Šogad jau piecpadsmito reizi notiks starptautiskais informātikas un algoritmiskās domāšanas konkurss 5.-12. klases skolēniem Bebr[a]s. Izmantojot loģisko un algoritmisko domāšanu, skolēni risinās aizraujošus uzdevumus. Konkursā piedalīsies vairāk nekā 2 miljoni skolēnu no 61 valsts, arī Latvijas. Pagājušā gadā no Latvijas piedalījās rekordliels skolēnu skaits – 13 027, kas ir desmit reizes vairāk nekā 2015. gadā. Aicinām pieteikties līdz 8. novembrim, uzdevumus varēs risināt no 12. līdz 23. novembrim.

Konkursu Latvijā jau ceturto gadu organizē Ziemeļvalstu lielākais IT uzņēmums Visma. Pirmo reizi konkurss Bebr[a]s notika Lietuvā 2004. gadā, un bebra vārdā tas tika nosaukts, jo šie dzīvnieki ir neatlaidīgi un sistemātiski sava darba darītāji. Latvijas konkursa nosaukumā, par godu lietuviešu valodai, ir pievienots papildu burts “a”.

Arvien vairāk profesijās ir nepieciešama izpratne par tehnoloģiju darbību, tāpēc konkursa Bebr[a]s mērķis ir iepazīstināt skolēnus ar algoritmiskās domāšanas principiem, parādīt, “kā domā dators”. Turklāt, programmēšanas pamatu un algoritmiskās domāšanas integrēšana skolēnu ikdienas izglītībā ir viens no veidiem, kā ilgtermiņā veicināt skolēnu interesi par matemātiku.

“Konkursa mērķis nav noskaidrot labākos algoritmiskos domātājus, bet gan iesaistīt pēc iespējas vairāk skolēnu, kuri ikdienā ar programmēšanu nesaskaras un netic, ka tas viņiem ir pa spēkam. Pērn 48 % dalībnieku bija meitenes, arī šogad īpaši aicinām pieteikties meitenes, jo tieši viņām bieži vien ir nepieciešams tikai noticēt savām spējām, lai pavērtos jauni apvāršņi!” Laura Brīvība-Dzenuška, SIA Visma Enterprise Mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja.

“Pagājušajā gadā ļoti daudzi skolēni piedalījās Bebr[a]s konkursā. Uzdevumi nav pārāk sarežģīti – lai veiksmīgi tos atrisinātu, ir nepieciešama loģiskā domāšana, ko skolēni apgūst arī programmēšanas nodarbībās. Pēdējos gados skolēnu vidū programmēšana kļūst aizvien populārāka. Bieži vien pietiek tikai ar programmēšanas pamatu apgūšanu, lai skolēnam atklātos neierobežotas iespējas īstenot pat vispārdrošākās ieceres: robotus, videospēles, mājaslapas un lietotnes,” Raivis Ieviņš, Pirmās programmēšanas skolas skolotājs un grāmatas “Programmēšanas pamati” autors.

Lai piedalītos konkursā nav vajadzīgas specifiskas terminu un programmēšanas priekšzināšanas. Katrs uzdevums ir par kādu ikdienišķu un vienkārši saprotamu problēmu, ir atrisināms 1-5 minūšu laikā un nav vajadzīgi nekādi papildlīdzekļi un programmas. Dalībniekam jāliek lietā metodes, ko parasti izmanto datori: informācijas grupēšana, strukturēšana, algoritmu pielietošana un citas.

Par pieteikšanos un piedalīšanos konkursā

Pieteikšanās konkursam notiek līdz 8. novembrim konkursa mājaslapā. Piedalīties var gan individuāli skolēni, gan klases. Arī pieaugušie var pārbaudīt savus spēkus, taču necīnīsies 2. kārtā par balvām. Konkursā var piedalīties ikviens, kam skolā vai mājās ir pieejams dators un interneta pieslēgums. No 12. līdz 23. novembrim pieteikušies dalībnieki risinās uzdevumus, ko saņems e-pastā.

Katras klašu grupas 25 labākie dalībnieki saņems uzaicinājumu uz konkursa otro, klātienes kārtu, kas notiks 19. janvārī Rīgā. Otrajā kārtā noskaidrosim un apbalvosim konkursa uzvarētājus katrā klašu grupā. Uzvarētāji saņems aizraujošas balvas, kuras pašiem būs jāuzbūvē, reizē izprotot ierīču uzbūvi un darbības principus: saliekamo radio, saliekamo fotoaparātu un ierīci, lai programmētu gaismu un veidotu savas spēles, animācijas un mākslas darbus.

Papildu informācija un pieteikšanās – uzņēmuma Visma mājaslapā (www.visma.lv/bebrs/) un Facebook lapā (www.facebook.com/pg/bebrslatvija).

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of