Nokia – miroņa reanimācija vai fēniksa atdzimšana?

73

Zīmols, kā pastāvēšanas vēsturē radīti vairāk nekā 455 mobilo telefonu modeļu, kā viedtelefoni operējuši ar vismaz četrām dažādām operētājsistēmām, kā mobilā divīzija pārdota Microsoft un atpirkta atpakaļ, kas atgriezies pie operētājsistēmas, ko agrāk salīdzinājis ar čurāšanu biksēs, lai sasildītos – Nokia.

Šāds nedaudz episks ievads, lai apskatītu, kas tad īsti ir Nokia, ko no 2017. gada varam sveikt ar atgriešanos viedtelefonu pulkā. Jāsāk ar to, ka Nokia mobilā divīzija šodien nav gluži tas pats, kas pirms trim gadiem, kad to piesmēja Microsoft un paziņoja par šī zīmola turpmāku neizmantošanu. Nerakstīšu par Stīvena Elopa (lasi vilka jēra ādā vai arī vienkārši agrākā Nokia priekšnieka) izdarībām vai konspirāciju, kam izdevīgi, lai Somijā nebūtu tik ļoti vērtīgs uzņēmums, tomēr tieši tas novedis pie tā, ka par Nokia jaunajām mājām var saukt HMD. 2015. gadā dibinātais uzņēmums, buksējošo Microsoft Mobile divīziju daļēji iegādājās. Otru pusi iegādājās Foxconn apakšuzņēmums FIH Mobile. Somu tēta un ķīniešu mammas ģimenē jau piedzimuši 11 viedtālruņi un vairāki podziņtelefoni.

Reklāma

Ģeniāls mārketings vai cūkas laime?

Nokia 8810 4G

Atgriežoties viedtālruņu biznesā, zīmolam bija jāizvirza dažādi mērķi: jāizvēlas populāra operētājsistēma, kas liktu aizmirst par neveiksmīgo laulību ar Microsoft; jāattaisno leģendārais Nokia mantojums un jāpanāk, lai par viņiem visi runātu. Ar pēdējo HMD ticis galā ļoti veiksmīgi. Manuprāt, ir lieliska ideja netērēt milijonus par baneriem uz sastatnēm un TV reklāmām, kā to dara Samsung, Apple un Huawei. Kā to panākt? Mārketingam paredzētos līdzekļus novirzīt veca produkta reanimācijai šodienā. Runa ir par Nokia 3310 (2017) un Nokia 8110 4G. No vienas puses šo podziņtelefonu mērķauditorija ir neskaidra – veciem cilvēkiem par spilgtu un sarežģītu, hipsteriem par garlaicīgu. HMD visticamāk apzinājās, ka pat čūskiņas atgriešana nepanāks to priekšgājēju popularitāti, toties mediju un sabiedrības uzmanība piesaistīta par 100%. Tas vainagojies ar to, ka sabiedrība runā un gada laikā izdevies pārdot vairāk nekā 10milj. tālruņu, kas ir vairāk kā Google Pixel.

Vai panākumu atslēga ir rokā?

Aplūkojot Nokia 6, nopriecājos par korpusa kvalitāti un cenas, un funkciju attiecību. Diemžēl, visi paziņas, kas lietojuši Nokia 3, teikuši, ka diezgan ātri nācies tālruni nomainīt. Kvalitatīvie korpusi un Android One, liek domāt, ka Nokia tālruņi ir kā neoficiālie Google Nexus līnijas turpinātāji. Bet vai ar to ir gana? Korpusu dizains ir pārdomāts un elegants un doma iesākumā startēt ar ko piesardzīgu šķiet pat saprotama, bet godīgi sakot garlaicīga. Līdzīgās domās esmu par softu. Tīrs droīds izskatās labi, bet garlaicīgi. Zīmolam, kas leģendārs ar saviem dzelžiem nāk līdzi slava arī par programmatūru, kas šoreiz nav attaisnota. Neuzskatu, ka telefons jāpiebāž ar liekprogrammatūru, bet kaut ko atsvaidzinošu, kas raksturīgs tikai Nokia no šāda zīmola sagaidu gan. Īpaši, ja izmantota operētājsistēma, kas izceļas ar savu pielāgošanas spēju. Labais piemērs būtu OnePlus Oxygen OS vai Motorola pielāgojumi. Lai gan piesardzība modeļu izveidē ir nesusi HMD meteorītisku peļņu, tomēr, lai to turpinātu, būtu nepieciešams WOW efekts kādā no jomām, kuras bija agrākie Nokia jājamzirdziņi: dizains, kamera, izturība.

HMD mācību stunda

Kā pirmo ieraugot podziņtelefonu un tikai tad viedtelefonu, neviļus velku paralēles ar pašmāju zīmolu Just5. Un pirms sākat mani lamāt par neprašu un, ka nedrīkst skudru salīdzināt ar ziloni, padomājiet! Līdzības ir acīmredzamas, arī Just5 sākumā radīja stilīgus podziņtelefonus, tikai tad ķērās klāt droīda darbinātajiem. Būtiskākā atšķirība, ka Just5 bija jauns zīmols, kas savu mārketingu drīkstēja radīt no jauna, nevis rēķināties ar nostaļģijas slogu. Ar to gribēju teikt, ka radot jaunu zīmolu jāizmanto radoša pieeja kā HMD vai OnePlus ielūgumu sistēmas gadījumā. Un protams rebrendošanas, kas ir vieglākais ceļš, vietā jāizvēlas radīt unikālu, savu produktu. Zinu, ka tas prasa investīcijas, tomēr šādi iespējams radīt pašiem savu Nokiju arī pie mums.

