Šī nav pirmā reize, kad redzam ROG Strix Impact sērijas peli, iepriekš jau esam apskatījuši pirmās paaudzes ROG Strix Impact, kas īsti nespēja izcelties uz citu vidēji lētu spēlēm paredzētu datorpeļu fona. Manuprāt, ASUS šoreiz ir pamatīgi pastrādājis, lai ROG Strix Impact II pele attaisnotu savu cenu.

ROG Strix Impact II datorpeli gaidīju nedaudz ar bažām, jo tomēr tās cena īsti neatbilst ASUS ROG (Republic Of Gamers) ierastajai filozofijai par spilgtām LED gaismiņām un jūtami kvalitatīvāku uzbūvi. Šobrīd (pēc vairāku dienu aktīvas ROG Strix Impact II izmantošanas) varu sacīt, ka vismaz man ROG Strix Impact II gribētos tomēr ierindot pie nedaudz lētākās ASUS TUF sērijas, jo pele redzami atpaliek no citiem dārgākiem ASUS ROG produktiem.

Kopumā gan jāatzīst, ka ROG Strix Impact II ir gandrīz ideāli sabalansēta starp pielietojumu ikdienā un spēlēs, kā arī ROG Strix Impact II peles cena nav atbaidoša.

Tehniskā specifikācija

  • Tips: optiskā datorpele
  • Optiskā izšķirtspēja: 6200 DPI
  • Slēdzīši: Omron D2FC-F-K (50 miljoni klikšķu)
  • Papildus pogas: ir
  • Izmēri: 120 x 62.5 x 39.5 mm
  • Svars: ap 110 g ar vadu/ 79 g bez vada
  • Iepakojumā: 1 x pele, dokumentācija
  • Pavadošā programmatūra: ASUS ROG Armoury II
  • Papildus: Aura Sync RGB izgaismojums
  • Cena: no aptuveni 50 līdz 60 eiro interneta veikalos

Iepakojums

Var redzēt, ka ASUS nedaudz pakāpies atpakaļ ar ierīču iepakojumiem. Aptuveni pirms pusotra gada apskatītajiem produktiem bija tendence tikt pie iepakojuma, kas pat varētu līdzināties iPhone kastītēm. ASUS iepakojumi vērās vaļā kā Pandoras lāde, tika izmantoti dažādi kvalitatīvi materiāli, paši iepakojumi bija smagi. Tomēr nevaru arī sacīt, ka man kā pircējam būtu pa prātam piemaksāt 20 eiro tikai par iepakojumu…

Šobrīd ROG Strix Impact II iepakota vēl arvien no attāluma ļoti glītā kārbiņā, bet, paņemot iepakojumu rokās, var just, kas tas vairs nav tik biezs, plastmasas ieliktnis ir plānāks. Šī nebūt nav sūdzība, tieši pretēji. Un vairāk naudas paliek paša produkta izstrādei un materiālu izvēlei. Grētai patiks, ka iepakojumā nav nekādu papildu nieku, kuri tāpat nomētājas atvilktnēs un tiek pēc gada izmesti miskastē.

Izskats un uzbūve

ROG Strix Impact II pele izmēros nedaudz augusi, kad to salīdzina ar ROG Strix Impact pirmās paaudzes peli. ROG Strix Impact II pele ir simetriska, kas nozīmē, ka to var izmantot gan ar labo, gan arī kreiso roku. Manuprāt, ROG Strix Impact II varēja būt ar izteiktāku izliekumu, varbūt tā varēja būt vēl nedaudz lielāka, jo esošie izmēri, salīdzinot ar citām ROG pelēm, drīzāk atgādina klēpjdatoriem paredzētās kompaktās peles.

ROG Strix Impact II korpuss ir daļēji caurspīdīgs, pelei ir piecas programmējamas pogas, divas no tām ir izvietotas peles kreisajā sānā. Te gan es atļaušos precizēt, ka pelei ir divas standarta pogas (arī tās ir programmējamas), rullītis (ar iespēju to pastumt ar rādītājpirkstu pa labi), kā arī divas tiešām pielāgojamas pogas sānā. Visas pogas izvietotas ļoti saprātīgi, neko lieki vai netīšām neizdosies nospiest.

Atšķirībā no dārgākā ROG sērijas pelēm, ROG Strix Impact II ir tikai gumijots vads, kamēr līdzīgā vai nedaudz augstākā cenu kategorijā atrodamas ROG sērijas un citu ražotāju peles, kurām vads jau ir iepīts audumā. Šis ir patīkams nieks spēlēm paredzētajām pelēm – audums nekur pret galda virsmu neķeras, kamēr gumija var patraucēt kādā saspringtākā spēles momentā.

