Web Analytics
More
    Reklāma

    2019. gadā Tet grupas apgrozījums sasniedzis 226.3 miljonus eiro

    Jaunākie raksti

    2019. gadā Tet grupas apgrozījums audzis par 7%, sasniedzot 226,3 miljonus eiro jeb rekorda rādītāju kopš 2008. gada, kā arī sasniegts augstākais eksporta apgrozījums uzņēmuma vēsturē – 13% no kopējā apgrozījuma, liecina Tet grupas konsolidētie neauditētie dati. Savukārt EBITDA (peļņa no pamatdarbības) saglabājusies iepriekšējā gada līmenī. Pērn tehnoloģiju un izklaides uzņēmums Tet piedzīvojis vienas no vērienīgākajām izmaiņām, mainot uzņēmuma nosaukumu un zīmolu, attīstot pakalpojumus, uzsākot digitālo transformāciju un investējot pakalpojumu pieejamībā, klientu pieredzes uzlabošanā un efektīvā uzņēmuma darbībā.

    2019. gadā Tet veicis 30 miljonu eiro investīcijas uzņēmuma attīstībā, valstij nodokļos nomaksāti 47,5 miljoni, kā arī 32,5 miljoni eiro izmaksāti 2018. gada dividendēs akcionāriem, tostarp Latvijas Republikai – 16,6 miljoni eiro. Eksporta apgrozījums pieaudzis par trešdaļu, pērn sastādot 13% no kopējā apgrozījuma, kas ir par 3 procentpunktiem vairāk nekā 2018. gadā. Eksporta izaugsme balstīta datu centru pakalpojumu attīstībā, kā arī īstenojot optisko tīklu izbūvi Vācijā.

    Reklāma

    “2019. gads apstiprināja to, ka konkurējam ne tik daudz ar vietējiem, cik ar starptautiskajiem spēlētājiem. Tas tikai apliecināja Tet līdzšinējo pieeju – skatīties nākotnē, nevis tajā, kas notika vakar. Viennozīmīgi, redzamākais notikums 2019. gadā bija uzņēmuma nosaukuma maiņa, kas aizritējusi sekmīgi: vēl pirms maiņas jauno zīmolu atpazina 74% sabiedrības, savukārt 2019. gada vasarā jauno nosaukumu spēja nosaukt 99,9% aptaujāto iedzīvotāju. Šogad fokusā ir uzņēmuma digitālā transformācija, kas nozīmē uzņēmuma maiņu gan no pakalpojumu, gan iekšējo IT sistēmu un biznesa procesu, gan darba metožu viedokļa, lai uzlabotu klientu pieredzi, ievērojami paātrinātu klientu apkalpošanu un tālāk efektivizētu uzņēmuma darbību,” skaidro Tet valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.

    Pērn uzņēmums saglabājis pamatpakalpojumu apgrozījuma līmeni un palielinājis eksporta un jauno biznesu pakalpojumu apgrozījumu. Datu pārraides apgrozījums pieaudzis par 5%, un 1% pieaugums vērojams arī konkurences piesātinātajā interneta un televīzijas pakalpojumu jomā, kas apliecina uzņēmuma spēju sabiedrībai piedāvāt mūsdienīgus un ērtus pakalpojumus jau nostabilizējušās jomās, kur ienāk arī arvien vairāk starptautisko spēlētāju.

    Sasniedzot 12% kopējā tirgus daļu, apgrozījums dubultojies elektroenerģijas biznesā. Savukārt būvniecības biznesa ieņēmumi auguši par 36%, salīdzinot ar Citrus Solutions rādītājiem 2018. gadā.  Tāpat apgrozījuma pieaugumu piedzīvojušas jaunās biznesa līnijas: reklāmas pakalpojumi, datoru apkalpošana, datu centri un tehnikas tirdzniecība.