Līķis vai fēnikss?

Meklējot atbildi uz virsraksta jautājumu, esmu kaut kur pa vidu. Pārņemot tradīcijām bagātu mantojumu, jārēķinās, ka cilvēkiem būs ekspektācijas. HMD, manuprāt ir respektējuši šo smago vārdu un ar asprātīga mārketinga palīdzību revolūcijas vietā radījuši evolūciju. Tiesa, lai saglabātu Nokia vārdu starp lielajiem spēlētājiem, HMD jāpacenšas atrast telefonu X faktoru. Šis piemērs arī rāda, ka Ķīnā izgatavoti un Eiropā projektēti tālruņi ļoti daudziem iet pie dūšas, un nestāstiet, ka Latvijā nav mūsdienīgi domājošu inženieru un dizaineru. Ar šādu utopisku domu par Latvijas telefonindustriju arī beigšu.

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
73 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
08.06.2018 13:00

Tā kā bijusi iespēja paturēt rokā, šķiet, visus Nokia Android modeļus, kas pie mums ir nopērkami, tad ir radies kaut kāds iespaids. Iespaids ir tāds, ka sāka HMD visai cerīgi, bet kaut kā nav izdevies tikt prom no sajūtas par Ķīnas produktu. Katram modelim ir kādi sīkumi, kāda vecāka detaļa, komponente.

Jaunie modeļi, par ko drīzumā gaidāmi apskati, padevušies bangās cenās.

madarasaule
08.06.2018 13:08
Reply to  Artis Ābols

nu ja, Foxconn jau nav nekāds kaktu kantoris. Skatos – pie operātoriem joprojām tikai vecie modeļi. Ar vienu showroon Pļavniekos neko lielu sev neizkarosi.

08.06.2018 13:18
Reply to  madarasaule

Pie Bites internetā bija arī jaunie. Nezinu gan vai ir nopērkami tā uz sitiena.

madarasaule
08.06.2018 13:24
Reply to  Artis Ābols

vairs nav…

x
08.06.2018 13:03

čūsciņas….nē!!!! tur nebija cūciņas

x
08.06.2018 13:06

ko īsti autors vēlas redzēt nokijās? tīrs androīds esot par garlaicīgu, tai pat laikā pushwāres arī nekārojas. pielāgojumi, kuru dēļ nevarēs ātri izplatīt atjauninājumus? nu nu….ejiet jūs ar saviem ražotāja pielāgojumiem.

Kristaps Skutelis
08.06.2018 13:09
Reply to  x

Autors uz šo jautājumu pats atbildēs, bet personīgi man ir sajūta, ka mūsdienu Nokia telefoni principā ir tipiska bezpersoniska čaina, bet tikai ar Nokia logo. Ar to ir par maz, lai prasītu šo ierīču cenu. Vajag kaut kādas unikālas nianses, kas ierīces atšķirs no vēl 100 tādiem pašiem čainas kloniem. Bet tam vajag naudu, tāpēc uz to mums vēl ir jāgaida. Vispār liels pārsteigums (patīkams), ka HMD ir tikuši tik tālu.

x
08.06.2018 13:13

iespējams, ka neaizraušanās ar pielāgojumiem u.c. krāmiem arī ir tas tiktāltikšanas iemesls. domāju, ka ne-gīkiem svarīgi, lai truba stabili un ātri darbojas, neizskatās pagalam šķērmi un nemaksā daudz vairāk par 300. viss pārējais ir onkuļu prātos un reklāmas pdfos.

Kristaps Skutelis
08.06.2018 13:15
Reply to  x

Jā, bet šajā gadījumā tā truba, lai arī darbojas pieņemami, izskatās plika (to varētu novērtēt tikai gīki) un maksā vairāk par 300. Par to naudu var nopirkt labākus telefonus. Bet pacietību, drīz būs gaisā Nokia 7 Plus un Nokia 8 Sirocco apskati un varēs izlasīt plašāk.

x
08.06.2018 13:23

nu te es piekrītu, lai ko tur hmd funktierētu, bet līst 350+ segmentā – tur vajag kautkādu ideju apakšā. pasaulē tak pietiek dārgu, labu, ātru androidu, ne?

vispār kāpēc lai cilvēks izvēlētos androidu par 800? ar stiklu un korpusa īpatnībām, manuprāt, ir par maz. tur būtu jābūt servisiem, kas nav pieejami lēto andriodu leitotājiem, mākoņdiskam bez ierobežojuma utmldz motivācijai.

madarasaule
08.06.2018 13:54
Reply to  x

… vispār kāpēc lai cilvēks izvēlētos androidu par 800?…

Fotokamera. Par spīti tam, ka katru reizi uzsver, ka esot jāpēr tālrunis par 200 un kāda bezspogulene, cilvēki grib tālruni apvienojumā ar fotoaparātu. Desmitiem, simtiem miljoni cilvēku to grib un arī pērk, par spīti Taviem iebildumiem. Pērk un fotografē. Un nedrukā šedevrus A1 formātā, bet publicē soc.tīklos, jo pasaule ir mainījusies, atkal, par spīti Taviem iebildumiem… grūta dzīve, kad neviens nepiekrīt, ne?