Datorpele tikusi pie trīs zonu RGB LED izgaismojuma – izgaismots ir ROG logotips, tāpat izgaismojums ticis peles rullītim un ROG Strix Impact II priekšpusē abpus vadam ir tādas kā spīdošas acis. Vecajam ROG Strix Impact modelim bija tikai viens izgaismojums aiz ROG logo. Šoreiz man jāsaka, ka RGB LED fani būs vīlušies, jo jaunā ROG Strix Impact II pele nu nemaz nav spilgti izgaismota. Krāsas ir blāvas, visai tumšas, bet no šādas cenas datorpeles neko daudz vairāk nebiju gaidījis. Katra RGB LED zona ROG Strix Impact II ir atsevišķi iestatāma – varēsi izvēlēties dažādas krāsas, dažādus spilgtumus u.tml.

Patīkams pārsteigums ir ROG Strix Impact II peles 6200 DPI izšķirtspēja, kas norāda uz to, ka pelei iespējams iestatīt jau ļoti nopietnu kursora pārvietošanās ātrumu. Pirmās paaudzes ROG Strix Impact DPI bija tikai 5000, kas dullākiem spēlīšu dzenātājiem vai augstākas izšķirtspējas ekrānu lietotājiem varētu nebūt pietiekami. Uzskatu, ka ar 6200 DPI izšķirtspēju pietiek un pāri paliek ikdienai un spēlēm, it īpaši, ka izmanto 1080p ekrānu. ROG Strix Impact II nodrošina atsevišķi iestatāmus un pārslēdzamus četras dažādus peles kursora ātrumus, bet diemžēl DPI pārslēgšanas poga izvietota peles apakšā. Pavadošā Armoury II programmatūra ļaus pārdefinēt DPI pogas darbību uz citu, ērtāk aizsniedzamu pogu.

Peli varēsi aprīkot ar sekojošiem papildu slēdzīšiem: Omron D2F Series: D2F, D2F-F, D2F-01, D2F-01F, kā arī ar Omron D2FC Series: D2FC-3M, D2FC-F-7N, D2FC-F-7N(10M), D2FC-F-7N(20M)

Ja kāds prasītu manu viedokli, tad teiktu, ka ROG Strix Impact II ir nedaudz par vieglu (noteikti šis ir pieraduma jautājums), kā arī neesmu sajūsmā par puscaurspīdīgo korpusu.

Programmatūra

Ar programmatūru nedaudz apjuku, jo pēdējā laikā ASUS visas savas ierīces cenšas pārstumt uz Armoury Crate programmu, bet ROG Strix Impact II ir lēciens atpakaļ uz Armoury II programmatūru. Svaigie ASUS ROG un TUF spēlēm paredzētie klēpjdatori jau nāk ar uzstādītu Armoury Crate programmu, tāpēc nepieciešamība pēc Armoury II programmatūras bija nepatīkams pavērsies. Iepriekš (aptuveni 2019. gada oktobrī) Armoury Crate un Armoury II programmas savā starpā konfliktēja, bet tagad izskatās, ka šī problēma ir salāpīta.

ASUS ROG Strix Impact II būtu dēvējama par “plug and play”, bet īsti bez ASUS izstrādātās Armoury II programmatūras uzstādīšanas datorā nebūs iespējams iztikt, jo nāksies vismaz vienu reizi iestatīt peli (DPI un sānu pogu darbību). Patīkami, ka šoreiz Armoury II programmatūra tiek reklamēta ja ne uz peles un tastatūras iepakojuma, tad vismaz ASUS par to ieminas produktu mājaslapās.

Programmatūra ļauj izvēlēties divus DPI iestatījumus. Tos spēles laikā var ar pogu, ja vien to būsi nodefinēji programmatūrā. Konkurentu programmatūras arī ļauj iestatīt vismaz četrus izšķirtspējas parametrus. Tāpat konkurenti piedāvā arī atšķirīgas DPI vērtības norādīt X un Y asij, kas vismaz pagaidām nav iekļauts ASUS programmatūrā.

Armoury II programmatūra piedāvā izveidot trīs dažādus datorpeles profilus, kamēr citi ražotāji savām pelēm piedāvā neierobežotu profilu daudzumu. Patīkami, ka Armoury II programmatūra ir beidzot atjaunināta, tā spēj saistīt savu darbību ar konkrētu spēli automātiski, gluži kā tas ir konkurentiem. Pagaidām iespējams Armoury II programmatūru saistīt ar trīs datorā uzstādītām spēlēm. Pogu funkciju skaits ir ierobežots – dažas Windows iespējas, standarta peļu pogu iespējas, multimediju apkalpošana un makrosi.

