Jau sesto gadu Rīgā no 16. līdz 18. maijam notiks Baltijā nozīmīgākā nozares konference UX Riga, kuras centrālā tēma šogad ir uz klientu orientēti pakalpojumi un digitālie produkti un to dizains. Tajā pulcēsies vairāk nekā 400 dalībnieki: starptautiski runātāji un eksperti, profesionāļi, entuziasti no Latvijas un ārvalstīm, lai uzzinātu nozares aktualitātes, labākās metodes un nākotnes izaicinājumus.

Šogad konference pulcēs ne tikai lietotāju pieredzes speciālistus, bet arī produktu veidotājus un īpašniekus, biznesa un klientu servisa vadītājus, mārketinga un komunikācijas ekspertus u.c., jo arī šajās nozarēs, īpaši pēdējos gados, veidojas pieprasījums pēc patērētājam pielāgotiem produktiem. Nozares pārstāvji uzsver, ka mūsdienās vēljoprojām daudzi risinājumi: digitālie, vides, pakalpojumi un produkti nav veidoti patērētājam. To lietošana ir cilvēkam nedraudzīga, neņem vērā cilvēku uzvedību un vēlmes. Tādēļ pieaugot konkurencei zaudēs tie uzņēmumi, kuram nav uz klientu orientēts produkts vai pakalpojums.

Līga Lētiņa, UX Rīga dibinātāja un satura veidotāja: “UX Riga jau ir kļuvis par nozīmīgu Eiropas mēroga nozares pasākumu. Latvija ir vislabākā vieta, kur organizēt šādu konferenci. Esmu pārliecināta, ka Latviju un Baltiju raksturo tieši tas, ka cilvēki vēlas uzlabot esošo un inovēt. Mūsu prāti ir nemitīgā attīstībā – tas mūs atšķir no citām Eiropas valstīm, kur daudz vairāk cilvēki ir pieraduši pieņemt situācijas un lietas tādas, kādas tās ir. Mums ir cita vēsturiskā pieredze un mēs vēlamies mācīties, iedvesmoties, izmēģināt jaunas lietas, metodes.”

“Līdz ar viedtālruņu un digitālās jomas attīstību kopumā, ērti lietojamus digitālo risinājumus patērētāji ne tikai vēlas, bet jau uzskata par normu. Pozītīva lietotāju pieredze un ērti lietojami digitāli risinājumi: mājaslapas, internetveikali, mobilās lietotnes, uzņēmumu iekšējās sistēmas u.c. ir ļoti svarīgi katra mūsdienīga uzņēmuma efektīvai darbībai un attīstībai. Ērts digitālais risinājums ir izmērāms naudā, jo tas palielina uzņēmuma ienākumus, palielina klientu un uzņēmuma darbinieku apmierinātību, samazina klientu apkalpošanas un jauno darbnieku apmācības izmaksas, kā arī uzlabo uzņēmuma tēlu digitālajā vidē kopumā,” skaidro Renārs Jansons, CUBE Systems valdes priekšsēdētājs un UX Riga dibinātājs un organizators.

Šī gada tēmas un galvenie runātāji

Džims Kalbahs (Jim Kalbach, ASV) ir vadošais klientu pieredzes (customer experience) vadītājs uzņēmumā MURAL. Džims ir arī grāmatas “Mapping Experiences” autors, kas bija vispārdotākā Amazon biznesa grāmata. Džims izmanto dizaina domāšanas metodes un klientu pieredzes kartēšanu biznesā, kā arī darbā ar globālām, sabiedrībai aktuālām tēmām, piemēram, ar bijušajiem ekstrēmistiem un bezpajumtniekiem.

Andreas Refsgars (Andreas Refsgaard, Dānija) – mākslinieks un radošais programmētājs. Viņš izmanto mašīnmācīšanos, lai veidotu dažādus pieejamības rīkus. Piemēram, ar acīm darbināmu mūzikas izveides programmu. Andreas ir publicējies lielākajos nozares medijos, viņa mākslas darbi ir izstādīti visā pasaulē.

Džo Makleods (Joe Macleod, Zviedrija) – piedāvā citādāku pieeju, kā paskatīties uz klientu pieredzi no pakalpojumu sniegšanas pārtraukšanas brīža. Vai uzņēmums vispār domā, kas notiek ar klientu, kad viņš izlemj pārtraukt pakalpojuma lietošanu vai tā ir beigusies? Džo ir uzņēmuma andEnd dibinātājs, grāmatas Ends Book autors. Viņš strādā ar vadošajiem pasaules uzņēmumiem un palīdz tiem izprast un mācīties no klientu attiecību izbeigšanas.

Šī gada konferences trīs dienās ikviens varēs atrast sev piemērotāko programmu:

Konferences dienā 16. maijā iedvesmojoši starptautiskie runātāji uzstāsies par to, kā veidot produktus, domājot par tiem stratēģiski, kā uzņēmumā ieviest uz lietotāju orientētu domāšanas modeli; plānot un vadīt klientu piesaisti un arī attiecību noslēgšanu u.c. Apmeklētāji varēs apmeklēt kādu no 8 divu stundu meistarklasēm, lai apgūtu praktiskas  metodes.

Meistarklašu dienā 17. maijā iespēja izvēlēties vienu no četrām pilnas dienas meistarklasēm, kurā padziļināti apgūt kādu no metodēm: pieredzes kartēšana, mašīnmācīšanās, klientu attiecību izbeigšana, pakalpojumu prototipēšana.

Diskusiju un pieredzes apmaiņas dienā – UX Camp ietvaros, 18. maijā jaunie un pieredzējušie lietotāju pieredzes veidotāji tiek aicināti izmantot iespēju pašiem kļūt par runātājiem vai nodarbību vadītājiem, piedāvājot apmeklētājiem savu tēmu, diskusiju, problēmas risināšanas darbnīcu utt.

Detalizēta programma atrodama UX Riga 2019 mājaslapā uxriga.com. Konferences dienas biļetes cena līdz 9. maijam ir 249,-€, meistarklašu diena – 249,-€, UX Camp – 15,-€.

Konferenci organizē biedrība UX Riga un CUBE Systems, atbalsta Tet, Accenture un Oracle.

1
Leave a Reply

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Zigurds Recent comment authors
  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
Zigurds
Guest
Zigurds

Šis pasākums pamazām ir kļuvis garlaicīgs.
Vairs neiešu.