Reklāma

Goodyear rada riepu, kas pati atjaunosies

Jaunākie raksti

Pebble pulksteņa radītājs vēlas piedāvāt mazāka izmēra Android viedtālruni

Kādreiz vēl Sony veidoja maza izmēra Android viedtālruņus ar flagmaņa cienīgu specifikāciju, bet nu gandrīz vienīgā iespēja tikt pie...

Arī LMT pagarina iespēju ukraiņu bēgļiem izmantot bezmaksas mobilos sakarus

LMT pagarina iespēju Ukrainas iedzīvotājiem, kuri atrodas Latvijas teritorijā, vēl uz 90 dienām turpināt izmantot bezmaksas mobilo sakaru pakalpojumus. “Jau...

“Moskvičs” atdzims uz ķīniešu radītas platformas

Jau iepriekš esam rakstījuši, ka Renault pilnībā atstāj Krievijas tirgu, savukārt Renault rūpnīca Maskavā tiks izmantota, lai tur atdzīvinātu...

Withings izziņo jaunu klasiska stila viedpulksteni ScanWatch Horizon ar 30 dienu darbības laiku

Zīmols Withings ir zināms ar dažādām elektroniskajām ierīcēm, kuras palīdz mums sekot līdzi savai veselībai. Tagad produktu klāstu papildinājis...

Audi jaunākajos modeļos tagad piedāvā Apple Music atbalstu

Vācu autoražotāja Audi mašīnu īpašnieki tagad var izmantot Apple Music pakalpojumus savu mašīnu multimediju sistēmā pa taisno, proti, nav...

Riepu ražotājs Goodyear saredz nākotni, kurā auto riepas pašas atjaunos savu protektoru, tai kļūstot par ilgspējīgāku daļu no visa auto, jo šobrīd tā ir viena no mainīgākajām detaļām. Tas tiks panākts ar speciālas vielas ievietošanu riepas iekšpusē, kura spēs atjaunot riepas protektoru. Projekts nosaukts par reCharge.

Tā ir kompānijas vīzija par pārvietošanos ar auto nākotnē, kas, protams, saistīts ar ilgspējību, drošību un ērtību, jo šis risinājums sevī iemieso visas šīs lietas. Tā pamatā būs zirnekļa zīda materiāls, kurš ir ļoti izturīgs, tāpat speciāli veidots disks – riteņa struktūra, kura šajā gadījumā jau būs kā savienojums starp mums ierasto metāla disku un uzliktu gumijas riepu, jo protektori veidosies uz tā. Speciālais šķidrums pa riepas kanāliem tiks novadīts uz āru, kur saskaroties ar skābekli tas sacietēs un ieņems stingru formu. Vajadzīgais brīdis tiks noteikts balstoties uz spiedienu starp kārtridžu un protektoru, bet par kārtridža nomaiņu ziņos gaismas signāls uz riteņa.

Avots: Goodyear

Šāda sistēma ļaus riepai pašai pielāgoties gan atbilstošā ceļa kvalitātei, gan laikapstākļiem, gan ļaus vadītājam kontrolēt brauciena sajūtu no sportiskas un asas līdz ērtiem un gariem pārbraucieniem. Tiek apgalvots, ka riepā esošais kārtridžs ļaus nobraukt no 160 līdz aptuveni 480 km, kas nozīmē, ka to var nākties mainīt ļoti regulāri, kas vismaz šobrīd liek apšaubīt risinājuma efektivitāti. Tomēr tas ir vieglāks process kā nomainīt riepu. Šī patiešām ir riepu nākotne, kura gan varētu būt pieejama pēc desmit un vairāk gadiem.

Ir vērts atzīmēt, ka šīs mākslīgā intelekta tehnoloģijas, kuras spēj analizēt braucēja paradumus un ceļa kvalitāti savu reālo pielietojamu gan varētu piedzīvot nedaudz ātrāk. Šādu risinājumu būtu tīri vienkāršāk ieviest.

Avots: Goodyear

Riepa reCharge sākotnēji tiek saistīta tieši ar elektroauto, jo lielā svara dēļ to riepas ātrāk nodilst (par 20 līdz 50%), kur šāds risinājums varētu samazināt maināmo riepu daudzumu, nodilumu, kā arī tas viss kopumā saudzē vidi. Tāpēc ka protektoru veidotu materiāli, kuri dabiski noārdās. Piemēram, ASV 2017. gadā vien tika iznīcināti 250 miljoni riepu.

Avotswired
Reklāma

3 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
3 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
LAN
10.03.2020 11:38

Un ko Volvo saka par Recharge preču zīmes izmantošanu?

Krotow
10.03.2020 21:18

Labi, saprotu, ka militāristiem vajadzēja nesašaujamas riepas, tur šādas ir variants. Taču citādi liet katrā riepā pa atjaunotāja pudelei kopā ar katru degvielas uzpildi? Pildāmā zampa atbilstoši tilpumam arī būs dārgāka par printeru tinti. Nu nu.

digitalk
10.03.2020 22:50
Reply to  Krotow

prototips. ser.

Reklāma