Huawei P20 Pro pret spoguļkameru

61

Es ar lielu skepsi izturos pret oficiāliem ražotāju preses pasākumiem, kuros kompānijas pārstāvji un zīmola vēstneši visos iespējamos veidos slavina konkrētus tālruņus, prezentācijas parasti papildinot ar apšaubāmas izcelsmes fotoattēliem un veikli manipulējot ar dažādiem tehniskiem parametriem no specifikāciju saraksta. Uzreiz nāk prātā skandāls, kas izcēlās pirms pāris gadiem, kad Microsoft startēja ar Nokia Lumia „it kā” veidotajiem video, kur acīgākie vērotāji mašīnas atspīdumā pamanīja spoguļkameras atspīdumu. Arī pats Huawei līdz šim ir grēkojis ar attēliem, kuru bokē efekts noteikti nav nācis no paša tālruņa smadzenēm.

Ņemot vērā visu augstāk minēto, Huawei ir krietni piestrādājis pie tā, lai saviem skaļajiem apgalvojumiem piešķirtu zināmu ticamību. Izvēlē stratēģija patiesībā ir ļoti simpātiska – pieaicināt vietējos modes fotogrāfus, modeļus un radīt iedvesmojošu saturu, kuru jebkurš interesents var pētīt un salīdzināt lejuplādējot izejas failus pilnā izšķirtspējā.

Reklāma

Un jautājums, kuru Huawei mums uzdod ar šo kampaņu – vai spēj pamanīt atšķirību starp viedtālruņa un spoguļkameras uzņemtām bildēm?

Huawei mārketinga speciālisti apgalvo, ka šodien lietotāji, izvēloties jaunu telefonu, galveno uzmanību pievērš tieši kameras kvalitātei. Bet vai viedtālruņa kamera var būt tik pat laba kā profesionālās spoguļkameras? Huawei kopā ar fotogrāfi Natāliju Berezinu mēģināja to noskaidrot un īpašā medijiem veltītā pasākumā tika atklāti šī eksperimenta rezultāti.

Portreta režīms, tālummaiņas funkcija, melnbaltas fotogrāfijas, zems apgaismojums un asuma dziļuma kadri – to visu fotogrāfe Natālija Berezina izmēģināja, uzņemot bildes dažādos apstākļos gan ar P20 Pro, gan ar spoguļkameru.

Vairāk attēli no foto sesijas pieejami šeit: https://failiem.lv/u/pb59cujy#_

Manā pieredzē šī bija pirmā reize, kad žurnāla foto sesijas bildes taisīju ar viedtālruņa kameru. Jāatzīst, ka sākumā tas šķita kā liels izaicinājums, taču rezultāts mani patīkami pārsteidza, jo bildes sanāca patiesi radošas, kvalitatīvas un tādas, ko var izmantot kā profesionālu darba rezultātu. Foto sesijas rezultātā mums izdevās  panākt vienlīdz skaistus fotoattēlus kā ar profesionālo spoguļkameru, tā arī ar viedtālruni,” par savu pirmo pieredzi fotografējot ar Huawei P20 Pro stāsta fotogrāfe Natālija Berezina.

„Visvairāk man patika viedtālruņa kameras iespējas fotografējot sarežģītos gaismas apstākļos, piemēram, ļoti saulainā vai zema apgaismojuma vidē, tāpat interesants šķita kameras portreta režīms, kur izpludinot fonu ar bokē efektu, iespējams panāk patiesi māksliniecisku rezultātu,” turpina Natālija Berezina.

„Huawei P20 Pro kameras lielākais pluss ir tāds, ka ar to iespējams uzņemt patiesi kvalitatīvus foto attēlus un iemūžināt mirkļus, kas reizēm ir apgrūtinoši ar profesionālo fotokameru. Profesionālās kameras režīmu uzstādīšana prasa laiku, taču reizēm, lai iemūžinātu mirkli, nepieciešams reaģēt nekavējoties. Ikdienas darbā laba viedtālruņa kamera ir ļoti noderīga piemēram modes foto sesiju aizkulišu iemūžināšanai, kā rezultātā sanāk interesants materiāls, ko bieži neredzam glancēto žurnālu lapaspusēs,” par viedtālruņa nozīmību ikdienas darbā stāsta Natālija.

