Web Analytics
More
    Reklāma

    Google papildinās mājaslapu novērtēšanas algoritmu ar jaunu faktoru

    Jaunākie raksti

    Google atkal mainīs savu mājaslapu novērtēšanas algoritmu, kas ļauj tām parādīties meklējumu augšgalā un pirmajās lapās. Izmaiņas izziņotas maija beigās, bet realitātē algoritmi sāks darboties 2021. gada sākumā.

    Mājaslapas pieredze (angliski page experience) būs jauna mēraukla, pēc kuras tiks veikts novērtējums. Kaut arī šajā Google pasaulē visi zināmie mēri var būt ļoti abstrakti, tad runājot par to šo pieredzes terminu, tas sevī ietvers dažādu lietu ielādes laikus. Tas, protams nav nekas jauns, bet šajā sakarā tiek minētas 3 pozīcijas:

    Reklāma

    • cik ātri tiek ielādēts lapas saturs – teksts un bildes;
    • cik ātra ir pāreja, kad mājaslapā tiek veikts pirmais peles spiediens;
    • kā arī mājaslapā esošo elementu vizuālā kustība, piemēram, vai reklāmas kropļo tekstu.

    Šie rādītāji laika gaitā varētu tikt papildināti. Jāatzīmē, ka Google Chrome pārlūks izvērtē arī to, vai reklāmas un citas lietas, kas sākas mājaslapu neredzamajā daļā lieki netērē telefona bateriju, kas ir visai atzīstami. Tāpat noprotams, ka kompānija arvien vairāk akcentē tieši to, lai saturs labi izskatās mobilajās ierīcēs, kas vairs arī nav nekas pārsteidzošs. Te gan sāk parādīties risks, kurā izstrādātāji pielāgos savas lapas tieši Chrome vadlīnijām, no kā var ciest to darbība uz citām pārlūkprogrammām.

    Izmaiņas skars arī Google News sadaļu Top Stories, kur tieši mobilās versijas teksts tiks vērtēts pēc atbilstošās lapas ierastās datora versijas, kas nozīmē, ka visiem izmēriem un versijām būs jābūt sakārtotām. Tāpat principā jebkurai sevi cienošai mājaslapai mūsdienās jābūt ar pielāgotu dizainu dažādiem ekrāna izmēriem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    4 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Edgars Koronevskis
    01.06.2020 09:56

    Vajadzētu precizēt vismaz virsrakstu: nebūs jauns algoritms, bet gan vēl viens papildu faktors, kas ietekmēs rezultātu izkārtošanu un lapas novērtējumu. Neviens nav atcēlis pārējos nozīmīgos faktorus kā saites un saturs. Bet jāuzsver, ka paša Goolge algoritma izmaiņas arī notiek daudz biežāk – kādēļ šis mans komentārs: cilvēki, kas nav tik dziļi šajā tēmā, var pārprast, vēlāk nākas to labot :/

    digitalk
    01.06.2020 12:09

    diemžēl gūgles algoritmi ir tik pamatīgi degradējuši pēdējo padsmit gadu laikā, ka nākas šķirstīt vismaz 3-4 lapas, lai parādītos kaut cik interesanti rezultāti.
    es, protams, nerunāju par triviālu meklējumu kā “thinkpad t460s”, tur pirmajās rindās izleks Lenovo lapa vai vietējais veikals. ir aizdomas, ka gūgle vienkārši vairs nav spējīga tik galā ar milzīgo weblapu apjomu un pārgudro webprogrammētāju fantāzijām, tāpēc pirmās rāda nevis lapas ar relevantu saturu, bet tās, kur programmeris ir cītīgi aizpildījis SEO lauciņus.

    Krotow
    01.06.2020 12:44
    Reply to  digitalk

    Vēl ir maksas satura linki, ko vienkārši rāda augšpusē. Taču taisnība ka meklēto problēmu tēmu un risinājumu vietā ļoti bieži atgriež vien kaudzi ar linkiem uz attiecīgā produkta lapu e-veikalos. Un jautājumiem par retāk sastopamām problēmām – spameru redirektorus kur viss sagāzts vienā kaudzē klikšķu skaitīšanai.

    Reklāma