Vācu autoražotājs Volkswagen jau 2018. gadā prezentāja ideju par elektroauto uzlādes staciju ar maināmu iekšējo bateriju, kas šādu mobilo risinājumu padarītu par ļoti pieejamu gandrīz jebkurā vietā. Tad nu no 2020. gada sākuma pilotprojekta ietvaros Volfsburgas pilsētā atvērti 9 uzlādes punkti.
Volkswagen izstrādātas uzlādes stacijas aprīkotas ar 360 kWh bateriju, kuru iespējams nomainīt, jo tāds ir viens no piedāvātajiem konceptiem. Tātad, ja baterija uzlādes stacijā sasniegusi 20% atzīmi, tā tikšot nomainīta, kā arī to iespējams pieslēgt pie 30 kW uzlādes pa taisno no tīkla, lai veiktu uzlādi. Principā tā ir sava veida “powerbank” priekš elektriskajiem auto un elektriskajiem motorolleriem. Šīs stacijas būšot aprīkotas ar ātro uzlādi – 100 kWh, kā arī reizē varēs lādēties 4 automašīnas. Pats Volkswagen apgalvo, ka viens šāds brīnums spēs uzlādēt pat līdz 15 automašīnām, kaut gan realitātē paskatoties akumulatoru ietilpību, gribētos teikt, ka skaits būs mazāks.
Kompānijas ideja ar šādu risinājumu ir sniegt elektroauto uzlādes iespējas tur, kur tās vienkārši nav vai arī kur paša uzstādīšana var būt ļoti laikietilpīga un sarežģīta. Labs piemērs, lielie pasākumi un koncerti vai novietot staciju pie lielveikaliem, vai vienkārši to izmantot kā pagaidu variantu, līdz tiek izveidots pastāvīgs uzlādes punkts. Gribas šo salīdzināt ar pārvietojamajām tualetēm dažādos masu pasākumos. Protams, šīs baterijas paver iespēju tajās uzglabāt enerģiju, kura saražota no atjaunojamiem resursiem kā saule un vējš, lai pēc tam šo enerģiju izmantotu uzlādē. Šāds princips nodrošinātu tā saucamo CO2 neitrālo uzlādi.
Arī kompānija Tesla 2019. gada vasarā Lasvegasā atvēra pirmo ar saules paneļiem aprīkoto uzlādes staciju, kura varētu iezīmēt nākotnes tendences, kā tiks lādēti elektroauto, neizmantojot elektrību, kura saražota caur fosiliem kurināmajiem.
Kad būs tāds powerbankus, kuru iemest bāgūzī ? Nu ja brauciens uz Liepoju … :)
Šobrīd jau tiek apšaubīts, vai elektroauto tiešām ir “Zaļāks” auto par fosilās enerģijas auto, jo bateriju ražošanas process nav no tiem draudzīgākajiem videi. Ja mēs ražojam baterijas, kas lādē citas baterijas, tad tas jau paliek absurdi.
Ar šo projektu tieši tiek piešķirta otrā dzīve auto izmantotajām baterijām.
Nezinu gan kas to apšauba. EV saliek fosīlos vienos vārtos, ja izrēķina dzīves cikla piesārņojumu. Ir daudz kvalitatīvu pētījumu par šo tēmu.
Piemēram? Padalies, lūdzu, ar šiem pētījumiem.
+1
Reku pētījums https://www.isi.fraunhofer.de/content/dam/isi/dokumente/sustainability-innovation/2019/WP02-2019_Treibhausgasemissionsbilanz_von_Fahrzeugen.pdf
No zinātniska institūta.
Kas tajā papīrā rakstīts?
Tā ir laba ideja. Lielo bateriju lādētājā izmantojot par buferi, to gadīšanas režīmā var lādēt ar mazāku strāvu, lētāku elektrību naktī, brīžos, kad elektrotīkla slodze ir mazāka u.tml. Pie reizes veids kā dot otro mūžu nobrauktām elektroauto baterijām. Vienīgi būt labi virsū uzlikt kaut vai nojumi. Vasaras saule lādētāju baterijām par labu nenāks. Un uz nojumes var uzlikt saules baterijas.
“Ļoti laba” ideja ! Tu atdod savu jauno, tikko pirkto baču un saņem pretīm vecu, nobrauktu s..du !
Vai rakstu vispār lasīji? Bateriju tavā auto neviens netaisās aiztikt. Vnk pašā lādētājā arī atrodas liela baterija. Un to var arī savākt no lietotām auto baterijām.
kā tu stādies priekšā nolietotu bateriju otrreizēju izmantošanu? ietilpība katastrofāli zema, iekšējā pretestība lēkā milzīgā diapazonā un neviens uzlādes balansieris to neglābs, atdot plānoto jaudu nespīd…