Reklāma

VW varētu 50 miljardu eiro akumulatoru pasūtījumu nedot Samsung

Jaunākie raksti

Realme 7 5G apskats

Lai gan pasaulē Realme zīmols zināms jau trīs gadus, pie mums tas atceļoja vien pagājušajā gadā. Ražotājs necenšas sasniegt...

Vidusskolēni tiek aicināti izmantot savas tehnoloģiju prasmes un piedalīties ES Programmēšanas hakatonā

Eiropas Komisija un ES Programmēšanas nedēļas vēstnieki Latvijā sadarbībā ar IT izglītības fondu aicina vidusskolēnus piedalīties unikālā, starptautiskā hakatonā,...

LG uzsāk jauno 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā

LG Electronics (LG) uzsāk 2021. gada NanoCell televizoru pārdošanu Latvijā. Tie īpaši izceļas ar tīrām un precīzām krāsām, kas...

“LMT IoT hakatonā” uzvaru gūst ideja par automatizētu mājdzīvnieku barotavu

No 14. līdz 16. maijam Baltijas vadošā tehnoloģiju nozares pasākuma TechChill ietvaros jau otro reizi norisinājās “LMT IoT hakatons”, kurā iepriekš...

Dienvidkoreja vēlas investēt 450 miljardus dolāru pusvadītāju ražošanā

Pagājušajā nedēļā Dienvidkoreja paziņojusi par saviem ambiociozajiem plāniem iesaistīties pusvadītāju ražošanā un kļūt par nozīmīgāku spēlētāju šajā jomā ar...

Volkswagen nāksies tuvākajos gados visai pamatīgi patērēties akumulatoru iegādei saviem elektroauto. Volkswagen grasās tērēt vismaz 50 miljardus eiro akumulatoru pasūtījumiem, bet Volkswagen bažījas, ka iepriekš izvēlētais piegādātājs Samsung nespēs piegādāt akumulatorus vēlamajos apjomos un termiņos.

Samsung bija piekritis piegādāt akumulatorus ar kopējo apjomu 20 GWh, kas būtu pietiekami, lai 200 000 automašīnu uzstādītu akumulatorus 500 kilometru nobraukumam ar vienu uzlādi. Tesla Model S un Model X var lepoties ar 100 kWh akumulatoriem, ar tiem Tesla sola 500 kilometru nobraukumu.

Šobrīd izskatās, ka Samsung un Volkswagen tomēr nav izdevies vienoties par apjomiem un piegādes laikiem, tāpēc Samsung varētu tikt pie mazāk nekā 5 GWh akumulatoru pasūtījuma. Samsung ar šādu akumulatoru pasūtījumu vēl arvien paliks lielākais Volkswagen akumulatoru piegādātājs Eiropas tirgum.

Volkswagen plānos ir jau 2025. gadā izlaist vismaz miljonu elektroauto, turpmākos gados elektroauto izlaide tikai palielinātos. 2028. gadā Volkswagen grupas ietvaros vajadzētu būt jau 70 dažādiem elektroauto modeļiem.

Akumulatoru piegādes, visticamāk, būs lielākā problēma elektroauto izlaides apjomiem tuvākajos gados. Jau šobrīd Tesla Gigafactory Nevadas štatā nespēj saražot pietiekamu akumulatoru skaitu Model 3 automašīnām. Tesla jau paspēja kavētajos akumulatoru piegāžu apjomos vainot Panasonic.

Labā ziņa ir tāda, ka litijs cilvēcei pietiks vēl ļoti ilgu laiku. Tiek uzskatīts, ka tuvāko 10 gadu laikā cilvēce izsmels mazāk nekā 1% no pieejamā litija (pat ja litija akumulatoru pieprasījums dubultosies). Lielāka problēma ir litija ieguves un pārstrādes ātrums.

Reklāma

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
guest
6 Comments
vecākie
jaunākie
Inline Feedbacks
View all comments
Skābene

Vai tad Iphone baterijas arī neražo Samsung un Huizhou Desay Battery?

Ac/dc

Lielākā problēma nav litijs, kas uz Zemes ir ļoooti lielos apjomos. bačās Li apjoms nav liels. Problēma ir citi retie elementi.

Uldis M.

Vācieši taču arī varētu paši ražot tos akumulatorus. Ir taču viņiem Varta un citi ražotāji ar pieredzi barošanas elementu ražošanā.

KKTK

Bet nu vispār ir smieklīgi, kā viņi vēl jo projām automašīnās stūķē apaļās “pirkstiņu baterijas”, galuži kā bērnu rotaļlietās. Biljonu industrija un inovāciju radītāji saucas :D :D :D

Kristaps Skutelis

Kāda starpība, kā tas izskatās? Galvenais, lai darbojas un speciāla dizaina radīšana netraucē šīm tehnoloģijām samazināt cenu.

Reklāma
Reklāma
Reklāma

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: