Četrus gadus pēc modeļa ienākšanas tirgū, Audi iepazīstina ar sava pārdotākā modeļa Audi A4 atjauninājumu. Tā virsbūvē spilgti redzama zīmola jaunā dizaina valoda, savukārt lielais MMI skārienjūtīgais ekrāns piedāvā tādu pašu darbības pieredzi kā mūsdienīgā viedtālrunī.  Vairāki dzinēji tagad tiek piedāvāti ar daļējā hibrīda tehnoloģiju (MHEV), kas ievērojami uzlabo efektivitāti un komfortu. Tas pats attiecināms arī uz Audi S4 TDI, kam pirmo reizi zem dzinēja pārsega darbojas V6 TDI, 48 voltu elektrosistēma un ar elektrību darbināms kompresors (EPC), kas straujam paātrinājumam piešķir vēl lielāku dinamiku. Šis jaudas, griezes momenta un efektivitātes apvienojums automobili padara unikālu savā segmentā.

Sportisks izskats – virsbūves un salona dizains

Atjauninātais Audi A4 tagad izskatās vēl dinamiskāks un izsmalcinātāks, pateicoties sportiskākiem dizaina akcentiem. Jaunā Singleframe radiatora reste ir platāka, bet skats no sāniem izceļ izteiktās kontūras ap riteņiem, norādot uz quattro pilnpiedziņas DNS. LED priekšējie lukturi tagad ir pieejami Audi A4 standarta aprīkojumā, bet papildu aprīkojumā pieejama arī Matrix LED tehnoloģija. Audi A4 salons veidots mierīgā un ieturētā stilā, un horizontālās līnijas rada vienotu koptēlu. Instrumentu paneļa centrā atrodas lielais MMI skārienjūtīgais ekrāns – jaunās operētājsistēmas vadības centrs.

Savienojamība

Ar jauno MMI sistēmu cieši savienotais Audi A4 piedāvā pieredzi, kas ir līdzīga mūsdienīga viedtālruņa lietošanai. MMI skārienjūtīgais ekrāns aizstāj līdzšinējās viduskonsolē uzstādītās grozāmās spiedpogas funkcijas. Augstās izšķirtspējas TFT displeja izmērs ir 10,1 colla.

Audi connect ārkārtas zvana pakalpojums ir pieejams standarta aprīkojumā, savukārt myAudi lietotne, kas pieejama bez maksas, savieno vadītāja viedtālruni ar automobili. Papildaprīkojumā pieejamā Audi connect atslēga ļauj atslēgt un aizslēgt transportlīdzekli, kā arī iedarbināt dzinēju, izmantojot Android viedtālruni. Jaunā, personalizētā digitālā funkcija ļauj līdz pat 14 myAudi lietotājiem atsevišķos profilos saglabāt savus vēlamos iestatījumus, padarot ikdienas braukšanu jo īpaši ērtu.

Audi A4 modeļi ir pieejami ar virkni vadītāja drošībai domātām palīgsistēmām. Papildaprīkojumā pieejamās sistēmas ir apkopotas Tour, City un Park palīgsistēmās. Tour palīgsistēmā svarīga ir adaptīvā kruīza kontrole, tostarp funkcija Stop&Go, kas nodrošina automātisku distances saglabāšanu. Predikatīvā ātruma kontroles sistēma, savukārt, var gan piebremzēt automobili, gan paātrināt to arī tad, ja priekšā nav automobiļu. Šim nolūkam sistēma analizē Car-To-X ziņojumus, navigācijas datus un ceļa zīmes.

Elektrifikācija

Eiropas tirgum Audi piedāvās A4 modeļu sēriju ar jaudu no 150 ZS līdz 347 ZS – no Audi A4 35 TFSI (2.0 TFSI) līdz Audi S4 TDI. Drīz pēc tam dzinēju sērija tiks papildināta ar vēl diviem turbokompresoru dzinējiem – 30 TDI (2.0 TDI) ar 136 ZS jaudu un 35 TDI (2.0 TDI) ar 163 ZS jaudu. Visi dzinēji – vai tas būtu četrcilindru dīzeļmotors, V6 TDI, vai četrcilindru TFSI – pilnībā atbilst Euro 6d-temp emisijas ierobežojumiem.

