Attīstības finanšu institūcija ALTUM piešķīrusi finansējumu virtuālā hakatona “HackForce” uzvarētājkomandai “Shield48”, kas ražo un piegādā sejas vairogus mediķiem aizsardzībai no jaunā Covid-19 vīrusa. Aizdevums 100 tūkstošu eiro apmērā jaunā projekta īstenošanai piešķirts Starta programmas ietvaros.

“ALTUM starta aizdevumu izmantosim, lai iegādātos nepieciešamās izejvielas sejas vairogu ražošanai un nosegtu citas izmaksas – darbinieku algas, iekārtu darba laiku, transportēšanu un piegādes, kas nu jau notiek arī ārpus Baltijas valstīm. Interese ir milzīga, tāpēc novērtējam ALTUM ātro reakciju, piešķirot mums papildu līdzekļus, kas ļaus iegādāties materiālus un nosegt 15 000 sejas vairogu ražošanu. Lai apmierinātu arvien pieaugošo pieprasījumu, esam piesaistījuši jau teju 40 darbiniekus, kas ikdienā nodrošina ienākošo pasūtījumu apstrādi, organizē materiālu iegādi, sagatavo komponenšu piegādes un nodrošina pakošanu,” stāsta “Baltic3D” līdzīpašnieks Didzis Dejus.

Jaunie sejas vairogu dizaini tika izstrādāti kopā ar mediķiem no Paula Stradiņa Klīniskās universitātes slimnīcas, kurus jau ir izmēģinājuši un par labiem atzinuši arī citi ārsti, farmaceiti, pārdevēji un citi pakalpojumu sniedzēji, kuriem jāturpina strādāt ciešā kontaktā ar cilvēkiem, tādējādi riskējot inficēties pašiem un nejauši pārnēsāt koronavīrusu citiem. Idejas autori jau noslēguši līgumu ar Nacionālo veselības dienestu par 10 000 sejas vairogu izgatavošanu un piegādi ārstniecības iestādēm.

“Šobrīd strādājam ļoti operatīvi – arī brīvdienās, lai nekavējoties nodrošinātu atbalstu ne tikai Covid-19 krīzes skartajiem uzņēmumiem, bet arī pārējo mūsu programmu klientiem, kam nepieciešami papildu līdzekļi jaunu projektu īstenošanai, un “Shield48” ir viens no piemēriem. Ātra projektu pieteikumu izskatīšana un atbildes sniegšana ir īpaši svarīga šī brīža apstākļos, kad iegūtie līdzekļi “Shield48” komandai palīdzēs palielināt ražošanas jaudas, tādējādi nodrošinot tirgū tik ļoti nepieciešamos produktus un palīdzot cīnīties ar vīrusa pandēmiju,” skaidro ALTUM valdes priekšsēdētājs Reinis Bērziņš.

Virtuālais hakatons “HackForce” norisinājās no 17. līdz 19. martam ar mērķi meklēt ātrus un efektīvus risinājumus Covid-19 krīzes izraisītajiem izaicinājumiem. Kopumā hakatonā piedalījās vairāk nekā 800 brīvprātīgo, savukārt finālā savas idejas krīzes radītajiem izaicinājumiem prezentēja 28 komandas, uzvarot komandas “Shield48” idejai “Face Shied” par sejas vairogu drukāšanu, izmantojot 3D printerus. Sejas vairogu ražošanu un piegādi koordinē uzņēmums “Baltic 3D”, aicinot arī citus ražotājus, kam pieejami 3D printeri, pieteikties e-pastā info@shield48.eu. Šobrīd tiek saražoti trīs līdz četri tūkstoši sejas vairogu katru dienu uzņēmumos Rīgā un reģionos, tai skaitā izglītības iestādēs, piemēram, Ventspils tehnikumā un Madonas pilsētas 1. vidusskolā.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
15 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Pičs

Ak reklāmas, reklāmas.
Twitterī ir ņemšanās par uzņēmuma godprātību, nosakot cenu.
Varbūt vienkārši ašs bizness, ka ātri uzvārīt naudu uz krīzes rēķina?
Tas nav apgalvojums, tas ir jautājums :D:D

Kristaps Skutelis

Jā, es arī redzu, ka latvietis nebūs latvietis, ja nemēģinās citu latvieti apēst bez sāls.