x
08.06.2018 14:02
Reply to  madarasaule

tev tomēr ir fiksācija uz mani…nu neesmu es gīks kas ienīst mob. f.k. – pats nelietoju spoguleni ikdienā jau pāris gadus, bet soctīkliem pilnīgi pietiek ar teju jebkuru kameru. nu, nav bildes trubai par 800 tieši 4x labākas kā trubai par 200. protams, ir nianses, bet tā lūk – bums! 4x – nu nav (izņemot testus, kas ir svarīgi testtfrīkiem, ne lietotājiem) bet ja kāds saskata 4x uzlabojumu – man nav nekādu iebildumu, pērciet, lietojiet. es tik par sevi varu pateikt, ka es neredzu nevienu iemeslu maksāt 800 par margināli labāku f.k. kas vienalga ir ļoti ierobežota kā f.k.

madarasaule
08.06.2018 14:13
Reply to  x

Ir atšķirība. Un ne tikai 4x, bet krietni vairāk. Soctīklos uz laba monitora slikta fotogrāfija brēc 10x skaļāk, kā jebkas, kas ir izdrukāts uz 10×15 kartītes – formāta, kādā fotogrāfijas agrāk drukāja 99% cilvēku. Savā kritikā Tu pats jau sen neredzi savu marginālismu šajā jautājumā. Mazliet velk uz to fabulu par lapsu un vīnogām. varbūt tur tas kreņķis, ka netiec klāt?

x
08.06.2018 14:24
Reply to  madarasaule

nezinu, ko Tu sauc par sliktu fotogrāfiju, bet ja man tā ir slikta, tad slikta neatkarīgi ar ko bildēta – ar smenu8, telefonu, vai m10. arī monitors tur neko nespēj glābt/uzlabot.

GundarsBarons
08.06.2018 14:15
Reply to  madarasaule

Un tad, ka pasaule ir pārgājusi no kvalitātes uz masveida šļuru? Vai tie, kas tomēr to negrib ir izsmejami?

madarasaule
08.06.2018 14:26
Reply to  GundarsBarons

Pasaulē nekad nav valdījusi kvalitāte. Ar 800 eiro vērtu tālruni uzņemta fotogrāfija ir kvalitatīvāka par visiem tiem ziepjutrauku smērējumiem, ar ko ir uzaugusi visa modernā cilvēce.

x
08.06.2018 14:50
Reply to  madarasaule

kā viena ziepjutrauka smērējumi var būt kvalitatīvāki par citu ziepjutrauku smērējumiem?)) tas ir retorisks jautājums, protams.

madarasaule
08.06.2018 15:09
Reply to  x

Retoriska atbilde – tā un tikai tā – ka Tev nav tā otra ziepjutrauka un Tu nemāki uztaisīt kaut ko kvalitatīvāku par smērējumu, un iespējams, ka dzīvo tādā pasaulē, kur ne ar ko citu arī nesastopies. Pretējo Tu nevari apliecināt ne ar vārdiem, ne darbiem. Tēma slēgta, vai arī linkus studijā, kas kaut kādā mērā apliecinātu, ka Tavā viedoklī būtu jāieklausās!

x
08.06.2018 15:57
Reply to  madarasaule

es taču neprasu, lai ieklausies manā viedoklī. jeb man tikai izlikās, ka Tu esi tā, kas grib ko pierādīt.

azad
08.06.2018 17:29
Reply to  madarasaule

Negribu meklēt kašķi vai kādu aizstāvēt, bet pēc parametriem telefona kamera nav pārāka par ziepju trauku. Ja f.k. izmēros ir lielāka par telefonu un tajā ir salikts viss tikai fotografēšanai, bet telefons ir mazāks un tur kamera ir tikai viena no komponentēm, tad sanāk, ka kameru ražotāji vienkārši būvē baigo kasti, jo varētu visu salikt telefona izmēra ierīcē?!
Neesmu eksperts, vienkārši skaļi prātoju.

madarasaule
08.06.2018 17:37
Reply to  azad

fizisks zūms, baterijas izmērs, fiziskas pogas – tas viss palielina izmērus būtiski. Sony savā laikā bija pavisam mazi un plāni ziepjutrauki ar zūmu pašā kamerā caur prizmu. Daudz dažādu faktoru, arī ergonomika, materiāli, durability.

08.06.2018 16:13
Reply to  madarasaule

Tikai tāda piebilde, ka 8 Sirocco kamera (800 eur) ir tā pati kas iekš 2x lētāka 7 Plus.

madarasaule
08.06.2018 16:41
Reply to  Artis Ābols

Nu tak zini, ka tirgū krutākais kameras modulis maksā +/- 40 dolārus. Jautājums – vai 7+ ir ielikts pārāk labs, vai Sirocco – ne tas labākais.