Huawei P20 Pro viedtālrunī ir iestrādāta kamera ar līdz šim lielāko pikseļu skaitu tirgū piedāvāto viedtālruņu vidū. Huawei P20 Pro kameru konfigurācijā iestrādāts 40 megapikseļu RGB sensors, 20 megapikseļu melnbaltais sensors un 8 megapikseļu sensors ar telefoto lēcu. Tāpat tālrunim ir arī krāsu temperatūras sensors, kas nodrošina labāku krāsu attēlošanu. Visos šos fotogrāfijas sasniegumus nodrošina Huawei sadarbība ar Leica, kas ļāvusi piedāvāt tālruni ar trim kameras lēcām un integrētu mākslīgo intelektu. To novērtējuši arī DxOmark eksperti, novērtējot P20 Pro kā tālruni ar vislabāko kameru viedtālruņu tirgū.

Huawei P20 Pro kamera aprīkota ar jaunu Leica 3x telefoto lēcu (VARIO-SUMMILUX 1:1.6-2.4/27- 80ASPH), kā arī 5x Hybrid Zoom funkciju. Tāpat kamera aprīkota ar f / 1.8, f / 1.6 un f / 2.4 diafragmas atvērumiem, kā arī īpaši jutīgu attēlu sensoru, lai spētu uzņemt bildes zema apgaismojuma apstākļos, nodrošinot gaismjutību līdz pat ISO 102400.

Savukārt Huawei P20 tālrunis ir aprīkots ar pilnīgi jaunu Leica divkāršo kameru, kura iekļauj 12 megapikseļu sensoru ar maksimālo pikseļu izmēru līdz pat 1.55 mikrometriem, kā arī 20 megapikseļu melnbalto sensoru, kas ievērojami uzlabo tālruņa spēju uzņemt lielisku foto pat zema apgaismojuma apstākļos.

Huawei P20 sērijas tālruņi atpazīst līdz pat 500 dažādiem fotografēšanas scenārijiem 19 dažādās kategorijās, kā arī spēj izvēlēties pareizos uzstādījumus vajadzīgajā brīdī, vienmēr nodrošinot profesionālas kvalitātes fotoattēlus.

Jāpiebilst, ka Huawei MI attēlu stabilizēšanas funkcija palīdz uzņemt lieliskus, naksnīgus foto pat bez statīva palīdzības. Jaunums Huawei P20 sērijas telefonos ir arī mākslīgā intelekta atbalstīta kompozīcijas funkcija, kas piedāvā viedus ieteikumus grupu bilžu un ainavu foto uzņemšanai.

Tāpat nav aizmirsts arī par selfiju piekritējiem. Papildus gan P20, gan P20 Pro viedtālruņi ir aprīkoti ar 24 megapikseļu priekšējo kameru, ar mākslīgā intelekta darbinātu skaistuma uzlabošanas funkciju un 3D portreta apgaismojumu, kā rezultātā tiek iegūtas skaistas pašbildes, panākts dabiska izskata ādas toņa uzlabojuma efekts, delikāti izceltas sejas kontūras un iespējami reālistiski 3D uzlabojumi.

Tiktāl – fotogrāfes Natālijas Berezinas izklāsts par savu pieredzi fotografējot ar Huawei P20 Pro. Protams, jāņem vērā, ka viņa ir zīmola vēstnesis un cik patiesa viņa ir sīkumos vai kādā vērtējuma niansē – tas vienmēr paliek uz šo zīmola vēstnešu sirdsapzņas. No Kursora puses varu teikt, ka esam ilgāku laiku padarbojušies ar P20 Pro un tuvākajā laikā taps mūsu subjektīvais apskats, kas šoreiz būs vairāk veltīts tieši kameras darbībai.

