Web Analytics
More
    Reklāma

    Smart-ID lietotāju skaits jau pārsniedz miljonu, visvairāk iecienīts Latvijā

    Jaunākie raksti

    SK ID Solutions viedās mobilās lietotnes Smart-ID unikālo lietotāju skaits Baltijā jau pārsniedz miljonu, precīzāk, 1 010 399 cilvēkus. Vislielāko atsaucību šis pakalpojums guvis tieši Latvijā – šobrīd to izmanto 397 252 lietotāji.

    SK ID Solutions ar jauno autentifikācijas risinājumu iepazīstināja 2017. gada februārī. Kopš tā brīža Smart-ID lietotāju skaits vienmērīgi kāpis un šobrīd jau pārsniedz miljonu. Latvijā to izmanto 397 252 cilvēku, gandrīz tikpat liels skaits Lietuvā – 353 506, bet Igaunijā – 259 641. Vidēji dienā šo risinājumu lieto 200 000 cilvēku, kas nozīmē ap 12 miljonu transakciju mēnesī –  pierakstoties dažādos tiešsaistes pakalpojumos vai apstiprinot transakcijas. Igaunijā manāmi pieaudzis arī tiešsaistes pakalpojumu skaits, ko var izmantot ar Smart-ID, šobrīd sasniedzot kopā 50 pakalpojumus.

    Reklāma

    “Miljons Smart-ID lietotāju Baltijā skaidri norāda, ka ērts un drošs autentifikācijas risinājums, kas būtu mobils un pieejams bez maksas, bija patiešām nepieciešams. Nemainīgais lietotāju skaita kāpums, jo īpaši Latvijā, novērojams arī tādēļ, ka kopš marta visās trīs Baltijas valstīs Smart-ID iespējams reģistrēties arī SEB un Swedbank filiālēs. Esmu pārliecināts, ka tas tikai vairos lietotāju skaitu nākotnē. Lai Smart-ID lietotāju skaits Latvijā augtu vēl vairāk, paralēli meklējam jaunus sadarbības partnerus,” stāsta Kalevs Pils (Kalev Pihl) SK ID Solutions vadītājs.

    Inovatīvais un ērtais Smart-ID darbojas pēc vienkārša principa: lietotājs lejupielādē Smart-ID lietotni no Google Play vai App Store savā viedierīcē un identificē sevi elektroniski, izmantojot ID-karti, Mobile-ID, bankas saiti vai apmeklējot vietējo SEB Banku vai Swedbank filiāli. Tāpat kā ID-kartes gadījumā Smart-ID prasa izmantot arī PIN1 un PIN2 kodus, kurus lietotājs izveidos tajā pašā lietotnē.

    Smart-ID var izmantot, lai piekļūtu un izmantotu tiešsaistes finanšu, izglītības, telekomunikāciju, enerģijas un tirdzniecības pakalpojumus. Tas ir bezmaksas pakalpojums. Vēl bez Smart-ID, 300 000 Igaunijas un Lietuvas iedzīvotāju izmanto arī  Mobile-ID pakalpojumu, ko piedāvā SK ID Solutions.

    Reklāma
    Paziņot par jaunumiem
    Paziņot par
    38 komentāri
    Inline Feedbacks
    View all comments
    Sapnis
    31.07.2018 09:43

    Nevis iecienīts, bet uzspiests. Latvijā īsti alternatīvu starp ko izvēlēties nav.

    Kristaps Skutelis
    31.07.2018 09:46
    Reply to  Sapnis

    Kā tad nav? Dažām atsevišķām bankām ir pašiem savi kodu risinājumi aplikācijas formā.

    Lapsinieks
    31.07.2018 11:01
    Reply to  Sapnis

    Kad dodies iepirkties uz Rimi, Tu arī saki, ka Rimi select produkti tiek uzspiesti, jo nevar nopirkt Maximas Optima līniju? Vai pie kases dabūt Narvesen maisiņus? Vai nevar norēķināties ar krievijas rubļiem, jo eiro mums uzspiests?
    Citadele arī uzspiež savu risinājumu…

    Reinis Rozitis
    31.07.2018 16:39
    Reply to  Lapsinieks

    Ne visai veiksmīga analoģija – Sapnis runā tieši par “iecienīts”.

    Ja lietotājs pats nonāk līdz šādām produktam, tad varētu teikt, ka jā risinājums ir iecienīts, bet šobrīd sanāk tikai izvēle starp – vai nu nēsāt papildus pļurzuli (kodu kalkulatoru) vai arī lietot šo softu (vairākumā LV banku) nu un loģiski, ka “vienkāršāk” ir uzlikt appu, bet vai tas viennozīmīgi norāda uz patiku, manuprāt, apgalvot nevar ..

