Web Analytics
More
    Reklāma

    Ceturtā daļa no tvītiem par klimata problēmām nāk no viltus profiliem

    Jaunākie raksti

    Vēl nepublicētā 3 sociologu pētījumā no Brauna universitātes (Brown University) ASV atklājies, ka ceturtā daļa no tvītiem saistībā ar klimata izmaiņām (#climatetwitter) tiek radīti pateicoties viltus profiliem. Šādi dati iegūti laika periodā no 2017. gada 28. maija līdz 31. jūnijam, laikā, kad prezidents Donalds Tramps paziņoja par izstāšanos no Parīzes klimata nolīguma.

    Šajā laikā tika uzrakstīti 6,5 miljoni ierakstu, kuri sevī ietvēra atslēgas vārdus “climate change”, “global warming” and “paris climate agreement”. Tālāk ar nejaušības palīdzību analīzei tika atlasīti 167 259 tvīti. Pēc tam ar speciāli izstrādāta mašīnmācīšanās algoritma palīdzību tika pārbaudīta attiecīgā profila autentiskumu, šo servisu Botometer iespējams izmantot ikvienam. Ar Kursora Twitter kontu viss ir kārtībā, bet nedaudz pārsteidza mana konta salīdzinoši augstais rezultāts (laikam nevajag dalīties ar visiem muļķīgajiem konkursiem…), arī Kristapam viss okay.

    Reklāma

    Šie tvīti ir tieši par klimata pārmaiņu noliegšanu, ka patiesībā tas nenotiek, kā arī pozitīvā gaismā izceļ pozitīvus pētījumus par fosilās enerģijas nozīmi. Papildus tam arī aizstāvot Trampa izvēli izstāties no Parīzes vienošanās. Šādiem ierakstiem sociālajos tīklos ir vēl viens efekts, kas patiesībā informācijas patērētājam vienkārši liek ignorēt tematu kā tādu. Atšķirt lielo daudzumu viltus informācijas no reālās informācijas var būt ļoti grūti, kas vienkārši atgrūž cilvēku, tādējādi tiek panākts efekts, ka cilvēks vispār ignorē problēmu.

    Pārskrienot pāri vēl nepublicētajam pētījumam, neizdevās atrast kādu analīzi par šo viltus ziņu izcelsmi, vai tā ir saistīta ar noteiktiem cilvēkiem, profiliem, bet tajā ir ļoti sīki aprakstīta tieši datu apstrāde, kas nozīmē, ka pētījums ir kvalitatīvs. Tiesa, tiek vilktas attiecīgās paralēlēs ar politiskajām interesēm. Ja kāds kaut ko atrod, var droši padalīties.

    AvotsGizmodo
    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Muah
    25.02.2020 13:10

    Par to ceturto daļu varētu būt arī pārspīlēts. Vienkārši daļai noliedzēju intelekts īpaši neatšķiras no tāda triviāla bota līmeņa.

    how dare
    25.02.2020 13:31

    botu fermas kurina par grētinismu, izrādās?

    how dare
    25.02.2020 13:39

    Tā kā ar klimata izmaiņu saukli var adminsitrēt veselas nozares, tad – esiet droši – ar klimata glābšanas saukli šobrīd operē t.sk. arī industrijas. Piem. liek jums pirkt elektroauto, neskatoties uz to faktiskajiem trūkumiem u.c. problēmām, kuras tiks apspriestas 10+ gadus vēlāk, kad lielākā daļa būs piespiesti nodot lūžņos savu auto un nopirkt elektrisko. Atpakaļceļa nebūs un tad varēs risināt ar e-auto saistītās problēmas. Pasaule nemitīgi mainās, cilvēka daba – nekad)))

    AC/DC
    25.02.2020 16:57
    Reply to  how dare

    Manam EV jau 8 gadi un neizskatās, ka taisītos mirt…

    Iron Maiden
    25.02.2020 17:42
    Reply to  AC/DC

    Un kā no “nodot lūžņos savu auto un nopirkt elektrisko” var secināt, ka elektriskie auto mirs pēc 10 gadiem?
    Ar nodokļiem un likumiem piespiedīs atteikties no iekšdedzes auto un pāriet uz elektriskajiem.

    LAN
    25.02.2020 21:34
    Reply to  Iron Maiden

    Pagaidām dzīve pierāda, ka elektroauto ar laiku paliek tikai labāki – sākot ar OTA atjauninājumiem:
    https://electrek.co/2019/10/26/tesla-update-power-automatic-navigation-more/
    beidzot ar to, ka tie paliek ar laiku tikai “zaļāki”, jo elektrības tīkls paliek mazāk piesārņojošs, kā arī pēc 10 gadiem akumulatora nomaiņa būs lētāka (varbūt izņemot Nissan), kā arī akumulatora enerģijas ietilpība varētu būt lielāka kā tagad.

    Kursors.lv
    25.02.2020 21:44
    Reply to  LAN

    Šajā sakarā atceros pagājušās nedēļas ziņu, ka Tesla par papildus naudu ar programmatūras atjauninājuma palīdzību Model 3 mašīnām aktivizēs aizmugurējo krēslu apsildi, kas mašīnā jau ir iebūvēta. Vai nav bezkaunība?

    Krotow
    26.02.2020 00:46

    Auto iphonizācijas sekas. Kas lietojuši freemium tipa programmas (piem. spēles, ko nevar iziet, neiepiķojot kārtīgu čunguru īstas naudas), sapratīs.

    WAN
    25.02.2020 22:06
    Reply to  LAN

    Šķiet, ka netiek apspriests elektroauto komforts. OTA jau arī nav lieta, kas ir pieejama tikai elektroauto – ja gludeklis ir pieslēgts netam, tas var saņemt apdeitus. Tas, ka elektroauto saņemt apdeitus, kopumā it kā ir uh! bet ko tas maina kopumā? Ar katru nākamo apdeitu kļūs ekonomiskāka? Jā, bagus izķers, varbūt pat atsūtīs kādu algoritma uzlabojumu ( un gan jau gadīsies pa kādami problēmai, kā jau ar softu).
    Un gan jau būs arī pretēji, kā vīram kas nopērkot lietotu teslu no dīlera, atklāja ka ražotājs deaktivējis kautkādu fīču, kuras dēļ tas vispār bija pircis to auto. Dzīve ir kā konfekte, mēs jau zinām.

    Pag, kas tur ar tīkla piesārņojumu? Domāju, ka daudziem būtu interesanti pāris teikumos, ko tas īsti nozīmē.

    SS...
    25.02.2020 16:17

    Izlasot šo “Šie tvīti ir tieši par klimata pārmaiņu noliegšanu” sapratu, ka šis “pētijums” ir kārtējā ekofašistu propoganda ! Ar padebīlo Gretu ari izgāzās !

    Reklāma