Rakstiet komentāros – kā jums izskatās šeit redzamās fotogrāfijas, ja tās salīdzina ar profesionālas spoguļkameras iespēto!

Paziņot par jaunumiem
Paziņot par
61 komentāri
Inline Feedbacks
View all comments
x
28.05.2018 09:51

šādos izmēros nav atšķirības, ar ko bildē. tāpēc jau webā jebkura plaukstas izmēra bildīte izskatās okey. tehniskam salīdzinājumam jāskatās 1:1 izmērā, salīdzinot identiskus attēlu fragmentus. pēdējā bildē dslr fokuss aizklejojis uz piedurkni un pie lielākas diafragmas fokusa fēleris ir uzkrītoši redzams.

kas attiecas uz dslr izspiešanu – tas varētu notikt, bet tad telefons izskatīsies vairāk līdzīgs fotoaparātam. pagaidām jāsamierinās ar spec. pielietojumiem, piem. situācijās kad dslr lietot ir bīstami vai citu ierobežojumu dēļ.

madarasaule
28.05.2018 09:56
Reply to  x

Tāpoēc ir pielikts links, kur vari lejupielādēt pilna izmēra bildes ar exif datiem. Un diez vai tas ir fēleris, ja fotogrāfe likusi akcentu tieši un spīguļiem uz piedurknes, lai seja būtu nedaudz neasa.

x
28.05.2018 10:16
Reply to  madarasaule

paldies par norādi. kā atsevišķa bilde tā varētu būt, bet domāju, ka nav vērts cīkstēties par to, vai tas bija nolūks ar akcentu vai kas cits – bildes atšķiras un jāsalīdzina, kā ir. neprofesionālim kā man vieglāk ir salīdzināt vienādi eksponētas bildes, bet ja kāds interesējas – var arī līdzīgas bildes.

Anonīms
28.05.2018 10:11

Izskatās gan ka spoguļkameras operātoram abas rokas ir kreisās. Protams, telefonu kameras kļūst ar vien labākas, bet līdz spoguļkameru līmenim vēl ir diezgan tālu, kaut vai sensora izmēra ziņā, vai jebkurā citā parametrā.

Šis tests izskatās “fake”, jo spoguļkameras bildēm noteikti bija jabūt labākām.

madarasaule
28.05.2018 10:17
Reply to  Anonīms

Tu domā, ka fotogrāfe ar spoguļkameru speciāli bildēja slikti?

Anonīms
28.05.2018 10:56
Reply to  madarasaule

Nu acīmredzot prasmes nav pietiekami labas, ja telefona kamera pārspēj spoguļnieci…

madarasaule
28.05.2018 11:10
Reply to  Anonīms

Vai arī izvēlēti kadri, kur šī atšķirība ir minimāla.

Tramvajs bļe
28.05.2018 12:40

Izmantoja 15 gadus vecu spoguļkameru ,un salīdzināja to ar telefonu. Anyway… Bullshit. Tur katram skaidrs ,ka priekš foto jāņem vien kārtīgs fotoaparāts. Pa p20 telefona cenu sanak stipri labāka spoguļkamera.

Kristaps Skutelis
28.05.2018 12:43
Reply to  Tramvajs bļe

Un ko tu iesāksi ar to “stipri labāku” spoguļkameru bez objektīva? :)

Tramvajs bļe
28.05.2018 13:00

Telefonu vari atļauties,bet objektīvu nē? Tomēr fotoaparāts kalpos ilgāk par telefonu. Tāpēc tā ir daudz sakarīgāka investīcija. Vari pat atpelnīt daļu ,jā rokas no cauruma neaug. No p20 atpakal nedabūsi ne centu. Telefona kamera nav domāta nekam vairāk ,lai nobildētu draudziņu erektā stāvokli vai slapju mincīti ,un to aizsūtītu partnerim darba dienas vidū. Reali jau razotaji mums ir ieborējuši ,ka šito mums vajag.

