Gatavojoties nākamajai Mēness ieņemšanai ar Artemis programmu, NASA publiski aicinājusi autoražotājus iesniegt savas versijas par Mēness auto. Taču tiek aicināti tieši Amerikas kompānijas, jau saknē izslēdzot Eiropas gigantus.

Kopš iepriekšējās Apollo programmas, kurā NASA principā visas raķešu daļas un saistīto aprīkojumu ražoja un projektēja pati, jaunajā tūkstošgadē pieņemts finansiāli un tehnoloģiski izdevīgāks variants, ļaujot privātajām kompānijām piedāvāt savus risinājumus gan kosmosa kuģim, kurš nolaidīs uz Zemes pavadoņa, gan arī auto, ar ko pārvietosies astronauti.

Prasības patiesībā ir vienkāršas, bet reizē ļoti stingras un konkrētas, jo nākotnes Mēness roverim būs jābūt elektroauto, bez virsbūves, kā arī jāspēj darboties ļoti daudzveidīgā reljefā un jāsniedz pietiekami lielu izturību, bet pats galvenais, ka tam jābūt ērtam astronautiem. Pagaidām gan nav ziņas par oficiālajiem iesniegumiem, taču ir skaidrs, ka ideju būs daudz, jo papildus šim seko līdzi arī kāds finansiāls ieguvums. Pašam ražotājam tā ir iespēja nodemonstrēt savas augstākās inženierijas spējas, atsaucot atmiņā “Ford v Ferrari”, kur ikdienas auto zīmols Ford vēlējās radīt labāko sacīkšu auto.

Pārsteidz šī vietējo auto kompāniju lobēšana, bet zinot ASV politiku, tas ir saprotams solis. Tajā pat laikā Toyota jau noslēgusi sadarbības līgumu ar Japānu, lai veidotu speciālo auto šīs valsts Mēness apgūšanas programmai. Līdz šim ir dzirdēts par to, ka kompānija Blue Origin piegādās kosmosa kuģi, kurš nolaidīsies tieši uz Mēness virsmas. Artemis programmai būtu jānogādā pirmā sieviete tepat “kaimiņos” jau 2024. gadā, taču nesen izskanējušas baumas, ka projekts atlikts vismaz vēl par 4 gadiem līdz 2028. gadam.

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
3 Comments
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Ja NASA domā par reālu bāzu būvēšanu uz Mēness ar domu apdzīvot mūsu nakts spīdekli nākotnē, lai uzreiz sāk domāt arī par hermētisku braucamo lielākam pasažieru skaitam.

Nelabojams

Šāds transports noder tikai sakarā starp VAIRĀKĀM pietiekami lielām bāzēm, kas izvietotas pietiekami tālu no otras. Domāju, ka tuvākos pārdesmit gados par to vēl nebūs runa.

Krotow

Izdomāt kādam tam jābūt, gan nav par agru.