču tad visām lādēšanas iekārtām degvielas uzpildes stacijās jābūt ātrās lādēšanas iekārtām, kas var uzlādēt auto līdz 80% ne ilgāk kā 5 minūtēs. Citādi viss paliks pa vecam, jo braucēji negribēs stundām ilgi gaidīt rindās. Un par lādēšanās iespējās pie mājas un darbā pilsētu dzīvokļu iedzīvotājiem vienalga būs jādomā.

Shuhermaher

Tas nav grūti – uzstādīt DUSos dīzeļģeneratorus. Kam vajag lādēties, nopērk spaini saļarkas, ielej un kurbulē iekšā, liek lādēties un paši pa to laiku spēlē ping-pongu vai klīst pa lielveikalu.Tādā veidā problēma tiktu atrisināta pat bez lieljaudas pieslēguma ierīkošanas ($$$).

Krotow

Taču tad tam jābūt “zaļajam” dīzelim tikai no “ekoloģiski audzētas” rapšu eļļas :P

Skābene

Pirksi NESTE MY par 2,5 eur litrā :)

Birste

Viss pārējais elektroauto tik lēts un izdevīgs, ka tas Nestes dīzelis tāds sīkums vien būtu))