12.06.2018 10:37
Reply to  madarasaule

8 Sirocco toč vajadzētu labāku kameru. 7+ vēl varētu pieciest.

azad
08.06.2018 17:19
Reply to  madarasaule

Nevaru piekrist! Puslīdz kvalitatīvs ziepju trauks ir tomēr būvēts fotorafēšanai, tāpēc tas noteikti nav sliktāks par telefona kameru. Tas ka telefona kamera ikdienā ir izkonkurējusi f.k. tas ir 100%. Tas ka flagmaņa kamera uzņem visai labas bildes un labākas kā 200Eur telefons, tas ir 100%. Bet ja man jāizvēlas tīri fotografēšanai, tad laikam nopirktu puslīdz draudzīgā cenā, teiksim 150Eur, f.k. Jā, tā nebūtu nez kāda kamera un iespējams var pasmīkņāt par šādu izvēli, bet salīdzinot ar tiešām pavecu ziepju trauku bildētas bildes ar telefonu bildētas, ziepju trauks uzvar.

madarasaule
08.06.2018 17:32
Reply to  azad

Man bija Fuji x10 ziepjutrauks (nosacīti), kurš maksāja ne daudz ne maz 350 latus (500 eiro). Sensors 1,7/collas – tieši tikpat, cik šodien Huawei P20 Pro. Zoom diapazons – 28-70, gandrīz tikpat. Tad lūk: platajā galā, pirms gada, kad to pārdevu, bija ļoti minimāla atšķirība kvalitātē ar Huawei P10. Un tas Fuji galīgi nebija nekāds bārenis uz kopējā kompaktkameru fona. Jebkuras kompaktkameras galvenais trūkums ir tās izmērs un svars. Tālrunis vienmēr ir pa rokai. Tādas nu ir tendences un noliegt tās būtu muļķīgi.

azad
08.06.2018 17:44
Reply to  madarasaule

Es jau saku, ka nenoliedzu tendences un ka telefons ir vienmēr pa rokai, tā tas ir. Un ja tas uzņem samērā labas kvalitātes bildes vispār ideāli. Tiem, kas taisa n selfijus, bildē visu ko ēd un kur iet pa dienu, tie skaidrs ka nenēsās f.k līdz! Es vairāk runāju par kādu, teiksim mājas pasākumu vai ekskursiju piemēram, ja gribas uzņemt labas bildes. Un nav jau tā f.k. kg mērāma, tā kā nav tik traki.
Par parametriem arī var diskutēt. Uz papīra tos salīdzināt ir viena lieta, bet darbībā kas cits. Tagad katram … ir 20pikseļu kameras, bet ko tas dod, ja veiktspēja ir ļoti vāja!
Gaidu solīto apskatu par Huawei P20 lite:)

madarasaule
08.06.2018 18:00
Reply to  azad

Uz pirmdienu esmu apsolījusi – gan jau ka būs arī!

Jautājums
08.06.2018 18:34
Reply to  madarasaule

P20 lite kamerai ir 3 izšķirtspējas 10, 12, 16 pikseļi. Kāda tur starpība, kādas bildēm kavlitātes atšķirības?

madarasaule
08.06.2018 18:44
Reply to  Jautājums

Cik sensoram pikseļu, tāda arī bilde. Iedomājies 10×10 pikseļu kvadrātu uz kura ir aplis. Un tev tas aplis izskatās pēc apļa. Ja samazināsi izšķirtspēju līdz 3×3 pikseļiem un mēģināsi aplūkot to apli tādā pašā tuvumā kā 10×10 – būs neass un izplūdis. Ražotājs piedāvā zemākas izšķirtspējas, jo ja gribi piefiksēt, piemēram, izkārtni veikalā, var likt zemāku izšķirtspēju tādos gadījumos kā, piemēram, atmiņas karte ir pilna gandrīz. Otrs variants – ja gribi fotografēt citā proporcijā: gan kvadrāts gan 16:9 nenosedz visu sensoru un attēlam ir mazāk pikseļu.

jautājums
08.06.2018 19:00
Reply to  madarasaule

Tad sanāk labāk izvēlēties maximālo izšķirtspēju, ja ir vēlme pēc labākas kvalitātes bildēm un atmiņas ir pietiekami?

madarasaule
08.06.2018 19:05
Reply to  jautājums

jā, tā gandrīz vienmēr ir. Ar dažiem izņēmumiem.

x
08.06.2018 18:04
Reply to  madarasaule

x10 sensors – 2/3″, tātad tomēr mazliet lielāks par telefona 1/1.7″
salīdzināt fuji ebc objektīvu ar huawei peles aci, nu tas kā salīdzināt, es nezinu, ir narvesena cīsiņš un ir mājās gatavota desa, pa gabalu abas izskatās līdzīgas, bet saturs cits.
x10 bija vienkārša kamera ar mazu (jā, mazu) sensoru, minimums ar ko sākt, var teikt – pabērns….iksiņš tiem, kuri kautkādu iemeslu nepirka iksu ar apsc sensoru.

madarasaule
08.06.2018 18:19
Reply to  x

Ļoti nedaudz lielāks. bet Tu jau nelasi: nevis parametri ir salīdzināmi, bet bildes reālā dzīvē – taverot uz datora un aplūkojot pikseļu līmenī.
Nekur nav teikts, ka Tu mājās māki labāku desu uztaisīt kā Narvesenē.
X10 – pabērns vai ne pabērns, bet nav kompaktu kameru ar lielu sensoru un gaišu zūm objektīvu (X10 bija 2.0). Nav un nebūs. Būs aizvien advancētāki tālruņi un aizvien vairāk cilvēku tos izmantos kā primāro fotografēšanas rīku. Tāda ir tehnoloģiju attīstība un par to mēs te rakstām.

x
08.06.2018 18:24
Reply to  madarasaule

tam pašam x100 ir apsc sensors un 35mm f/2 ekv. objektīvs. tas neder? es pat necentos rakstīt vēl.

