Lai piedāvātu klientiem ērtāku un ātrāku drošu veidu bankas pakalpojumu izmantošanai, banka Citadele izstrādājusi jaunu mobilo lietotni, kurā iespējams autorizēties un apstiprināt maksājumus ar sejas atpazīšanu (Face ID) un pieskārienu (Touch ID), kā arī pārvaldīt karšu drošības režīmus. Jaunā lietotnes versija klientiem tiks pieslēgta pakāpeniski, sākot no šī gada jūnija.

“Laiks ir viens no vērtīgākajiem šī gadsimta resursiem, tāpēc mēs meklējam arvien jaunus veidus, kā palīdzēt  klientiem to ietaupīt. Citadeles un SKDS veiktā iedzīvotāju aptauja liecina, ka 81% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka inovatīvu pakalpojumu izmantošana palīdz ietaupīt laiku. Tādēļ esam izveidojuši jaunākās paaudzes mobilo lietotni tā, lai tā dizaina un lietojamības ziņā klientiem būtu labākā Latvijā, viena no labākajām Eiropā un sniegtu iespēju cilvēkiem daudz ātrāk un droši izmantot visus bankas pakalpojumus,” saka bankas Citadele valdes loceklis Vladislavs Mironovs.

“Šī ir jaunākās paaudzes mobilā lietotne, kas sniedz iespēju klientam autorizēties un apstiprināt maksājumus atkarībā no telefona veida arī ar sejas atpazīšanu vai pirksta nospiedumu. Šis ir nākamais solis arī drošības jomā – aplikācija sniedz iespēju cilvēkam pašam pārvaldīt karšu drošības režīmus, tajā skaitā nobloķēt un atbloķēt kartes, ieslēgt vai izslēgt bezkontakta maksājumu funkcionalitāti, noteikt reģionu, kurā ar maksājumu karti iespējams norēķināties, ieslēgt vai izslēgt iespēju ar maksājumu karti izņemt naudu no bankomāta,” stāsta bankas Citadele E-biznesa daļas vadītājs Mārtiņš Bērziņš.

Līdz ar jauno lietotni tās lietotājiem vienmēr pie rokas būs arī X kartes lojalitātes programma “RELAX”. Jaunajā aplikācijā Citadeles klientiem ir iespēja vienuviet redzēt informāciju par lojalitātes programmā uzkrātajiem punktiem, apmainīt tos pret balvām, kā arī izvēlēties sev tuvāko restorānu vai veikalu, kur saņemt atlaides un īpašos piedāvājumus, maksājot ar X karti.

Modernās tehnoloģijas arī ir ļāvušas samazināt līdz pusstundai laiku, kurā bankas darbinieki lietotnē tiešsaistē sniedz atbildi uz klientu uzdotajiem jautājumiem.

Īpaši domāts par drošību

Izstrādājot jauno mobilo lietotni, īpaši domāts ir par drošību. Tādēļ sākotnēji iespēja autorizēties un apstiprināt maksājumus ar sejas atpazīšanu būs pieejama IPhone X īpašniekiem. Bet pirksta nospiedumu varēs izmantot ikvienā viedtālrunī, kurā ir paredzēta pirksta nospieduma funkcija. Līdztekus šiem jauninājumiem joprojām būs iespējams autorizēties un apstiprināt maksājumu arī ar 5 ciparu autorizācijas kodu. Līdz ar to ikviens varēs izvēlēties sev ērtāko un piemērotāko autorizācijas veidu.

Jaunās inovācijas izveidē ieguldītas investīcijas 3 miljonu eiro apmērā, un tā tapusi sadarbībā ar vienu no vadošajām starptautiskajām konsultāciju kompānijām “McKinsey & Company”.

Strādājam kā FinTech uzņēmums

“Mūsuprāt, arī banku pakalpojumos mūsdienās ir jāspēj ieviest inovācijas tikpat ātri kā finanšu tehnoloģiju jeb FinTech uzņēmumiem. Jaunā Citadeles lietotne tika izstrādāta 10 mēnešu laikā. Izstrādes gaitā mēs domājām un strādājām nevis kā banka, bet kā FinTech uzņēmums. Tas ir apliecinājums, ka mēs gribam un varam ieviest jaunus digitālos risinājumus un inovācijas īsā laikā, un mēs turpināsim to darīt arī turpmāk,” saka bankas Citadele tehnoloģiju attīstības direktors un valdes loceklis Slavomirs Mizaks (Slavomir Mizak).

Viņš piebilst, ka katra lietotnes poga un risinājums ir lietotāju testēts. Aplikācija izstrādāta, balstoties uz lietotāju ieteikumiem. Kopumā izstrādes gaitā lietotni testējuši 800 cilvēki. Un tās izstrādē bija iesaistīti aptuveni 30 bankas darbinieki.

Bankas Citadele valdes loceklis Vladislavs Mironovs atzīmē, ka no trim Baltijas valstīm Latvija ir pirmā, kurā tiek prezentēta jaunā lietotne: “Jaunākā sabiedriskās domas aptauja liecina, ka 75% mūsu valsts iedzīvotāju sevi uzskata par inovatīviem, un tieši finanšu sektors visbiežāk tiek minēts kā tā tautsaimniecības joma, kurā vissekmīgāk notiek inovāciju ieviešana. Tā norāda 38% aptaujāto. Tas nozīmē, ka Latvijas iedzīvotāji ne tikai novērtē, bet arī sagaida no bankām un citiem pakalpojumu sniedzējiem arvien jaunas inovācijas.”

