Reklāma

Elektronisko sakaru nozares rādītāji Latvijā par 2019. gadu

Jaunākie raksti

“Walmart” krietni izvērš preču piegādes ar droniem

Preču piegādes lēnām, bet mērķtiecīgi pārņem roboti un droni. Tas īpaši novērojams ASV, kur mazumtirdzniecības gigants "Walmart" kopš pērnā...

Jauno Harley-Davidson elektrisko moci pilnībā iztirgo 18 minūšu laikā

Motociklu ražotāja Harley-Davidson elektriskais apakšzīmols LiveWire nesen prezentēja otro elektriskā motocikla modeli, kas ir mazāks un lētāks nekā pirmais...

“Dyson” izstrādā robotus, kas veiks mājsaimniecības darbus

Elektronikas ražotājs "Dyson", kas vislabāk pazīstams ar saviem matu veidotājiem un putekļu sūcējiem, paziņojis par plāniem tuvāko gadu laikā...

Amazfit T-Rex 2 viedpulkstenis piedāvās vēl ilgāku darbības laiku ar vienu uzlādi

Amazfit izziņojis otrās paaudzes T-Rex 2 viedpulksteni, kas saņēmis augstākas izšķirtspējas ekrānu un vairāk nekā 150 dažādus sporta veidus....

Arī Kanāda liedz izmantot Huawei un ZTE 5G tehnoloģijas

Kanāda pievienojusies tām valstīm, kas izvēlas liegt Huawei 5G tehnoloģiju izmantošanu. Arī šajā gadījumā tiek runāts par nacionālo drošību,...

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) veikusi savu ikgadējo pētījumu par elektronisko sakaru operatoru rādītājiem 2019. gadā. Nav nekāds pārsteigums, ka mēs arvien vairāk lietojam mobilo internetu, kura patēriņš ir vidēji 17 GB mēnesī, bet zvanīt un rakstīt īsziņas kļūst arvien mazāk aktuāli.

Plašs interaktīvais apskats pieejams SPRK mājaslapā, bet šeit apkoposim svarīgākos un interesantākos rezultātus.

  • Elektronisko sakaru komersantu skaits 2019. gada beigās bijis 260 dalībnieki, kas ir 7% kritums, salīdzinot ar 2018. gadu. Latvijā balss pakalpojumus sniedz veseli 53 uzņēmumi.
  • Vislielāko naudu pakalpojumu sniedzējiem ienes balss telefonijas un interneta piekļuves pakalpojumi, kā arī televīzija. 80% no visas naudas nosmeļ 3 lielākie mobilo sakaru sniedzēji “LMT”, “Tele2” un “Bite”, kā arī fiksētā tīkla operators “Tet”.
  • Pakalpojumu klāstā vienīgais pieaugums novērojams mobilā interneta tīklā, visos pārējos ir kritums. Kā jau minēts, tad mobilā interneta patēriņš audzis par 39%, sasniedzot 17 GB mēnesī.
  • Mobilo sakaru jomā līderis ar 45% tirgus daļu ir “LMT”, tam seko “Tele2” ar 33% un “Bite” paliek 22%.
  • 2019. gadā mēnesī vidēji esam veikuši zvanus gandrīz 3h (178 minūtes) garumā un nosūtījuši 49 īsziņas. Gribu piebilst, ka te domāts “senais” veids zvanīt uz telefona numuru, ne caur lietotnēm. Abās formās novērots 32% kritums.
  • Latvijas iedzīvotāju lokam visvairāk pieejams no 100 līdz 200 Mbit/s ātrs mobilais internets – 38% lietotāju, bet lielākais pieaugums (+10%) ir diapazonā no 30 līdz 100 Mbiti/s.
  • Fiksētā interneta tīklā visvairāk pieejams optisko šķiedru pieslēgums, kur izteikts līderis ar 55% ir “Tet”. Šajā tīklā visizplatītākais ātruma diapazons ir no 200 līdz 400 Mbiti/s – 26%, bet par 400 Mbiti/s ātrāku pieslēgumu lieto 17% klientu.
  • Televīzijas pakalpojumu tehnoloģijā dominē interneta televīzija ar 43%, kuras piegādes līderis ir “Tet” ar 50% tirgus daļu. Piemēram, “LMT” viedtelevīzija aizņem vien 5% no interneta televīzijas piedāvājuma.
AvotsSPRK
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
0 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
Reklāma