kā primāro – kam? feisbukiem, protams, ka izmantos telefonus. priekš kam tur vajag ko labāku?

madarasaule
08.06.2018 18:35
Reply to  x

Svars – puskilograms. Izmērs – arī attiecīgi. Zini, es labāk izvēlos kādus smērējumus skatos feisbukā, nekā uztrāpos uz kādu x100 īpašnieku, kas iedomājās, ka noteikti jāpadalās ar 500 savām ceļojumu bildēm.

x
08.06.2018 18:50
Reply to  madarasaule

šausmas – puskilograms. vegāniem to rokās nenoturēt, izkritīs un saplacinās pēdu – slimnīca, selfiji ar kruķiem un jauni sekotāji)

un varētu domāt, ka feisbukā ir vieni šedevri vai ka obligāti jāskatās 500 bildes. ja mani neinteresē, es neskatos. Tu nespēj atrauties un ej cauri visām?

Lapsinieks
08.06.2018 20:13
Reply to  x

Tev ir OFF poga? (un nesāc atkal savas geju fantāzijas par uznešanu kalnā).

Uldis M.
08.06.2018 23:28
Reply to  azad

Nedrīkst aizmirst par pastāvīgi uzlabotiem viedtālruņu procesoriem… sensors un optaka ir viens, bet tomēr procesors ir būtiska sastāvdaļa viedierīču kamerās… procesi kas apstrādā dinamisko diapazonu, baltās krāsas balansu, un visu ko citu, tiešā veidā ietekmē gala rezultātu, kamēr ziepīšos auto režīms ir diezgan vienkāršs un balstīts vien uz pāris parametriem.

x
09.06.2018 10:41
Reply to  Uldis M.

tik elementāra lieta kā slow flash sync kas atrodama vienkāršā kompaktā par $200, telefonu pasaulē ir atrodams aifonos, sākot ar astoto. androidam meklēju, neatradu – varbūt ir, bet varbūt nav – padalieties ar info. varbūt tas nosaukts kādā hipstervārdā, lai daiļāk izskatās?

x
09.06.2018 10:55
Reply to  x

lg v10 esot. vismaz nav tā, ka neko nevar atrast.

madarasaule
08.06.2018 14:43
Reply to  GundarsBarons

es neizsmeju. X nelaiž garām nevienu iespēju aprāt 800 eiro tālruņu pastāvēšanu.

And-so
08.06.2018 18:13
Reply to  x

Just to make some point iz personīgās pieredzes.
Es tikko biju atvaļinājumā un dažos pārgājienos, vietas ekonomēšanas nolūkos līdzi bija tikai telefons (Sony Xperia X Compact), ok ne tas labākais, bet noteikti arī ne pats lētākais. Un tagad skatoties uz bildēm, es nākamreiz noteikti nežīdošos un ņemšu ziepju trauku. Vismaz tādām bildēm kādas man patīk (nekādi cilvēki, tikai ēkas un dabas skati), telefons ir diezgan sūdīgs. Ja vienkārši iemet tās bildes mapē, vienreiz apskata un aizmirst, laikam tad būtu ok, bet ja grib kādu arī uzmest uz dekstopa fonā vai normāli parādīt, tad tā kvalitāte ir diezgan jūtami nepietiekama. Selfijiem, cilvēku fočēnai ar telefonu pietiek, bet man īsti šādas bildes neinteresē. Darba vajadzībām fotofiksēšanai kādas telpas, ēkas bez detaļām, jā ok, der, jo to pāris reizes izskata un pēc tam nogrūž arhīvam. Ceļojumiem, dabas skatiem, foršākām ēku detaļām .. liels trekns NĒ nepietiek un vajag vismaz normālu ziepju trauku.

x
08.06.2018 18:18
Reply to  And-so

yup. tikai piebilde – ziepju trauks – tie bija filmu ēras dumb aparāti, bez ekspozīcijas kontroļiem (ļoti labiem bija exp+- un/vai spot metering) un reizēm pat bez af. jau pirmajiem digikompaktiem bija daudz lielāka kontrolē pār ekspozīciju. un jebkura mūsdienu kamera ar tās ekspozīcijas un foto vadību ar nereāli advancēta tehnika, salīdzinot ar all-auto kamerām. kompaktkameras, tātad)

madarasaule
08.06.2018 18:21
Reply to  And-so

Sony Xperia X Compact tiešām nepavilks ceļojumu bildes. Pat ļoti.

Nelabojams
09.06.2018 13:02
Reply to  x

Fiziku neapjāsi. Peles ānusa izmēra objektīvs ar dažu kvadrātmilimetru matricu principā nespēj veidot bildi ar pietiekamu izšķirtspēju, jo difrakcijas parādību vēl neviens nav atcēlis. Ko arī katrs ezītis redz pat diezgan paviršā pat viskrutāko trubu bilžu analīzē – nesen te bija viena tāda. Par t.s. kompaktkamerai reālā izšķirtspēja nevar pārsniegt 8 – 10 Mpix. Pārējais viss ir softa koriģējošā darbība + mārketinga makaroni.
citēju mr.x: “…neaizraušanās ar pielāgojumiem u.c. krāmiem arī ir tas tiktāltikšanas iemesls. domāju, ka ne-gīkiem svarīgi, lai truba stabili un ātri
darbojas, neizskatās pagalam šķērmi un nemaksā daudz vairāk par 300.
viss pārējais ir onkuļu prātos un reklāmas pdfos”.
Naglai uz galvas!