    Mākoņpakalpojumu biznesa apgrozījums pieaudzis par vairāk nekā divām reizēm ar interesi gan no ārvalstu uzņēmumiem, tostarp Ukrainas un pārējām Baltijas valstīm, gan Latvijas uzņēmumiem. Tas saistīts gan ar vispārējās izpratnes celšanos par nepieciešamību datus glabāt droši, gan barjeru mazināšanos datus uzglabāt pie kāda cita, nevis paša uzņēmuma telpās. Prognozējams, ka mākoņpakalpojumi komplektācijā ar IT un datu drošības pakalpojumu attīstību piedzīvos izaugsmi arī turpmāk, jo aizsardzība pret datu noplūšanas un sistēmu uzlaušanas incidentiem ar katru gadu kļūst arvien aktuālāka. Tādēļ arī šinī gadā tiek plānots paplašināt datu centru kapacitāti, un jau šobrīd klientu ērtībai un vienkāršākai pakalpojumu pārlūkošanai un pārvaldībai ieviesta jauna mākoņpakalpojumu platforma TetCloud.

    2019. gadā darbību uzsāka Tet lielo datu ezers, kas ļauj vienkopus apkopot un glabāt lielus datu apjomus, un nākotnē kalpos kā pamats datu risinājumu izstrādei, piemēram, personalizētas klientu pieredzes veicināšanai, procesu automatizācijai un uzņēmuma darbības efektivitātes celšanai. Jau pērn tika ieviests personalizētas satura rekomendācijas algoritms Shortcut klientiem un izstrādāts rekomendāciju rīks tehnikas iegādei. Uzsākts darbs pie algoritma izstrādes, kas iekārtās attālināti noteiktu problēmas un tās arī novērstu vēl pirms klienti ar to saskārušies. Arī šogad tiks turpināts darbs pie mašīnmācīšanās risinājumu attīstības, īpašu vērību veltot tīkla kvalitātes algoritmiem, tādējādi proaktīvi novēršot iespējamās tehniskās problēmas un nodrošinot vēl labākus pakalpojumus klientiem.

    2019. gadā Tet turpināja klientu digitālās apkalpošanas kanālu attīstību, kā rezultātā jau 45% no klientu jautājumiem tiek apkalpoti digitālās komunikāciju kanālos: čatbotā Anete, čatā ar operatoru un saziņā e-pastos. Čatbots Anete šobrīd pareizi atbild jau uz 81% jautājumu un pārvalda ap 1200 atbildēm uz vairāk kā astoņdesmit tūkstošiem jautājumu variantu  – dažādiem frāžu un izteicienu veidiem, vārdu salikumiem un atslēgvārdiem. Turpinot tālāko attīstību klientu apkalpošanas un efektivitātes uzlabošanā, ir uzsākts darbs pie jauniem risinājumiem, kas balstīti “teksts uz balsi” un “balss uz tekstu” tehnoloģijās, ar ko pirmos klientus iepazīstināsim jau šī gada pirmajā pusē.

    Latvijas skatītājam interesants saturs

    Īpašu izaugsmi piedzīvojusi Shortcut lietotne, kam 2019. gada izskaņā bija 2 reizes lielāks klientu skaits nekā 2018. gadā, saglabājot līderību Latvijas un arī pasaules straumēšanas pakalpojumu vidū, tostarp apsteidzot vienu no pasaulē zināmākajiem zīmoliem Netflix. Tāpat pērn pilnveidota gan Shortcut lietotne, gan ieviesta Helio iTV datora versija, tādējādi nodrošinot mūsdienīgu pakalpojuma pārklājumu un pieejamību uz visām ierīcēm – televizoriem, datoriem, planšetdatoriem un viedtālruņiem.

