Starptautiskajā Frankfurtes autoizstādē Audi kā ceturto papildinājumu konceptautomobiļu klāstam un kā sauszemes transporta nākotnes vīziju prezentē elektrisku bezceļa konceptautomobili Audi AI:TRAIL quattro. Tas ietver daudzpusīgu konceptu ilgtspējīgai mobilitātei bezceļa apstākļos. Visi četri konceptautomobiļi ­– Audi Aicon, AI:ME, AI:RACE un AI:TRAIL – būs aplūkojami Audi stendā visu izstādes laiku.

Četrvietīgais AI:TRAIL quattro apvieno automatizētās braukšanas sistēmu ar pirmšķirīgām bezceļa braukšanas spējām. Automobiļa salonu aptverošais stikls sniedzas līdz pat zemei, piedāvājot vēl nebijušu redzamību. Savukārt ietilpīgā akumulatoru kapacitāte nodrošina pietiekamu distanci pat tad, ja autovadītājs atrodas tālu no uzlādes stacijām.

Trail (taka) automobiļa nosaukumā norāda uz aicinājumu doties dabas izpētē, tāpēc automobilī nav lielu ekrānu – to vietā ir plaša stikla virsma, kas sniedz iespēju vērot apkārt notiekošo. Audi dizaina nodaļas vadītājs Marks Lihte (Marc Lichte), raksturojot šo automobili, atzīst: “Ar AI:TRAIL mēs piedāvājam bezceļa konceptautomobili ar elektrisko piedziņu, kas nerada kaitīgos izmešus. Tā ir inovatīva braukšanas pieredze, ko iespējams izbaudīt, atrodoties bezceļa apstākļos. Mēs esam izstrādājuši bāzes automobiļa virsbūvi ar maksimālu stiklojumu, lai autovadītājam būtu iespēja atrasties ciešākā saskarsmē ar apkārtējo vidi.”

Audi nākotnes vīzijas automobiļi

AI:TRAIL quattro ir ceturtais modelis starp konceptautomobiļiem ar elektriskās piedziņas sistēmu, no kuriem pirmais bija Audi Aicon, kas tika prezentēts Frankfurtē 2017. gadā. Šim luksusa klases automobilim, kas galvenokārt paredzēts automatizētai garo distanču braukšanai, ar debiju Peblbīčā 2018. gadā sekoja sacīkšu trasei paredzētais Audi PB18 e-tron. Tieši pirms šī gada Frankfurtes autoizstādes šim automobilim tika dots jauns nosaukums ar vienoto AI priedēkli, lai norādītu, ka tas ir daļa no šīs saimes. Tagad PB18 e-tron ir pazīstams kā AI:RACE, izceļot šī elektriskā sporta automobiļa mērķi.

Trešais sērijas automobilis – Audi AI:ME, kas šogad tika prezentēts Šanhajas autoizstādē, ir automatizētās braukšanas pilsētas automobilis, kas paredzēts metropolēm visā pasaulē. Audi AI:ME ļauj pasažieriem neuztraukties par sastrēgumiem, piedāvājot izcilu savienojamību un daudzpusīgu izklaides un informācijas pakalpojumu klāstu. Automobilis palīdzēs tajā pavadīto laiku padarīt tik lietderīgu un patīkamu, cik vien iespējams.

Ar AI:TRAIL Audi rada iespēju savam nākotnes automobiļu pielietojumam iekļaut arī bezceļa braukšanu. Šis automobilis ir aprīkots ar četriem elektromotoriem, asistētas un automatizētas braukšanas sistēmām, kā arī pastāvīgo visu riteņu piedziņu.

Eksterjers

Ņemot vērā automobiļa 4,15 metru garumu un 2,15 metru platumu, “muskuļotā” Audi AI:TRAIL bezceļa potenciāls ir uzreiz saskatāms. Jumta augstums ir 1,67 metri un milzīgie 22 collu diski ar 850mm riepām norāda uz automobiļa pirmšķirīgajām bezceļa braukšanas spējām pat brīžos, kad tas ir nekustīgs. Pateicoties 34 centimetru augstam klīrensam, šis automobilis spēj pārvarēt pat pusmetru dziļus ūdens šķēršļus. Audi AI:TRAIL virsbūve veidota no augstāko tehnoloģiju tērauda, alumīnija un oglekļa šķiedras kombinācijas. Tādējādi auto svars par spīti augstas ietilpības akumulatoriem ir vien 1750 kilogrami.

Helikoptera cienīga redzamība

Priekšējais stikls apvijas apkārt automobiļa priekšpusei līdzīgi kā helikoptera salonam. Līdz ar to pasažieriem ir netraucēts skats uz ceļu gan priekšpusē, gan automobiļa aizmugurē. Turklāt ne tikai priekšpuse un sāni ir caurredzami un pārklāti ar stiklu, arī gandrīz viss jumts, sākot no priekšējā stikla augšas līdz pat aizmugurējam spoilerim, nodrošina skaidru skatu uz debesīm.

