Reklāma

Pētījums: uz reklāmām visbiežāk klikšķina iedzīvotāji ar vidējo izglītību

Jaunākie raksti

“Netflix” īpaši bērniem piedāvās iespēju atklāt saturu ar pārsteiguma elementiem

Lai arī varētu uzskatīt, ka "Netflix" domā tikai par pieaugušo lutināšanu ar funkciju dažādību, tā nebūt nav. Arī bērni...

Plānots, ka ātrgaitas satelītu internets “Starlink” sniegs būtisku pienesumu Brazīlijā

"SpaceX" strauji attīsta savu satelītu interneta servisu "Starlink", izvēršot to aizvien vairāk valstīs. Aizvadītajā piektdienā Īlonam Maskam bija svarīga...

Tehnoloģiju izstāde “IFA Berlin” šogad atgriežas kā pilnvērtīgs klātienes pasākums

Pēc divu gadu pārtraukuma tehnoloģiju pasaules svarīgākie notikumi un pasākumi beidzot uzņem klātienes skatītājus. Izņēmums nav arī ikgadējā tehnoloģiju...

“Twitter” krīzes laikā slēps ierakstus, kas ietver nepatiesu informāciju

"Twitter" šonedēļ paziņojis par jaunu politiku cīņai ar dezinformāciju krīzes laikā, nosakot jaunus standartus tādu tvītu ierobežošanai vai bloķēšanai,...

Pebblebee piedāvā AirTag konkurentu, kuru uzreiz varēs piekarināt pie atslēgām

Tirgū parādījies jauns AirTag konkurents Pebblebee, kas patiešām varētu izrādīt sīvāku cīņu, jo tas izmanto labāko Apple ekosistēmas iespēju,...

Visvairāk klikšķu uz reklāmām veic Latvijas iedzīvotāji vecumā virs 55 gadiem, kā arī iedzīvotāji ar vidējo izglītību. Neskatoties uz to, ka reklāmas ar vien vairāk tiek uzrādītas mobilajos telefonos, vispopulārākā ierīce joprojām ir dators. Savukārt visbiežāk sastopamas izglītības sektora reklāmas, liecina interneta pētījumu uzņēmuma «Gemius» jaunākais «AdMonitor» pētījums.

Kas klikšķina uz reklāmām?

Saskaņā ar “gemiusAdMonitor” pētījumu par 2018. gada pirmo pusi, Latvijā procentuāli vairāk klikšķinātāju ir sievietes (57 procenti), kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā pirms gada. Visvairāk klikšķu uz reklāmām veic Latvijas interneta lietotāji vecuma grupā no 55 līdz 69 gadiem (26 procenti), kā arī lietotāji vecumā no 45 līdz 54 gadiem (23 procenti), taču visretāk klikšķus uz reklāmām veic Latvijas jaunieši vecumā no 15 līdz 24 gadiem (8 procenti). Savukārt visbiežāk klikšķus uz reklāmām veic Latvijas iedzīvotāji ar vidējo izglītību (61 procents), bet visretāk – ar sākumskolas vai zemāku izglītību (7 procenti).

Kādās ierīcēs visbiežāk sastopamas reklāmas?

Vispopulārākā ierīce, kurā sastopamas reklāmas kampaņas, ir datori ar 58 procentiem, kas ir par 14 procentpunktiem mazāk nekā pirms gada. Savukārt, šī gada pirmajā pusē reklāmas kampaņas bija sastopamas apmēram 37 procentos mobilajos telefonos un 5 procentos planšetdatoros. Visvairāk klikšķu tika veikti no datoriem (45 procenti), kā arī no mobilajiem telefoniem (44 procenti). Savukārt no planšetdatoriem tika saņemti viszemākie reklāmu klikšķu rādītāji ar apmēram 11 procentiem, kas ir par 1 procentpunktu mazāk nekā iepriekš.

Starp visiem trīs ierīču tipiem par populārāko reklāmu formātu tika atzītas interaktīvās jeb video reklāmas. Vislielākais CTR interaktīvajām kampaņām tika uzrādīta no planšetdatoriem ar 1,47 procentiem, taču viszemākais – no datoriem ar 0,67 procentiem. Attiecīgi Latvijas interneta lietotāji uz 1000 interaktīvajām ekspozīcijām planšetdatoros uzspiedīs apmēram 1,5 reizes, taču datoros tikai 0,7 reizes.

Visaugstāko regulāro baneru CTR uzrāda planšetdatori ar 0,84 procentiem, taču viszemāko datori ar 0,34 procentiem, kas attiecīgi norāda, ka lietotāji uz 1000 tradicionālajām ekspozīcijām no planšetdatoriem uzspiedīs apmēram 0,8 reizes, bet no datoriem – 0,3 reizes.

Kādu sektoru reklāmas visbiežāk sastopamas?

2018. gada pirmajā pusē visbiežāk sastopamās reklāmas ir izglītības (68 procenti), kā arī ēdienu un dzērienu (58 procenti) sektoros. Augstākie CTR rādītāji tika uzstādīti ēdienu un dzērienu (0,73 procenti) sektorā, kam sekoja farmācijas (0,67 procenti) un skaistumkopšanas (0,6 procenti) sektori. Savukārt lielākā reklāmas ekspozīcijas daļa mobilajās ierīcēs šī gada pirmajā pusē bija farmācijas sektorā (77 procenti), kam sekoja tirdzniecības (55 procenti) un telekomunikāciju sektors (51 procenti).

6 komentāri

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
6 komentāri
vecākie
jaunākie novērtētākie
Inline Feedbacks
View all comments
x
24.10.2018 17:59

saprātīgi būtu verificētiem lietotājiem ar pamatskolas un augstāko izglītību, vai jaunākiem par 55g, reklāmas nemaz nerādīt – tāpat nepirks)

eerks
25.10.2018 00:12

Tas tizlais Gemius pats slēpti palien zem peles kursora, kad tiek vērta vaļā kāda mājaslapa.

Klāvs
25.10.2018 11:39

Šis pētījums drīzāk parāda, kas vairāk ieskatās, kur spiež un kam ir precīzāki pirkstiņi izvairoties no reklāmām. Te arī parādās ka no interaktīvajām ir grūtāk izvairīties, ja tā palien zem kursora :D Un iespējams vidējā vecuma grupā kāds vēl lieto inbox.lv, kur izvairīšanās no reklāmām ir kā neiespējamā misija.

Krotow
25.10.2018 17:08

Gemius baneri pēdējā laikā pamanās iespraukties zem peles kursora un tos sanāk nospiest pilnīgi nejauši. Citādi salīdzinājums parāda vispār zināmo – banerus spaida tie, kuri (vēl) neprot no tiem izvairīties.

Nelabojams
26.10.2018 08:19

Tas parāda, kura sociālā grupa visvājāk prot lietot reklāmbloķētājus un nākotnē varētu būt kritērijs vēlēšanu tiesību atņemšanai :)

digitalk
26.10.2018 22:24
Reply to  Nelabojams

vēlēšanu tiesībām internetā.

Reklāma