    Personīgi vairāk interesētu kaut kāda informācija (maz ticams gan ka officiāli kāds izpaudīs), par to – cik tad problēmatiskas ir bijušas kodu kartes (proti cik reāli ir gadījumi, kad kartes lietošana (teiksim lietotāji ievadījuši kaut kādā lapā visus kodus vai nozaudējuši, pēc kā attiecīgi veiktas nesankcionētas transakcijas). Jo tā vispārīgi skatoties ar ko tad īpaši atškiras divu nemainīgu PINu ievadīšana, ja softiski pats androīds un ios ir diezgan liels uzbrukuma vektors (ar domu pat nav nepieciešams fiziski spert tālruni vai ko tādu).

    Lapsinieks
    31.07.2018 21:04
    Reply to  Reinis Rozitis

    tad Tev nav informācijas par kodu karšu nedrošību, bet ir par androīda nedrošību… ja neskaita vietējo kašpirovska aģentu un certistus, tad tā īsti neviens nevar publiski stādīt priekšā nosacīto andri, kam ir uzlauzts telefons un kaut kas nozagts.
    izskatās, ka Tev ir maza nojausma par to, ka sistēmā attālināti iejaucoties tu ar to nekādā veidā nevarēsi iedarboties uz smart ID, jo netiksi ne pie lietotāja ID, ne paroles un arī pinkodi tur nestāv .txt failā
    Starp citu – arī kodu karte ir lietotājam uzstiepts risinājums, pietiktu tak tikai ar paroli. po*uj drošība. Par pensionāriem arguments arī neiztur kritiku: ja jau ir dators, lai tiktu pie interneta, tad ir arī internets un arī kāds smārtfons atradīsies. Lētākie jau ir podziņtelefonu cenās.

    Reinis Rozitis
    31.07.2018 22:37
    Reply to  Lapsinieks

    Iespējams, ka nav vērts atbildēt uz šadu komentāru, bet nu .. Vispirms par vienkāršo – ne cena, ne pensionāri, ne internets nekur netika pieminēts, bet gan par termina “iecienīts” būtību (pieminēto (virs)rakstā), taču ja ir salīdzinājums starp kādu optima līniju un select (lai arī kas tie būtu) – dies’ ar to .. Bet par “tad tā īsti neviens nevar publiski stādīt priekšā nosacīto andri” .. tāpēc, ka tā aizvien nav publiska tēma (lai gan pēdējā laikā tendence ir, ka slēpt kaut ko pēcāk ir lielāka ķeska, nekā par to atklāti runāt uzreiz). Un nevienam īpaši negribās runāt (īpaši ar vidējo patērētāju), jo industrija ir pārāk liela utt.. Google 2017 gadā ir dzēsusi ~700k appus (kas ir 70% pieaugums pret iepriekšējo gadu), kā Tev šķiet ar ko tur cilvēki nodarbojas? :) Bez tam ir jau vēl interesantākas lietas, kas pat nekādi nesaistās ar konkrētu platformu, kā piemēram aLTEr (proti 4G vipendroni) / nfc ķeskas utt Par “.txt” – atliek ieteikt kaut vai paskatīties sarakstu haveibeenpwned lapā vai palasīt par equifax u.c. svaigākām ķibelēm .. Tā kā pirms pa galvu, kaklu mesties uz ambrazūras aizstāvot kaut kādu produktu (starp citu nekur netika apgalvots ka SmartID ir slikts vai kaut kā tā, vismaz… Read more »

    Lapsinieks
    31.07.2018 22:55
    Reply to  Reinis Rozitis

    Ļoti par tēmu. Tagad skaties: salīdzini trīs valstis, kurās ir vienāds alus. A valstī ar attaisāmo pudeles taisa vaļā 20%, B valstī – 30% bet C – 70%, lai gan visās valstīs ir vienādas bleķa miskastes, pie kurām attaisīt. Tātad, C valstī attaisāmais ir visiecienītakais. Vai ne tā?

    Kamēr tu man neparādīsi tās mistiskās app, kuras tevi aplaupa, uztveršu to kā tāda paša veida mārketingu, kā imdīgie zirnekļi Rīgā.

    Reinis Rozitis
    31.07.2018 23:06
    Reply to  Lapsinieks

    Nu šis piemērs ir tieši tāds pats, kā pirmais, tikpat labi varēja arī teikt, ka pirms brīža “iecienītākās” bija kodu kartes (kalkulatori kā suga parādījās vēlāk), šajā gadījumā par alu būtu tā ka, ja valstī A aizvāktu bleķa miskastes, tad ar varētu apgalvot, ka pudeļu attaisāmais ir kļuvis iecienīts …

    Palasi, piemēram, par “Judy”.