Kristaps Skutelis
28.05.2018 13:03
Reply to  Tramvajs bļe

Es tikai par to, ka par P20 cenu tev varbūt sanāks kaut cik sakarīga kamera, bet optikai naudas vairs nepaliks.

P.S. Protams, ka telefons neaizvietos nekādu spoguļkameru profesionālam darbam, lai vai kā Huawei to mēģinātu pasniegt.

x
28.05.2018 14:32

optika – tēma atsevišķa un specifiski vai labi universālie objektīvi tiešām ir dārgi. un ļoti dārgi. bet dslr ar kita trubeli, ja saprot ierobežojumus un māk tos apiet, jau ir ļoti patīkama bilde arī amatierim. vienīgi modernajai paaudzei par lielu un par smagu (pat ņemot vērā to, cik kompaktas ir mūsdienu dslr).

Kristaps Skutelis
28.05.2018 14:36
Reply to  x

Nuu.. izmantot profesionālu DSLR ar kit objektīvu ir kaut kā nepareizi. Tad tiešām varbūt nav ko māžoties un bildēt ar telefonu (ja pēc tam tās bildes nevajag drukāt uz māju sienām)? :)

x
28.05.2018 15:18

paga, mēs te laikam par amatieriem? bet nu ko tur. es par to, ka apakšējais dslr ar kita objektīvu (maksā lētāk par dārgu telefonu, varbūt pat 2x) foto ziņā ir viennozīmīgi labāks, tiesa, uz svara un izmēra rēķina. un jāšķiro, kad ko lietot – socnetu mazajām bildītēm telefons ir pilnīgi adekvāta izvēle.

Kristaps Skutelis
28.05.2018 15:29
Reply to  x

Neprofesionāli izmantot profesionālu tehniku man šķiet diezgan muļķīgi.

y
28.05.2018 15:46

Kristap, kur ‘x” teica, ka būs “pro” rumpītis? Vecam d3200 ar 35mm 1,8g būs krietni labāka kvalitāte, kā p20.
Protams, mani priecē brīnišķigie viedtālruņu rezultāti. Manuprāt perfekti, jo telefons vienmēr ir līdzi un aizņem maz vietas un ir jau tomē ļoti ērti. Spoguļkamerām protams pienākuši grūtie laiki, izņemot protams lielos monstrus, jo bezspoguļu aparāti jau spējīgu uz tādu pašu kvalitāti.

Kristaps Skutelis
28.05.2018 15:47
Reply to  y

Nu, paga, parādi man, lūdzu, kaut vienu dzīvu cilvēku, kas mūsdienās pērk ne-pro DSLR? :)

y
28.05.2018 16:01

Un kas ir pro dslr?
Es pats darbojos tikai ar nikon. Un d600/610/ d750/ d7000/7100/7200 nav pro sērija. Un visi no nosauktajiem ir spējīgi radīt labu attēlu (nu 7000 ir pašvaks). Starpcitu, kāds ir godājāmās fotogrāfes/fotogrāfa vārds un uzvārds? Lejupielādēju pilnos foto. Ok, ar Canon nefotogrāfēju (ļoti, loti sen palietoju 5d) bet nu neticu, pilnīgi noteikti neticu, ka mark3 ir tik slikts. Tie foto ir vienkārši drausmas. Standarta 5d ir spējīgs radīt krietni kvalitātīvāku bildi! Neaizmirsīsi aŗi par ISO, kurš nebūt nav vienāds pat vienam un tam pašam kameru ražotājam.

madarasaule
28.05.2018 16:28
Reply to  y

Izskatās, ka neesi lasījis rakstu. Rakstā fotogrāfes vārds un uzvārds ir minēts

y
28.05.2018 17:06
Reply to  madarasaule

Jā, tikai izskatās, ka nepareizs.
Natālija Bērziņa, kā rakstīts rakstā, vai Natālija Berezina?

madarasaule
28.05.2018 17:34
Reply to  y

preses relīzē rakstīts – Berezina

y
29.05.2018 00:37
Reply to  madarasaule

Nu tad izlabojiet arī savā rakstā, jo Natālija Bērzina ir – “part time” auklīte, pat nevienu foto nevar atrast.
Savukārt par Berezinu var kaut, ko atrast, tiesa gan neko tādu, ko nevarētu nedēlas kursu izgājis pamatskolnieks.