madarasaule
09.06.2018 15:59
Reply to  Nelabojams

Sāksim ar to, ka es priecājos, ka starp kursora lasītājiem ir dzīvnieku ānusu speciālisti. Nezinu, vai zooproktologs būs īstais vārds! Bet nu enivei.
Vispirms – par sensoriem! P20Pro sensora izmērs ir lielāks, kā veselai rindai, piemēram, Nikon, amatieru zūma kamerām – respektīvi 1/1.7 pret 1/2.3. Turklāt, lai arī viss pārējais ir “softa koriģējošā darbība, pretstatā parastai zoom kompaktkamerai, šaj koriģējošajai darbībai palīgā nāk nevis viens, bet veseli trīs objektīvi. Un jā – kā cilvēks, kas turklāt nodarbojās arī ar fotografēšanu profesionālā līmenī, es diezgan noteikti varu apgalvot, ka atsevišķas tālruņu flagmaņu bildes ir salīdzināmas, ja ne ar lielā izmēra sensora, tad ar līdzīga sensora digitālajām zoom kamerām. Un tas viss ir vienmēr līdzi nēsājamā (praktiski – kabatā) formfaktorā.
Par mārketinga makaroniem – lūdzu, ļoti konkrēti – tad un tad es salīdzināju tāda un tāda fotoaparāta un tālruņa uzņemtās fotogrāfijas. Citādi tā visa ir tāda X-style muldēšana.
Es saprotu jūsu augstprātību, ka miljoniem cilvēku pasaulē ir apmuļķoti uz 800+ viedtālruņu iegādi, tomēr būtu naivi cerēt, ka mēs kursorā darīsim to pašu!

x
09.06.2018 18:20
Reply to  madarasaule

Tu taču noteikti zini iemeslu, kāpēc amatieru superzūmiem liek mazos sensorus.

madarasaule
09.06.2018 18:31
Reply to  x

Pasaki skaidri, ko tu gribi – es piekritīšu un tu varēsi likties mierā.

No malas
09.06.2018 19:57
Reply to  madarasaule

Izskatās, ka tu šobrīd visiem iespējamiem veidiem mēģini visiem iestāstīt savu uzskatu. Kamera telefonā ir ļoti ērti, vienmēr līdz utt. Bet pati tu saki, ka salīdzinot telefona un f.k. bildes tās ir ļoti līdzīgas kvalitātes. Man tas liek domāt, ka telefonu kameras ir labas, bet tomēr tā ka vienos vārtos saliek f.k. tā gluži nav. Vēlreiz saku, ka neiet runa par lietderību, bet par veiktspēju!
Mans domu gājies ir tāds, ka nopērkot vidējā vai lētākā gala telefonu teiksim līdz 300Eur, tam ir pieņemama kamera lai piefiksētu dzīves sīkumus un ieliktu kādu bildi soctīklos. Tur tā kvaitāte nav tik būtiska un tik pamanāma. Paralēli var nopirkt ne to dārgāko f.k. teiksim līdz 200Eur un tā uzņems vismaz tikpat labas kvalitātes un pat labākas kvalitātes bildes kā telefons par 800+Eur. Rezultātā telefons 300+200 kamera=500Eur. Un kamera nenolietojas pa 2-3 gadiem kā jebkurš flagmanis!
Tas tā manas pārdomas. Un ne jau visiem cilvēkiem ir iespēja nopirkt pēdējo flagmani, bet f.k. par līdz 200Eur var nopirkt vairāk cilvēku.

x
09.06.2018 21:12
Reply to  No malas

man patīk tava doma. attīstot to, 300+500(200+600) nopērk normālu trubu un f.k. ar apsc sensoru un objektīvu. tā nebūs f.k. bez mākslīgiem trūkumiem (jo kurš gan pirks dārgākas), bet bildēšanai bez īpašām vajadzībām būs ļoti ok un telefona f.k. vienīgais pluss būs tas, ka nav atsevišķi jānes līdzi.

Skābene
11.06.2018 08:21
Reply to  x

Es te vīkendā biju aizlaidis uz Spāniju vēderu pasildīt un speciāli pavēroju ar ko tagad tūristu pūļi fotogrāfē tūristu iecienītajās vietās. Japīši kā jau japīši joprojām staipa dārgas spogulenes ar dārgiem snuķīšiem(saprot tomēr ar ko ir aršana). Pārējās masas bildē ar telefoniem un pat Ipadiem(vot šitos nesaprotu, kā var patikt bildēt ar paplāti)! Un tagad par ziepjutraukiem – satiku tikai vienu tūristu ar ziepjutrauku- Lietuviešu omi.
Es teiktu, ka telefons ir izkonkurējis ziepjutraukus, bet spogulenes joprojām neviens neapdraud.

x
11.06.2018 08:40
Reply to  Skābene

par lētiem kompaktiem nav jālauza galva – arī to ziedu laikos 95% to lietotāju labi ja paslēgāja režīmus starp auto/portrait/fireworks, un pilnībā ignorēja Tv un Av un visu pārējo kas tur bija. viņiem telefons ir labu labais verķis un tagad nav arī atsevišķi jānēsā.
p.s. japīši ir kas cits kā japāņi, bet jā, japāņi saprot drēbi. dzīve ir pārāk īsa un strādāts pārāk daudz, lai mūža nogalē lielajos ceļojumos bildētu ar telefonu)