    Televīzijas biznesa izaugsmi palīdzējusi veicināt sekmīga satura stratēģija, nodrošinot kvalitatīvu TV kanālu klāstu un satura piedāvājumā īpašu uzmanību pievēršot pašprodukcijām un citam Latvijā veidotam saturam, HBO un citu pasaules lielo studiju seriāliem un filmām, kā arī sporta pārraidēm. 2019. gadā skatītājiem piedāvājām 64 latviešu filmas, tostarp animācijas un dokumentālās filmas, jeb vidēji vismaz vienu jaunu filmu nedēļā, tādējādi veicinot to pieejamību visā Latvijas teritorijā. Pērn skatītākās filmas bija “Klases salidojums”, “Lote un pazudušie pūķi”, “Kriminālās ekselences fonds”, “Jelgava 94” un “Nekas mūs neapturēs”. Savukārt Helio Media piedāvāja 24 jaunus seriālus, šovus un raidījumus, tostarp pirmo Latvijas un Ukrainas kopražojuma seriālu “Markuss”, turklāt 2020. gadā plānots vēl plašāks piedāvājums. Tāpat šogad skatītājiem tiks piedāvāti jauni un aizraujoši pasaules seriāli un sporta pārraides – gan pasaules čempionāts hokejā, gan vasaras olimpiskās spēles Tokijā, gan translācijas no citām pasaules līmeņa sacensībām ar Latvijas labāko sportistu dalību.

    Kvalitatīvs tīkls – visās diennakts stundās ātra un stabila interneta pamats

    Attīstot pasaules mēroga starpvalstu optisko kabeļu tīklu Baltic Net, Tet turpināja stiprināt uzņēmuma pozīcijas interneta infrastruktūras eksportā. 2019. gadā Tet atklāja īpaši jaudīgos optiskas maģistrāles savienojumus Rīga-Viļņa un Rīga-Stokholma, kas spēj piedāvāt datu pārraidi ar ātrumu 100 Gbit/s. Šāds ātrums ļauj trīs sekundēs vienlaikus ielādēt 10 000 foto vai 10 000 dziesmas vai pat 50 HD kvalitātes filmas. Tādējādi Tet izveidoto Baltic Net šobrīd veido jau desmit mezgli, savienojot Rīgu ar astoņām Eiropas valstīm: Tallinu, Viļņu, Stokholmu, Helsinkus, Kauņu, Frankfurti, Varšavu un Kijevu. 2019. gadā Tet turpināja arī investēt IT infrastruktūras drošībā un efektivitātē.

    Tāpat pērn Tet turpināja investēt līdzekļus arī optiskā tīkla izbūvē, kas ļauj nodrošināt vienmēr ātra interneta pieslēgumu. Papildus tika turpināts ieviest jaunākās tehnoloģijas vara tīkla datu pārraides ātruma un pieejamības uzlabošanai, kā arī uzsākta plānveidīga vecā balss pakalpojumu tīkla izslēgšana un pakalpojumu pārslēgšana uz mūsdienīgām tehnoloģijām – IP balsi un optiku. Līdz ar sabiedrības ieradumu un tehnoloģiju maiņu, internetā pavadītais laiks un ikdienā lietotais datu apjoms arvien pieaug, tādēļ pērn Tet divas reizes palielināja interneta ātrumu optiskā tīkla klientiem. Sabiedrība patērē arvien vairāk satura (vairāk video, sociālo tīklu, ziņu, filmu un seriālu), kā arī pieaug satura izšķirtspēja jeb kvalitāte – HD izšķirtspēja filmām un seriāliem ir norma, tāpat arvien pieaug TV kanāli HD kvalitātē. Turklāt vidusmēra ģimenē internetu vienlaikus lieto 5-6 iekārtas. Tas viss palielina datu plūsmu, tādēļ arvien būtiskāks kļūst interneta ātrums un stabilitāte arī vakara stundās, kad ierasti ir lielākā tīkla noslodze un blīvi apdzīvotās vietās mobilie tīkli nespēj piedāvāt stabilu kvalitāti.

    “Tet” grupā ir uzņēmumi “Tet”, “Citrus Solutions”, “T2T”, “Data Experts”, “Helio Media” un “Baltijas datoru akadēmija”. Tet pieder 23% SIA “Latvijas Mobilais Telefons” daļu.

    Tet pieder valstij AS “Publisko aktīvu pārvaldītājs “Possessor”” personā (51%) un Dānijā reģistrētā telekomunikāciju uzņēmuma “Telia Company” meitasuzņēmumam “Tilts Communications” (49%).

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    22 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Astro
    30.01.2020 00:40

    Izklausās pasakaimi, bet joprojām daudzdzīvokļu mājā pilsētas centrā optika nav pieejama. Redzu visāda veida automatizāciju, optimizāciju, globalizāciju, utt… Bet cilvēks parastais ar savu vēlmi dzīvot līdzi laikam un izmamtot modernus pakalpojumus paliek otrajā plānā. Vai trešajā… :-)

    KKTK
    30.01.2020 09:04
    Reply to  Astro

    Primārais ir RU kamālu retranslēšana. Tur māk lielāka mauda mekā par tavu imtermemtu.

    Bosiks
    30.01.2020 09:28

    Krāpnieki ar savu Shortcut tv,mēnesi nevarēja pieslēgt.bet samaksu ne par ko pieprasa,lūk kā veidojas viņu biznes

    itanium
    30.01.2020 09:49
    Reply to  Bosiks

    Piekrītu! Tikai no tādiem izņēmuma gadījumiem arī veidojas viņu bizness.
    Tos 226 miljonus ienesi tieši Tu un vēl ~20 miljoni Tev līdzīgo klientu!

    Kursors.lv
    30.01.2020 11:50
    Reply to  Bosiks

    Ja pakalpojums nav bijis pieejams, tad par to nav jāmaksā. Ja kaut kādas kļūdas pēc tas ir rēķinā, jārunā ar uzņēmuma klientu atbalstu, lai labo šo kļūdu.

    Skābene
    30.01.2020 12:16

    Klientu atbalsts? Nesmīdini tautu. Kad pazūd internets un tu zvani uz klientu atbalsta “maksas tālruni”, lai pieteiktu bojājumu, operators atbild, lai tu aizpildi pieteikumu internetā! Kur loģika, ja tev nav interneta?

    Par Shortcut arī ir viedoklis. Noslēdzu līgumu, uzlieku Aplikāciju uz Android box, bet LNT un TV 3 nerāda, parādās uzraksts, šis pakalpojums Jums nav pieejams. Zvanu atkal uz maksas tālruni un man atbild, ka neko nevar darīt, jo MTG grupa neļaujot retranslēt kanālus uz android ierīcēm. Kad slēdz līgumu, par šo nav ne vārda! Tajā pat laikā uz Tizen darbināta Samsung teļļuka viss iet. Un zīmīgi, ka ar Xiaomi Mi TV box arī kanāli ir skatāmi, tātad android nav pie vainas.

    Kad sāc sarakstīties ar TET tehniskā atbalsta dienesta spečukiem, viņi tiešā tekstā uzraksta, ka klientam rokas līkas, vai arī nopirkts lētais android box, tāpēc arī nerāda. Ja pirktu TET veikalā, tad visu rādītu.
    Varbūt tagad jau sakārtojuši tehnisko pusi, bet sākumā Shortcut bija problemātisks produkst un tehniskis atbalst uzbraucošs, nevis palīdzošs.

    digitalk
    30.01.2020 13:31
    Reply to  Skābene

    kas ir zīmīgs faktā, ka Xiaomi Mi TV box izliekas par TV? vai nu Android TV versijas licence maksā papildus un nav bijis skopums samaksāt, vai arī tupa vilto identitāti un izliekas par TV.