Kristaps Skutelis
29.05.2018 06:50
Reply to  y

Bet, protams. Anonīmie komentētāji zina visu vislabāk un patiesībā paši ir Zavadska raudzes fotogrāfi :)

y
29.05.2018 08:28

Un to saka cilvēks, kurš iepriekš rakstīja, citēju – “Nu, paga, parādi man, lūdzu, kaut vienu dzīvu cilvēku, kas mūsdienās pērk ne-pro DSLR? :)”
Kristap ši salidzinošais tests ir pilnīgs “fufelis”, pati fotogrāfe arī to saprot, ne velti tieši viņa šo it, kā testu veica. Neviens zinošs un sevi cienoš fotogrāfs tādu marazmu nepublicētu (runa par tām pāris bidēm(ne visām).

Kristaps Skutelis
29.05.2018 08:31
Reply to  y

Raksts ir aptuveni tāds pats fufelis kā tavs komentārs. Proti, kaut kāda patiesības drumsla abos ir, tomēr kopumā no tiem ne silts, ne auksts.

y
29.05.2018 08:34

To jau mēs visi šeit sen zinām, tieši tā pat pēdējā laikā ir ar 70% kursors.lv rakstu. Varbūt laiks kaut, ko mainīt?

Kristaps Skutelis
29.05.2018 08:38
Reply to  y

Vienmēr var kaut ko mainīt un darīt. Bet tad arī būs jāmainās arī Tev – lūdzu, pārstāj komentēt šeit, ja nav nekā sakarīga ko teikt :)

madarasaule
29.05.2018 07:13
Reply to  y

allright… rakstā vienā no trim vietām Berezinai izlaists viens e – tu esi gatavs veltīt tam pusi dienas, tā vietā, lai nospiestu ctrl+enter – ar spītīgu pārliecību, ka gan jau šo visu huawei sāgu ir aizsākusi kāda part time auklīte

y
29.05.2018 08:32
Reply to  madarasaule

Tā vietā, lai rakstītu šo kementāru, būtu labāk laicīgi izlabojusi savu kļūdu.
Tād nepateicīga attieksme no kursors.lv pēdējā laikā.
Vel pārītis jaunu “redaktoru” un būs pavisam labi.. :)

Kristaps Skutelis
29.05.2018 08:33
Reply to  y

Kļūda izlabota un būs vēl jauni rakstnieki :)

madarasaule
29.05.2018 08:45
Reply to  y

visa kursora vārdā dziļi klanos… nu labi, sievietes neklanās, bet nu ok

y
29.05.2018 08:56
Reply to  madarasaule

Nu, lai jau Tev tiek :)

x
28.05.2018 21:54

laime nav bodijā, bet stiklos.
manā uztverē zemākais dslr+labi stikli ir labāk par pro bodiju ar štrunta stikliem. bet ja tev viss kits ir no augšējā plaukta – ok, man prieks par tevi)

Kristaps Skutelis
29.05.2018 08:36
Reply to  x

Nu bet es tieši to arī domāju. Viens kaut cik sakarīgs objektīvs maksās kā šis tik kvēli apspriestais telefons.

madarasaule
28.05.2018 17:46
Reply to  Tramvajs bļe

Lasot ko tu raksti, es sāku saprast, kāpēc vēl joprojām pastāv tāds gribu.lv portāls, jo delfos, laikam, draudziņa bildes vēl neļauj ievietot.

madarasaule
28.05.2018 17:41
Reply to  Tramvajs bļe

Lejuplādē oriģinālos failus un apskaties exif datus – fotografēts ar Canon 5D Mark3

ttt
28.05.2018 12:51

Jau iepriekš atvainojos raksta autorei, ja man nav taisnība. Nebūt necenšos noniecināt viņas zināšanas vai prasmes, bet…

“Es ar lielu skepsi izturos pret oficiāliem ražotāju preses pasākumiem,
kuros kompānijas pārstāvji un zīmola vēstneši visos iespējamos veidos
slavina konkrētus tālruņus, prezentācijas parasti papildinot ar
apšaubāmas izcelsmes fotoattēliem un veikli manipulējot ar dažādiem
tehniskiem parametriem no specifikāciju saraksta.”