No malas
11.06.2018 09:54
Reply to  Skābene

Ja tev ir tas flagmanis, tad protams nestaipīsi līdz f.k., bet kā jauteicu visiem nav pēdējie flagmaņi! Ja man ir telefons par 300Eur, kurš neuzņem tādas bildes, lai bildētu ceļojumu, bet kā telefons tas pilda savu funkciju visai labi, tad es tak nepirkšu telefonu pa 800+Eur priekš ceļojuma bildēm!:D Es nopirkšu f.k. 4 vai pat 5 reizes lētāk un sabildēšau tādas pašas bildes. Es vēlreiz saku, ja tev ir tas premium telefons, tad protams nav jēgas pirkt vēl ziepju trauku un staipīt to līdz. Bet ja man speciāli jāpērk telefons par tur pat štuku, lai būtu tikai laba kamera, tad gan es tādai domai nepiekrītu. Es esmu cilvēks, kurš nemaina katru gadu telefonu, turklāt man nav nepieciešams flagmanis, lai piezvanītu, izmantotu pāris aplikācijas un waze. Tāpēc es izvēlos vidējās klases telefonu ar labu veiktspēju, lai tas nebremzētu un nekaitinātu, bet neesmu gatavs atdot 4 līdz 5 minimālās algas par telefonu ar kuru darīšu tieši to pašu ko ar lētāku. Tāpēc ja man tagad vajadzētu doties ceļojumā un taisīt bildes, tad es visticamākais iegādātos f.k. nevis pirktu telefonu ar labu kameru. Ceru ka sapratāt beidzot manu domu. Es saku viedokli no savas puses, no savas situācijas! Man nav vēlme būt mūžīgi… Read more »

madarasaule
11.06.2018 10:04
Reply to  No malas

Nu tas ir vairāk par tendencēm, nevis manu viedokli. Un, rūpīgi izanalizējot Tevis rakstīto, mēs nonākam pie tā, ka tas ir cenas, nevis principu jautājums.

x
11.06.2018 10:12
Reply to  madarasaule

cenas jautājums? protams, ka 600 naudas nopērk daaaudz labāku f.k. nekā tā būtu 800 naudu telefonā (200 atstāsim vienkārši par zvanīšanu+pārlūks). ja kāds dod priekšroku dārgākai un sliktākai, bet mazākai kamerai kas ir ielikta telefonā – nu, tā ir viņa izvēle.

Lapsinieks
11.06.2018 10:17
Reply to  x

un aiziet pa jaunu apli. es eju pēc čipšiem un alus.

Skābene
11.06.2018 10:51
Reply to  x

Cenai ir nozīme, un tāpēc es nepērku telefonus pie operatoriem. Ja es šodien gribētu nopirkt savu telefonu pie LMT man vajadzētu atlocīt Euro 929 , bet pie Bites 936 eur. Tur tak jābūt ar smagi sasistu galvu, lai par tādiem cipariem pirktu telefonu max 2 gadu lietošanas periodam. Bet ja interneta veikalā var atrast jau mazdrusciņ zem 600, tad jau sanāk normāls dīls, tas pats kas pirkt telefonu pa 300 un vēl atsevišķi fočuku pa 300-600.

No malas
11.06.2018 10:25
Reply to  madarasaule

Kad cenas jautājums nav bijis svarīgs?:D Kāpēc latvieši ir kā mušas uz sūdu uz dīzeļiem? Jo dīzelis mazāk ēd un dīzeļdegviela ir lētāka! Bet ja paprasītu neatkarīgi no naudas ko izvēlēties traktoru vai normālu benzīnnieku? Viss ir naudā!
Es jau saku, ja man būtu flagmanis, tad nepirktu f.k. Vienkārši ja ir kaut kāds spiediens, tad vienmēr būs pretspiediens! Ja tu teiksi, ka jāpērk telefons un kamera atsevišķi, tad kāds te bļaus ka ir viss jau kopā telefonā:D
Nezutver šo visu kā uzbraucienu, es tik skaļi domāju un diskutēju, turklāt jau minēju, ka neesmu nekāds foto eksperts, tāpēc jautāju pēc viedokļa un pēc viedokļa no kāda, kurš kaut ko saprot.
Tev sanāk labi apskati, tā tik turpini! Bez sarkasma!

Skābene
11.06.2018 10:57
Reply to  No malas

Nav jau nemaz tas dīzelis tik lēts, pirms dienas salēju NESTES kosmisko dīzeli par 1.30 eur/l. Varbūt, ja brauc ar zemnieku dīzeli, apkures dīzeli, vai krievu dīzeli, tad tur ir kaut kāda ekonomija.

Latvijas fenomens ir tas, ka puse valsts iedzīvotāju oficiāli saņem minimālo algu, un gandrīz pusei lavijas iedzīvotāju ir Iphone! Latvijas iedzīvotājs dzīvo blokmājā, bet zem logiem stāv X6, jo savādāk jau nav pačota! Ndebrauks tak ar jaunu Hyundai! :D

No malas
11.06.2018 11:18
Reply to  Skābene

Tur jau tā lieta, ka tā dīzeļa lētums ir tāda mazliet utopija:D Apkopes neviens nerēķina, kurās dīzelis ir dārgāks utt. Bet katrs izvēlas savu, es ieliešu mazliet vairāk to benzīnu un braukšu klusumā, komfortā, bez dūmu mākoņiem aiz manis.
Bet ja brauktu virs 30K gadā, tad iespējams domātu ko savādāk.

