Visstraujāk Eiropā augošā finanšu tehnoloģiju kompānija “Revolut” ir sagatavojusi spēcīgu atbildi krāpniekiem, kuri pēdējā laikā visā pasaulē darbojas sevišķi aktīvi, lai piesavinātos maksājuma karšu datus. Uzņēmums paziņo, ka trīs mēnešu laikā no ieviešanas, viņu radītā klientu apkalpošanas sistēma jau ir palīdzējusi par četrām reizēm samazināt karšu datu zādzību skaitu.

Pēdējā gada laikā kompānija arvien vairāk resursu un uzmanības veltīja datu analīzes un inženierijas funkciju pilnveidošanai un speciālistu meklēšanai. Uzņēmums to dara ar nolūku savienot šīs divas sfēras, lai būtu iespējams automatizēt, paātrināt un uzlabot risinājumu pieņemšanu, izvērtējot iespējamos naudas mazgāšanas un karšu datu zādzību gadījumus. “Revolut” mērķis – garantēt klientu drošību visās jomās, pēc iespējas plašāk pielāgojot automātisko mācību un mākslīgā intelekta rīkus.

“Mums ir divi mērķi – garantēt savu klientu drošību un nodrošināt drošu uzņēmuma eksponenciālo augšanu”, – stāsta “Revolut” uzņēmējdarbības izplatības vadītājs Andris Bičeika. “Ja plāno klientus skaitīt desmitiem miljonos, nedrīksti paļauties tikai uz dzīvu cilvēku darbu, jo pieaug cilvēciskās kļūdīšanās iespējamība, turklāt, ir gandrīz neiespējami tādā tempā nolīgt atbilstoši kvalificētus darbiniekus – tādēļ procesiem jābūt automatizētiem. Turklāt, finanšu krāpnieki un viņu pielāgotās metodes tāpat pilnveidojas, tādēļ mums ir jāgarantē, lai mēs vienmēr būtu vismaz soli priekšā”, – apgalvo A. Bičeika.

Jaunais “Revolut” izveidotais automātiskās mācības algoritms darbojas aprēķinādams iespējamās un visvairāk pieļaujamās klienta darbības, izvērtējot to, kā viņš izmanto savu karti un sīklietotni. Ar datiem un aprēķiniem pamatotas prognozes ļauj atpazīt jebkādu klientam neraksturīgu darbību un novērtēt to kā iespējamu krāpšanas gadījumu. Pateicoties algoritmu spējai apstrādāt daudz datu, sistēma car daudz ātrāk un precīzāk pamanīt jebkādu aizdomīgu un klientam neraksturīgu darbību – piemēram, aizdomīgi norēķināšanos internetā. Sīklietotnē vai kartē veiktās darbības tiek izvērtētas reālā laikā un bez jebkādas cilvēka papildu iejaukšanās.

Ja kāda no klienta veiktajām darbībām kontā neatbilst viņa ierastajai rīcībai un norēķināšanās veidam, “Revolut” var nekavējoties iesaldēt norēķinus ar karti un palūgt klientu, lai tas apstiprina, ka šo maksājumu tiešām veica pats klients. Tādā veidā drastiski tiks saīsināts kartes un konta atbloķēšanas process, kas līdz šim prasīja vairāk laika.

“Mēs pastāvīgi komunicējam ar tradicionālo banku pārstāvjiem un šoreiz, iepazīstinot viņus ar mūsu jauno drošības sistēmu, sagaidījām pat piedāvājumus šo tehnoloģiju no mums nopirkt. Informācija un rezultāti, kurus varam precīzi izvērtēt un attēlot desmit minūšu laikā, tradicionālajā bankā prasītu aptuveni stundu dzīva aģenta darba”, – apgalvo “Revolut” uzņēmējdarbības attīstības vadītājs.

Jaunā “Revolut” drošības sistēma tika ieviesta un testēta no augusta. Kompānija paziņo, ka šajā laikā krāpšanas gadījumi klientu starpā ir samazinājušies par četrām reizēm – visbiežāk sastapto krāpšanas gadījumu starpā tiek minēti norēķini internetā, karšu datu viltošana un karšu zādzības.

Automātiskās mācības tehnoloģiju “Revolut” pielāgo arī, lai garantētu naudas mazgāšanas prevenciju. Šeit algoritms izveido automātiski ikviena lietotāja riskantuma profilu, balstoties uz to, kā klients līdz tam lietoja karti un sīklietotni. Ikviena veiktā operācija tiek izvērtēta reālajā laikā un nosaka statistiski iespējamību, vai operācija ir likumīga vai iespējami nedroša.

Tādi aprēķini tiek summēti galējā riska novērtējumā – kad šis rezultāts sasniedz noteiktu robežu, darbā iesaistās dzīvs aģents un klientam tiek palūgts iesniegt papildu informāciju par veikto operāciju. Tāda informācija vēlāk tāpat tiek iekļauta algoritmā, lai nākotnē līdzīgas darbības netiktu ieskaitītas kā aizdomas.

Lielas investīcijas un automātisko mācību “Revolut” pielāgo tādēļ, ka gatavojas ambiciozai attīstībai – pašlaik tiek veikti pēdējie soļi pirms startēšanas jaunos tirgos. Tagad “Revolut” jau ir pārkāpis trīs miljonu klientu robežu, katru mēnesi tiek atvērti 250 000 jauni tekošie konti un drīzumā ir plānots sākt darboties tādās valstīs kā ASV, Kanāda, Austrālija, Singapūra un Honkonga.

Reklāma

3
Leave a Reply

avatar
3 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
3 Comment authors
LANSwedbank fātersJābis Recent comment authors
  Paziņot par jaunumiem  
jaunākie vecākie novērtētākie
Paziņot par
Jābis
Viesis
Jābis

Vēl joprojām nav apple pay :/

Swedbank fāters
Viesis
Swedbank fāters

Viss šīs ir bla bla bla.

LAN
Viesis
LAN

Akciju tirgošanās tagad ir pieejama?