Eiropas un Amerikas likumdošanas paredz, ka elektriskajiem un ar hibrīddzinēju aprīkotajiem auto pie lēna braukšanas ātruma ir jādod mākslīgs skaņas signāls, lai apkārtējie cilvēku pievērstu tam uzmanību. Īlons Masks savā Twitter kontā publicējis Tesla Model 3, kurš pat ir spējīgs sarunāties ar apkārtējo vidi un aicināt cilvēkus iekāpt tajā.
Teslas will soon talk to people if you want. This is real. pic.twitter.com/8AJdERX5qa
Reklāma — Elon Musk (@elonmusk) January 12, 2020
No satiksmes drošības viedokļa pēdējos gados pierādījies, ka sadursme ar gājējiem biežāk notiek tieši klusajiem auto, piemēram, ar elektromotoru aprīkotajiem, jo patiesībā mēs savu vietu telpā ļoti balstām uz apkārtējām skaņām, tādējādi sajūtot, ka kaut kas tuvojas. Nesadzirdot šo skaņu, attiecīgi palielinās avārijas iespējamība un skaits, kā arī domājot tieši par aklajiem cilvēkiem, kuriem skaņa ir izšķirošs faktors savā telpas izpratnē. Lai risinātu šo situāciju, pieņemts lēmums, ka no 2021. gada elektriskajiem auto jābūt aprīkotiem ar mākslīgo skaņas signālu. Eiropā tas ir braucot zem 20 km/h, jo ar lielāku ātrumu gan vēja pretestība, gan riepu saķere radīs dabisku troksni.
Tesla ejot savu ceļu un domājot par nākotnes iespējām auto izmantot kā pašbraucošo taksometru, to vēlas aprīkot ne tikai ar skaņas signāliem, lai pievērstu uzmanību, bet arī lai mašīna draudzīgi sarunātos ar apkārtējiem. Proti, ja elektroauto darbosies kā taksometrs, tad lai tas laipni aicinātu pasažieri iekāpt, kā tas redzams Maska Twitter video. Izklausās visnotaļ interesanti, un mašīnas “balsij” ir patīkams tembrs manai ausij.
Gan jau vēl kāds atceras gudro auto ar runātīgo Kitu no seriāla “Ceļojošais bruņinieks”. Šis varētu būt kaut kas līdzīgs. Tiesa Teslas stilā viss arīdzan kavējas, jo speciālajiem skaņas signāliem bija jāparādās jau oktobrī, taču joprojām tie neesot pieejami. Nemaz nerunājot par Teslas “balstiņu”. Tāpat kompānijai padomā, ka arī kāds interesants teksts spēs izskanēt no auto, ja tas darbojies speciālajā drošības režīmā (sentry mode), lai informētu garnadžus.
Tā jau ir – ja nevar palielināt attalumu vai samazināt cenu, tad piekarina grabulīšus.
Ak praktiskie latvieši.
Noteikti nemaz neesi lietas kursā, ka Teslai ir visefektīvākā baterija. Bet protams, tas jau nav svarīgi, galvenais, lai “viss vienmēr ir slikti”
Kamēr elektriskos auto taisīs pēc cenas un infrastruktūras pieejamus tikai turīgiem un ļoti turīgiem klientiem un no apakšas ar ierobežojumiem un degvielas cenām griezīs nost iespēju pārvietoties visiem citiem, nav iemesla viņus neaplikt.
Kāda bija situācija, kad parādījās pirmie Ford auto kā tādi? Tos varēja visi atļuties?
Kāda bija situācija, kad parādījās pirmie Ford
tobrīd arī pacēla cenas auzām un aizliedza iebraukt pilsētās ar zirgiem?
Tieši Henrijs Fords pirmais iedomājās, ka sevis ražoto auto tirgošana paša strādniekiem arī ir ienākumu avots. Un parūpējās par to lai viņa auto nebūtu bezjēdzīgi dārgi.
Cerams, ka tie arī spēs apklust!
Sentry mode https://youtu.be/8nTnIEstkHY
Tas lai labākajās Rayanair tradīcijās varētu prasīt naudu par to lai mašīna aizverās un tura muti.
Šodien otro dienu pēc kārtes redzēju Tesla pārbraucam pie sarkanās gaismas. Lieciet kādas dziesmas gribiet, bet šīrīta grampy modē saku: “Elektro auto neatrisina pilnīgi nevienas ar auto saistītās problēmas.”