Skābene
11.06.2018 12:18
Reply to  No malas

Es dīzeli izvēlējos, jo tas bija jaudīgāks par savu benzīna brāli, ar 2x lielāku griezi un 2x lielāku braukšanas prieku. 6 cilindru dīzelim skaņa arī nav sliktāka kā 6 podu benzīnam un vibrāciju praktiski nekādu, ja salīdzina ar 4 podu dīzeli.
Dūms savukārt ir nojātam dīzelim, kam saimnieks nevar nomainīt DPF, tāpēc tas ir izgriezts. Manā gadījumu dūma nav pat pie 5K RPM. Apkopju ziņā pagaidām nekādu problēmu, un arī neplānoju ar to dīzeli braukt miljonu, jo atšķirībā no jaunajiem mazlitrāžas turbo benzīniem, kam resurss labi ja 100k, dīzelis mierīgi var to miljonu novilkt.! :D

No malas
11.06.2018 12:52
Reply to  Skābene

Pie tēmas par Nokia aizgāja bazars par dīzeli vs benzīns:D
Ja salīdzina jaunu vai nenodzītu dīzeli ar tādu pašu benzīnnieku, tad jau cita aina.
Bet ja sāk skatīties lielākos remontos vai apkopēs, tad dīzelim salīdzinājumā ar benzīnnieku turbībnas cena gandrīz reiz 2. Tā pati zobsiksna dīzelim dārgāka. Un uz šādām apkopēm ,ur cenu atšķirības lielas detaļām dīzelis izlīdzinās cenā ar baznzīnu.
Ja mēs runājam, ka nebraukt ar dīzeli simtus tūkstošus, bet mainīt, tad jau tikai gaumes lieta, jo ja ņem jaunu vai mazlietotu, tad jau naudas ir! Un tad jau tikai gaumes lieta dīzelis vai benzīns.

Lauris Špats
13.06.2018 11:59
Reply to  No malas

Pilnībā piekrītu un paturpināsim – braucu 40-60k gadā un mans variants jau pēdējos 7 gadus ir – ar “naftas gāzi”.. ;)

GundarsBarons
13.06.2018 02:12
Reply to  madarasaule

Izklausās ja pēc tāda izmisīga “telefonu bildes ir tikpat labas”. Tiešām labām lietām nav jāpierāda ka tās tādas ir.

Uldis M.
08.06.2018 23:16

Tā gan. Ir sajūta ka tomēr Xiaom (vai līdzīgs izstrādājums) par šo pašu cenu būs labāks pirkums.

Jurģis Spulenieks
08.06.2018 13:25
Reply to  x

Kristaps diezgan precīzi formulēja, ka telefoniem trūkst personības. Nokia ir zīmols ar smagu mantojumu ne tikai dzelžiem, izmantojot tikai tīru Android, viņi paši atstāj sev iespēju pārsteigt ar dzelžiem, diemžēl šo pārsteigumu pagaidām vēl neesmu sagaidījis

madarasaule
08.06.2018 13:28

Nu, Sirocco savā ziņā ir pārsteigums, ja par dzelžiem runā. Lai gan daudzi saka, ka nepatīkams dēļ novecojušās (tā gan ir modes lieta) ekrāna proporcijas.

Jurģis Spulenieks
08.06.2018 13:32
Reply to  madarasaule

Piekrītu, ka tas ir šobrīd viņu interesantākais tālrunis, tomēr internetā lasītas sliktas atsauksmes par formu(noapaļota priekš, asa, plakana aizmugure) un par kameras ne visai labo darbību

madarasaule
08.06.2018 13:39

Ko pieredzes varu teikt, ka turēt to rokā bez silikona ietvara nav ļoti patīkami. malas ir asas. Arī kameras darbība, cik paspēju 10 minūšu laikā pafotografēt, līdz citu ražotāju flagmaņiem tā īsti nevelk.

KKTK
08.06.2018 21:53

Aizeju uz darbu, ja atveru pareizās durvis un redzu gan Nokia, gan Ericsson dzelžus – visi viņi ir dzīvi un strādā un nekur netaisās pazust. Pēc manām domām pareizi darīja, ka pārdeva to ārējo piekariņu divīziju (trubas). Jēga ņemties, mēģionāt izdabāt jaunajiem hipsterim un skrieties ar ķīniešu kopētāju miljoniem. Nu nah$%^ to visu.

Valdis Ozoliņš
09.06.2018 22:29

Ja piegriežas trubiņu vienmuļība, vajag sagādāt kādu kārtīgu ķīnieti, piemēram ulefone armor 2, tas gan uzmanību piesaistīs, gan nodzīs garlaicību ar savām superviegli spiežamajām podziņām korpusa sānos un vēl ar visu kaut ko :)))

Jānis R
15.07.2018 17:17

Kādu jēga pirkt kārtējo sūda telefonu priekš zvanīšanas, ja tās cūkas, operatori tik prasa vēl un vēl. un līdz 200 euro telefoni saplīst nenormāli ātri. Reāli var tikai zaudēt naudu nevis investēt, kādā labā pirkumā.pajiet 1-2 gadi un cena nokrītas 50-100 euro.