Reklāma

Tet un Tilde ar COVID-19 reklamē savas čatbotu tehnoloģijas

Jaunākie raksti

Apple paredz augstu pieprasījumu pēc iPhone 14 viedtālruņiem

Uzņēmums Apple, neskatoties uz ekonomisko situāciju pasaulē, paredz, ka arī šajā rudenī būs pietiekami liels pieprasījums pēc nākamajiem iPhone...

“Xiaomi” prezentējis strādājošu cilvēkveidīgo robotu “CyberOne”

Laikam jau sen aiz muguras ir tie laiki, kad elektronikas uzņēmums varēja izziņot jaunu tālruni un dēvēt to par...

“Meta” beidzot sāk testēt “Messenger” sarunu šifrēšanu

Uzņēmums "Meta" jau samērā ilgi strādā pie tā, lai tai piederošās saziņas lietotnes sniegtu pilnu šifrēšanu (end-to-end encryption) čatiem....

Shazam datora versija beidzot iegūst oficiālu atbalstu Apple M sērijas procesoriem

Apple oficiāli jau vairākus gadus ir Shazam īpašnieks, bet tās datora versija bija palikusi nedaudz ēnā, un beidzot, pēc...

Opel Astra apskats – vai Stellantis spēs izglābt Opel?

Opel savas laikā ir piedzīvojis pamatīgas izmaiņas. Pēdējās izmaiņas ir kopš 2017. gada, kad PSA (Peugeot Citroën) automobiļu ražošanas...

Tet un Tildes izveidoto virtuālo asistentu Covidbot drošticamai informācijas meklēšanai par Covid-19 izmantojuši jau 3 200 cilvēki, un kopumā uzdoti 10 742 jautājumi. Iedzīvotāju informēšanai virtuālo asistentu savās mājaslapās izvietojušas arī Latvijas pašvaldības – Valmiera, Smiltenes novads, Strenču novads un Alūksnes novads. Sarunu skaits aug ar katru dienu, un visaktīvāk jautājumus uzdod Valmieras iedzīvotāji – tie ir 14,8% no visiem pieprasījumiem.

“Patiess prieks, ka mūsu apvienotajai Tet un Tildes komandai izdevies izveidot iedzīvotājiem noderīgu, drošticamu uzziņas kanālu, kas atvieglo informācijas iegūšanu šajā sarežģītajā laikā. Mēs turpināsim strādāt, lai arvien vairāk valsts un pašvaldības institūciju izvietotu mūsu virtuālo asistentu savās tīmekļa vietnēs, palīdzot atbildēt uz cilvēku jautājumiem un informācijas meklējumiem,” saka Tildes biznesa attīstības direktors Kaspars Kauliņš.

“Lielākā daļa pieprasījumu ir par slimības izplatības statistiku Latvijā un ārvalstīs, aktualitātēm valstī un veselības jautājumiem, piemēram: “Kur nodot analīzes?”, “Vai es esmu slims?”, “Kā pasargāt sevi un tuviniekus?”, kā arī, ko nozīmē sociālā distancēšanās un ar to saistītie ierobežojumi. Jautājumus lielākoties uzdod no plkst. 11.00 līdz 15.00,” stāsta Tet mākslīgā intelekta pakalpojumu vadītāja Inese­ Zariņa.

Kopumā datu bāzē ir apkopotas vairāk nekā 200 atbildes uz dažādiem jautājumiem no valsts iestāžu sniegtās informācijas: Ministru kabineta, Veselības ministrijas, Slimību profilakses un kontroles centra, Izglītības ministrijas, Kultūras ministrijas, Ekonomikas ministrijas un citām. Šobrīd Covidbot tiek papildināts ar informāciju par dīkstāves pabalstiem un uzņēmēju iespējām, bet drīzumā tajā būs pieejama arī informācija par dažādiem tiešsaistes resursiem, piemēram, saturu, ko var noskatīties, paliekot mājās, vai tiešsaistes vingrošanas iespējām.

Virtuālā asistenta jautājumu klāsts tiek papildināts katru dienu, un šobrīd vairāk nekā 90% no lietotāju jautājumiem tiek atbildēti pareizi, kas ir ļoti labs rādītājs. Turklāt asistents kļūst aizvien kvalitatīvāks, palielinoties sarunu skaitam. “Šis robots ir unikāls ar to, ka katru dienu ir nepieciešams mainīt informāciju, kas nāk no valsts iestādēm. Tas nozīmē, ka robota trenēšanas process ievērojami atšķiras no tā, kā esam strādājuši līdz šim. Parasti tajā vajag ielikt klientu apkalpošanas informāciju, kas nemainās gadu vai divus, un robotu treneriem jāstrādā ar dažādām atbilžu variācijām. Virtuālā asistenta Covidbot gadījumā informācijas strauja mainība ir jauna pieredze gan Tet, gan Tildes komandām,” skaidro I.Zariņa.

Virtuālā asistenta Covidbot iespējas augsti novērtē pašvaldības, kas aktīvi to izmanto.

“Mēs esam priecīgi, ka mūsu risinājumu novērtē gan Valmieras, gan arī Smiltenes, Alūksnes un Strenču novados. Vienlaikus aicinām arī citas pašvaldības un valsts institūcijas sekot vidzemnieku piemēram un izvietot Covidbot savās mājaslapās. Tas ir ļoti vienkārši – piesakieties vietnē covidbots.lv un mēs jums palīdzēsim!” aicina Kaspars Kauliņš.

Virtuālo asistentu Covidbot izveidoja tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet un valodu tehnoloģiju uzņēmums Tilde divu dienu laikā, iesaistot izveides procesā 10 darbiniekus – 5 no katra uzņēmuma. Tildes speciālisti nodrošina tehnisko risinājumu, savukārt Tet robotu treneri nodarbojas ar informācijas izveidošanu, uzturēšanu un papildināšanu.

Virtuālais asistents ir pieejams vietnē https://covidbots.lv/, un ikviena valsts un pašvaldību iestāde, kas to vēlas, ir aicināta ievietot to arī savā mājaslapā.

1 komentārs

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
1 komentārs
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Usinss
06.04.2020 12:52

Interesantākais, ka TET botu kodē Igauņi un māca Liepājā, klausoties un atšifrējot veiktās sarunas ar klientiem….

Reklāma