Huawei visai smagi iet ASV, bet Eiropā 2018. gads pavadīt Huawei veiksmes zīmē. Huawei gan nav vienīgais tā dēvētais Ķīnas viedtālruņu ražotājs, kas spējis būtiski audzēt noieta apjomus Eiropā. Un nav nekāds brīnums, jo Ķīnas viedtālruņu ražotāji būtiski kāpinājuši kvalitāti, kamēr Samsung, Apple un citi lielie ražotāji tikai cēluši savas produkcijas cenas.
Canalys veiktie aprēķini liecina, ka trešā daļa Eiropā pārdotu viedtālruņu pagājušajā gadā uzskatāmi par Ķīnas viedtālruņiem. Katrs piektais Eiropā pārdotais viedtālrunis ir ar Huawei zīmolu. Ja salīdzina ar 2017. gadu, Ķīnas viedtālruņu pārdošanas apjomi Eiropā kāpuši par 27%.
Samsung un Apple Eiropā vēl arvien ir līderi ar attiecīgi 61.6 un 42.8 miljoniem pārdotu viedtālruņu. Vienlaikus aprēķini liecina, ka Samsung gada laikā zaudējis aptuveni 10% no pārdošanas apjomiem Eiropā, kamēr Apple zaudējis 6%. Kopumā sarucis arī Eiropas viedtālruņu tirgus par aptuveni 4% – Rietumeiropā pārdošanas kritums ir ap 8%, Centrālajā un Austrumeiropā pieaugums ir ap 5% pret 2017. gadu.
Huawei pēdējā laikā ir ļoti agresīva reklāma, to nevar noliegt..
Nav ko slēpt ka viedtālruņu tirgus pēdējā laikā rūk objektīvi-pragmatisku iemeslu dēļ. Tirgus ir pārsātināts, jauno aparātu cenas aizlido mākoņos, pamata funkciju veikšanai jaudas pietiek arī esošajiem telefoniem. Secinājumi skaidri. Pircēju, kuri pēc pusgada pirks pašu pēdējo modeli, nav daudz. Atliek spiest uz kvalitāti par vidusmēra pircējam pieejamu cenu. Tur arī Huawei šobrīd spīd.