Turpinot Renault Sport tradīciju, par jaunās paaudzes Megane R.S. TROPHY-R veiktspējas rādītājiem jāpateicas ne tikai jaudai, jo 300 ZS dzinējs ir aizgūts no Megane R.S. Trophy modeļa, kas nāca klajā 2019. gada sākumā. Renault MEGANE R.S. TROPHY-R ļoti īsā laikā izstrādāja neliela, taču aizrautīga komanda, koncentrējoties uz trim galvenajiem aspektiem – maksimālu svara samazināšanu (šis auto ir līdz pat 130 kg vieglāks par Megane R.S. Trophy atkarībā no komplektācijas), uzlabotu aerodinamiku un radikālu šasijas pārveidošanu.
Rezultāts ir elpu aizraujošs – 2019. gada 5. aprīlī MEGANE R.S. TROPHY-R Nirburgringas trases Nordšlaifes konfigurācijā uzstādīja jaunu rekordu priekšpiedziņas ielas automašīnu kategorijā, nobraucot 73 apļus un 20 832 km (07’40”100).
Megane R.S. un Nirburgringas stāsts ilgst vairāk nekā desmit gadus. Tas aizsākās 2008. gadā ar pirmo rekordu priekšpiedziņas ielas automašīnu kategorijā: Megane R.S. R26 paveica apli 8 minūtēs un 17 sekundēs. Šis rezultāts pēc 3 gadiem tika pārspēts ar otrās paaudzes Megane R.S. versiju, kuru vadīja Renault testa pilots Lorāns Hurgons (8’07”97). 2014. gadā viņam pirmo reizi izdevās iekļauties 8 minūtēs (7’54”36), pilotējot Megane III R.S. Trophy-R versiju. Hurgons bija pie pēdējās paaudzes MEGANE R.S. TROPHY-R stūres, arī uzstādot jauno latiņu, kas ar katru gadu kļūst arvien grūtāks uzdevums.
Renault MEGANE R.S. TROPHY-R būs pieejams ierobežotā skaitā – vien pāris simtos eksemplāru, un pārdošanā nonāks 2019. gada beigās.
MEGANE R.S. TROPHY-R pirmo reizi plašākai publikai būs skatāmi 2019. gada 24. maijā, piektdienā pirms Monako Formula One Grand Prix 1 posma, un pie stūres šiem auto būs F1 komandas braucēji Daniels Rikardo un Niko Hilkenbergs.
Viens aplis vairāk par 280 km? Labu kapronu pīpējuši.