Kopš februāra banka Citadele Latvijā piedāvā jaunu veidu, kā kļūt par bankas klientu un saņemt X smart maksājumu karti, piesakoties pakalpojumam attālināti un neapmeklējot bankas filiāli. Tas iespējams ar viedtālruni, izmantojot Citadeles mobilo lietotni un nosūtot selfiju jeb pašbildi ar pases vai personas apliecības (ID kartes) attēlu. Citadele bija pirmā banka Baltijā, kas Latvijas iedzīvotājiem sāka piedāvāt šādu iespēju. Kopš gada sākuma jau vairāk nekā 10 000 klientu izmantoja iespēju atvērt bankas kontu attālināti – caur mājas lapu vai mobilo lietotni.

Vladislavs Mironovs, Citadeles valdes loceklis: “Lepojamies, ka varam ikvienam sniegt iespēju saņemt modernus bankas pakalpojumus, neizejot no mājas. Ar šo pakalpojumu mēs pildām solījumu par inovācijām: ”No vizītes filiālē uz banku tavā kabatā”. Priecājamies, ka šo iespēju īpaši aktīvi izmantoja PNB Bankas klienti, tādejādi atvieglojot sev konta atvēršanu un valsts garantēto atlīdzību izmaksu saņemšanu.”

Ar mobilo lietotni pieteikt bankā kontu un karti iespējams visu diennakti, un pieteikšanās process aizņems 5-7 minūtes. To var darīt jebkurā vietā, kur pieejami mobilie sakari un internets. Pieteikumā ir trīs vienkārši soļi: pirmkārt, lejupielādēt Citadeles mobilo lietotni “App Store” vai “GooglePlay”, otrkārt, uztaisīt pašbildi jeb selfiju un, treškārt, nofotografēt pasi vai ID karti, norādot informāciju par sevi.

Klientam uz banku pēc tam nav jādodas, jo izgatavoto karti un dokumentus bankas darbinieks nogādā klientam personīgi, klienta izvēlētā laikā un vietā. Uzrādot ID karti, bankas darbinieks veiks klienta identifikāciju un izsniegs izgatavoto X smart maksājuma karti.

13
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
10 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
10 Comment authors
digitalkArtisEidzejsMuahKasparsB Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
itanium
Guest
itanium

Kopš februāra, bet ziņa tikai tagad?
Vai arī doma bija palielīties par 10k šīs iespējas izmantotājiem?

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Uzsvars te laikam uz tiem 10 000. Bet nav brīnums, jo es pats par šādu iespēju uzzināju tikai tagad, kad par to atsūtīja preses relīzi. Tas gan joprojām nav tikpat ērti, kā, piemēram, Revolut, kur var kontu pilnībā izveidot attālināti, bet vismaz kaut kāds progress, jo nav jāiet pašam uz filiāli.

asd
Guest
asd

biju viens no pirmajiem kadriem, kas izvēlējās šādi izveidot karti/kontu. Jautrākais sākās pēc pāris mēnešiem, kad brutāli uzspieda braukt uz to pašu filiāli (kur biju karti izņēmis) uzlikt parakstu uz gpdr vai līdzīga papīra, pamatojoties, ka sistēma jauna un nebija iedomājušies, ka tas būs vajadzīgs +
kategoriski bija pret elektroniski parakstītu versiju, jo nav atbalsta. Protams, pa tiem pāris mēnešiem jau biju paspējis pārvākties un, lai tiktu uz konkrēto filiāli, nācās ņemt brīvu dienu!

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Paldies, ka padalījies ar savu pieredzi. Jāuzprasa bankai vai tagad nav šādi pekstiņi.

Aigi
Guest
Aigi

Pēdējā rindkopa atbild uz šo jautājumu.

Anger Lemon
Member
Anger Lemon

Es izmantoju šo iespēju vasaras sākumā – ērti, bet ne tik ērti kā Revolut. Tāpat jāiet uz filiāli pēc kartes un jāparaksta līgumi turklāt man pēc dažiem mēnešiem bija jāiet atkārtoti, jo nesakārtotas procedūras dēļ bija atvērtas 2 interneta bankas. :D

Artis
Guest
Artis

Tieši par šo “Kiberšahs 2019” konferencē tika stāstīts/demonstrēts https://cert.lv/lv/2019/09/kiberdrosibas-konference-kibersahs-2019-runataji#Ulf_Lockmann (Video būšot nedaudz vēlāk), ka šāds autentifikācijas veids nav ko diži drošs…

Kristiāns
Member
Kristiāns

Beigu beigās taču pie Tevis ierodas “bankas darbinieks” , kas gan jau ne tikai prasa uzrādīt personas apliecinošu dokumentu, bet arī parakstīt ne vienu vien papīru.

KasparsB
Guest
KasparsB

tas visdrīzāk ir dpd kurjers :D

Eidzejs
Guest
Eidzejs

Es šo pakalpojumu izmantoju 11.2018. un sūdzību nav. Līguma un x kartes piegādi veic bankas darbinieks. Tas ne tikai pārliecinās par datu patiesumu, izsniedza visus dokumentus, bet arī sniedza īso apmācību mobilās lietotnes lietošanai.

Artis
Guest
Artis

Tad es šeit neredzu kaut kādu īstu “remote” pakalpojumu vai kaut kādu dižu inovāciju. Tikai ērtums, ka man nav jāiet uz banku, bet banka nāk pie manis… viss pārējais pa vecam

A kādēļ pakalpojums netiek sniegts izmantojot eidas eparaksts autentifikāciju?

digitalk
Member
digitalk

tu gadījumā neesi no delfi grupējuma #vissirslikti ?
ja piedāvā pakalpojumu, tad tas nav drošs, ja tomēr tevi pārbauda, tad tas nav inovatīvs, ērtības ir fufelis un kāpēc nav eID paraksta…

Muah
Guest
Muah

Negribu piekrist, ka šāds autentifikācijas veids nav diži drošs. Drīzāk tā saucamais parastais, ar ierašanos filiālē un skricelējuma uzvikšanu uz papīra gabala, būtu definējams kā nedrošs mūsdienās.
Attālinātās autentifikācijas gadījumā tev paliek vairāk pierādījumu, ka klients ir bijis. Lai gan noviltot var abus.