Google uzsākusi visai nejauku praksi reklāmu parādīšanā – reklāmas turpmāk galddatoros būs ļoti grūti atšķiramas no meklētā satura (tā dēvētajiem organiskajiem meklēšanas rezultātiem). Reklāmu varēs izšķirt no pārējā satura tikai ar nelielu “Ad” ikoniņu pirms teksta.

Pieļauju, ka pie mums būs uzraksts “Reklāma” vai kas tamlīdzīgs, šobrīd vēl jaunā stila reklāmas pie sevis nenovēroju. Ikdienā gan cenšos izmantot citus meklēšanas dziņus.

Reklāma

Protams, šāda pieeja nodrošinās Google vēl vairāk klikšķu uz reklāmām. Šobrīd gan nav skaidrs, kā tieši reaģēs ierindas lietotāji. Pagātnē Google bija pat tik piezemēta, ka reklāmas tika iezīmētas ar dzeltenu fonu, šobrīd viss padotais saturs izskatīsies vienādi.

Google jau iepriekš norādījusi, ka šādi tiekot vienkāršot meklēšanas dziņa dizains, lietotājiem tas it kā nozīmējot ērtāk uztveramu informāciju.

Protams, šāds Google solis ir saprotams, jo uzņēmumam reklāmu parādīšana gadā ienes aptuveni 34 miljardus dolāru. Kopējie Alphabet ieņēmumi ir ap 40 miljardiem dolāru.

Kādas mums ir manevru iespējas? Vari ignorēt Google kā meklēšanas dzini, izvēloties kādu citu mazāk agresīvu tirgus spēlētāju. Pēdējā laikā stilīgi skaitās pāriet uz DuckDuckGo. Chrome savā meklēšanas dziņu listē šo meklētāju nepiedāvā, bet vari DuckDuckGo ērti aktivizēt.

Reklāma
Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
4 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Krotow

Pēdējā laikā, Google meklātāja rezultātus skatoties, tā jau likās. Tiešām pirmajās rindās atrodas vai nu līdzīgi mājas lapu virsraksti vai reklāmraksti. Reizēm uzreiz jātin 3-4 lapas tālak, lai saprastu, kas notiek.

Agris

Arī kursoram telefonā zem raksta rādās citi raksti starp kuriem ir reklāma un tā izskatās tieši tāpat kā raksti. Moš Google no kursora nošpikojusi 🤣

Gross

Jau 3 gadus izmantoju Duckduckgo un nemaz neilgojos pēc Googles urķa

Elmārs Biele

Uzliku savam Macbook Chrome to duckduckgo – tāds mēsls – der tikai reāliem paranoiķiem – es pat vairs flekša diskus nespēju atrast… Man po, lai google skatās, ko es daru – nav jau noslēpums. Labāka par google nekā nav. Ne vienmēr jāraksta meklētājā problēma, bieži parādās reklāmas par to, par ko runāji. Arī ar iPhone.