Vai tu atceries, kādas mašīnas pirms 10 gadiem ražoja Hyundai? Jā, diezgan briesmīgus auto izstrādājumus. Taču tagad Hyundai mašīnas, joprojām pieejamā cenā, ir kļuvušas patiešām labi nostrādātas, kvalitatīvas un glītas. Hyundai arī nesēž uz vietas un droši raugās nākotnes virzienā ar interesantiem eksperimentiem.

Dienvidkorejieši ir automašīnas stūrē iestrādājuši divus skārienjūtīgus displejus, lai mēģinātu auto lietošanu padarīt vairāk lietotājam draudzīgu un intuitīvu. Displejos ir iebūvēts arī vibromotors, lai darbības ar tiem būtu ne tikai redzamas, bet arī sajūtamas. Displeji spēj attēlot dažādu informāciju atkarībā no braukšanas režīma un lietotāji var pielāgot attēloto informāciju līdz pat piecām pogām katram displejam.

Īpašs ir arī instrumentu panelis aiz stūres, kas sastāv no vairākiem slāņiem. Tas ļauj vizualizācijas padarīt telpiskas un Hyundai uzskata, ka tādējādi šāds informācijas attēlošanas veids ir mazāk traucējošs braucējiem.

Pie tam šis eksperiments ir veikts izmantojot Hyundai i30 un ražotājs uzsver, ka inovācijām ir jābūt pieejamām arī lētākās automašīnās.

Hyundai sadarbojās ar Vurcburgas Satiksmes zinātnes institūtu (Würzburg Institute for Traffic Science), lai noskaidrotu vai šādi jaunieviesumi reāli uzlabo satiksmes drošību. Pētījumā tika noskaidrots, ka šādu displeju izmantošana iekļaujas visos drošības noteikumos un testētāji norādīja, ka tie rada tikai mazas neērtības, kas netraucē auto vadīšanai.

Pagaidām nav informācijas kad un vai mēs šādas sistēmas redzēsim reālās mašīnās, bet ideja, manuprāt, ir ļoti interesanta. Ko tu domā par to?

15 komentāri

  1. Teslas variants ar ieprogrammējamiem rullīšiem šķiet labāks un ja iestrādātu 2 katrā pusē, tad funkcionalitātes ziņā nevajadzētu atpalikt no šī risinājuma, kā arī parkojoties noteikti sanāktu netīšām uzspiest uz stūres ekrāna.

  2. Teikumā, kur minēts ar ko Hyundai sadarbojas, nav gadījumā kļūda?
    Tur Satiksmes zinātnes institūta vietā nebija jābūt kādam apbedīšanas birojam?
    Pogas uz stūres ir ļoti labas raugoties no drošības viedokļa, jo nav jāatrauj rokas no stūres lai veiktu kādu darbību, bet tām ir jābūt sataustāmām un skaidri zināmām, ko tās veiks pēc nospiešanas. Ja vadītājam katru reizi jānovērš skats no ceļa lai saprastu, kur atrodas viņam vajadzīgā poga un vai vispār šobrīd tā tur ir, tad neko labu nevar gaidīt.
    Protams pie regulāras lietošanas viss tiks iegaumēts, pie nosacījuma, ka netiks mainītas funkcijas katru dienu, bet līdz tam laikam, labākajā gadījumā, būsi no galvas iemācījies kā pareizi aizpildīt saskaņoto paziņojumu.

  3. Plakani skārienjūtīgie ekrāni… Atrast vajadzīgo pogu būs jautri un nospiest ar cimdu aukstā laikā – vēl jautrāk. Cerams, ka viņiem ir arī pieredze ar tiesāšanos.

  4. Vai tu atceries, kādas mašīnas pirms 10 gadiem ražoja Hyundai? Jā, diezgan briesmīgus auto izstrādājumus..
    ..
    .
    un nekas nav mainījies. Drausmīgs interjers un exterjers un kvalitāte zem kritikas.

        • Bet mīlīt, kurš no masām ražotajiem auto vispār ir ar savu “character”? Tieši tā, praktiski neviens. Tu taču no VW Golfa nesagaidi nekādu “character” un Hyundai to ļoti labi saprot radot i30. Ne visi pircēji meklē čakaru ar mašīnām, kurām ir nejēgā spēcīgs “character”.

        • Tātad, paliekam pie tā, ka tie nav nevienā acī interesanti auto. Tomēr tas nenozīmē, ka tie ir briesmīgi. Tavs interesantais Jeep taču arī nav nekāda medusmaize. Neuzticams, izskatās slikti un maksimāli nedrošs.

        • Uzticams viņš ir ļoti, izskatās seksuļa un drošība ir priekš tiem, kas grib dzīvot :D

          Bet sanāk, ka tev liekas šis Hyundai skaists? (titulbildē)

        • Tieši tāpat kā es ar Jeep Wrangler :) Katram jau sava gaume, manuprāt Hyundai ir mēsls un neglīts, tavuprāt Jeep.

          Tātad paliekam pie tā, ka tomēr katram auto ir sava lietotāju kategorija un Hyundai ir neglīts :D

    • Pilnīgi piekrītu, ka briesmīgs auto. Sarūsē un saplīst viss, kas iespējams jau pēc 5 gadiem Latvijas klimatiskajos apstākļos. Kaut kādā Spānijā vēl var braukt, kur ir normāli ceļi un nav sniega/sāls indes.

Ir ko teikt?