Trīs tirgū pieejamās dzinēju variācijas būs aprīkotas ar 12 V daļēju hibrīda tehnoloģiju (MHEV), kas nodrošinās mazāku degvielas patēriņu un lielāku komfortu. Kā liecina Audi mērījumi, ikdienas lietošanā MHEV sistēma nodrošina līdz pat 0,3 litru mazāku degvielas patēriņu uz 100 kilometriem.

Dīzeļdzinēja jauda – Audi S4 TDI

Abi Audi A4 saimes S modeļi – Audi S4 TDI un S4 TDI Avant – tagad ir aprīkoti ar V6 dīzeļdzinēju. 3 litru dzinējs nodrošina 347 ZS jaudu un 700 Nm maksimālo griezes momentu. No 0 līdz 100 km/h šis dzinējs S4 TDI Sedan paātrina 4,8 sekundēs, tiecoties pēc elektroniski nodrošinātā maksimālā ātruma 250 km/h. Šis jaudas, griezes momenta un efektivitātes apvienojums padara Audi S4 TDI unikālu savā segmentā.

Ar elektrību darbināmais kompresors nodrošina iespaidīgu paātrinājumu un nemanāmu jaudas uzkrāšanos paātrinājuma laikā. Tas nepieļauj nekādu turbīnas darbības nobīdi, nodrošinot tūlītēju reakciju visās braukšanas situācijās. Ar elektrību darbināmais kompresors ir integrēts jaunā 48 voltu galvenajā elektrosistēmā, kas iekļauj arī daļējo hibrīda tehnoloģiju. Tas sniedz vēl lielāku efektivitātes potenciālu nekā MHEV sistēma A4 modeļu 12 voltu elektrosistēmā. S4 TDI modelī tā ir nākamā paplašinājuma pakāpe, kurā daļējā hibrīda tehnoloģijas darbība tiks nodrošināta, pamatojoties uz 48 voltu spriegumu. 12 voltu elektriskā palīgsistēma ir pieslēgta 48 voltu galvenajai elektrības sistēmai, izmantojot jaudīgo DC/DC strāvas pārveidotāju. Pirmo reizi jaudīgais 48 voltu maiņstrāvas ģenerators tiek izmantots S4 TDI modelī kā daļējās hibrīda tehnoloģijas sirds ar bremzēšanas laikā maksimālo rekuperācijas jaudu līdz 8 kW. Kompakts, ar gaisu dzesējams litija jonu akumulators ar 0,5 kWh ietilpību, kas atrodas zem bagāžas nodalījuma grīdas, darbojas kā enerģijas pārvaldības centrs. Daļējā hibrīda tehnoloģijai S modeļos ir potenciāls samazināt degvielas patēriņu līdz 0,4 litriem uz 100 kilometriem.

Izcila ceļu un bezceļu braukšanas pieredze – Audi A4 allroad quattro

Pateicoties quattro pilnpiedziņai un klīrensa paaugstinājumam par 35 milimetriem, Audi A4 allroad quattro apvieno lielisku braukšanas komfortu un labas bezceļu braukšanas īpašības. Tie ir pieejami ar trim dzinēja variantiem – vienu benzīna un diviem dīzeļdzinējiem. Izmantojot Audi drive select, autovadītājs var izvēlēties kādu no sešiem A4 allroad quattro profiliem.

Atjauninātie Audi A4 un S4 modeļi Latvijas tirgū būs pieejami 2019. gada rudenī.

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Skābene Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Skābene
Guest
Skābene

Audi sauklis vienmēr ir bijis “vorsprung durch technik”, bet ieviest toyota 2002 gada tehnoloģijas 2019.gadā nav nekāds tehnoloģiskais izrāviens. Nez kāpēc toyota no Mild hybrid tehnoloģijas ir atteikusies un pārgājusi uz pilno hibrīdu. Un 0,3 litri ekonomija uz 100km ir panākama ar svara samazināšanu, neākstoties ar vecām Mild hybrid tehnoloģijām.