Web Analytics
More
    Reklāma

    Volkswagen testēšanai nodod mobilo uzlādes staciju ar maināmu bateriju

    Jaunākie raksti

    Vācu autoražotājs Volkswagen jau 2018. gadā prezentāja ideju par elektroauto uzlādes staciju ar maināmu iekšējo bateriju, kas šādu mobilo risinājumu padarītu par ļoti pieejamu gandrīz jebkurā vietā. Tad nu no 2020. gada sākuma pilotprojekta ietvaros Volfsburgas pilsētā atvērti 9 uzlādes punkti.

    Volkswagen izstrādātas uzlādes stacijas aprīkotas ar 360 kWh bateriju, kuru iespējams nomainīt, jo tāds ir viens no piedāvātajiem konceptiem. Tātad, ja baterija uzlādes stacijā sasniegusi 20% atzīmi, tā tikšot nomainīta, kā arī to iespējams pieslēgt pie 30 kW uzlādes pa taisno no tīkla, lai veiktu uzlādi. Principā tā ir sava veida “powerbank” priekš elektriskajiem auto un elektriskajiem motorolleriem. Šīs stacijas būšot aprīkotas ar ātro uzlādi – 100 kWh, kā arī reizē varēs lādēties 4 automašīnas. Pats Volkswagen apgalvo, ka viens šāds brīnums spēs uzlādēt pat līdz 15 automašīnām, kaut gan realitātē paskatoties akumulatoru ietilpību, gribētos teikt, ka skaits būs mazāks.

    Kompānijas ideja ar šādu risinājumu ir sniegt elektroauto uzlādes iespējas tur, kur tās vienkārši nav vai arī kur paša uzstādīšana var būt ļoti laikietilpīga un sarežģīta. Labs piemērs, lielie pasākumi un koncerti vai novietot staciju pie lielveikaliem, vai vienkārši to izmantot kā pagaidu variantu, līdz tiek izveidots pastāvīgs uzlādes punkts. Gribas šo salīdzināt ar pārvietojamajām tualetēm dažādos masu pasākumos. Protams, šīs baterijas paver iespēju tajās uzglabāt enerģiju, kura saražota no atjaunojamiem resursiem kā saule un vējš, lai pēc tam šo enerģiju izmantotu uzlādē. Šāds princips nodrošinātu tā saucamo CO2 neitrālo uzlādi.

    Arī kompānija Tesla 2019. gada vasarā Lasvegasā atvēra pirmo ar saules paneļiem aprīkoto uzlādes staciju, kura varētu iezīmēt nākotnes tendences, kā tiks lādēti elektroauto, neizmantojot elektrību, kura saražota caur fosiliem kurināmajiem.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    12 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Name*
    27.01.2020 11:11

    Kad būs tāds powerbankus, kuru iemest bāgūzī ? Nu ja brauciens uz Liepoju … :)

    Prusljix
    27.01.2020 13:09

    Šobrīd jau tiek apšaubīts, vai elektroauto tiešām ir “Zaļāks” auto par fosilās enerģijas auto, jo bateriju ražošanas process nav no tiem draudzīgākajiem videi. Ja mēs ražojam baterijas, kas lādē citas baterijas, tad tas jau paliek absurdi.

    AC/DC
    27.01.2020 21:59
    Reply to  Prusljix

    Nezinu gan kas to apšauba. EV saliek fosīlos vienos vārtos, ja izrēķina dzīves cikla piesārņojumu. Ir daudz kvalitatīvu pētījumu par šo tēmu.

    Kursors.lv
    28.01.2020 00:17
    Reply to  AC/DC

    Piemēram? Padalies, lūdzu, ar šiem pētījumiem.

    digitalk
    28.01.2020 00:22

    +1

    Kursors.lv
    28.01.2020 12:22
    Reply to  Muah

    Kas tajā papīrā rakstīts?

    Krotow
    27.01.2020 18:50

    Tā ir laba ideja. Lielo bateriju lādētājā izmantojot par buferi, to gadīšanas režīmā var lādēt ar mazāku strāvu, lētāku elektrību naktī, brīžos, kad elektrotīkla slodze ir mazāka u.tml. Pie reizes veids kā dot otro mūžu nobrauktām elektroauto baterijām. Vienīgi būt labi virsū uzlikt kaut vai nojumi. Vasaras saule lādētāju baterijām par labu nenāks. Un uz nojumes var uzlikt saules baterijas.

    SS...
    28.01.2020 09:43
    Reply to  Krotow

    “Ļoti laba” ideja ! Tu atdod savu jauno, tikko pirkto baču un saņem pretīm vecu, nobrauktu s..du !

    Krotow
    28.01.2020 11:24
    Reply to  SS...

    Vai rakstu vispār lasīji? Bateriju tavā auto neviens netaisās aiztikt. Vnk pašā lādētājā arī atrodas liela baterija. Un to var arī savākt no lietotām auto baterijām.

    digitalk
    28.01.2020 13:28
    Reply to  Krotow

    kā tu stādies priekšā nolietotu bateriju otrreizēju izmantošanu? ietilpība katastrofāli zema, iekšējā pretestība lēkā milzīgā diapazonā un neviens uzlādes balansieris to neglābs, atdot plānoto jaudu nespīd…

    Reklāma