Divdesmit gadus pēc modeļa debijas, Audi iepazīstina ar ceturtās paaudzes Audi A6 allroad quattro. Ar visu riteņu piedziņu, adaptīvo pneimatisko balstiekārtu un paaugstinātu klīrensu jau standarta aprīkojumā Audi A6 allroad quattro vienlīdz labi pierāda sevi gan ceļa, gan bezceļa apstākļos. Jaudīgais V6 TDI dzinējs piedāvā pietiekamu vilces spēku, lai spētu vilkt līdz pat 2,5 tonnām smagu kravu. Pateicoties tā atšķirīgajam izskatam un vēl plašākam pielāgojamo aprīkojumu klāstam, nekā modeļa priekšgājējam, A6 allroad quattro uzrunā tos, kuri novērtē jaudīga dizaina, unikālas daudzpusības un augsta komforta apvienojumu.

Daudzpusīgs modelis

Atzīmējot 20. gadadienu, A6 allroad quattro sasniedzis jau ceturto paaudzi – Audi pasauli ar šo daudzpusīgo Avant versiju iepazīstināja 1999. gadā. Modelis vienlīdz labi pierāda sevi ceļa un bezceļa apstākļos, kā arī piedāvā pietiekamu vilces spēku. Visu riteņu piedziņa un adaptīvā pneimatiskā balstiekārta standarta aprīkojumā ar maināmu klīrensu nodrošina uzlabotas bezceļa braukšanas iespējas, vienlaikus nodrošinot dinamiku un komfortu arī uz ceļa. Atšķirīgais izskats un plašais izvēles aprīkojuma klāsts izceļ A6 allroad quattro daudzpusību.

Plašas balstiekārtas funkcijas

A6 allroad quattro virsbūve ir līdz pat 45 milimetriem augstāka, salīdzinot ar A6 Avant. Klīrenss standarta braukšanas augstumā ir 139mm, kas jo īpaši ērti ir bezceļa apstākļos. A6 allroad quattro ir līdzvērtīgi jaudīgs  arī tad, kad tiek izmantots kā vilkšanas transportlīdzeklis – tas var pavilkt līdz pat 2,5 tonnām. Adaptīvā pneimatiskā balstiekārta ar kontrolējamu amortizāciju ir A6 allroad quattro standarta aprīkojumā un tā ir īpaši pielāgota modelim, lai uzlabotu automobiļa bezceļa īpašības. Tā pielāgo braukšanas augstumu atkarībā no ātruma un režīma, kāds uzstādīts Audi drive select sistēmā. Automātiskajā un komforta režīmā A6 allroad quattro nosaka standarta braukšanas augstumu ar 139mm klīrensu, ko iespējams aktīvi pielāgot ar uz ātrumu balstītu kontroles stratēģiju.

Papildus īpaši pielāgotajai balstiekārtai A6 allroad quattro piedāvā arī citas komforta funkcijas, tostarp hill descent control (ātruma kontrole, braucot lejup pa nogāzi) un tilt angle assist (sagāzuma leņķa kontrole) sistēmas, kas ļauj bez pūlēm pārvarēt bezceļa apstākļus. Braucot pa vieglākas sarežģītības apvidu, autovadītājs var izmantot displeju MMI ekrānā, kurā tiek uzrādīts pašreizējais sagāzuma leņķis vertikālajā un horizontālajā virzienā – ja rodas automašīnas apgāšanās risks, panelī parādīsies brīdinājums. Stāvā nogāzē sistēma ierobežo ātrumu no 2 līdz 30 km/h atkarībā no autovadītāja noteiktā ātruma, kā arī bremzē visus četrus riteņus atkarībā no nepieciešamības. Irdenās virsmās šī sistēma nodrošina papildu bremzēšanas spēku, izmantojot īpašu ABS bremzēšanas funkciju. Audi drive select offroad režīmā visas būtiskās dinamiskas vadīšanas sistēmas – līdz pat stabilizācijas kontrolei – pielāgotas bezceļu apstākļiem.

Atšķirīgs dizains un modelim specifisks izskats

Jaunajam A6 allroad quattro ir bezceļa auto izskats, kas ir vēl iespaidīgāks, nekā iepriekšējam modelim. Gan virsbūve, gan individuālie un daudzpusīgie interjera risinājumi paspilgtina jaunā modeļa spēcīgo raksturu. Īpaši piestiprinājumi virsbūvei atdzīvina A6 allroad quattro nedaudz skarbo šarmu. Platā, zemā Singleframe radiatora reste ar tā vertikālajiem alumīnija statņiem dominē automobiļa priekšpusē. Allroad modelim īpaši pielāgotie jumta reliņi un logu līstes, automobiļa apakšējās konstrukcijas aizsargājošie elementi, kā arī gaisa izkliedētāja līste un josta starp aizmugurējām gaismām pēc izvēles pieejama melnā krāsā vai alumīnija tonī. Riteņu arku līstes standarta aprīkojumā ir kontrastējošā pelēkā krāsā. Tās izvēles komplektācijā pieejamas virsbūves krāsā vai spīdīgi melnā krāsā.

Piedziņa, balstiekārta un aprīkojums

A6 allroad quattro paredzēts cilvēkiem, kas novērtē allroad daudzpusību ar tā ekskluzīvajām aprīkojuma iespējām un detaļām, jaudīgo sešu cilindru dzinēju un modelim specifisku balstiekārtas pielāgojumu. Audi jauno A6 allroad quattro Eiropā piedāvā ar trīs V6 TDI dzinēju izvēli. Visi dzinēji ir ar 3 litru tilpumu un tie ievērojami pārveidoti, salīdzinot ar iepriekšējo modeli. 3 litru TDI ir pieejams ar trīs jaudas parametriem. Pirmais rada 231 ZS jaudu, 1750 līdz 3250 apgriezienos minūtē nodrošinot 500 Nm griezes momentu, kas ļauj no 0 līdz 100 km/h ieskrieties 6,7 sekundēs un attīstīt maksimālo ātrumu 250 km/h. A6 allroad quattro 50 TDI modelī dzinējs attīsta 286 ZS jaudu un 620 Nm griezes momentu no 2250 līdz 3000 apgriezieniem minūtē. Jaudīgākais dzinējs jaunajā A6 allroad ir 3 litru TDI ar 349 ZS un 700 Nm griezes momentu no 2500 līdz 3100 apgriezieniem minūtē. Tas paātrina A6 allroad quattro 55 TDI no 0 līdz 100 km/h 5,2 sekundēs.

Visi trīs TDI dzinēji savu jaudu riteņiem nodod ar astoņu pārnesumu tiptronic ātrumkārbu. Visi šie dzinēji jau standartā aprīkoti ar Audi mild hybrid tehnoloģiju, kas padara braukšanu vēl ērtāku un spēj samazināt degvielas patēriņu reālos braukšanas apstākļos līdz 0,4 litriem uz 100 kilometriem. Šīs tehnoloģijas pamatā ir jauna 48 voltu galvenā elektriskā sistēma.

Pateicoties adaptīvajai pneimatiskajai balstiekārtai ar kontrolējamu amortizāciju, A6 allroad quattro apvieno sevī sportisku raksturu ar ļoti augstu komfortu un uzlabotām bezceļu īpašībām.

Jaunais Audi A6 allroad quattro ir 4,95 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,5 metrus augsts. 2,93 metru platā riteņu garenbāze nodrošina plašu ietilpību, tostarp paplašinātu vietu elkoņiem salona priekšpusē un aizmugurē, kā arī ērtāku sēdēšanu salona aizmugurē. Tāpat kā A6 Avant, tas nodrošina bagāžas nodalījuma ietilpību no 565 līdz 1680 litriem ar nolaistiem aizmugurējiem sēdekļiem. Piekabes āķim ir elektriskās atkabināšanas funkcija.

Informācijas un izklaides sistēmas

A6 allroad quattro arī ir pieejams plašs informācijas un izklaides sistēmu klāsts – tāds pats, kāds pieejams A6 un A7 modeļos. Pilnībā digitālā operētājsistēma, kas sastāv no liela augšējā skārienekrāna, kura izmērs augstākās klases versijā sasniedz 10,1 collu, tiek izmantota informācijas un izklaides sistēmas kontrolēšanai. Zemāk esošajā 8,6 collu ekrānā autovadītājs regulē klimata kontroli, komforta funkcijas un teksta ievadi.

Audi connect online pakalpojumi ir sadalīti divās daļās – navigācija un informācija un izklaide, un ārkārtas zvani un pakalpojumi. myAudi aplikācija savieno lietotāja viedtālruni ar MMI. Audi connect ļauj autovadītājam atslēgt/aizslēgt automobili un iedarbināt dzinēju, izmantojot Android viedtālruni ar NFC funkciju. Izvēles komplektācijā pieejamā Bang & Olufsen skaņas sistēma, kas sastāv no 19 skaļruņiem un zemfrekvences skaļruņa, nodrošina 3D skaņu arī aizmugurē.

Audi 20 gadu allroad versijas modelis

Vienlaikus ar jaunā A6 allroad quattro nonākšanu tirgū Audi klientiem piedāvā arī 20 gadu allroad versijas modeli. Gan tā virsbūve, gan interjers veidots individuāli un pieejamas trīs krāsu iespējas. Melnā stila komplektācija paplašināta ar īpašiem Audi riņķiem un ārējo spoguļu ietvariem. Izskatu papildina ekskluzīvi 19 collu diski. Interjerā atrodami melni sporta sēdekļi ar ādas/alkantaras auduma apšuvumu, alumīnija elementi un izgaismotas durvju ailes.

6
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
3 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
Kristaps SkutelisNecilveeksMaris Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Maris
Guest
Maris

Izlabojat patēriņu

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Kur? Tur relīzes avotā ir teikts, ka uzlabojums var samazināt patēriņu līdz 0.4 litriem uz 100km nevis, ka 0.4 litri uz 100km ir fināla patēriņš.

Necilveeks
Guest
Necilveeks

Velviens kaarteejais suuds kas visu dariis cilveeka vieta tapat kaa jaunie bmw un mercedess. Pus stundu pasteeves korkjii +26 graados kompis paarkarsiis un mashiina glukos, pati vel izdomaas uzsaakt braukt vai pati izdomaas saakt bremzeet… Kapec musdienas automashinas ir 100% kompis m??? Juus briinaties ka cilveeki sitaas nost ar mashiinaam. Logiski ka sitiisies nost ar jaunaam mashiinaam ja mashina pati izdomaa braukt kur vina grib un kaa vina grib.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Cilvēki parasti sitas nost, jo neprot braukt nevis auto pie vainas. Tehnoloģijas automašīnās tiek iebūvētas, lai braukšanu padarītu drošāku.

Necilveeks
Guest
Necilveeks

Eee un šitam te meeslam nav normaala rokas bremze. Biezi pie bistamaam situaacijam tada ir vajadziiga bet ar siem modeliem , laipni luugti zaarkaa.

Kristaps Skutelis
Kursors.lv
Kristaps Skutelis

Par tieši kādām “bīstamām situācijām” tu runā, kad nu nekādīgi nevari iztikt bez mehāniskās rokas bremzes? Neesi Need For Speed pārspēlējies? :)