Web Analytics
More
    Reklāma

    Elektronisko sakaru nozares rādītāji Latvijā par 2019. gadu

    Jaunākie raksti

    Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) veikusi savu ikgadējo pētījumu par elektronisko sakaru operatoru rādītājiem 2019. gadā. Nav nekāds pārsteigums, ka mēs arvien vairāk lietojam mobilo internetu, kura patēriņš ir vidēji 17 GB mēnesī, bet zvanīt un rakstīt īsziņas kļūst arvien mazāk aktuāli.

    Plašs interaktīvais apskats pieejams SPRK mājaslapā, bet šeit apkoposim svarīgākos un interesantākos rezultātus.

    • Elektronisko sakaru komersantu skaits 2019. gada beigās bijis 260 dalībnieki, kas ir 7% kritums, salīdzinot ar 2018. gadu. Latvijā balss pakalpojumus sniedz veseli 53 uzņēmumi.
    • Vislielāko naudu pakalpojumu sniedzējiem ienes balss telefonijas un interneta piekļuves pakalpojumi, kā arī televīzija. 80% no visas naudas nosmeļ 3 lielākie mobilo sakaru sniedzēji “LMT”, “Tele2” un “Bite”, kā arī fiksētā tīkla operators “Tet”.
    • Pakalpojumu klāstā vienīgais pieaugums novērojams mobilā interneta tīklā, visos pārējos ir kritums. Kā jau minēts, tad mobilā interneta patēriņš audzis par 39%, sasniedzot 17 GB mēnesī.
    • Mobilo sakaru jomā līderis ar 45% tirgus daļu ir “LMT”, tam seko “Tele2” ar 33% un “Bite” paliek 22%.
    • 2019. gadā mēnesī vidēji esam veikuši zvanus gandrīz 3h (178 minūtes) garumā un nosūtījuši 49 īsziņas. Gribu piebilst, ka te domāts “senais” veids zvanīt uz telefona numuru, ne caur lietotnēm. Abās formās novērots 32% kritums.
    • Latvijas iedzīvotāju lokam visvairāk pieejams no 100 līdz 200 Mbit/s ātrs mobilais internets – 38% lietotāju, bet lielākais pieaugums (+10%) ir diapazonā no 30 līdz 100 Mbiti/s.
    • Fiksētā interneta tīklā visvairāk pieejams optisko šķiedru pieslēgums, kur izteikts līderis ar 55% ir “Tet”. Šajā tīklā visizplatītākais ātruma diapazons ir no 200 līdz 400 Mbiti/s – 26%, bet par 400 Mbiti/s ātrāku pieslēgumu lieto 17% klientu.
    • Televīzijas pakalpojumu tehnoloģijā dominē interneta televīzija ar 43%, kuras piegādes līderis ir “Tet” ar 50% tirgus daļu. Piemēram, “LMT” viedtelevīzija aizņem vien 5% no interneta televīzijas piedāvājuma.
    AvotsSPRK
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    0 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Reklāma