    Lapsinieks
    01.08.2018 09:13
    Reply to  Reinis Rozitis

    nē. tur jau tā lieta, ka nevienā valstī miskastes nav aizvāktas: tas nozīmē, ka LV tiešām šo risinājumu ir pieņēmuši ar lielāku entuziasmu un var teikt, ka tas ir iecienīts. jo ja nebūtu – lietotu tak vēl joprojām kodu kartes

    And-so
    01.08.2018 15:09
    Reply to  Lapsinieks

    Vispār vēl daži arī lieto kodu kartes un ne būt ne penši :P
    Man tas personīgi tāpat liekas ērtāk, bet nu es lāpstu lietoju ļoti limitēti un tikai telefonu.
    Būs vien nākamgad jāpērk kodu kalkulators :(

    Lapsinieks
    01.08.2018 16:49
    Reply to  And-so

    kodu kalkulators ērtāks par smart ID? seriously???? Un to vēl papildus pirkt un staipīt riņķī? Piektdienas vakarā pazaudēsi, dzīvosi bez bankas līdz pirmdienai kā minimums

    And-so
    01.08.2018 17:35
    Reply to  Lapsinieks

    Kapēc vispār kaut kas ir jāstaipa apkārt? Gabals nokritīs, kad kaut kādu pārskaitījumi izdarīs vakarā nevis 5 min pēc pieprasījuma? Neesam tak interneta veikals :D

    svimart
    01.08.2018 00:02
    Reply to  Sapnis

    Šoreiz jāpiekrīt… nav ne stupid id, ne brainless id šīm abām bankām var pieslēgties tikai ar smart id…..

    Eduards Blumbergs
    31.07.2018 09:44

    App’s, kas darbojas tikai android un ios. Ne priekš manis. :)

    Kristaps Skutelis
    31.07.2018 09:45

    Lieto kaut ko eksotisku? :)

    Lapsinieks
    31.07.2018 14:24
    wils
    31.07.2018 14:15

    Cik noprotu, pēc gada (2019.gada septembrī) izbeidz darboties visas vecās kodu kartes. Tāka ir tikai 2 veidi, kā izveikt norēķinus caur SEB un Swed internetbanku – Smart-Id vai kodu kalkulators.
    Tā ka, vēl ir kur augt .. “piesaistot” jaunus lietotājus.

    Lapsinieks
    31.07.2018 14:23
    Reply to  wils

    paga. vai tad nebija vēl kaut kas tāds, ka var sūtīt login kodu uz sms?

    wils
    31.07.2018 14:27
    Reply to  Lapsinieks

    Tas ir pagaidu risinājums, kamēr aktīvas kodu kartes, bet sweds jau no 12. jūnija jaunajiem klientiem kodu kartes neizsniedz! Un no š.g. septembra arī esošajiem klientiem kodu kartes un paroles neatjaunos.

    geksis
    31.07.2018 19:24
    Reply to  wils

    nezinu par seb bet hansenē vēl ir eID, kuru var lietot arī daudz kur citur. piemēram latvija.lv
    tikai problēma, ka tur vajaga vēl atsevišķu iekārtu, kuru neviens nestaipīs līdzi

    digitalk
    31.07.2018 21:14
    Reply to  geksis

    eID nebūs mobilais risinājums, nevari lietot mobilo bankas appu bez kompja.

    par staipīšanu līdz nepiekritīšu – mazākais nolasītājs (ko uzdizainēja un pārdod igauņi) ir mazāks par usb flashu, nopirku tādu un staipu līdzi naudas makā blakus eID kartei. žēl tikai, ka igauņu startaps nokancelēja sākotnējo dizainu un neielika arī microsd karšu nolasītāju.

    Kristaps Skutelis
    31.07.2018 21:21
    Reply to  digitalk

    Klau, neesmu mēģinājis, bet tas jaunais mobilais eparaksta risinājums ar bankām vēl nedarbojas? Es kaut kā mēģināju palaist to mobilo eparakstu pirmajās tā dienās un toreiz bija gļuki – nekur tālu netiku.

    Es somā līdzi staipu arī (relatīvi) palielu karšu lasītāju ar kilometrīgu vadu. Nav baigā problēma. Kad piešaujies pie eparaksta, tad noteiktos gadījumos sanāk izmantot bez liekas piedomāšanas.

    digitalk
    31.07.2018 23:33

    nē, mobilais eparaksts man nelikās noderīgs. dokumentus es sagatavoju un parakstu uz kompja ar eID (man 120 eparaksti komplektā pietiek). apliecināt identitāti uz mobilā neredzu vajadzību, lai ķēpātos ar pieteikumu, līguma slēgšanu un aktivēšanu. bankas appam pietiek ar Smart-ID, citām institūcijām uz mobilā ekrāna tāpat neko normāli nevar ne salasīt, ne izdarīt.

