Kursors.lv kopā ar jomas ekspertiem radījis Latvijā vēl nebijušu, unikālu pētījumu, kas profilē tālruņu lietotājus, par pētījuma objektu ņemot lietotāja izvēlēto zīmolu. Tas nozīmē, ka apkopoti viedtālruņu zīmolu un īpašnieku īpašību dati, apkopota personību un zīmolu korelācija, lai iegūtu konkrēto zīmolu profilus. Vienkāršāk sakot – parādi savu telefonu un es pateikšu, kas tu esi. 666 lappušu biezo pētījumu neatļāvāmies publicēt blogā, bet atsevišķus, secinājumos iekļautus profilus, gan.
Samsung lietotāja profils
Pasaules lielāko ražotāju izvēlas cilvēks, kam patīk “peldēt pa straumi”. Tieši izvēles šādam cilvēkam sagādā lielākās grūtības. Lietotāja moto: “Kādēļ iespringt uz domāšanu, ja vairums jau ir izdomājis manā vietā?” Samsung lietotājs ir nosvērts un vienmēr panāk savu. Lietotājam patīk diktēt savus noteikumus, pat tad, ja eksistē citi, ir jāpiedāvā savi. Lietotājs mēdz slēpties aiz ideālisma maskas, pat, ja gadās aizsvilties, lietotājs izliksies, ka nekas nav bijis un izvairīsies par to runāt. Svarīgs ir ģimenes atbalsts, kas ļauj justies pārākam par citiem.
Apple iPhone lietotāja profils
Ar pašnovērtējumu iPhone lietotājam viss ir kārtībā. Patīk vērot sevi spogulī. Apzinās savus trūkumus, bet spēj argumentēt un pārliecināt apkārtējos, ka tie ir loģiski eksistences blakusprodukti. Ja kāds pierāda savu pārākumu, izliekas to nemanot. Lietotājam grib līdzināties un pakaļ skriet daudzi. Jāuzmanās no eiforijas, kas var aizmālēt acis un likt palaisties slinkumā. Draugu kompānijas līderis, kas liks draugiem justies īpaši, pat, ja viņi nevar atļauties ballēties šajā kompānijā.
Huawei lietotāja profils
Visbiežāk vidējais bērns ģimenē. Lietotājs ir darbaholiķis, kas darīs visu, lai iederētos starp citiem, jau panākumus guvušajiem. Milzu darba spējas raksturo šo lietotāju tik ļoti, ka, skrienot uz priekšu, var nepamanīt, ka, mērķa sasniegšanai, izmanto šo to aizgūtu no citiem. Darba spēju dēļ ir spējīgs pārspēt skolotāju. Draugiem var nepatikt lietotāja iespējamā sūdzēšanās mammai.
Sony lietotāja profils
Konservatīvais estēts. Lietotājam patīk estētikas smalkumi, kuriem citi paiet garām, nepievēršot uzmanību. Labprāt smokingā vai vakarkleitā staigātu visu laiku. Pieķeras lietām. Ejot laikam uzticas klasiskām vērtībām, uz inovācijām skatās aizdomīgi. Lēnīgi pieņem lēmumus. Gatavs nepārpūlēties, lai neaizēnotu vecāko brāli. Patīk dzīvot uz vecāku rēķina.
LG lietotāja profils
“Bēgošais līgavainis”. Attiecībās kaislīgs, bet pārgalvīgs. Lietotājs var pieļaut brīnišķīgas attiecības, bet, neko nepaskaidrojot, tās pamest, pēc tam klusi, neuzkrītoši atgriezties. Mēdz būt inovatīvs. Mēdz inovācijas uztvert par pašmērķi. Nav ārišķīgs, bet mēdz apvainoties, ka citi viņu nepamana. Lietotājam ir lielas darba spējas, bet neveiksmīgās komunikācijas spējas tās nepadara pamanāmas citiem. Mazrunīguma dēļ, citi mēdz piesavināties labākos sasniegumus. Dzīvo uz vecāku rēķina.
Nokia lietotāja profils
Dzīvē daudz pieredzējis. Apzinās sava vārda spēku. Ģimeni labprāt izvēlas veidot ar cittautu partneri, bet patriotiskās audzināšanas dēļ, dzimteni nepamet. Septiņas reizes nomēra, vienu nogriež. Skaudrie pagātnes pārbaudījumi liek izvēlēties vieglāko ceļu. Lietotājs ir uzticams, grūti pierunājams uz piedzīvojumiem vai eksperimentiem. Patīk dižoties ar savām elitārajām saknēm, bet mēdz apmulst un nezina, ko teikt, satiekot jaunus draugus. Partnerattiecību jomā mēdz pieļaut kļūdas.