    Skābene
    30.01.2020 14:08
    Reply to  digitalk

    Manuprāt TET klientam ir pilnīgi vienalga, vai tas ir Android Box, Android TV box, vai Telefons, viņš grib lietot Shortcut uz tā, kas viņam ir. Vēl jo vairāk, TET klienetu pirms līguma slēgšanas neinformē kādu iekārtu klientam ir jāpērk, lai Shortcut strādā pilnvērtīgi. Nav taču grūti ielikt info, ka Android televizorā varēs skatīties visus kanālus, bet Adroid box un telefonā MTG kanāli neies. Var jau būt, ka tagad viss iet, neesmu vairs mēģinājis

    digitalk
    30.01.2020 14:19
    Reply to  Skābene

    neuztraucies, neiet.
    bijušais MTG, tagad laikam AMB «spalvu (nosaukumu) met, bet tikumu ne». mantkārība nopelnīt uz vienu saturu 2-3 reizes ir klasiska pendergastu politika. abonē go3 vai ej dēt.

    arcsin
    30.01.2020 14:53
    Reply to  Skābene

    Nu ja cilvēks ir pārgudrs, tad grūti viņam palīdzēt.
    Uz lētuča tev neiet tāpēc, ka ir Android OS, bet, piemēram, Mi Box S nāk ar Android TV OS, kas ir pavisam kas cits. Un ja ieietu tet mājaslapā palasītu, tad atrastu šo informāciju.
    Un nesuportēs viņi oficiāli visādus ķīnas brīnumus, jo vienkārši nav laika tam, ja gribi supportu, pērc viņu kasti, kas ir pietiekoši loģiski.

    Einis
    30.01.2020 15:16
    Reply to  arcsin

    Tev cilvēks uzraksta, ka uz ķīnas brīnumu iet, bet tu raksti, ka viņi nesuportēs….

    Kursors.lv
    30.01.2020 15:28
    Reply to  Einis

    Viena lieta iet, bet kas pavisam cits – oficiāls atbalsts. Ja tā nav, tad vienu dienu iet, bet citu – nē.

    arcsin
    30.01.2020 15:30
    Reply to  Einis

    Supports = palīdzība problēmu (visbiežāk paša lietotāja radītu) novēršanā.
    LMT izdarīja vēl vienkāršāk (lai šādi muļķīgi jautājumi par iet/neiet uz 100 dažādām brīnumiekārtām par 20 EUR no ali nerodas) – atļauj piekļuvi tikai konkrētai iekārtai un miers.
    Negribu aizstāvēt tet, bet šie pārmetumi ir smieklīgi. Ja jau cilvēks ir ar tehnisku domāšanu, pats nopircis atsevišķu smart box, tad vajadzētu tā kā vismaz manuāli izlasīt boxam un Shortcut, nevis zvanīt supportam, pēc tam vēl sūdzēties par to publiski.

    Skābene
    30.01.2020 17:09
    Reply to  arcsin

    Izlasi vēlreiz ko rakstīju! Ar ķīnas boxu Shortcut kā tāds iet, uz ķīnas boxa nerāda tikai MTG kanālus. Par to ka MTG kanālus nerāda, TET noklusē. Respektīvi LTV1 un LTV7 rāda kā prieks, rāda visu rus kanālus, bet nerāda LNT un TV3. Tam nav nekāda sakara ar iekārtas ķīniskumu, sertifikātu drošību vai citām tehniskām lietām! Visticamāk TET nav sakārtojis savas līgumattiecības ar MTG vai kā tur sauc to visu VIASAT grupu.

    Jānis Rozenšteins
    30.01.2020 15:53
    Reply to  Einis

    Xiaomi Mi Box S ir oficiāls un sertificēts android TV OS box. Uz Beelink un G96 utl neies, jo tas ir android OS pārtaisīts uz TV box UI.

    Tagad saproti starpību – oficiāls android tv OS box pret android OS boxu.