Šis teikums vien man liek aizdomāties (netieši norāda), ka autore nesaprot par ko ir runa / pati raksta. Resp. var viņu “apspēlēt” manipulējot ar tehniskiem parametriem :) Varbūt, ka neesmu pareizi sapratis un kļūdos.

madarasaule
28.05.2018 16:30
Reply to  ttt

Ļoti gudrs spriedums. Ir drusku savādāk – katru dienu mārketings manipulē ar miljardiem cilvēku visā pasaulē.

KKTK
28.05.2018 14:01

Ko tur salīdzināt? :D
Paskatamies uz seju. Kur ir seja un kur kaut kāds pixeļu jūklis ar zāģa degunu. :D
Un tad paskatamies uz fonu. Vienā ir blurrs, otrā kaut kādi melni tārpi vai kas tur par draņķi.

comment image

KKTK
28.05.2018 14:21
Reply to  KKTK

Kurā attēlā ir drēbe ar dažādu melnumu, bet kurā bildē ir melns naftas pleķis? Minam kameru.
comment image

madarasaule
28.05.2018 17:44

Daži kaut kā pārāk sakreņķējušies. Viss ir tik vienkārši – salīdziniet un izdariet secinājumus. Spoguļkamerai (un pat bezspogulenēm) ir viens būtisks trūkums – tā vienmēr nav līdzi, un no tās nevar piezvanīt un ieiet internetā.

x
28.05.2018 20:03
Reply to  madarasaule

mjā, un ar telefonu nevar nobildēt virkni sižetu, kas ir parasta lieta dslr/ml. viss ir vienkārši – katram darbam savs āmurs.

KKTK
28.05.2018 21:10
Reply to  madarasaule

Tāpat kā Internet Explorer ir lielisks pārlūks, lai nokačātu FireFox vai Chrome, tā telefona kamera ir lieliska, lai nobīdēt vietas, skatus kur vēlāk jāatnāk ar spoguli un jānobildē kārtīgi ;)

madarasaule
28.05.2018 23:05
Reply to  KKTK

Nepārspīlē. Varētu padomāt, ka tas ir kāds īpaša kalibra kauns – fotografēt ar tālruni. Bezmaz spitālība.

KKTK
28.05.2018 23:20
Reply to  madarasaule

Es galīgi nerunāju, kā tas izskatās no malas un ko es par sevi domāju bildējot ar telefonu. Viss ir dēļ rezultāta. Paskaties trubā, super, paskaties kompītī vēl OK, sāc kaut ko izgriezt, palielini un sākas… Nonāc pie secinājuma – jāieplāno aizbraukt vēlreiz nobildēt, bet jau ar ko labāku nevis “kedu” :D Nu kaut, kas līdzīgs kā ir ar 6mpix bildēm no pirmā DSLR. Paskaties, piefiksē kompozīciju, papēti nocīgās krāsas, piezūmo un meh.. aizver.
Un man foto nav pat īsti hobijs. Tā kā es galīgi nesaprotu kā var nopirkt tos profesionāļus, lai šie slavētu “kedu”.

