Reklāma

Elektronisko sakaru nozares rādītāji Latvijā par 2019. gadu

Jaunākie raksti

Paziņotas šogad ASV lejupielādētākās App Store lietotnes un spēles

Dažas dienas iepriekš ar līdzīgu topu dalījās Google, publiskojot populārākās lietotnes un spēles 2021. gadā Android viedierīču lietotājiem. Tagad...

Izziņota Honor 60 sērija ar vloginga iespējām un žestu vadību

Ķīnā tikko izziņots Honor 60 viedtālrunis, kas izskata ziņā ir ļoti līdzīgs Honor 50 modelim, bet jaunais Honor 60...

Izziņotas jaunā Dacia Jogger cenas Latvijā

Jaunā Dacia Jogger pie dīleriem Latvijā ieradīsies nākamā gada pavasarī, bet jau izziņotas jaunā modeļa cenas. Piecvietīgajai Dacia Jogger...

“Porsche” pamatdarbības peļņa 2021. gada trīs ceturkšņos pieaug par 78,4%

“Porsche“ 2021. gada trešā ceturkšņa beigās sasniedzis peļņu no pārdošanas 15,5% apmērā. Šis rezultāts atkārtoti pārsniedz 15% references līmeni,...

9. decembrī notiks tiešsaistes diskusija “Latvija – mītne globāliem FinTech uzņēmumiem”

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) kopā ar FinTech nozares partneriem 9. decembrī no plkst. 11 līdz 13 rīko...

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) veikusi savu ikgadējo pētījumu par elektronisko sakaru operatoru rādītājiem 2019. gadā. Nav nekāds pārsteigums, ka mēs arvien vairāk lietojam mobilo internetu, kura patēriņš ir vidēji 17 GB mēnesī, bet zvanīt un rakstīt īsziņas kļūst arvien mazāk aktuāli.

Plašs interaktīvais apskats pieejams SPRK mājaslapā, bet šeit apkoposim svarīgākos un interesantākos rezultātus.

  • Elektronisko sakaru komersantu skaits 2019. gada beigās bijis 260 dalībnieki, kas ir 7% kritums, salīdzinot ar 2018. gadu. Latvijā balss pakalpojumus sniedz veseli 53 uzņēmumi.
  • Vislielāko naudu pakalpojumu sniedzējiem ienes balss telefonijas un interneta piekļuves pakalpojumi, kā arī televīzija. 80% no visas naudas nosmeļ 3 lielākie mobilo sakaru sniedzēji “LMT”, “Tele2” un “Bite”, kā arī fiksētā tīkla operators “Tet”.
  • Pakalpojumu klāstā vienīgais pieaugums novērojams mobilā interneta tīklā, visos pārējos ir kritums. Kā jau minēts, tad mobilā interneta patēriņš audzis par 39%, sasniedzot 17 GB mēnesī.
  • Mobilo sakaru jomā līderis ar 45% tirgus daļu ir “LMT”, tam seko “Tele2” ar 33% un “Bite” paliek 22%.
  • 2019. gadā mēnesī vidēji esam veikuši zvanus gandrīz 3h (178 minūtes) garumā un nosūtījuši 49 īsziņas. Gribu piebilst, ka te domāts “senais” veids zvanīt uz telefona numuru, ne caur lietotnēm. Abās formās novērots 32% kritums.
  • Latvijas iedzīvotāju lokam visvairāk pieejams no 100 līdz 200 Mbit/s ātrs mobilais internets – 38% lietotāju, bet lielākais pieaugums (+10%) ir diapazonā no 30 līdz 100 Mbiti/s.
  • Fiksētā interneta tīklā visvairāk pieejams optisko šķiedru pieslēgums, kur izteikts līderis ar 55% ir “Tet”. Šajā tīklā visizplatītākais ātruma diapazons ir no 200 līdz 400 Mbiti/s – 26%, bet par 400 Mbiti/s ātrāku pieslēgumu lieto 17% klientu.
  • Televīzijas pakalpojumu tehnoloģijā dominē interneta televīzija ar 43%, kuras piegādes līderis ir “Tet” ar 50% tirgus daļu. Piemēram, “LMT” viedtelevīzija aizņem vien 5% no interneta televīzijas piedāvājuma.
AvotsSPRK
Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: