Visiem ir labi zināms, ka Xiaomi pamatā nodarbojas ar citu veiksmīgāku uzņēmumu ideju kopēšanu. Produkti tiek izstrādāti kuplā skaitā, tehniski nav slikti un to konkurētspējīgā cena daudziem liek pievērt acis uz bezkaunīgās kopēšanas faktu.
Pēdējās nedēļas laikā intelektuālā īpašuma zādzību tik kārie rakari no Xiaomi atkal ir nospīdējuši ar savu kārtējo meistarstiķi. Redzot, ka kāda ievērojamāka kompānija ir izveidojusi visnotaļ piemīlīgus un veiksmīgus animētus emoji, Xiaomi ir izlaiduši savu alternatīvu – Mimoji. Jap, ķīnieši ir bijuši tik slinki, ka nospiests ir ne tikai animāciju dizains, bet pat produkta nosaukumā spējuši pamainīt tikai vienu burtu. Ko tas liecina par viņu intelektuālo kapacitāti?
Tomēr ar to jautrība nebeidzas. Izlaižot Xiaomi CC9 viedtālruni, ķīnieši ir savai animēto personāžu kolekcijai pievienojuši cilvēku sejiņu animācijas un kam tās ir līdzīgas? O, jā, viena burta attālumā tuvajam produktam no kura tās ir brutāli nokopētas. Tā vietā, lai izjustu kaut kādu kaunu, Xiaomi PR vadītājs Xu Jieyun publiski izteicies, ka vērsīsies pret tiem medijiem, kas izplata nepatiesu informāciju par to, ka Xiaomi savu Mimoji produktu ir nokopējuši no kāda par sevi krietni cienījamāka un veiksmīgāka uzņēmuma. Es tagad pieceļos kājās un ļoti lēnām piecas reizes aplaudēju: “Bravo, Xiaomi! Šis ir labākais veids kā iemantot cieņu mediju acīs! Bravo!”
Ja domāji, ka ar šo stāsts beigsies, tu maldies. Weibo sociālajā tīklā kāds lietotājs Luka ir pamanījis, ka Xiaomi savu jauno klonu.. tfu, produktu reklamē ar.. jā, produkta no kura tas ir nokopēts reklāmu. Skaisti, vai ne? Ķīniešu DNS laikam tiešām nav ieprogrammēta izpratne par to, ka svešu ideju kopēšana nav laba. Protams, Xu Jieyn izteicies, ka Xiaomi darbinieks ir augšuplādējis nepareizo saturu. Aha, un mēs tam tik ļoti noticējām.
https://youtu.be/Qgy6LaO3SB0
Itkā Apple neko nezagtu no citiem…🙈
Kuri “nozagti” produkti vai pakalpojumi nāk prātā? Noteikti ir, tikai jāatcerās.
par to pašu produktu, kurš tiek minēts šajā rakstā nerunāsim….
Iespējams, bet šeit tiek runāts konkrēti par augstāk redzamo gadījumu :)
Un tur diemžēl viss ir acīm redzams – nav Xiaomi centušies lai izveidotu šo servisu pa savam. Copy paste tomēr vieglāk, tam plusā iegustot jau daudziem zināmu servisu un dizainu.
Nezinu gan.. tad jau epasta servisi arī skaitās gmail kloni. Tas ir tikai smaidiņš nevis zāles pret vēzi.
E-pasta servisi ar webmailu eksistēja jau pirms Gmail. Kurš kuru klonē?
Tas bija abstrakts piemērs, googles ēpastu visi zin vnk.
Jā, ja to saskarne ir nospiesta 1:1.
Un vai smaidiņu saskarsne ir 1:1 nospiesta? Smaidiņi mūsdienās ir integrēti tik daudz servisos, ka īsti nav jēgas uzskaitīt.
Rakstā iekļautajā bildē var redzēt Xiaomi nospiestos un oriģinālos animēto tēlu attēlus. Ja neredzi starp tiem ļooooti tiešu līdzību, tad būtu jādodas vizītē pie acu ārsta.
O jā, pamanīju tādu foto, biju palaidis garām. Tai foto bija jābūt pirmajai un arī mazliet uzskatāmāk varētu norādīt uz līdzībām, ja strauji lasa, var nepamanīt, ka blakus novietoti līdzīgie smaidi.
Un lai nu ko teiktu, bet ir daudz klasiskie smaidi, kas ir līdzīgi dažādos saitos vai appos.. varbūt šeit mazliet līdzīgāki jā.
Atvaino, bet tās ir tenkas un baumas nevis nopietns saturs ar ko barot publiku.
Ne viss kas ir theverge ir robotiski jāpārtulko nepiedomājot pie teikumu uzbūves citreiz.
Nu, re, kad izlasa rakstu, tad paliek skaidrāka šī problēma. Būtu labi, ja dirsīgie komentētāji sāktu ar raksta izlasīšanu nevis uzreiz mestos komentēt.
Tu taču esi klauns. Iesaku nosvērties striķī un vairāk te neko nerakstīt.
Tu par kuru?
ku augsts pseidožurnālistikas paraugs — bijuši tik slinki … pat produkta nosaukumā spējuši pamainīt tikai vienu burtu. kādus gan burtus vēl vajadzēja mainīt vārdā «emoji» kompānijai, kuras nosaukums ir 小米 (Xiao Mi), produkti Mijia, MiBand, MIUI?..
Tā jau ir Xiaomi problēma. Lai domā kaut ko, kas nav viena burta attālumā no konkurējošā (kopētā) produkta. Nīkuļi!
Nīkulis esi tu pats, kopš sāki iPhonu uzskatīt par dievu un publicēt par ābolu 100% subjektīvu viedokli.
Šis raksts par tevi, cienījamais, arī neko labu neliecina. Tāds tīnisks gājiens – uzpūst no mušas ziloni. Pie irsas kurš ko ir kopējis.
Ja tā patiesi – kuru tas vispār interesē?
Mani interesē.
Agris droši vien domāja plašākā kontekstā. Reālajā tirgū visticamāk nav daudz lietotāju, kam šī funkcija interesē un arī lietotāji, kas izvēlētos iPhone diez vai apsvērtu Xiaomi dēļ šīs funkcionalitātes.
Mūsu platuma grādu kontekstā, uztraukties par šādu kopēšanu var atļauties tikai visbagātākajās valstīs. Kamēr visi smartfoni nemaksās zem 200 eur, nedomāju, ka mēs varēsim atļauties pirkt kaut ko sliktāku/dārgāku tikai šādu ētisku apsvērumu dēļ.
Cenai ir nozīme, bet tas nenozīmē, ka tiem, kas zemākas cenas dēļ iet uz šādiem izgājieniem, būtu jādod kaut kādas atlaides.
Te mēs atkal atgriežamies pie Agra komentāra. Pārsvarā nekādas atlaides nedos, jo neviens pat par to neaizdomāsies, kamēr pirktspēja/telefona cena nenostāsies labvēlīgākā punktā. Latvijā pat pienu pērkot lielākā daļa cilvēku nevar atļauties aizdomāties par to cik Rimi tur nospiedis piena pakas dizainu no citiem, vai kā piena pārstrādātāji dempingo cenas.
Tas ir diezgan drūmi.
Protams! Bet bāzt galvu smiltīs un izlikties, ka tā nav, arī ir nebūs pareizi.
Iespējams tāpēc arī lielākā daļa šeit to uztver nedaudz personīgi. Xiaomi tomēr atļauj cilvēkiem iegādāties mūsdienās jau gandrīz ļoti nepieciešamu preci par cenu, ko viņi var atļauties. Un mūsu kontekstā diez vai būtu vērts aizstāvēt Apple, kas nu nav nekāds startaps, kam nozog jaunu ideju.