    Skābene
    01.08.2018 08:37
    Reply to  digitalk

    Klau, neesi lietas kursā, vai ir kāds risinājums, lai uz telefona atvērtu elektroniski parakstītu dokumentu?

    digitalk
    01.08.2018 12:24
    Reply to  Skābene

    appu neesmu redzējis, atliek tikai portāls vai atarhivēšana.

    Skābene
    01.08.2018 08:34
    Reply to  geksis

    Bet ne jau no smartfona! :)

    Gunit
    31.07.2018 16:04

    Vēl jau ir manuprāt ērtāki risinājumi, kā, piemēram, maksājuma apstiprināšana ar telefonā iebūvēto Face vai Touch ID. Kuru izmantoju lietojot PayPal vai Citadele aplikāciju.

    Copper
    31.07.2018 21:36

    Ļoti neapdomīgi uzticēt savus paswordus mobilai. Attālināti “Nedraugs”var redzēt kas notiek uz “drauga” telefona ekrāna tāpat, ja grib un ir saprašana uz “drauga” telefona var atrast log pierakstu smuki secībā kādus tu šos pāris paswordiņus lieto šo aplikāciju izmantojot. Secinājums – Nekas labāks par kodu kalkulātoru pagaidām nav izdomāts :)

    Kristaps Skutelis
    31.07.2018 21:41
    Reply to  Copper

    Nav viss arī tik vienkārši. Nekādos logos Smart-ID ģenerētie kodi nerādās.

    Lapsinieks
    31.07.2018 21:52

    var no malas nofilmēt roku kustības :D cits jautājums, ka no tā jēga ir nulle

    Lapsinieks
    31.07.2018 21:49
    Reply to  Copper

    pat ja tu zināsi manus pinkodus, tev vajadzēs manu telefonu. atbloķētu. smartid ir piesaistīts pie nummura un ierīcas. citā ierīcē neko neizdarīsi.

    Copper
    31.07.2018 21:54
    Reply to  Lapsinieks

    Tieši tur jau ir tas stāsts ka viss “notiek” ar tieši ar tavu telefonu….

    Lapsinieks
    31.07.2018 22:06
    Reply to  Copper

    kas notiek? neesi seriālus pārskatījies?

    Skābene
    01.08.2018 08:43
    Reply to  Lapsinieks

    Izņem sim karti un redzēsi, ka smart-id darbojas arī bez numura! ;)

    Lapsinieks
    01.08.2018 09:09
    Reply to  Skābene

    un ko tas maina? tev ir kāds krāpniecības scenārijs?

    un vispār – ja tev ir daudz naudas, tad nekādi risinājumi nepasargās, ja onkulis atnāks ar pistoli – pats ielogosies un pats pārskaitīsi – neviens nehakos telefonu, negriezīs nost pirkstu vai pār plecu nemēģinās noskatīt pinkodus.

    Sapnis
    01.08.2018 09:35
    Reply to  Lapsinieks

    SmartId vismaz uz mana android rādās pāri bloķēšanas ekrānam. Atliek tikai nolaizīt kodus. Turklāt attālināti bloķēt smartId lietošanu nevar, kas nozīmē, ja telefons ir nozagts, tavs vienīgais aizsardzības posms ir lietotāja id.

    Lapsinieks
    01.08.2018 09:48
    Reply to  Sapnis

    1. Var uzlikt, lai nerādās pār bloķēšanas ekrānu. 2. Attālināti var bloķēt, tas tāpat, kā karti nozogot – zvans uz banku. 3. Lai man būtu jēga no tā tava smartid uz bloķēšanas ekrāna, man vajag tavu lietotājvārdu un personas kodu, lai ietu internetbankā un tad tas smartid uz telefona parādītos. Baigi daudzāsm lietām jāsakrīt, lai kādu tā apčakarētu.

    Skabene
    02.08.2018 10:04

    Statistiski varbūt Smart ID skaitās iecienītākais risinājums, jo to izmanto Swed un SEB, kam jau ir vairāk kā puse visu LV banku klientu. Viennozīmīgi SMart ID ir ērtāks par kodu kalkulatoru!
    Citadeles risinājums man personīgi patīk labāk, jo bez pin koda var izmantot arī pirkstu nospiedumu un telefonu izmantot bankas kartes vietā!

    Reklāma