Lietotni ieviesīs pakāpeniski

Atbilstoši labākajai starptautiskajai praksei inovāciju ieviešanā jaunā lietotnes versija Citadeles klientiem tiks ieviesta pakāpeniski, sākot no šī gada jūnija. Plānots, ka drīzumā tā tiks adaptatēta arī Lietuvas un Igaunijas tirgiem.

Lai izmantotu jauno lietotnes versiju, klientiem nekādas īpašas darbības nebūs nepieciešams veikt – klients savā esošajā lietotnē saņems paziņojumu par nepieciešamību atjaunināt lietotnes versiju. Līdz ar tās atjaunināšanu būs pieejams arī lietotnes jaunais risinājums – jauns dizains, ērtāka funkcionalitāte un plašākas iespējas.

11 komentāri

  1. Šausmīgi. Šausmīgi aizdomīgi.
    Nepatika man tā xkarte – konkrēti nepatika tas kā viņu skaisti reklamēja un tad vēl tie Pins punkti, kurus, it kā, izmantojot “visā” pasaulē un vēl varēs ar aeroflotu par punktiem uz Krieviju lidot un tādā garā.
    Skatos ka saraksts ir gana pamainījies pa pāris mēnešiem, taču ticu tie paši vien krabji i.

    • Ja nekoncentrējās uz reklāmu, tad pašai kartei nav ne vainas. Izmantoju kā savu pamata maksāšanas karti un drīz būs sakrāts airbaltic brīvbiļetei. Šādas vai tādas bonusu sistēmas VISA kartēm ir visā pasaulē.

      • Varbūt ar. Es uz citadeli skatos kā uz naudas atmazgāšanas kantori, kurā valsts nav baidījusies ieguldīt finanses, neskatoties uz to ka iepriekšējās darbības problēmas līdz galam netika atrisinātas.
        Neesmu baigais nacionalists un viedoklis man subjektīvs, taču naudu no turienes turēšu pa gabalu.
        Kad pirmo reizi čekoju Pins lapu, tad aizmeta uz kirilicā rakstītu saturu -varbūt vienkāŗši mīlestība no pirmā skatiena.

  2. Citadele ir vienīga banka, kas man ir jebkad bijusi. (pirms tam parex)
    Galīgi nevaru ne par ko sūdzeties, pēc salīdzinajuma ar cilvekiem, kas lieto swed un apgroza sakarīgas naudas summas starp kontiem un bankām, cenšas pāriet uz Citadele, jo ir mazākas aiztures, ātraki pārskaitījumi, kā arī vieglaka komunikācija, jo citadele pie aiztures mēs paskaidrot situāciju, bet sweds tik saka, gaidiet un nesniedz komentārus. Attiecīgi ta kā tā ir mana/kādas personas nauda, nevis bankas nauda, tad sakarīgak vienmēr būs tur, kur tev par viņu atskaitās.
    Protams, katram sava pieredze.
    Un ļoti lieli malači par to, ka cenšas bīdīt uz priekšu tehnoloģijas, jo nekas no šī nav obligāts, tatad neviens necieš, tikai iegūst jaunu.

    • Man smart ID patīk labāk par Citadeles mobile scan. Arī internetbanka šķiet arhajiska, ja salīdzina ar Swedbank. Kreditēšanas politika SEB bankā ir labāka kā Citadelē. Amex kartes savulaik dalīja pēc nesaprotamiem principiem, kad man viņu nevajadzēja, Gold karti stūma ķešā bez maksas, tik ņem. Pēc 2 gadiem secināju, ka neesmu praktiski viņu lietojis un atteicos. Pēc kāda laika sāku aktīvāk staigāt uz kino, un ar Amex karti varēja pelnīt bezmaksas biļetes, tad nu paprasīju lai iedod visparakstāko Amex Blue. Karti neizsniedza un pat iemeslu nepaskaidroja, bez maz kā kaut kādā parādnieku reģistrā nokļuvis vai kas tamlīdzīgs. Bet pēc 3 mēnešiem zavana un atkal Gold karti piedāvā, kad paņem karti, un sāc lietot, paziņo, ka vno Amex kartēm atsakās! Kaut kāda dīvaina attieksme pret klientiem, tāpēc atteicos no kredītkartēm Citadelē vispār.
      Manā skatījumā vienīgais jēdzīgais produkts viņiem ir mastercard ar E-talonu. Vismaz kāds 2-3 reizes gadā var izbraukt ar sabiedrisko un nemeklēt, kur to E-talonu var nopirkt.

    • Kriminālā pasaule jau nav tik cietsirdīga, pietiks ar uz zīmuļa uzdurtām acīm! Bet tas jau arī tikai tādā gadījumā, ja atteiksies brīvprātīgi paskatīties uz telefonu, kad pieklājīgi palūgs!:)

Ir ko teikt?