Paldies par viedokli, bet es palieku pie sava uzskata, ka ja es redzu nejēdzību, es par to varu uzrakstīt.
Rakstīt var un, protams, vajag. Bet es vairāk gribēju apskaidrot kādēļ, manuprāt, lasītāji šeit tik ļoti “cepas” par šo tēmu.
Mana baža ir tāda, ka cepas, jo nesaprot, negrib vai nespēj aizdomāties, ka neba Xiaomi bīda kopējo tehnoloģiju attīstību, kas gala rezultātā viņu rokās noliek lētas un spīdīgas ierīces ar kurām var darīt brīnumu lietas.
Ja nav par ko rakstīt, tad nav. Mazliet centības Skū.
Esi Xiaomi ierīces lietotājs un acīs kož patiesība?
Patiesi naivs. Esi iPhone lietotājs un Xiaomi ir iznīcinājis tavu esību ar šo armagedona gājienu? :D
Ha ha, iPhone ikdienā nelietoju jau dažus gadus. Team Android! Bet es sekoju visu ievērojamo platformu aktualitātēm un rakstu par visu, kas man šķiet aktuāls. Ja godīgi, tad dažu komentētāju teksti mani patiesi pārsteidz.
Zini, aktuāls ir tad, ja tu to pasniedz kā aktualitāti, nevis tantiņu pļurkstēšanu uz soliņa. Nabaga vienam ražotājam kaut ko nozadzis otrs. Tu uzskati, ka ar šo būtu pasniegts kaut kas vismaz ļoti niecīgs, ko varētu nosaukt par jaunumu vai ziņu? Šodien, kad jebkurš bizness balstās dēļ konkurences uz pakaļdarinajumiem? Kaut ko vēl iebilst var tad, ja tiek parkāpts un ignorēts patents, bet parējos gadījumos pakaļdarinājums ir ikdiena. Un starp citu, bieži vien izgudrojot riteni no jauna, tas sanāk labāks.
Tas, ka pakaļdarinājumi ir ikdiena nebūt nenozīmē, ka tas ir okei.
Vai tad kāds apgalvo, ka tas ir ok? Bet tā tas ir un tas nav nekāds jaunums. It kā Apple maz būtu kopējusi jau sākot no Mac laikiem.
Varbūt būtu arī jāsūdz tiesā visus, kuri maizes kukuli ražo pēc vienas formas? :D Parazīti, ne?
Redz, ja lielākā sabiedrības daļa – tīņi, nenoteiktu tirgū pieprasījumu, tad nekopētu 4x dārgākus aparātus. Un pie tam gājiens ir labs, ja kādam patīk labāk lietot Android. ;) :D
Manā skatījumā – malači. Tā turpināt. Šis gājiens varētu ietekmēt daudzu vecāku maciņu, kuru bērni ir pirmklasnieki. Tādā līmenī ir arī šis sašutums par notikumu.
Jā, lietoju mi 9se, kaut kas nav ar to ierīci,aķi kurina traki,tas tā. Es vairāk par rakstu kā tādu…vai tad tiešām nav par ko rakstīt. Tev sāp emoji…novēlu tev aukstu miesu kā vakardienas makaroniem[emocijas].
Man ir par ko rakstīt, bet man ir svarīga arī ķīniešu attieksmes problēma. Es vēlos, lai lasītāji zina un aizdomājas par to, ka ir uzņēmumi, kas rada inovatīvas tehnoloģijas/produktus un virza uz priekšu nozares attīstību un ir uzņēmumi, kas vienkārši brutāli nokopē citu darbu un tirgo to pa lēto. Man tas nešķiet OK un tāpēc par to rakstu.
Lasu ziņas katru dienu, īpaši tehnikas jaunumus, pārsvarā gan angliski. Tik jēlu un neprofesionāli uzceptu rakstu laikam vēl nebiju lasījis. To pat par rakstu nosaukt ir pagrūti, jo vairāk izklausās pēc blondīnes čīkstēšanas par to, ka kāda kaimiņiene nopirkusi tādu pašu topiņu. Un vēl tās tavas atbildes komentētājiem… Vnk pipec. Ievēro kkādu darba ētiku vai kā jau te kāds rakstīja – nosveries striķī. Šo to pa reizei šeit pedējos mēnešus palasīju, bet jau tad bija skaidrs ka šis saits nav nekas nopietns. Šis brīnums gan man izraisīja patiesu riebumu pret autoru un līdz ar to arī kursors.lv. Izputēt ir vienīgais ko varu novēlēt.
Visvienkāršakais, bet reizē arī garlaicīgākais būtu tev atbildēt tādā pašā prastā un jēlā formā. Tā vietā es palūgšu plašāk pamatot, kāpēc šo rakstu uzskati par neprofesionālu un kādu tieši ētiku mums te būtu jāievēro? Labprāt uzklausīšu mūsu lasītāju domas, jo neba nu mēs rakstām tikai paši sev.
Skaidrs, ka šeit man veči saliks mīnusus, bet es uzskatu, ka šis ir patiešām objektīvs raksts. Es saprotu, ka Kursoristiem (gan autoriem, gan lasītājiem) Android patīk daudz labāk par iPhone. Man pašam iPhone patīk labāk. Bet, ja Apple kaut ko nosper no Android pasaules, tad man nav problēmu to atzīt. Šeit Kristaps (lai gan viņš ir Android nometnes pārstāvis) nebaidās konstatēt faktu, ka 1 Android telefonu ražotājs (Xiaomi) vienkārši brutāli ir nozadzis ideju no iOS (iPhone). Un Kursora lasītāji tā kā zīdaiņi nespēj pieņemt patiesību – Xiaomi ir 1:1nospēris ideju no iPhone. Veči, nu ir acīmredzama zādzība. To nevar noliegt.
Vēlreiz paldies Kristapam par profesionālu rakstu!
Redzot komentētāju reakciju, saspiedu plusus un mīnusus pa labi un kreisi sajā rakstā, jo es esmu taisnību. Nu, kā var neredzēt acīmredzamo?! Vienīgi nav tā, ka nav lietots alus šodien. Es pat teiktu, ka diezgan daudz ir lietots. Līdz ar to īsti nesaprotu, vai saliku plusus un mīnusus tiem komentāriem kam gribēju, jo alus iespaidā varbūt sajaucu.
Īsā versija:
Visiem raksta autora (Kristapa) komentāriem plusi, visiem pērējiem (izņemot Krotow – tam neitrāls vērtējums) mīnusi no manis. Tā bija iecerēts un cerams, ka tā arī sanāca man.
P.S. Plusi un mīnusi ir svarīga štelle (lai gan es pirms šodienas mīnusus Kursorā vēl nebiju licis).
Eju vēl dzert alu! Haudī hou!
Līdzība jau ir, bet man po, jo dabūju no Xiaomi to pašu vai ko līdzīgu par saprātīgu cenu un varu staigāt ar abām nierēm, kamēr Skutelis tikai ar vienu nieri un aizkostu ābolu.
Esi tajā Maslova piramīdas daļā, kur pietiek tikai ar zemāko cenu?
Xiaomi ir arī laba kvalitāte ne tikai telefoniem, bet arī citam lietām. Nevienmēr dārgākais nozīmē arī labākais. Esmu no tiem, kas skatās kvalitātes un cenas atkarības un sev nepieciešamo no kādas lietas. Pilnīgus ķīniešu štruntus nepērku. Svarīgi ir tas vai viņš tirgū ir sevi pierādījis.
Nu, re, tu pareizi raksti, ka Xiaomi ierīcēm ir OK kvalitāte un tās nemaksā pārāk daudz. Šim es arī piekrītu. Tomēr raksts ir par ko pavisam citu – par bezkaislīgu citu uzņēmumu darba zagšanu. Ja rakstu izlasīji, tad noteikti pamanīji, ka es pat nepieminu šo uzņēmumu pret kuru tev ir tik lielas antipātijas.
tad tāpēc kopā ar faktiem maisi iekšā arī savas fantāzijas par pakalpojuma nosaukuma zagšanu?
Tāpēc, ka tas ir blogs, kuram zem logo jau uzskatāmi pateikts, ka šeit paužam arī savu personīgo attieksmi. Un šoreiz attieksme ir tāda, ka Xiaomi ir slābani un vārgi zaglēni, kas nav spējīgi radīt neko savu.
Klauns atradies, Apple par dievu uzskati, ka pat 300 eiro telefoni ir daudz ātrāki par pagājušā gada iPhone X 🤡🤡🤡
Tu taču rakstu izlasīji un saprati, ka runa bija par ko pavisam citu?
:) viena no jautrākajām diskusijām, kas patīkami atsvaidzina te pārsvarā lasāmās ambiciozo jauniešu un aitī guru pašiem vien saprotamos specifiskos komentārus. Es arī nepiekrītu Kristapa ,manuprāt, kareivīgajam viedoklim par tēmu, kas principā ir nevienam nevajadzīgs s..ds, bet tas ir viņa portāls un viņš var te izpausties kā vēlas, subjektīvi, protams, kas arī ir bloga uzstādījums. Starp citu, kur palikusi apskatniece Madara, bija ļoti lasāmi apskati, kā svaiga elpa paģirainā rītā, izskatās, ka divas personības nesapratās :)
Paldies par komentāru! Prieks, ka, lai arī nepiekrīti manam viedoklim (to es noteikti nesagaidu no visiem mūsu lasītājiem), spēj izteikties bez rupjībām. Paldies!
Kas attiecas uz Madaru, tad viņai ir dzīve arī bez Kursora. Ceru, ka viņa spēs atrast laiku, lai vēl mums kaut ko uzrakstītu. No manas puses viņas saturs šeit ir gaidīts.
Man jau šķiet, ka autors ir stingri pārcenties epitetos.
Neaizmirsīsim, ka tieši Xiaomi izgudroja (un nekopēja) ekrānu pa visu priekšu, kā arī slaiderus atjaunoja. 5G arī pirmie palaida dzīvē. Un to visu par mērenu cenu. Jāsaka, ka pārējie tieši tik pat bezkaunīgi šos nokopēja
Es saprotu tavu domu, bet, manuprāt, viss nav tik vienkārši. Es nepiekrītu, ka Xiaomi pirmie izgudroja lielus displejus un 5G telefonus. Vieni no pirmajiem izlaida, jā. Vismaz, ja runājam par Mi Mix, kas bija diezgan feins telefons. Bet vēlme skriet un izlaist jaunas tehnoloģijas ne vienmēr nozīmē, ka rezultāts būs veiksmīgs. Paskaties, ko tagad Samsung sadarīja ar savu salokāmo telefonu.
Tāpat nevar teikt, ka, ja Xiaomi vai kāds cits izlaidīs pirmie kādu jaunu tehnoloģiju, pārējie būs tās kopētāji. Visi lielie ražotāji taču pa lielam līdzīgā ātrumā strādā pie aptuveni vienām un tām pašām tehnoloģijām. Manuprāt, piekasīties vajag tādos gadījumos kā rakstā apskatītais, kad tiek nevis izmantota līdzīga tehnoloģija, bet ļoti, ļoti līdzīgi nokopēta gan produkta darbība, gan (it īpaši) vizuālais. Apskaties taču bildi, kas rakstā iekļauta.
(c) Visi lielie ražotāji taču pa lielam līdzīgā ātrumā strādā pie aptuveni vienām un tām pašām tehnoloģijām. (c)
Lūk! Es tieši par šo.