    Skābene
    30.01.2020 17:15

    Vēlreiz atkārtoju – Shortcut iet uz Beelink un G96, tikai LNT un TV3 nerāda. Rus kanāli, LTV1, LTV7, ReTV rāda kā prieks. Ja nu vienīgi Viasat grupa ienīst Beelink un neļauj TET kanālus retranslēt noteikta veida iekārtās! :)
    Pirms 2 gadiem Shortcut TV3 un LNT uz Telefona arī negāja, kaut gan Helio mobilā versija uz telefona gāja kā prieks, bet uz Planšetēm vai portatīvajiem Helio lietot nevarēja.

    Tehniski viss iet, tikai kāds, kaut kādu iemeslu dēļ nedod atļauju. :)

    arcsin
    30.01.2020 18:14
    Reply to  Skābene

    Jūtu līdz supporta cilvēkiem, kad šādas personas, kas domā, ka zina visu, zvanās…
    Neviens neko nenoklusē, lasīt jāmācās – https://palidziba.lattelecom.lv/lv/palidziba_majai/helio/shortcut/lietosana/1161/
    Un jā, ir divas dažās OS uz tiem boxiem, tam ķīnas izstrādājumam nav Android TV OS.

    digitalk
    31.01.2020 05:28
    Reply to  arcsin

    @arcsin Neviens neko nenoklusē, lasīt jāmācās
    parādi šo punktu tet Shortcut reklāmās un līgumā.

    arcsin
    31.01.2020 09:54
    Reply to  digitalk

    Ja divus teikumus ir grūti cilvēkam izlasīt, tad neko darīt.
    “Ierindas skatītājs” nepērk savus tv boxus aliexpress, tāpēc ja ir vēlme tādu pirkt, tad vajadzētu vispirms painteresēties, vai tas vispār darbosies, jo iekārtas izvēle ir bijusi klienta ziņā, par ko vajadzētu arī būt kādai atbildībai pašam klientam, bet mūsdienās tas ir par daudz prasīts no cilvēkiem.
    Par līgumu – arī uz Android OS Shortcut iet, ko tur atrunāt? Tas ir pirmais FAQ tet lapā, ja cilvēks ir pārgudrs un nelasa FAQ, tad būs mācība to darīt nākošreiz. Un ja kastes pirkums tiktu izdarīts kādā Latvijas veikalā (tet vai ne tet), tad tas tiktu arī paskaidrots.

    digitalk
    31.01.2020 12:42
    Reply to  arcsin

    Par līgumu – arī uz Android OS Shortcut iet, ko tur atrunāt?
    Skābene raksta, ka daži kanāli nestrādā. vai tas ir atrunāts līgumā?

    digitalk
    31.01.2020 05:23
    Reply to  Skābene

    @Skābene kāds, kaut kādu iemeslu dēļ nedod atļauju
    vēlreiz atkārtoju — All Media Baltics (mtg/tv3group/viasat) nevienam TV provaiderim neļauj rādīt savus kanālus uz neTV iekārtām un turēt raidījumu arhīvu bez pamatīgas papildus maksas, jo tas samazina iespēju pārdot saturu vēlreiz uz go3, Home3, TV3 Film, VOD servisiem utml.

    publiskais saturs
    31.01.2020 12:57

    Štrunts par iekārtas veidu, interesanti ir kas cits:
    1.7. Pakalpojums nepiešķir klientam tiesības veikt http://www.shortcut.lv vai ar Shortcut lietotņu starpniecību pieejamo autortiesību un blakustiesību objektu publisko izpildījumu.

    vienkārši interesanti, kad koncerni sāks no izplatītājiem prasīt papildus samaksu par satura lietošanu ārpus mājas? tehniski to jau tagad varētu risināt – smartfonos ir šādas iespējas. Un kad es jums saku – pienāks diena, kad sākot skatīties seriālu tramvajā, izmetīs popapu “un tagad jūs pārkāpjat standarta licences noteikumus, vai piekrītat abonēt pakalpojumu ar ietvertu publiskā izpildījuma licenci?”

    Reklāma