Web Analytics
More
    Reklāma

    Teslas ražotie elektroauto spēs runāt

    Jaunākie raksti

    Eiropas un Amerikas likumdošanas paredz, ka elektriskajiem un ar hibrīddzinēju aprīkotajiem auto pie lēna braukšanas ātruma ir jādod mākslīgs skaņas signāls, lai apkārtējie cilvēku pievērstu tam uzmanību. Īlons Masks savā Twitter kontā publicējis Tesla Model 3, kurš pat ir spējīgs sarunāties ar apkārtējo vidi un aicināt cilvēkus iekāpt tajā.

    No satiksmes drošības viedokļa pēdējos gados pierādījies, ka sadursme ar gājējiem biežāk notiek tieši klusajiem auto, piemēram, ar elektromotoru aprīkotajiem, jo patiesībā mēs savu vietu telpā ļoti balstām uz apkārtējām skaņām, tādējādi sajūtot, ka kaut kas tuvojas. Nesadzirdot šo skaņu, attiecīgi palielinās avārijas iespējamība un skaits, kā arī domājot tieši par aklajiem cilvēkiem, kuriem skaņa ir izšķirošs faktors savā telpas izpratnē. Lai risinātu šo situāciju, pieņemts lēmums, ka no 2021. gada elektriskajiem auto jābūt aprīkotiem ar mākslīgo skaņas signālu. Eiropā tas ir braucot zem 20 km/h, jo ar lielāku ātrumu gan vēja pretestība, gan riepu saķere radīs dabisku troksni.

    Tesla ejot savu ceļu un domājot par nākotnes iespējām auto izmantot kā pašbraucošo taksometru, to vēlas aprīkot ne tikai ar skaņas signāliem, lai pievērstu uzmanību, bet arī lai mašīna draudzīgi sarunātos ar apkārtējiem. Proti, ja elektroauto darbosies kā taksometrs, tad lai tas laipni aicinātu pasažieri iekāpt, kā tas redzams Maska Twitter video. Izklausās visnotaļ interesanti, un mašīnas “balsij” ir patīkams tembrs manai ausij.

    Gan jau vēl kāds atceras gudro auto ar runātīgo Kitu no seriāla “Ceļojošais bruņinieks”. Šis varētu būt kaut kas līdzīgs. Tiesa Teslas stilā viss arīdzan kavējas, jo speciālajiem skaņas signāliem bija jāparādās jau oktobrī, taču joprojām tie neesot pieejami. Nemaz nerunājot par Teslas “balstiņu”. Tāpat kompānijai padomā, ka arī kāds interesants teksts spēs izskanēt no auto, ja tas darbojies speciālajā drošības režīmā (sentry mode), lai informētu garnadžus.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    11 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Krotow
    15.01.2020 11:12

    Tā jau ir – ja nevar palielināt attalumu vai samazināt cenu, tad piekarina grabulīšus.

    Jānis
    15.01.2020 11:39
    Reply to  Krotow

    Ak praktiskie latvieši.

    REALAIS
    15.01.2020 20:01
    Reply to  Krotow

    Noteikti nemaz neesi lietas kursā, ka Teslai ir visefektīvākā baterija. Bet protams, tas jau nav svarīgi, galvenais, lai “viss vienmēr ir slikti”

    Krotow
    15.01.2020 20:30
    Reply to  REALAIS

    Kamēr elektriskos auto taisīs pēc cenas un infrastruktūras pieejamus tikai turīgiem un ļoti turīgiem klientiem un no apakšas ar ierobežojumiem un degvielas cenām griezīs nost iespēju pārvietoties visiem citiem, nav iemesla viņus neaplikt.

    digitalk
    16.01.2020 01:40

    Kāda bija situācija, kad parādījās pirmie Ford
    tobrīd arī pacēla cenas auzām un aizliedza iebraukt pilsētās ar zirgiem?

    Krotow
    16.01.2020 10:34

    Tieši Henrijs Fords pirmais iedomājās, ka sevis ražoto auto tirgošana paša strādniekiem arī ir ienākumu avots. Un parūpējās par to lai viņa auto nebūtu bezjēdzīgi dārgi.

    Nez
    15.01.2020 19:24

    Cerams, ka tie arī spēs apklust!

    digitalk
    15.01.2020 19:42
    Reply to  Nez
    Skābene
    16.01.2020 08:22

    Tas lai labākajās Rayanair tradīcijās varētu prasīt naudu par to lai mašīna aizverās un tura muti.

    KKTK
    16.01.2020 10:05

    Šodien otro dienu pēc kārtes redzēju Tesla pārbraucam pie sarkanās gaismas. Lieciet kādas dziesmas gribiet, bet šīrīta grampy modē saku: “Elektro auto neatrisina pilnīgi nevienas ar auto saistītās problēmas.”

    Reklāma