Interjers minimālisma stilā

Audi AI:TRAIL interjers ir pārdomāts un ietilpīgs, un tajā ir tikai daži redzami elementi. Automobiļa salona priekšpusē atrodas divi ērti un estētiski sēdekļi. Pedāļi, futūristiska izskata stūre, dažas pogas un viedtālrunis, kas kalpo kā ekrāns un pārvaldības centrs automobiļa funkcijām un navigācijai, ir elementi, kas paredzēti autovadītāja un automobiļa mijiedarbībai. Automobiļa aizmugurē kā jaunums ir ieviesti divi sēdekļi, kas veidoti kā šūpuļtīkli. Šie sēdekļi ir lieliski piemēroti atpūtai un izmantojami arī ārpus automobiļa.

Acis debesīs

Audi AI:TRAIL gaismas avoti nodrošina mobilitāti un daudzfunkcionalitāti. Tradicionālo priekšējo gaismu vietā zem A statnes atrodas neatkarīgi gaismas avoti, kas spēj izgaismot gan automobiļa ārpusi, gan salona iekšpusi. Šie LED elementi nodrošina gaismas intensitātes regulēšanu un pielāgošanu, un tos iespējams izmantot gan kā interjera apgaismojumu, gan ceļa izgaismošanai. Aizmugurējās gaismas darbojas līdzīgā veidā.

Tradicionālo tuvo un tālo gaismu vietā Audi AI:TRAIL aprīkots ar kopumā pieciem bez-rotoru trīsstūra formas elektriski vadāmiem droniem ar integrētiem Matrix LED elementiem. Tie spēj nolaisties uz jumta restēm vai uz automobiļa jumta un pieslēgties induktīvajiem uzlādes elementiem. Šie lidojošie objekti ir Audi Light Pathfinders. Pateicoties pārsteidzoši nelielajam svaram, tie spēj lidot pa priekšu Audi AI:TRAIL, patērējot salīdzinoši maz enerģijas – izgaismojot ceļu, tie pilnībā spēj aizstāt priekšējās gaismas. Dronu kameras var arī uzņemt videoattēlu, ko ar Wi-Fi savienojumu iespējams pārraidīt uz ekrānu autovadītāja priekšā, pārvēršot Pathfinders par “acīm debesīs”.

Audi AI – ceļā uz viedo mobilitāti

Audi AI ir apzīmējums dažādām elektroniskajām sistēmām, kas samazina autovadītāja slodzi un vienlaicīgi piedāvā jaunas iespējas automobilī pavadītā laika izmantošanai. Šī mērķa sasniegšanai Audi AI izmanto tehnoloģijas no mākslīgā intelekta un mašīnmācīšanās jomas. Audi AI apvieno automobiļu intelektu, kas galvenokārt nodrošina automatizēto braukšanu, un mijiedarbības intelektu, kas pārvērš automobili par tajā braucošo cilvēku partneri. Audi AI sistēmas spēj mācīties un domāt, tām vienlaicīgi esot proaktīvām un personiskām. Pateicoties Audi AI, Audi modeļi nākotnē būs gan inteliģenti, gan empātiski, tie spēs mijiedarboties ar apkārtējo vidi un pasažieriem, tādējādi labāk spējot pielāgoties automobiļa pasažieru prasībām.

Automatizēta braukšana pa ceļiem, asistēta braukšana bezceļos

Audi AI:TRAIL izstrādāts braukšanai līdz pat ceturtajam autonomās braukšanas līmenim, kas ir otrs augstākais autonomajā braukšanā. Lai arī šīs kategorijas sistēmām nav nepieciešams atbalsts no autovadītāja puses, to funkcijas ir ierobežotas konkrētām braukšanas vietām, piemēram, lielceļiem vai pilsētu zonām, kas aprīkotas ar atbilstošu infrastruktūru. Šajās vietās autovadītājs spēj pilnībā uzticēt braukšanas pienākumus šai sistēmai. Autovadītājam pienākumus nepieciešams pārņemt tikai tad, kad automobilis pamet pilnībā automatizētai braukšanai paredzētu zonu. Tāpēc Audi AI:TRAIL ir aprīkots arī ar tradicionālu stūri un pedāļiem, kas autovadītājam būs nepieciešami, piemēram, bezceļa apstākļos.

Piedziņas sistēma

Audi AI:TRAIL veiktspējas specifikācijas ievērojami atšķiras no tām, kādas ir tradicionālajiem automobiļiem – automobiļa izstrādē galvenā uzmanība netika veltīta satriecoši strauja paātrinājuma vai elpu aizraujoša maksimālā ātruma sasniegšanai. Automobiļa litija jona akumulatora nobraukšanas mērķis ir 400 līdz 500 kilometri, braucot pa ceļiem vai viegliem bezceļiem. Neizbraucamos apvidos, kur gandrīz pastāvīgi pacelto riteņu izspolēšana vien paredz augstāku enerģijas patēriņu, nobraucamā distance joprojām ir iespaidīga – 250 kilometri. Lai sasniegtu šīs prasības, automobiļa maksimālais ātrums ierobežots līdz 130 km/h. Audi AI:TRAIL ir aprīkots ar četriem elektromotoriem, kas nodrošina piedziņu katram no riteņiem. Kā jau ierasts Audi automobiļiem, šis bezceļiem paredzētais konceptautomobilis ir patiess quattro. Maksimālā elektromotoru jauda ir 320 kilovati un maksimālais griezes moments 1000 ņūtonmetri.

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Reinis Rozitis Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Reinis Rozitis
Member
Reinis Rozitis

Ja reāli tādu izlaistu sērijveidā, pārdošana, manuprāt, ietu uz urrā, bet nu ..