Te arī projekta autora skaidrojums par situāciju: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=2615148788810046

Pičs

Kāpēc norādīšana uz kaut ko, kas liekas ne pārāk smuks ir otra latvieša apēšana bez sāls??
Vai es kaut ko nepareizu pateicu, norādot uz to, ka ne viss varbūt ir tik skaits un pukains, kā izskatās?
Projektu autori vienmēr skaidros sev par labu. kas gan cits viņeim atliek.

Pičs

Ja viss tiešām it tik tīri, kā aprakstīts, tad es tikai esmu priecīgs par to, ko viņi dara un piekrītu Skābenei.

Skābene

Tā noteikti ir Baltic3D reklāma, bet ne veids kā iedzīvoties. Vienkārši reklamē, ka viņi ir ātri elastīgi un krīzes situācijā noderīgi.
Kaut gan tagad netrūkst arī dezinfekcijas līdzekļu un sejas masku ražotāju un izplatītāju, kas tiešā veidā grib uzvārīties. Agrāk LV ražoja respiratorus un eksportēja uz ES valstīm par aptuveni 2 eur gabalā, šobrīd cena ir x3-x8. Pat tās ko tagad ved no ķīnas ir x3 pret agrāko cenu LV. TAd nu šitāds mazgājams aizsargs ir veids kā izlīdzēties.

Mārtiņš

Bija arī politiskā ņemšanās, meklējot, no kurienes nāk Didža Dejus “aizmugure”… Bet nu štrunts par aizmugurēm, ja normāli saražos to, ko reāli var izmantot.

Andron MacBeton

Pilnīgs daunisms, latvānijas stilā.
Tad jau es labāk pievelku pie pieres izgludinātu alus pudeli.

Kristaps Skutelis

Tu, protams, vari pie savas pieres un citām vietām pielikt absolūti jebko, ko vien sagribi, tomēr es šaubos, ka no tā būs labums apkārtējiem cilvēkiem :)

Bruno Bruno
Kristaps Skutelis

Kamēr dabūsi šos produktus no Ķīnas, būs pagājuši visi trīs krīzes gadi. Plus, kāpēc atdot naudu ķīniešiem, ja to var paturēt lokāli valsts ekonomikā?

Igors Maslakovs

Saliktā krava no ķīnas ar lidmašīnu maks 3 dienas.

Pičs

Es tomēr gribu atzīmēt par to naudas atstāšanu ekonomikā.
Diezgan daudz Latvijas ražotāju ir pamanījušies spēlēt uz patriotismu un tādēļ paaugstināt cenu.
Vai tās ir maskas, vai gurķi vai koka sūdiņi ar latvju zīmēm.
Ja ķīnietis piegādā pa 2.80, bet latvietis pa 20.00 gabalā, tad patriotisms ir pārspīlēts.
Es, protams, neesmu iedziļinājies detaļās un nevaru apgalvot precīzi, bet doma in general.
Ja man nav taisnība par maskām, ļoti labi. Esmu priecīgs, ka Latvijai izdodas.

Un nevajag par to latvieša ēšanu bez sāls. Man ir prieks par tiem, kas ir gudri un GODĪGI, nevis vienkārši gudri. Saprātīgs uzcenojums ir ok.

Kristaps Skutelis

Manuprāt, katra produkta gadījums būtu jāizskata atsevišķi, bet man ir sajūta, ka ne visos gadījumos notiek negodprātīga cenu celšana. Produktu pieejamība, piegādes u.c. apstākļi šobrīd noteikti vismaz atseviškām produktu kategorijām būtiski ietekmē izmaksas.

Centis Ūbele

Kāda atsķirība starp ”Preses relīze” un ”Reklāma” izskatas pilnīgi viens un tas pats.

Kristaps Skutelis

Tāda, ka par reklāmrakstu publicēšanu mums maksā, bet preses relīzes publicēju bez maksas, ja tajās paustais man šķiet noderīgs mūsu lasītājiem.