Visvairāk klikšķu uz reklāmām veic Latvijas iedzīvotāji vecumā virs 55 gadiem, kā arī iedzīvotāji ar vidējo izglītību. Neskatoties uz to, ka reklāmas ar vien vairāk tiek uzrādītas mobilajos telefonos, vispopulārākā ierīce joprojām ir dators. Savukārt visbiežāk sastopamas izglītības sektora reklāmas, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «AdMonitor» pētījums.
Kas klikšķina uz reklāmām?
Saskaņā ar “gemiusAdMonitor” pētījumu par 2018. gada pirmo pusi, Latvijā procentuāli vairāk klikšķinātāju ir sievietes (57 procenti), kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā pirms gada. Visvairāk klikšķu uz reklāmām veic Latvijas interneta lietotāji vecuma grupā no 55 līdz 69 gadiem (26 procenti), kā arī lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem (23 procenti), taču visretāk klikšķus uz reklāmām veic Latvijas jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem (8 procenti). Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Latvijas iedzīvotāji ar vidējo izglītību (61 procents), bet visretāk – ar sākumskolas vai zemāku izglītību (7 procenti).
Kādās ierīcēs visbiežāk sastopamas reklāmas?
Vispopulārākā ierīce, kurā sastopamas reklāmas kampaņas, ir datori ar 58 procentiem, kas ir par 14 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada. Savukārt, šī gada pirmajā pusē reklāmas kampaņas bija sastopamas apmēram 37 procentos mobilajos telefonos un 5 procentos planšetdatoros. Visvairāk klikšķu tika veikti no datoriem (45 procenti), kā arī no mobilajiem telefoniem (44 procenti). Savukārt no planšetdatoriem tika saņemti viszemākie reklāmu klikšķu rādītāji ar apmēram 11 procentiem, kas ir par 1 procentpunktu mazāk nekā iepriekš.
Starp visiem trīs ierīču tipiem par populārāko reklāmu formātu tika atzītas interaktīvās jeb video reklāmas. Vislielākais CTR interaktīvajām kampaņām tika uzrādīta no planšetdatoriem ar 1,47 procentiem, taču viszemākais – no datoriem ar 0,67 procentiem. Attiecīgi Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām planšetdatoros uzspiedīs apmēram 1,5 reizes, taču datoros tikai 0,7 reizes.
Visaugstāko regulāro baneru CTR uzrāda planšetdatori ar 0,84 procentiem, taču viszemāko datori ar 0,34 procentiem, kas attiecīgi norāda, ka lietotāji uz 1000 tradicionālajām ekspozīcijām no planšetdatoriem uzspiedīs apmēram 0,8 reizes, bet no datoriem – 0,3 reizes.
Kādu sektoru reklāmas visbiežāk sastopamas?
2018. gada pirmajā pusē visbiežāk sastopamās reklāmas ir izglītības (68 procenti), kā arī ēdienu un dzērienu (58 procenti) sektoros. Augstākie CTR rādītāji tika uzstādīti ēdienu un dzērienu (0,73 procenti) sektorā, kam sekoja farmācijas (0,67 procenti) un skaistumkopšanas (0,6 procenti) sektori. Savukārt lielākā reklāmas ekspozīcijas daļa mobilajās ierīcēs šī gada pirmajā pusē bija farmācijas sektorā (77 procenti), kam sekoja tirdzniecības (55 procenti) un telekomunikāciju sektors (51 procenti).
saprātīgi būtu verificētiem lietotājiem ar pamatskolas un augstāko izglītību, vai jaunākiem par 55g, reklāmas nemaz nerādīt – tāpat nepirks)
Tas tizlais Gemius pats slēpti palien zem peles kursora, kad tiek vērta vaļā kāda mājaslapa.
Šis pētījums drīzāk parāda, kas vairāk ieskatās, kur spiež un kam ir precīzāki pirkstiņi izvairoties no reklāmām. Te arī parādās ka no interaktīvajām ir grūtāk izvairīties, ja tā palien zem kursora :D Un iespējams vidējā vecuma grupā kāds vēl lieto inbox.lv, kur izvairīšanās no reklāmām ir kā neiespējamā misija.
Gemius baneri pēdējā laikā pamanās iespraukties zem peles kursora un tos sanāk nospiest pilnīgi nejauši. Citādi salīdzinājums parāda vispār zināmo – banerus spaida tie, kuri (vēl) neprot no tiem izvairīties.
Tas parāda, kura sociālā grupa visvājāk prot lietot reklāmbloķētājus un nākotnē varētu būt kritērijs vēlēšanu tiesību atņemšanai :)
vēlēšanu tiesībām internetā.