Xiaomi lietotāja profils
Lietotājs nemēģina riteni izgudrot no jauna, tā vietā cītīgi skatās apkārt un nevienam neslēpj, ka iedvesmojas no draugiem. Īpašu lietotāju padara spēja efektīvi organizēt savu privāto dzīvi. Lietotājam ambīcijas netrūkst, tomēr intelektuālā kapacitāte ne vienmēr ieliek vienā plauktā ar visiem, ko gribētos draudzēties. Lietotāja vienkāršība atbruņo un padara viņu par ļoti pievilcīgu. Lietotājs nav uzskatāms par daiļrunīgu, tomēr radošā pieeja, ja aizvērtas durvis, palīdz atrast ieeju pa logu. Iemīloties šajā lietotājā, neceriet uz luksus dzīvi, bet tas nenozīmē, ka lietotājs nespēs pārsteigt.
Ja reiz tiki līdz raksta beigām, gan jau saprati, ka šis “apjomīgais pētījums” ir viens no daudzajiem pirmā aprīļa pētījumiem, kas šodien tiks vai jau ir publicēti internetā. Kā saka: “Katrā jokā – sava daļa joka.” Tas gan uzdod jautājumu – kas, tavuprāt, raksturo cilvēkus, kas izvēlas konkrēto zīmolu. Atstāj savu versiju komentāros un, kas zina, varbūt mums sanāks pašiem savs pētījums. April, april!
Šis “pētījums” vairāk iederētos tvnet vai kasjauns. Visticamāk, ka 90% no šīs bloga lasītājiem telefonus izvēlas pēc to tehniskajiem parametriem.
Izlasi taču rakstu līdz beigām :)
Prieks par Tavu kritisko domāšanu,esi visu pareizi uztvēris – dzeltenas ziņas vienmēr jāuztver ar smīnu sejā. Bet jautājumi paliek aktuāli: kas cilvēkam liek izvēlēties konkrētu zīmolu? Vai telefonu var izvēlēties tikai ņemot vērā specifikāciju?
gan jau zīmols, pieredze un vēl daudzas citas zemapziņā slēptas lietas liek izvēlēties to vai šo.. tehniskie parametri tas ir tikai tas ārējais, ko redz. Pārējais paliek slēpts.
Bet, kas ir tas,kas liek izvēlēties tikai vienu konkrētu zīmolu? Man ir bijušas reizes,kad ar putām uz lūpām kāds aizstāv konkrētu zīmolu. Laikam pieradumam ir milzīgs spēks un veiksmes pamatā ir spēja pieradināt pie konkrētā ražotāja.
Vēl jāņem vērā serviss, slimības (ekrāna iedegšanas utt.), programmatūras atbalsts.
Bet man liekas, ka zinu dažādus lietotājus un paralēles var savilkt :) :). Labs
Priekā! :)
Nepieciešams labojums – viens nevis sūdzās mammai , bet gan tiek apsūdzēts par sūdzambībeli . savukārt kāds cits “netīšām” mammai pasūdzējās . Bet Mamma jau visu zin tāpat :D
Prieks redzēt, ka Aprīli neviens nav aizmirsis tehnoloģiju burzmā :D Lasot šo sviestu spuras jau bija gaisā :D
Cepums no manis arī! Tiešām iekritu un lasīju, salīdzināju… Pat aizdomājos, kā tad ir ar mani, ja no Xiaomi esmu pārgājis uz Huawei. Un pat sazīmēju abos kaut ko pazīstamu ;p Malači
:)Priekā!
HTC un Motorola? – Šo ierīču cienītāji ir nedaudz nostalģiski un mīl nolīst maliņā un izlikties, ka neeksistē. Viņi jūtas pietiekoši stabili, pieturoties pie senām, funkcionējošām vērtībām, par kurām nemaz nav daudz ko runāt. “Un kāds tev aparāts? – HTC – Ā, vai tad viņi vispār kaut ko interesantu vēl izlaiž? – Nu it kā nē, bet man pietiek. – Nu viss skaidrs ar tevi … bet vai dzirdēji par jauno Xiaomi?” Īsāk sakot – “pelēkie kardināli” vai arī “pelēkās peles”, kas spēj šīs lomas pārslēgt pēc vajadzības.
???
???
Viss ok, es pazaudēju kontaktu. :)
Kontakts ir atzīmēts šī raksta beigās :)