Skābene
29.05.2018 08:27
Reply to  madarasaule

Man vajadzētu atbildes uz 2 jautājumiem, lai saprastu cik laba ir telefona kamera un Berezinas kundze kā fotogrāfe.
1. Vai tu aicinātu Berezinas kundzi par savu kāzu dienas fotogrāfu!?
2. Vai tu piekristu, lai tavas kāzas iemūžina tikai un vienīgi ar telefonu, bez spogulenes, bez profesionālas video kameras, bet tikai ar telefonu!?
Bet godīgi!? ;)

madarasaule
29.05.2018 08:38
Reply to  Skābene

1. Paskatoties viņas portfolio (nepazīstu viņu un saskāros prezentācijā pirmo reizi) un apstrahējoties no šīs konkrētās fotosesijas – varbūt.
2. Principā – var atrast internetā kāzu bildes un kāzu pasākumus, kas iemūžināti tikai ar telefonu, turklāt 100x interesantāk, kā ūberprofu veikums ar ūbertehniku. BET – es nevaru par to visu spriest, jo man kāzas vispār liekās pilnīgs cirks, nejēdzīga izrādīšanās un naudas izsviešana, kam ar veiksmīgu kopdzīvi un sajūtām absolūti nav nekāda sakara. Ja man būtu tagad jāprecās (lai dieviņš nogrābstās) uztaisītu pati kādu selfiju.

Precēties vajag aiz aprēķina – vieglāk būs izšķirties.

Skābene
29.05.2018 09:21
Reply to  madarasaule

Nu labi, kāzas vari aizstāt ar jebkuru citu sev ļoti svarīgu notikumu ko obligāti gribētu iemūžināt. :)

Ceļojumos es vairs spoguleni līdzi nestaipu, tikai lieks smagums un ar telefona bildēm pilnīgi pietiek! Tomēr, dzīvē svarīgos mirkļos, vai komerciāliem nolūkiem es priekšroku dodu profesionālai tehnikai!

rinzon
31.05.2018 12:40
Reply to  madarasaule

Kāpēc vieglāk izšķirties, ja apprecies? Manuprāt tieši otrādāk.

Agris Pundurs
29.05.2018 09:42

Telefonam tuvākajā nākotnē nav nekādu izredžu pārspēt spoguļkameru ,lai ko arī “spečuki “teiktu !!! Punkts un cauri …

29.05.2018 15:17

Gribēju arī padalīties ar savu 5kapeilu.

Manuprāt, telefoni sākuši visai cienījami strādāt ar HDR, panorāmām u.tml. Detalizācija ir pieņemama un ISO turas zems labā gaismā. Tāpat ir strādāts pie attēla stabilizācijas, kas dod kādu nieku sliktākā gaismā.

Ja salīdzina modernu telefonu ar nemodernu fotoaparātu, tad uz aci redzēsi, ka telefons izmanto HDR, bet vecās kameras to nemāk. Savukārt jaunākiem Fuji bezspoguļiem jau nāk ārā tīri ciešamas bildes ar plašu dinamisko diapazonu.

Lielākais telefonu fufelis ir vēlme digitāli uztaisīt bokē, kas parasti neizdodas.

Te gan ir jāpiekrīt daudziem, ka telefona bildes ir pieņemamas ceļojumam. Ja vēl izdodas paķert līdzi mazo statīvu, vispār nav cenas pasākumam.

x
29.05.2018 16:09
Reply to  Artis Ābols

hdr bildes ir kā nēģi – kāds dievina, cits neskatās virsū.

digitāli bokē uztaisīt nevar pēc definīcijas, to var simulēt, atdarināt. pasaules slavenākās bildes ir ar lielu asuma dziļumu, bokē vairāk kā pagaidu parādība – līdzīgi monohromām bildēm ar vienu krāsaino akcentu, hdr un u.c. modes lietiņām kas uzrodās un izgaist.

madarasaule
29.05.2018 16:40
Reply to  x

nav tāda viena ļaunā HDR. Ir vairāk un ir mazāk. Agrāk, bildes taisot no filmiņas, regulējot attīstītāja temperatūru, stiprumu un ekspozīcijas ilgumu, varēja panākt ļoti dažādus rezultātus. Šodien to sauc par HDR un tādi kā Tu to sludina par ļaunuma sakni, kā tādu bubuli. Neviens, ar fotografēšanu saistrītais topiks, nepaslīd garām tavai modrajai acij un ekspertīzei.