Man šķiet, ka mēs nenovērtējam to ķīniešu trijnieku – Xiaomi, Meizu, Oppo. Bet pietiek uzmest aci cik pragmatiski un precīzi viņi ņem pasaules lielāko augošo tirgu – Indiju un būs skaidrs, ka strādā viņi pareizi. Ja šīem liksies, ka Eiropa ir kkas profitabls, domāju, pašapmieinātajiem vientiešiem Apple un Samsung būs grūtas dienas.
Un par kopēšanu – ne vienmēr viss ir kā izskatās. Piem to ķīniešu UI ir būvēts līdzīgi kā Apple – bez app drawera. Bet tas nav kopēts, tas ir spiestā kārtā darīts – Ķīnā viņiem jātaisa savs UI (jo google servisi aizliegti), kur katrs logs ir $$$$. Tā arī noīsināja app drawer
Drausmīgi šaura domāšana te visiem bauriem – ja dod pa lēto, pofig viss atļauts, lai tik pašam labi… Tāpēc arī Latvija ir dirsā, ka pamatā to apdzīvo intelekta neskarti ambāļi! (Jap, nolaidos līdz viņu līmenim uz mirkli)
Man izskatās, ka Mimojiem ir izteikti aziātiski sejas vaibsti! Kā var sajaukt eiropieti ar Aziātu? :D
Drēbītes vienādas?Tak tāpat visas drēbes no ķīnas nāk! :)
Visiem izskatās sapirkti Xiaomi… :D
Tak ir miljons dažādu veidu un izskatu kā sejiņas iespējams izveidot. Šeit uzskatāmi redzams ka Xiaomi baigi necenšas izveidot ko savu, bet paņem nokopē no kāda cita. Cmooon, nebūsim akli. :)
Un rakstā iet runa tieši par šo gadījumu, nevis – tas tur arī redz kautko kādreiz zadzis, utt.
Runa nekur neiet !!!
Haha :)
Wow, brīnos cik daudz te ir tā Ķīniešu sūda aizstāvju. Ja godīgi, brīnos, kādēļ Kristapam tik daudz mīnusu, te taču acīmredzams, ka 1:1 ir nospiests viss
1. Šā tipa emoji un pārējo trešu , pat ja man par to piemaksātu – lietotu maksimāli reti .
2. Skrupulozāk papētot bildi – tomēr var redzēt kaudzi atšķirību – citas brilles , cepures , sejas vaibsti utt .
3. Gan jau Apple ir patentējis savus emoji . Dīvaini ja tā nebūtu ( negrasos meklēt papildus info ) . Līdz ar to pieņemu , ka Xiaomi izmanto kādu “caurumu” , kas liedz Apple tagad skaļi bļaut un sūdzēt tiesā .
P.S. Ja tic evolūcujas torijai , tad mēs visi esam pirmatnējā primāta nedaudz izmainīti kloni :D
P.P.S. Dziedošs ekskrements tik tiešām ir progresa sakne . Cieti! Uz priekšu biedri ..
Xiaomi fanboji sacepušies par viņu “dievības” kritiku. Zagt NAV labi!
Kursora fanbojs sacepies? melot arī NAV labi!
(lai nebūtu muļķīgu papildjautājumu uzreiz precizēju – rakstā minētā “nosaukuma zādzība” ir meli)
Parādi, kur tieši rakstā ir pieminēta “nosaukuma zādzība”? Es rakstīju, ka nosaukums ir nospiests, jeb nokopēts. Pat ja Xiaomi saviem produktiem liek priekšā Mi (tas gan ir fakts, tur tev taisnība), tāpat, manuprāt, Mimoji nosaukums uzprasās uz problēmām, jo ir pārāk līdzīgs ar produkta nosaukumu, kas ticis kopēts.
terminu «zagt» nospiešanas jeb nokopēšanas darbībai piemēroja wils, pie viņa arī visas pretenzijas.
Tiešām! Tāds cepiens par neko.