Patīkami, ka ASUS ROG Strix Impact II pelei ir iebūvēta atmiņa, varēsi saglabāt kopumā trīs dažādus profilus, kas pārslēdzami ar pogu kombinācijām. Tātad varēsi pēc pirmreizējās iestatīšanas abas ierīces pievienot citiem datoriem, bet nevajadzēs atkārtoti uzstādīt Armoury II programmatūru. Armoury II atbild par peles aparātprogrammatūras atjauninājumiem.

Ikdiena un spēles

Protams, datorpeles radītās izjūtas katram būs kardināli atšķirīgas, bet jāņem vērā, ka šoreiz apskatam saņemtā ROG Strix Impact II pele ir aptuveni vienu līdz pat divus centimetrus īsāka par ierastajiem spēlēm paredzēto peļu izmēriem. Es pats novēroju, ka ROG Strix Impact II pele nerada diskomforta sajūtu, jo ikdienā neizmantoju peli plaukstas atbalstam. Mans peles tvēriens ir tā saucamais fingertip grip – peli turu ar īkšķi un mazo pirkstiņu, plauksta neskar peli. Bet daudzi cilvēki paļaujas uz tā dēvēto palm grip (pirksti iztaisnoti) un claw grip (pirksti saliekti), kas īsti neļaus atpūtināt plaukstu pret tik īsu peli, kāda ir ROG Strix Impact II.

Spēlīšu dzenāšana laikā nekādas negatīvas ROG Strix Impact II peles nianse nenovēroju, tiesa, neesmu traki ātro tiešsaistes FPS spēlīšu piekritējs. Vēl arvien uzskatu, ka pelei bija jābūt nedaudz smagākai, jo kaut vai tā pati ROG Strix Impact pirmās paaudzes pele bija aptuveni 12 gramus smagāka (91 g). Esmu pieradis pie aptuveni 105 g smagas peles, tā šķiet stabilāka.

Kopumā uzskatu, ka ROG Strix Impact II pele ir visai ērti lietojama, ja vien neesi radis atbalstīt plaukstu pret datorpeli.

Nobeigumā

Man gribētos dēvēt ROG Strix Impact II datorpeli par visai augstvērtīgu iesācēja līmeņa vai ne pārāk prasīga spēlīšu dzenātāja peli. Kā ikdienas pele, ROG Strix Impact II ir lieliska, kā spēlēm paredzēta pele šī ir drīzāk viduvēja. Precīza, bet vismaz man par vieglu, daudziem nepatiks blāvie RGB LED un biju cerējis ieraudzīt audumā iepītu USB vadu. Ja tev jau ir ROG sērijas datora aksesuāri, klēpjdators vai galddatora detaļas, varēsi izmantot Aura Sync, lai sinhronizētu vizuālos RGB LED efektus.

Programmatūras un iespēju ziņā ROG Strix Impact II lēnām sāk noķert konkurentus (četri DPI režīmi, agrāk ASUS piedāvāja tikai divus), bet vēl arvien nav pārāk forši uzturēt divas paralēlas programmas (Armoury II un Armoury Crate).

Konkurenti nav snauduši, ap 50… 60 eiro pieejamas vismaz trīs vai četras līdzvērtīgas spēlēm paredzētas datorpeles ar 6000… 10 000 DPI, dažām ir RGB izgaismojums. Piemēram varētu minēt Razer Abyssus Essential, Cooler Master MasterMouse MM830, Hewlett Packard Omen Reactor, Corsair Sabre RGB un noteikti var atrast vēl vismaz pāris citus modeļus.

Patika

  • Precīzs 6200 DPI sensors
  • Nomaināmi Omron slēdzīši
  • Papildu pogas, to darbība
  • Pieņemama cena

Ne tik ļoti patika

  • Dažiem pele varētu būt par mazu
  • Man pele šķita par vieglu
  • Blāvas RGB LED gaismiņas
  • Ne ar ko īsti neizceļas uz konkurentu fona

Ja rakstā pamanīji kļūdu, padod mums par to ziņu, iezīmējot ačgārno tekstu un nospiežot Ctrl+Enter. Paldies!

Reklāma

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Elvis Meisters Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
Elvis Meisters
Member
Elvis Meisters

Tad jau mana Logitech G102 pa 25eur pārspēj šo visos laukumos.