x
29.05.2018 16:47
Reply to  madarasaule

manuprāt, es neko nenosaucu par ļaunuma sakni, tikai par pārejošu modes lietiņu. analoģija ar attīstītāja temp., koncentrāciju un attīstīšanas ilgumu (ekspozīcijas ilgums ir cits, bildēšanas laikā) sasaucās ar failu apstrādi – raw vai kompresēto. hdr ir vairāku ekspozīciju apvienošana, itkā nianses, bet – jā, es tam pievēršu uzmanību.
un šķiet, ka ikviena mana iebilde tiek izvētīta jo uzmanīgi)

madarasaule
30.05.2018 08:05
Reply to  x

Nē, HDR pēc definīcijs nenozīmē vairāku ekspozīciju apvienošanu, bet gan attēlu ar augstāku dinamisko diapazonu. Mūsdienu tālruņos nemāžojās ar vairāku, dažādi eksponētu kadru apvienošanu.
Jā, tavas iebildes tiek vētītas, tieši tāpat, kā jebkura cita lasītāja iebildes. Tu brīžiem izklausies kā vecs onka, kam grūtības pieņemt, ka izaugušas jau vairākas paaudzes, kam tava raudāšana par dslr ir pilnīgi vienaldzīga, Cilvēki fotografē ar tālruņiem, daudzi to dara pat ļoti neslikti, bildes nepamet digitāli apskatāmus formātus un neviens nekniebj feniņus pikseļu līmenī, jo pat uz 4K ekrāniem izskatās labi. http://mobilephotoawards.com/
Mans ieteikums – drusku atslābsti!

x
30.05.2018 09:30
Reply to  madarasaule

kāpēc domā, ka esmu sasprindzis? man pat nebija nekādas intereses salīdzināt pikseļus (aiz kam neievēroju saiti uz failiem). par dslr es arī neraudu, tikai piezīmēju ka ir žanri kuros to joprojām izmanto un izmantos vēl kādu laiciņu, jo īstu alternatīvu tieši šobrīd – nav. kurš ar ko ikdienā nobildē minci, vispār nekādi uz lietu neattiecas. un ja bildes nav labas, tad cilvēki tās nedrukā – kurš gan grib redzēt sliktu bildi pie sienas. kam sanāk – tie arī izdrukā.

x
30.05.2018 09:48
Reply to  madarasaule

par hdr taisnība, šis tas jau mainījies. esot čipi, kas vairākas ekspozīcijas saliek kopā paši un laukā dod jau gatavu vienu bildi.

Vecais Nīgrais
30.05.2018 10:46
Reply to  x

Bildēt var kaut vai ar čību! Es vakar ar nobildēju mušu ar čību pret sienu! Tīri tā neko bilde sanāca, nav pat baigi izplūdusi un var pat atpazīt, ka tā ir muša!Tiesa daži mušas pikseļi tomēr palika uz čības un netika pārnesti uz sienu! Bet nu tie jau ir dzīves sīkumi, izskatās ne sliktāk, kā ar DSLR taisīta mušas bilde, kas pēc tam drukāta uz štruntīga foto papīra! Manā skatījumā ar čību bildēta un pa tiešo uzreiz uz sienas drukāta muša tomēr izskatās dabiskāk!

x
30.05.2018 10:48

to sauc par kontaktkopiju

Nintendo
12.06.2018 14:02

Pilnigs drankis tas Hujaweijs! Pameginaju veikala un nedaydz ” pakakarejoties” skaidrs, ka lidz Samsung ekrana, audio un lietotaja ietfeisa kvalitatei talu kaa lidz menesim. Kamera kaut cik sakariga Pro rezima, kad visu manuali iestati, bet pats kameras interfeiss tik kreiss un neerts, ka Samsung var iet lepni kruti izgazis! Mesls tas P20 Pro.

madarasaule
12.06.2018 14:10
Reply to  Nintendo

Paldies par izsvērtu un objektīvu viedokli! Priecājos, ka mūs lasa un komentē arī inteliģences pārstāvji!